Hvor er de gamle Audier ?
Fra : Leo Jensen

Dato : 29-09-10 23:58

Jeg har hørt, at Audi laver nogle fantastiske biler, som holder stort
set uendeligt.

I går mødte jeg både en A4 UDEN singleframe kølergrill samt en A6 med
den runde bagende, og så kom jeg til at tænek på, at stort set alle de
Audier man ser er temmelig nye, og det er da mærkeligt, når de holder
så længe ??

Bliver de reeksporteret efter kopimaskinesælgerne har kørt i dem ?

MVH Leo

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 30-09-10 01:33

On 30 Sep., 07:58, Leo Jensen <leo.5...@gmail.com> wrote:
> Jeg har hørt, at Audi laver nogle fantastiske biler, som holder stort
> set uendeligt.

Derfor en af mine kollegaer kører i en Audi 80.....

De nye er jo bare standard VW skrammel og holder næppe lige så længe.

Klaus

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 30-09-10 17:57

> Derfor en af mine kollegaer kører i en Audi 80.....

Ca. 100 km af gangen, indtil han lige skal ind og gi' den en liter olie...
Af en eller anden mærkelig årsag er det sikkert som amen i kirken, at når en
gammel 80 1.8S kører ud af en rundkørsel, sker det med en blå sky ud af
røret...

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-09-10 21:47

"Troels [around 9000]" skriver:

> Ca. 100 km af gangen, indtil han lige skal ind og gi' den en liter olie...

"Hun" og nej, jeg betror slet ikke hende til at kunne finde ud af
sådan noget.

Klaus

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 30-09-10 08:51

On Wed, 29 Sep 2010 22:58:29 -0700 (PDT), Leo Jensen
<leo.5500@gmail.com> wrote:

> [...]
>så længe ??
>
>Bliver de reeksporteret efter kopimaskinesælgerne har kørt i dem ?

Ja, det er et godt spørgsmål.

Jeg har stadig i nogenlunde frisk erindring hvorledes Alfa Romeo for
ikke så længe siden kom med deres 156'er. Der af alle blev betegnet
som Guds gave til bilisterne.

Hvor er de henne?

Jeg tror ikke man skal investere efter hvad kopimaskinesælgerne kører
i, men mere efter hvad grønthandlerne på Nørrebronx køber som brugt.
Det plejer at være kvalivare.

Derude findes blandt MB og BMW også et betragteligt antal brugte
Audi'er.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-10 08:53

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg tror ikke man skal investere efter hvad kopimaskinesælgerne kører
> i, men mere efter hvad grønthandlerne på Nørrebronx køber som brugt.
> Det plejer at være kvalivare.

Næææh, det er ikke nødvendigvis kvalivare, men i dén grad prestige-æsker. Og
da de jo selv - eller rettere deres "fætter" - går og skruer i dem, så de
slipper for al den moms og skat, lægger andre ikke mærke til, hvor meget de
holder på værksted. )

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 30-09-10 08:59

<leo.5500@gmail.com> wrote:

>Jeg har hørt, at Audi laver nogle fantastiske biler, som holder stort
>set uendeligt.
Det kan jeg kun skrive under på er tilfældet.

> [...]
>den runde bagende, og så kom jeg til at tænek på, at stort set alle de
>Audier man ser er temmelig nye, og det er da mærkeligt, når de holder
Ja undre også mig, men det skyldes måske at ejeren efterhånden er
gamle mænd der lader dyret stå i garagen det meste af tiden ?

>Bliver de reeksporteret efter kopimaskinesælgerne har kørt i dem ?
Mange nyere modeller er nok gået den vej.

/Hans

Fra : Sørensen

Dato : 30-09-10 15:07

"Leo > skrev ...
Jeg har hørt, at Audi laver nogle fantastiske biler, som holder
stort
set uendeligt.

Der køre 3 stk. audi 80 fra først i 90èrne her i området, uden
antydning af rust.

Det er ærgeligt hvis Klaus har ret i at De nu går på kompromis
med kvaliteten i De nyere modeller.

vh.
Sørensen

Fra : Armand

Dato : 03-10-10 23:35

Den 30-09-2010 16:06, Sørensen skrev:

> [...]
> set uendeligt.
>
> Der køre 3 stk. audi 80 fra først i 90èrne her i området, uden antydning

Jup!
Lige netop 80/90'eren synes jeg at der kører rimeligt mange af i
trafikken, og dé er efterhånden ved at være temmeligt gamle også selv om
de alle skulle være af sidste årgang

--
Armand.

Fra : Kent Friis

Dato : 30-09-10 16:33

Den Wed, 29 Sep 2010 22:58:29 -0700 (PDT) skrev Leo Jensen:
> [...]
> så længe ??
>
> Bliver de reeksporteret efter kopimaskinesælgerne har kørt i dem ?

Det hænger vel sammen med at man skal være over 75 for frivilligt at
køre i sådan en morfar-bil[1], og så holder kørekortet jo ikke så længe.

Så de står vel rundt omkring i garager og lader, og venter på at
ejeren stiller træskoene, så de kan blive givet til Frelsens Hær.

Mvh
Kent

[1] Undtagen Q7, den er åbenbart forbeholdt folk der kører som død
og helvede.
--
"The Brothers are History"

Fra : Leo Jensen

Dato : 30-09-10 11:44

On 30 Sep., 18:56, "Troels [around 9000]" <denne.fj...@computer.dk>
wrote:

> [...]
> gammel 80 1.8S kører ud af en rundkørsel, sker det med en blå sky ud af

100 km/l giver temmelig meget røg, så mon ikke de aligevel går 2-300
km/l ??

Leo

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 30-09-10 18:45

> 100 km/l giver temmelig meget røg, så mon ikke de aligevel går 2-300
> km/l ??

Tell me 'bout it, min søsters Hyundai åd 2 liter på 100 km - men ok, man
kunne heller ikke se noget når man kørte bag den.

Ang. de 100 km/l, overdrivelse fremmer forståelsen, du ved. Man er vel
mand - og jyde...

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-09-10 20:51

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Bliver de reeksporteret efter kopimaskinesælgerne har kørt i dem ?

Dét kunne meget vel være. SKAT er nemlig blevet løbet over ende af mere end
180.000 reeksporter, hvorfor de nu har strammet reglerne. Jeg er midt i en
reeksport (hjælper lidt een med det)

Fra : Leo Jensen

Dato : 01-10-10 01:31

On 30 Sep., 19:44, "Troels [around 9000]" <denne.fj...@computer.dk>
wrote:

> Tell me 'bout it, min søsters Hyundai åd 2 liter på 100 km - men ok, man
> kunne heller ikke se noget når man kørte bag den.

Jeg har selv ødelagt en 2CV-motor ved at glemme at lukke påfyldningen,
hvorved olien blev blæst ud (det gør en boksermotor i modsætning til
række...).
Når olielampen tænder ved 4000 RPM er det ikke godt. Det resulterede i
en motor, som gik 50 km/l, og det røg temmelig voldsomt...

> Ang. de 100 km/l, overdrivelse fremmer forståelsen, du ved. Man er vel
> mand - og jyde...

Leo

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 01-10-10 13:32

> [...]
> Når olielampen tænder ved 4000 RPM er det ikke godt. Det resulterede i
> en motor, som gik 50 km/l, og det røg temmelig voldsomt...

At en olielampen tænder på startet motor er sjældent godt, 4000 rpm er
aldrig godt...

Kan man renovere sådan et spøgelse, eller?

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 01-10-10 14:16

> At en olielampen tænder på startet motor er sjældent godt, 4000 rpm er
> aldrig godt...

Olielampe: Enig!
4000 rpm: Forklar dig!

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 01-10-10 14:59

> Olielampe: Enig!
> 4000 rpm: Forklar dig!

Olielampe ved 4000 rpm, forstås.. Min fejl :)

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 01-10-10 17:36

> Olielampe ved 4000 rpm, forstås.. Min fejl :)

Ah!
Så: Enig og enig :P

Fra : Leo Jensen

Dato : 01-10-10 11:27

On 1 Okt., 14:31, "Troels [around 9000]" <denne.fj...@computer.dk>
wrote:

> At en olielampen tænder på startet motor er sjældent godt, 4000 rpm er
> aldrig godt...

Nu har jeg læst de senere indlæg, så jeg vil ikke drille. 4000 o/m =
80 km/t, så det er svært at undgå af og til...

> Kan man renovere sådan et spøgelse, eller?

Alt kan fås, alt kan renoveres. Det er noget af det fedeste ved
2CV'en, du vælger selv hvornår den skal dø, så længe du undgår at
rulle med den, harmonikasammenstød eller noget i den stil. Min er min
første bil, købt brugt i 1984, og det er da planen, at den skal holde
lige så længe som mit kørekort, dvs 25-30 år mere.
Nå, bortset fra det er lige nøjagtig krumtappen ikke til at renovere
for almindelige dødelige (og en del 'eksperter'). Den er opbygget med
løse søler og slag, krympet sammen med flydende kvælstof, og nederste
plejlstangsøje er lukket, dvs ikke noget med lige at skrue overfaldet
af, og krumtaplejerne har efter al sandsynlighed taget skade af
manglende olietryk, så der kom bare en anden brugt motor i. Det var i
1985, og den 'nye' kører stadig

MVH Leo

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 01-10-10 20:12

> Det var i
> 1985, og den 'nye' kører stadig

Af skade bliver man klog men sjældent rig... Hæhæ. Du lærte da at passe på
den

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Leo Jensen

Dato : 01-10-10 14:07

On 1 Okt., 21:11, "Troels [around 9000]" <denne.fj...@computer.dk>
wrote:

> Af skade bliver man klog men sjældent rig... Hæhæ. Du lærte da at passe på
> den

Jeg sørger bare for at lukke oliepåfyldningen hver gang, holde
olieniveauet over minimum, lader den varme op 5 km, og så får den
ellers kniven og den klager sig ikke

Leo

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 01-10-10 21:09

> og så får den ellers kniven og den klager sig ikke

Man ka jo ikke andet - det er jo enten speederen i bund eller det modsatte i
sån en bil :)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 01-10-10 21:17

On Fri, 1 Oct 2010 22:09:23 +0200, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

>"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Man ka jo ikke andet - det er jo enten speederen i bund eller det modsatte i
>sån en bil :)

Troede det gjaldt alle biler i hænderne på en pæn del af trafikanterne
- jeg kan tage fejl, men der er godt nok ikke mange, der kender
mellemstillinger på Køge Bugt om morgenene. Hvis man tillader sig at
"hænge lidt" selv i indersporet er det sq lige før de kører højre om -
for så at knalde bremserne 100 m længere fremme!

Fra : Leo Jensen

Dato : 04-10-10 03:48

On Oct 1, 10:09 pm, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:

> Man ka jo ikke andet - det er jo enten speederen i bund eller det modsatte i
> sån en bil :)

Det er vist længe siden du har prøvet sådan en raket ? Hvis der er fri
bane accellerer jeg max på tilkørselsramper til motorvej, ellers er
det skam ikke nødvendigt for at følge trafikken her i trekantsområdet..
Motoren er ikke rar at høre på over 105-110 km/t, og der skal ikke
være meget medvind før den runder de 125 km/t, så jeg slækker på
gassen ved omkring 90 km/t
Hr. og fru Danmark bliver også stressede hvis jeg ligger helt oppe i
røven på dem dem...

Leo

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-10-10 17:46

> [...]
> gassen ved omkring 90 km/t
> Hr. og fru Danmark bliver også stressede hvis jeg ligger helt oppe i

Du kører måske også med trailer efter den

Fra : Leo Jensen

Dato : 04-10-10 03:50

On Oct 4, 12:34 am, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Jup!
> Lige netop 80/90'eren synes jeg at der kører rimeligt mange af i
> trafikken, og dé er efterhånden ved at være temmeligt gamle også selv om
> de alle skulle være af sidste årgang

Det er rigtigt, det var også mere de 6-10 år gamle biler, jeg undrede
mig over var forsvundet fra gadebilledet

Leo

Fra : Leo Jensen

Dato : 04-10-10 13:36

On 4 Okt., 18:45, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:

> Du kører måske også med trailer efter den

Nix, jeg har kun træk på Jaguaren...

Leo