anti røvsnuser device ??
Fra : Ukendt

Dato : 01-10-10 01:06

G'nat i hytterne

Nu må jeg altså vide det :)

Hvad dælen foregår der oppe i roen på folk i morgentrafikken ?

Jeg kører oftest i nordgåendes ad sydmotorvejen fra Bårse via Køge til
Balladerup - og kors i hytten som folk dog kører som idioter ....

Holde afstand til forankørende er sgu en by i Rusland, man skal helt
op i måsen på bilen foran, åbenbart i håb om han/hun bliver så nervøs,
at vedkommende forføjer sig ind til højre før det egentligt er
forsvarligt ..

med andre ord, overhalder man en lastbil, går der millisekunder før en
klaphat temmeligt utålmodigt ligger og prikker til hængertrækket.

oftest en firmabil med reklamer på siden, men skam også hr. eller fru
Danmark

Den næste uges tid, vil jeg prøve at koble afstandsføleren til, og
lade den røde blitz fyre af, hvergang en tåsk er mindre end 5 meter
fra bagklappen of farten over 60 .. Så må vi se om ikke man hurtigt
får en samling kønne billeder, samtidigt kan man jo lade
videokameraet snurre, og levere film videre til polisen, for at se om
de tør lade handling være som de påstår ?

...... og godnat herfra ... pønse pønse

--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Fra : WHOamI

Dato : 01-10-10 07:22

<jan_stevns> skrev i en meddelelse
> [...]

> --
> Jan_stevns
> ...det er satme svært at smække med en svingdør !

Enig enig enig.

Tror de at jeg vil køre ind i siden på en lastbil eller ind i autoværnet for
at de kan komme hurtigere frem ?

Hold dog afstand folks, min overhaling tager længere tid hvis du ligger i
røven af mig !

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 01-10-10 13:41

> Hold dog afstand folks, min overhaling tager længere tid hvis du ligger i
> røven af mig !

Det skal da kun være såfremt du ønsker at køre chikanekørsel

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 01-10-10 13:54

> Det skal da kun være såfremt du ønsker at køre chikanekørsel

Og en smiley ... men dit argument er nu godt nok.
Overhal som du havde tænkt dig fra starten af og ignorer numseskubberen!

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 01-10-10 14:58

> Og en smiley ... men dit argument er nu godt nok.
> Overhal som du havde tænkt dig fra starten af og ignorer numseskubberen!

Nemlig. Ingen grund til selv at være provokerende ved at sætte hastigheden
ned, eller vente unødigt længe med at trække ind efter endt overhaling. :)

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 01-10-10 17:30

> Nemlig. Ingen grund til selv at være provokerende ved at sætte
> hastigheden ned, eller vente unødigt længe med at trække ind efter endt
> overhaling. :)

Præcis!

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 01-10-10 08:41

On Fri, 01 Oct 2010 02:06:25 +0200, jan_stevns wrote:

> [...]
>videokameraet snurre, og levere film videre til polisen, for at se om
>de tør lade handling være som de påstår ?

Pøns du bare - min bare.

Hvad fanden regner du med? Jeg har lige softwareopdateret mit tyske
motorvejslokomotiv, og fundet ud af at det er adaptivt! Scheisse!!

Så må du da for satan kunne begribe, at for cat få råstyrken tilbage i
øsen, så skal vi ud og køre med fuld hane!

Det synes jeg ikke sådan en skidespræller som dig skal hindre mig i.

Desuden kan jeg jo se på dit bilvalg, at du kører i en bil som du har
råd til at betale, og ikke i én som er firmafinancieret. Det er jo
fuldstændigt tåbeligt.

Desuden signalerer du lavkaste, og du kan da ikke forvente bare et
minimum af respekt på den konto - vel?

Du kan bare se det i øjnene. Du er intet her vi samfundet, og du skal
være glad for at du overhovedet har adgang til de samme motorveje som
vi überyuppies har.

Fat det dog.

--

Venlig hilsen
Überyuppien

eller bare Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-10 10:20

folmer@rasmussen.dk skrev :

>Pøns du bare - min bare.

betragt det somsat i værk !

>Hvad fanden regner du med? Jeg har lige softwareopdateret mit tyske
>motorvejslokomotiv, og fundet ud af at det er adaptivt! Scheisse!!

Hvad havde du forventet ? Det er garanteret Ansaldo der har lavet
softwaren, så hvad havde du ventet ?

>Så må du da for satan kunne begribe, at for cat få råstyrken tilbage i
>øsen, så skal vi ud og køre med fuld hane!

>Det synes jeg ikke sådan en skidespræller som dig skal hindre mig i.

hrmpffff !

>Desuden kan jeg jo se på dit bilvalg, at du kører i en bil som du har
>råd til at betale, og ikke i én som er firmafinancieret. Det er jo
>fuldstændigt tåbeligt.

Øehhh ..... Du har da ikke set legetøjsbilen endnu :)

der står et fabrikat, der begynder med M foran, sidste bogstav er Z

( og det er ikke en skide mercer )

>Desuden signalerer du lavkaste, og du kan da ikke forvente bare et
>minimum af respekt på den konto - vel?

Jævnfør forrige bemærkning fra min side af, bliver du nok en kende
overrasket. Respekt er unødigt, du vil ikke have noget valg , eller
for at blive i terminologien : You'll be assi,milated, resistance is
futile

>Du kan bare se det i øjnene. Du er intet her vi samfundet, og du skal
>være glad for at du overhovedet har adgang til de samme motorveje som
>vi überyuppies har.
>
>Fat det dog.

Du har lige reddet, end ellers trist dag ;)

Fra : Henrik B.

Dato : 01-10-10 10:58

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> Hvad havde du forventet ? Det er garanteret Ansaldo der har lavet
> softwaren, så hvad havde du ventet ?

Ansaldo? Nåååh, dem der vandt EU-licitationen på at bygge deres egne tog
færdig?

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-10 13:43

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev :

>Ansaldo? Nåååh, dem der vandt EU-licitationen på at bygge deres egne tog
>færdig?

jep !

<grin>

Fra : Ivan Madsen

Dato : 01-10-10 16:35

On Fri, 01 Oct 2010 11:20:13 +0200, jan_stevns wrote:

<...>

>hrmpffff !

>Øehhh ..... Du har da ikke set legetøjsbilen endnu :)
>
>der står et fabrikat, der begynder med M foran, sidste bogstav er Z
>
>( og det er ikke en skide mercer )

du truede med en Unimog - er vi ude i noget Magirus Deutz?

<...>

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-10 18:50

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

>du truede med en Unimog - er vi ude i noget Magirus Deutz?

Det er lige præcis det, en 178'er er på vej til matriklen :)

Fra : Claus Frørup

Dato : 03-10-10 05:54

Isang tao pinangalanan, jan_stevns nagsulat:

klippetiklip

>Øehhh ..... Du har da ikke set legetøjsbilen endnu :)
>
>der står et fabrikat, der begynder med M foran, sidste bogstav er Z

Hvad dælen... du har da ikke kørekort til en MZ'er....
--
Previa.
Der er dælme plads til store armbevægelser

Nu med Honda Shadow VT750 årg.1983

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-10 20:17

Claus Frørup <Claus@froerup.dk> skrev :

>Hvad dælen... du har da ikke kørekort til en MZ'er....

Magirus Deutz ......... står der på attesten :)

Fra : Jens Olsen

Dato : 01-10-10 12:29

On Fri, 01 Oct 2010 09:40:45 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

> [...]
>
>Du kan bare se det i øjnene. Du er intet her vi samfundet, og du skal
>være glad for at du overhovedet har adgang til de samme motorveje som

He-he jeg kan godt se at jeg egentlig slet ikke bør bevæge mig ud må
motorvejen i min lille tøse-Micra.

Hvad angår forargelse over at nogle hænger oppe i bagsmækken, så lærte
jeg allerede i min taxitid at indstille bakspejlet (hedder det
egentlig det; det der indvendige spejl oppe i forruden) sådan at det
faktisk sidder lidt for højt. Så slipper jeg for at se dem der kører
for tæt bagi. De kan sgu bare køre udenom, jeg holder altid helt til
højre.

(Hvad man ikke ser, har man ikke ondt af)

Jens

Fra : Ole Sørensen

Dato : 01-10-10 13:59

> He-he jeg kan godt se at jeg egentlig slet ikke bør bevæge mig ud må
> motorvejen i min lille tøse-Micra.

Tak :P

> [...]
> faktisk sidder lidt for højt. Så slipper jeg for at se dem der kører
> for tæt bagi. De kan sgu bare køre udenom, jeg holder altid helt til

Det hedder førerspejl. Både sidespejle og bakspejl hedder svjv
førerspejle i FL. Dvs højre førerspejl, venstre førerspejl og indvendigt
førerspejl.

> (Hvad man ikke ser, har man ikke ondt af)

Ikke før det rammer dig ...

Fra : Jens Olsen

Dato : 01-10-10 15:54

On Fri, 01 Oct 2010 14:59:13 +0200, Ole Sørensen <ng@kunos.nu> wrote:

>Tak :P

Ja jeg ville jo også gerne have en 'rigtig' bil, men potten er jo så
billig. 1000 kr. mdl. for forsikring, vægtafgift og benzin for en
lille bil med automatgear.

Når jeg bliver rig, så køber jeg en stor buldrende amerikansk SUV.

>Det hedder førerspejl. Både sidespejle og bakspejl hedder svjv
>førerspejle i FL. Dvs højre førerspejl, venstre førerspejl og indvendigt
>førerspejl.

Det er noteret

>Ikke før det rammer dig ...

Hvis jeg skulle bekymre mig om det, så måtte jeg vist hellere blive
hjemme. Så er det da langt farligere, når jeg cykler Danmark tyndt ude
på landevejene.

Jens

Fra : Ole Sørensen

Dato : 01-10-10 17:32

> Hvis jeg skulle bekymre mig om det, så måtte jeg vist hellere blive
> hjemme. Så er det da langt farligere, når jeg cykler Danmark tyndt ude
> på landevejene.

Det kan der være noget om :)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 01-10-10 16:34

> [...]

>Du kan bare se det i øjnene. Du er intet her vi samfundet, og du skal
>være glad for at du overhovedet har adgang til de samme motorveje som

Oh, store herre - jeg skal nok blive inde i nødsporet, hvor jeg hører
hjemme ,-))

Fra : Ole Sørensen

Dato : 01-10-10 17:33

> <...>

> Oh, store herre - jeg skal nok blive inde i nødsporet, hvor jeg hører
> hjemme ,-))

Hvis jeg ikke har andet at more mig over på en ganske almindelig dag, så
har jeg stadig jer to :)

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-10 18:51

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

>Oh, store herre - jeg skal nok blive inde i nødsporet, hvor jeg hører
>hjemme ,-))

Folmer er bare utidig ... jeg tror jeg skal lade Claus sætte sig lidt
på ham :)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 01-10-10 19:16

On Fri, 01 Oct 2010 19:51:09 +0200, jan_stevns wrote:

>Folmer er bare utidig ... jeg tror jeg skal lade Claus sætte sig lidt
>på ham :)

Folmer har jo altid været utidig, så hvorfor gøre noget så drastisk.
)

Fra : Claus Frørup

Dato : 03-10-10 06:09

Isang tao pinangalanan, Ivan Madsen nagsulat:

>Folmer har jo altid været utidig, så hvorfor gøre noget så drastisk.
>)

Æv, man må s´gu da heller osse aldrig no'ed

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 03-10-10 13:33

>Folmer er bare utidig ... jeg tror jeg skal lade Claus sætte sig lidt
>på ham :)

>--

I den forbindelse vil jeg godt lige bemærke, at det er ca. 12 kilo
siden jeg holdt op med at ryge, men er han glad for at sidde højt, så
fint med mig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 03-10-10 13:32

On Fri, 01 Oct 2010 17:33:32 +0200, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

> [...]
>
><...>

>Oh, store herre - jeg skal nok blive inde i nødsporet, hvor jeg hører

Det er vist bedre at du får cen dispensation til at opholde dig i det
inderste spor med pizzaautomaten.

Kommer pluto først ud i nødsporet så bliver der et helvedes ringeri af
de telefonitisramte trafikrapportører, samt medfølgende kiggekøer.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-10 13:38

> [...]
> videokameraet snurre, og levere film videre til polisen, for at se om
> de tør lade handling være som de påstår ?

Jeg havde engang et supereffektivt røvsnuser device i min gamle Toyota Camry
1,9 TD'er.
Dieselpumpen stod lidt højt Ikke noget, jeg havde gjort selv, men det
gjorde den altså, og jeg opdagede mit hemmelige våben ved et tilfælde.

Een gang slap jeg våbnet løs:
På vej ind til Århus havde gammel Volvo lagt sig i halen på mig, så tæt, at
jeg var ved at aflevere mit DK-skilt til hans kofanger.
Det til trods for at vejen var næsten bilfri omkring os, og vejen er
firsporet.
Fruen som sad ved siden af var nervøs pga. mandens kørsel. Ved starten af
Vejlbybakken fór djævlen i mig. Med kommentaren, Nu skal du se ham fortryde,
rykkede jeg Camryen fra fjerde til tredie og maste speederen i bund. Bilen
bag mig bogstaveligt talt forsvandt i tyk kulsort røg. 3 sekunder på den
måde og så ned i fjerde igen og køre normalt. 30 meter komplet røgslør var
lagt ud.
Da vi nåede toppen af Vejlbybakken kom han luskende 70 meter bagude og trak
forsigtigt ud i venstre bane for ikke at ligge bag mig, selvom køen der var
to biler længere. Han så bare herligt slukøret ud, mens vi sad og grinede
højlydt.

Efterfølgende blev pumpen stillet ned til lidt mere fornuftige
indstillinger, og våbnet gik tabt.
Men jeg har et par gange siden fromt ønsket mig det tilbage, når en
røvsnuser er på spil.
Det var altså sjovt at ha.
Det kan bare ikke bruges i tæt trafik.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-10 13:58

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev :

>Een gang slap jeg våbnet løs:

hehe - minder om min gamle Corolla KE70 Dieselhakker af en
firmagryde..

Fuld pedal, og den oste som en gammel Polsk kullemper

Jeg ved sgu'tte snart hvad der kan få folk til at køle lidt ned :(

Men - ihh hvor ville jeg ønske ( så ganske fromt ) at man bare for en
gangs skyld hørte at polisen havde været ude med riven.

indtil da er der jo ikke andet at gøre at tage et billede af
idioterne, og sende det til deres firma, med en høflig forespørgsel,
om deres mand er ligeså elendig til at lave sit arbejde, som han kører
bil, for så skal man edderbuggeme ikke bruge dem til noget som helst.

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-10 15:15

> hehe - minder om min gamle Corolla KE70 Dieselhakker af en
> firmagryde..
>
> Fuld pedal, og den oste som en gammel Polsk kullemper

Jeps, gang det så med fem eller seks.
Så har du min gamle Camry ved en nedgearing og fuld klampe.

Jeg opdagede det ved, at jeg en aften på vej hjem fra arbejde var kommet i
det lune, hvor man bare skal ræse lidt, lige før jeg nåede hjem.
Så på vej ned af bakken, der fører ud af Mesballe, gearede jeg ned og gav
øsen alt det slag, den ku ta. I midten af ådalen kom jeg til at kigge i
bakspejlet, og opdagede, at Mesballe var forsvundet i en tyk sort tåge. Den
mørklagde begge spor. Det bredte sig ud til et 10 meter bredt 2½-3 merter
højt sort sort tæppe, der kun langsomt fortog sig.
Jeg har ikke engang kunnet finde noget på youtube, der matcher det.

Det tætteste jeg kan finde, er den her elendige video:
http://www.youtube.com/watch?v=UeS0V9cIQ0Y&feature=related

Efter justeringen af pumpen forsvandt røgen næsten helt, så den må ha stået
pænt højt

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ole Sørensen

Dato : 01-10-10 14:04

> Det var altså sjovt at ha.
> Det kan bare ikke bruges i tæt trafik.

Hehe :)
Min hatchback hiver uhyrlige mængder af vand op efter sig når der er
vådt på vejene. Det ligner en hel tågebanke efter bilen. Så når der er
en eller anden tosse der kommer for tæt på, så sætter jeg farten en
smule ned og finder det vådeste spor på vejen.
Der går ikke lang tid før tumpen skal forbi :)

Fra : Jens G

Dato : 01-10-10 14:47

> [...]

>op i måsen på bilen foran, åbenbart i håb om han/hun bliver så nervøs,
>at vedkommende forføjer sig ind til højre før det egentligt er

Jeg synes engang jeg læste om en der havde et skilt i retning af:
"Hvis du ikke holder en afstand der passer til min fart, må jeg holde
en fart der passer til din afstand"

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : Leif Neland

Dato : 04-10-10 13:16

> [...]
> videokameraet snurre, og levere film videre til polisen, for at se om
> de tør lade handling være som de påstår ?

Hvilket udstyr er det, du taler om?

Nogle gange kunne det være rart med en lysavis i bagruden:

Hastighedsgrænse: 110km/h. Din afstand: 5m Nødvendig reaktionstid: 0.03
sekunder. HOLD AFSTAND!