Edderkopper - øv
Fra : John N. H.

Dato : 30-09-10 12:39

Så er det blevet højsæson for edderkopper igen.
De har det med at gemme sig i side spejlet om dagen, inde i spejlhuset
bagved selve spejlet.
Om natten kommer de så frem og laver et stort spind omkring spejlet, og ofte
et større svineri langt ned ad døren.
Man kan selvfølgelig fjerne det og vaske døren hver morgen, men næste morgen
er det jo galt igen.
Det er død irriterende, man kan jo ikke få fat i de dumme kræ.
Har I også problemet, og hvad gør I ved det?
John N. H.
; -)

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 30-09-10 13:45

Den 30-09-2010 13:39, John N. H. skrev:
> [...]
> morgen er det jo galt igen.
> Det er død irriterende, man kan jo ikke få fat i de dumme kræ.
> Har I også problemet, og hvad gør I ved det?

Fluegift.

Hilsen Matthias

Fra : Craner

Dato : 30-09-10 14:40

"John N. H." <ganske@invalid.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> morgen er det jo galt igen.
> Det er død irriterende, man kan jo ikke få fat i de dumme kræ.
> Har I også problemet, og hvad gør I ved det?

Ja jeg har også problemet, hvis man kalde det for et problem. Jeg har lært
at, når der er eddekopper, så er hjemmet et godt sted at være med det rette
klima.
Så hos mig er de velkomne.
Vi kan selvfølgelig fjerne alt det omkring os vi ikke bryder os om, men
bliver vores verden alt for steril, så overlever vi ikke i længden.
Men havde du så bare skrevet ørentviste, så havde det været en anden
historie, dem er jeg panisk ræd for, og jeg ved ikke hvorfor.
Ok jeg er kun a hankøn og 60 år så det er måske derfor.

Vh
Poul

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 30-09-10 14:50

Den 30-09-2010 15:39, Craner skrev:
> havde du så bare skrevet ørentviste, så havde det været en anden
> historie, dem er jeg panisk ræd for, og jeg ved ikke hvorfor.

De smager osse surt når de fx. har gemt sig i en sandkage

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 30-09-10 15:01

"Craner" <craner@craner.dk> skrev i en meddelelse

> Men havde du så bare skrevet ørentviste, så havde det været en anden
> historie, dem er jeg panisk ræd for, og jeg ved ikke hvorfor.
> Ok jeg er kun a hankøn og 60 år så det er måske derfor.

Måske fordi dengang du voksede op, og selv da jeg voksede op, (jeg er 46)
bildte man børn ind, at de kunne kravle ind i ørerne forårsage en pinefuld
død ved at danse twist, så man døde af grin?

Eller fordi de bare er generelt ulækre, fordi de ofte optræder i klynger,
især i barndommens bomuldstelte var der altid ganske anseelige flokke, når
man vågnede om morgenen.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Andersen [3650]

Dato : 30-09-10 21:08

Martin Bak skrev:
> Måske fordi dengang du voksede op, og selv da jeg voksede op, (jeg er 46)
> bildte man børn ind, at de kunne kravle ind i ørerne forårsage en pinefuld
> død ved at danse twist, så man døde af grin?

That's a new one. *LOL* Den må jeg huske til senere brug i another
afsnit

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : John N. H.

Dato : 02-10-10 15:25

"Craner" <craner@craner.dk> skrev i meddelelsen:

> Ja jeg har også problemet, hvis man kalde det for et problem. Jeg har lært
> at, når der er eddekopper, så er hjemmet et godt sted at være med det
> rette klima.

Ja, i mit hjem har jeg også edderkopper, og de generer mig nu ikke.
De gør mig ikke noget, og jeg lader dem være i fred

> Men havde du så bare skrevet ørentviste, så havde det været en anden
> historie, dem er jeg panisk ræd for, og jeg ved ikke hvorfor.

Jeg synes nu ikke, man ser så mange ørentviste mere.

> Ok jeg er kun a hankøn og 60 år så det er måske derfor.

Kun 60 år? Så må du have gået et par klasser under mig.

John N. H.
; -)

Fra : J

Dato : 30-09-10 14:50

"John N. H." <ganske@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> morgen er det jo galt igen.
> Det er død irriterende, man kan jo ikke få fat i de dumme kræ.
> Har I også problemet, og hvad gør I ved det?

Hvis du intet gør forsvinder edderkopperne snart igen. Ellers smager de ret
godt rullet i æg og mel, derefter i frituren.

Fra : KASO

Dato : 30-09-10 18:45

> [...]
> morgen er det jo galt igen.
> Det er død irriterende, man kan jo ikke få fat i de dumme kræ.
> Har I også problemet, og hvad gør I ved det?

Prøv at tænde varmen i spejlet - det er ikke sikkert, at de bryder sig om
det

Fra : John N. H.

Dato : 02-10-10 15:19

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen:

> Prøv at tænde varmen i spejlet - det er ikke sikkert, at de bryder sig om
> det

Er det nu også en god idé?
Man risikerer vel bare, at de inviterer hele familien indenfor i varmen.

John N. H.
; -)

Fra : KASO

Dato : 04-10-10 20:46

> Er det nu også en god idé?
> Man risikerer vel bare, at de inviterer hele familien indenfor i varmen.

Så længe de bliver derinde i varmen, laver de jo ikke generende spind
udenfor

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 30-09-10 19:01

"John N. H." <ganske@invalid.dk> skrev
> Det er død irriterende, man kan jo ikke få fat i de dumme kræ.
> Har I også problemet, og hvad gør I ved det?

Et pist fluespray k u n i revnen mell. glas og kant, og en pose over.

Skal ud til en nu, det viste sig at den ikke, som håbet gennem 14 dages
fjernelse af spind, løb tør for tråd....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : John N. H.

Dato : 02-10-10 15:33

> [...]

> morgen er det jo galt igen.
> Det er død irriterende, man kan jo ikke få fat i de dumme kræ.
> Har I også problemet, og hvad gør I ved det?

Tak for råd, - (og interessante opskrifter).
Jeg vil prøve at spraye lidt insektgift ind, og så dække af med tape eller
plastikpose.
Jeg tror nu nok, elektronikken skal klare sig, det vintermæssige miljø, vi
plejer at have, er sikkert værre.

John N. H.
; -)

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-10-10 15:47

On Sat, 2 Oct 2010 16:32:59 +0200, "John N. H." <ganske@invalid.dk>
wrote:

> [...]
>plastikpose.
>Jeg tror nu nok, elektronikken skal klare sig, det vintermæssige miljø, vi
Ikke sikkert, insektgift kan indeholde opløsningsmidler om ikke andet
så i drivgassen, dette kan angribe både elektronik og evt. misfarve
plastic.

/Hans

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 03-10-10 00:49

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev
> Ikke sikkert, insektgift kan indeholde opløsningsmidler om ikke andet
> så i drivgassen, dette kan angribe både elektronik og evt. misfarve
> plastic.

Ingen problemer med det.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : John N. H.

Dato : 12-10-10 12:27

> [...]
> plastikpose.
> Jeg tror nu nok, elektronikken skal klare sig, det vintermæssige miljø, vi

Problemet løste sig, uden brug af gift.
En tur ned gennem Tyskland, om natten, og kræene var væk.
Jeg tænker, de blæste væk, da de kom frem for at spise
Så nu skal jeg bare ud for at fjerne insekter fra fronten.

John N. H.
; -)

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-10-10 22:57

On Thu, 30 Sep 2010 13:39:21 +0200, "John N. H." <ganske@invalid.dk>
wrote:

[snip]
>Har I også problemet, og hvad gør I ved det?

Kun et par kilometer indtil, at motoren bliver varm. Derefter kan de
ikke holde fast.

Fly