Benzinøkonomi på vn 900
Fra : Jim Andersen

Dato : 28-09-10 09:12

Så har min VN 900 rundet de 1600 km og kan endelig køres lidt frisk.

Jeg kunne derfor også begynde at checke hvor langt den egentlig går på
literen.
Jeg kører pendler-kørsel (1/3 landevej, 1/3 motorvej, 1/3 sognevej) ca 55 km
hver vej, plus lidt søndagsture.

På 31 liter 92 oktan, kørte jeg 715 km. Det er 23 km/l.
Det er sgu da pænt meget mere end jeg havde regnet med!

/jim

Fra : Pein

Dato : 28-09-10 02:26

On 28 Sep., 10:12, "Jim Andersen" <j...@officeconsult.invalid> wrote:
> [...]
>
> På 31 liter 92 oktan, kørte jeg 715 km. Det er 23 km/l.
> Det er sgu da pænt meget mere end jeg havde regnet med!

Ja hvis der er kørt friskt, og den alligevel går 23 km/l så er det da
vildt godt.
Min Bandit 1250 kan også gå over 23 km/l men kun hvis jeg kører stille
og roligt (behøver dog ikke at gå direkte efter økonomikørsel). Mit
gennemsnit ligger på 18,9 og det er jeg egentlig rigtig godt tilfreds
med.
--
Mvh.
Niels Pein