/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Nu er det dokumenteret: Stærekassers effek~
Fra : Anders Majland


Dato : 30-09-10 11:04

Vejdirektoratets evaluering af de danske stærekasser påviser, hvordan den
automatiske punktkontrol på landevejene skaber hårde opbremsninger
efterfulgt af kraftige accelerationer.

http://ing.dk/artikel/112476-nu-er-det-dokumenteret-staerekassers-effekt-raekker-kun-faa-hundrede-meter?utm_medium=email&utm_source=nyhedsbrev&utm_campaign=ingformiddag






 
 
Fly Christensen (30-09-2010)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 30-09-10 11:23

On Thu, 30 Sep 2010 12:04:02 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

>Vejdirektoratets evaluering af de danske stærekasser påviser, hvordan den
>automatiske punktkontrol på landevejene skaber hårde opbremsninger
>efterfulgt af kraftige accelerationer.
>
>http://ing.dk/artikel/112476-nu-er-det-dokumenteret-staerekassers-effekt-raekker-kun-faa-hundrede-meter?utm_medium=email&utm_source=nyhedsbrev&utm_campaign=ingformiddag
>

Guuud! Skulle der virkelig en ny undersøgelse til for at finde ud af
det?

Det er helt almindeligt kendt, at der bremses kort før og derefter køres
der igen normalt. Man skal bare tage en tur, der hvor de har hængt i 10
år. Et godt eksempel er Zoo Brücke ind mod Köln. Det er i DK nej, men
effekten er den samme over det hele.

Fly

Anders Majland (30-09-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 30-09-10 13:06

> Det er helt almindeligt kendt, at der bremses kort før og derefter køres
> der igen normalt. Man skal bare tage en tur, der hvor de har hængt i 10
> år. Et godt eksempel er Zoo Brücke ind mod Köln. Det er i DK nej, men
> effekten er den samme over det hele.

"Vi" her i lille dannevang tror jo ikke på udlandets erfaringer - vil vil
meget hellere gøre de dyrekøbte erfaringer selv ...

Konklusionen er vel at stærekasser har en lokal effekt. Dvs placeres de ved
skoler, farlige vejkryds og lign vil man få en målbar effekt lige der (og
penge i kassen)


Fly Christensen (30-09-2010)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 30-09-10 16:44

On Thu, 30 Sep 2010 14:05:51 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

>> Det er helt almindeligt kendt, at der bremses kort før og derefter køres
>> der igen normalt. Man skal bare tage en tur, der hvor de har hængt i 10
>> år. Et godt eksempel er Zoo Brücke ind mod Köln. Det er i DK nej, men
>> effekten er den samme over det hele.
>
>"Vi" her i lille dannevang tror jo ikke på udlandets erfaringer - vil vil
>meget hellere gøre de dyrekøbte erfaringer selv ...
>
>Konklusionen er vel at stærekasser har en lokal effekt. Dvs placeres de ved
>skoler, farlige vejkryds og lign vil man få en målbar effekt lige der (og
>penge i kassen)

Og sådanne steder kan de også have deres berettigelse. Ved skoler, lærer
forældre (xD) vel, at det er det forkerte sted og teste speederens
nederste position.

Fly

Armand (03-10-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-10-10 23:44

Den 30-09-2010 12:23, Fly Christensen skrev:
> On Thu, 30 Sep 2010 12:04:02 +0200, "Anders Majland"
> <See.Signature@Address.invalid> wrote:
>
>> Vejdirektoratets evaluering af de danske stærekasser påviser, hvordan den
>> automatiske punktkontrol på landevejene skaber hårde opbremsninger
>> efterfulgt af kraftige accelerationer.
>>
>> http://ing.dk/artikel/112476-nu-er-det-dokumenteret-staerekassers-effekt-raekker-kun-faa-hundrede-meter?utm_medium=email&utm_source=nyhedsbrev&utm_campaign=ingformiddag
>>
>
> Guuud! Skulle der virkelig en ny undersøgelse til for at finde ud af
> det?
>
> Det er helt almindeligt kendt, at der bremses kort før og derefter køres
> der igen normalt.
>

Naboerne til fart-bump ved også alt om samme kørselsmønster, der på
samme måde giver bump'ene en begrænset effekt!

--
Armand.

Kent Friis (04-10-2010)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 04-10-10 16:43

Den Mon, 04 Oct 2010 00:44:08 +0200 skrev Armand:
> Den 30-09-2010 12:23, Fly Christensen skrev:
>> On Thu, 30 Sep 2010 12:04:02 +0200, "Anders Majland"
>> <See.Signature@Address.invalid> wrote:
>>
>>> Vejdirektoratets evaluering af de danske stærekasser påviser, hvordan den
>>> automatiske punktkontrol på landevejene skaber hårde opbremsninger
>>> efterfulgt af kraftige accelerationer.
>>>
>>> http://ing.dk/artikel/112476-nu-er-det-dokumenteret-staerekassers-effekt-raekker-kun-faa-hundrede-meter?utm_medium=email&utm_source=nyhedsbrev&utm_campaign=ingformiddag
>>>
>>
>> Guuud! Skulle der virkelig en ny undersøgelse til for at finde ud af
>> det?
>>
>> Det er helt almindeligt kendt, at der bremses kort før og derefter køres
>> der igen normalt.
>>
>
> Naboerne til fart-bump ved også alt om samme kørselsmønster, der på
> samme måde giver bump'ene en begrænset effekt!

Det er man sg* nødt til med fart-bump, medmindre man kører i en
Brian-Golf.

Fartbump passer med to hastigheder, den man kan køre over med, og den
man kan flyve over med.

Hvis bumpet er lavet så man kan køre over med 50 km/t, kan Brian i
Golf'en flyve over med 100 km/t.

Det kan "vi" jo ikke have, så mange fartbump er lavet så Brian i Golf'en
kan flyve over med 50 km/t, og vi andre må så køre over med 20-25 km/t.
Så er man altså nødt til at bremse før bumpet, og accelerere igen, hvis
man skal holde de 50 km/t igennem byen.

Og når man nu alligevel skal spilde benzin på at accelerere, gør det ikke
den store forskel om man skal accellerere op til 50, 60 eller 70 km/t.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Matthias H. Matthies~ (30-09-2010)
Kommentar
Fra : Matthias H. Matthies~


Dato : 30-09-10 13:55

Den 30-09-2010 12:04, Anders Majland skrev:
> Vejdirektoratets evaluering af de danske stærekasser påviser, hvordan
> den automatiske punktkontrol på landevejene skaber hårde opbremsninger
> efterfulgt af kraftige accelerationer.
>
> http://ing.dk/artikel/112476-nu-er-det-dokumenteret-staerekassers-effekt-raekker-kun-faa-hundrede-meter?utm_medium=email&utm_source=nyhedsbrev&utm_campaign=ingformiddag
>
>
>
>

Var for få uger siden på besøg hos Københavns færdselspoliti.
Her blev oplyst, at hvis der kommer nye stærekasser op, så vil de med
stor sandsynlighed blive af en type der vil måle gennemsnitshastigheden
mellem 2 stærekasser.
Og så skulle problemet med de kraftige hastighedsændringer sikkert mindskes.
Man skulle også i gang med at køre forsøgskørsel på et nyt
nummerplade-genkendelsessystem.
Der bliver monteret kammeraer foran og bagi bilen som så filmer
nummerpladen. Hvis bilen foran eller bagved er efterlyst, nummerpladen
stjålet eller der måske ikke er betalt vægtafgift, så bliver der straks
givet alarm til patruljevognen.
Systemet er allerede i brug i England. Opfundet af en dansker, men skal
alligevel, sjovt nok, forsøgstestes selv om der er i brug.

Hilsen Matthias

Henning (30-09-2010)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 30-09-10 14:46


>Der bliver monteret kammeraer foran og bagi bilen som så filmer
>nummerpladen. Hvis bilen foran eller bagved er efterlyst, nummerpladen
>stjålet eller der måske ikke er betalt vægtafgift, så bliver der straks
>givet alarm til patruljevognen.

Så mangler vi bare en pendant til bilisten - hvis bilen foran eller
bagved er kendt som civil politibil, gives der straks en advarsel

Finn Guldmann (30-09-2010)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 30-09-10 15:52

Den 30-09-2010 15:46, Henning skrev:
>> Der bliver monteret kammeraer foran og bagi bilen som så filmer
>> nummerpladen. Hvis bilen foran eller bagved er efterlyst, nummerpladen
>> stjålet eller der måske ikke er betalt vægtafgift, så bliver der straks
>> givet alarm til patruljevognen.
> Så mangler vi bare en pendant til bilisten - hvis bilen foran eller
> bagved er kendt som civil politibil, gives der straks en advarsel
>
Ja, politiet har jo nok lært at lade være med at køre i særlige, let
genkendelige, politimodeller af de biler de køber.

Desuden skulle nordmændene være stoppet med det der med at måle over
længere strækninger. Der skulle vist havde været rigelig med problemer
med det.

Troels [around 9000] (30-09-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 30-09-10 17:56

> Ja, politiet har jo nok lært at lade være med at køre i særlige, let
> genkendelige, politimodeller af de biler de køber.

Nej, ingen mistænker de der lysgrå diodelygter på hver side af emblemet i
midten af fronten, for evt. at kunne blinke blåt... :P

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.


Finn Guldmann (30-09-2010)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 30-09-10 20:20

Den 30-09-2010 18:55, Troels [around 9000] skrev:
>> Ja, politiet har jo nok lært at lade være med at køre i særlige, let
>> genkendelige, politimodeller af de biler de køber.
> Nej, ingen mistænker de der lysgrå diodelygter på hver side af emblemet
> i midten af fronten, for evt. at kunne blinke blåt... :P
>
Jeg tænkte nu mere på at en meget brugt model, som bemalet og som civil,
var Volvo 240.

Hvis du kigger på baglygten af sådan en så har den 6 felter, tre i hvert
lag.

På den almindelige model sad der baglys i to felter lige ved siden af
hinanden. På politimodellen sad de adskilte. Og det kunne man få øje på
på flere hundrede meters afstand.



Troels [around 9000] (30-09-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 30-09-10 21:57

> På den almindelige model sad der baglys i to felter lige ved siden af
> hinanden. På politimodellen sad de adskilte. Og det kunne man få øje på på
> flere hundrede meters afstand.

Det gør de ekstra diodelygter da også. hehe.

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.


KASO (30-09-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 30-09-10 21:00

>
> Var for få uger siden på besøg hos Københavns færdselspoliti.
> Her blev oplyst, at hvis der kommer nye stærekasser op, så vil de med stor
> sandsynlighed blive af en type der vil måle gennemsnitshastigheden mellem
> 2 stærekasser.
> Og så skulle problemet med de kraftige hastighedsændringer sikkert
> mindskes.
> Man skulle også i gang med at køre forsøgskørsel på et nyt
> nummerplade-genkendelsessystem.
> Der bliver monteret kammeraer foran og bagi bilen som så filmer
> nummerpladen. Hvis bilen foran eller bagved er efterlyst, nummerpladen
> stjålet eller der måske ikke er betalt vægtafgift, så bliver der straks
> givet alarm til patruljevognen.
> Systemet er allerede i brug i England. Opfundet af en dansker, men skal
> alligevel, sjovt nok, forsøgstestes selv om der er i brug.
>
Det er ikke så mærkeligt, at det skal testes først - de danske nummerplader
er ikke magen til den britiske, så man skal lige sikre sig, at de også kan
læse de danske nummerplader korrekt.

Resultatet bliver så - som i England - at nummerplader stjæles og/eller
kopieres og bruges på biler af samme mærke/model/farve


Klaus D. Mikkelsen (30-09-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 30-09-10 21:48

KASO skriver:
>
> Resultatet bliver så - som i England - at nummerplader stjæles og/eller
> kopieres og bruges på biler af samme mærke/model/farve

Det sker allerede i Danmark......


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Matthias H. Matthies~ (01-10-2010)
Kommentar
Fra : Matthias H. Matthies~


Dato : 01-10-10 06:29

Den 30-09-2010 21:59, KASO skrev:
>>

>
> Resultatet bliver så - som i England - at nummerplader stjæles og/eller
> kopieres og bruges på biler af samme mærke/model/farve

Når nummerpladen meldes stjålet, så fanges den da alligevel uanset hvor
den monteres. Det er jo ikke bilen, men nummerpladen der genkendes.
Systemet skulle efter sigende virke ganske udmærket i England.
Hilsen Matthias

WHOamI (01-10-2010)
Kommentar
Fra : WHOamI


Dato : 01-10-10 07:24


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:4ca460cb$0$50443$14726298@news.sunsite.dk...
> Vejdirektoratets evaluering af de danske stærekasser påviser, hvordan den
> automatiske punktkontrol på landevejene skaber hårde opbremsninger
> efterfulgt af kraftige accelerationer.
>
> http://ing.dk/artikel/112476-nu-er-det-dokumenteret-staerekassers-effekt-raekker-kun-faa-hundrede-meter?utm_medium=email&utm_source=nyhedsbrev&utm_campaign=ingformiddag
>
>
>
>
>

Jeg så nu gerne nogle stære kasser på knippelsbro, med det formål at knalde
alle de idioter der bruger busbanen i myldretiden.




Jesper Hedegaard (01-10-2010)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 01-10-10 20:42


"WHOamI" <whoami@whoami.eko> wrote in message
news:4ca57e78$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4ca460cb$0$50443$14726298@news.sunsite.dk...
>> Vejdirektoratets evaluering af de danske stærekasser påviser, hvordan den
>> automatiske punktkontrol på landevejene skaber hårde opbremsninger
>> efterfulgt af kraftige accelerationer.
>>
>> http://ing.dk/artikel/112476-nu-er-det-dokumenteret-staerekassers-effekt-raekker-kun-faa-hundrede-meter?utm_medium=email&utm_source=nyhedsbrev&utm_campaign=ingformiddag
>>
>>
>>
>>
>>
>
> Jeg så nu gerne nogle stære kasser på knippelsbro, med det formål at
> knalde alle de idioter der bruger busbanen i myldretiden.
>
>
>

Bruger selv Knebels Bro meget tit - man kunne da bare ha ladet være med at
afskære os stakkler fra Amager adgang til Sjælland !
Man har gjort meget ud af at begrænse trafikken til/fra Amager - Knebels Bro
mistede 2 vejbaner ved seneste renovering - Langebro fik samme tur under
samme påskud.

Men dem, der bruger bus- og svingbaner for at komme på arbejdet og hjem igen
er vel bare trætte af den der "Amager ud af EU".mentalitet, lokalpolitikerne
åbenbart lider af

--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder


Jesper Hedegaard (01-10-2010)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 01-10-10 20:49


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message
news:4ca460cb$0$50443$14726298@news.sunsite.dk...
> Vejdirektoratets evaluering af de danske stærekasser påviser, hvordan den
> automatiske punktkontrol på landevejene skaber hårde opbremsninger
> efterfulgt af kraftige accelerationer.
>
> http://ing.dk/artikel/112476-nu-er-det-dokumenteret-staerekassers-effekt-raekker-kun-faa-hundrede-meter?utm_medium=email&utm_source=nyhedsbrev&utm_campaign=ingformiddag
>
>
>
>
>

Tjah - de kære folkevalgte ku jo bare ha gjort som vi har de seneste 10 år;
kørt en tur op og ned ad Indlansvägen i Sverige.
Der er kommet flere og flere faste kameraer i den tid - og især de lokale
køre som vanvittige mellem kameraerne.
Når de så kommer til næste kamera er det bremsen i bund samtidig med at man
maser sig ind i rækken igen.

Faste kameraer gør meget mere for statskassen end for trafiksikkerheden - og
vi får dem garanteret på halsen herhjemme.
Men de fortæller os at det er for sikkerhedens skyld.......hvad med at
ansætte noget mere politi i stedet ?
Så kunne man da drømme om at vi fik et færdselspoliti igen - altså sådan
rent fysisk, så der bliver grebet ind overfor alle de daglige forseelser.

Hvornår har i sidst set en trafikant blive stoppet af politiet ? Jeg kører
selv meget i København næsten dagligt - det er et meget sjældent syn herinde


--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder


Ivan Madsen (01-10-2010)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 01-10-10 20:53

On Fri, 1 Oct 2010 21:48:48 +0200, "Jesper Hedegaard"
<eksisterer@ikke.dk> wrote:

<...>
>
>Hvornår har i sidst set en trafikant blive stoppet af politiet ? Jeg kører
>selv meget i København næsten dagligt - det er et meget sjældent syn herinde
>

På Køge Bugt er der af og til en MC der morer sig med 100 i
midtersporet, når man så overhaler hilser han pænt og giver den en
spand kul.
Når der er kø sker der jo et og andet. En zig-zag Mazda 323 kort før
Greve N havde han pludselig meget travlt med at få hold på, det tog
næsten til "foden af M3". Af en eller anden grund havde han notesbogen
fremme da jeg kom forbi - de havde endog meeget travlt begge to))
Gætter på klip for overhaling indenom, et mere for absolut ingen
afstand og lidt ekstra for hvad jeg ikke så incl. 150+.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste