Er det her rust noget der er slemt?
Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 28-09-10 21:46

Hej og tak for hjælpen og tak for tålmodigheden med mig ;)

Jeg var ude og prøve denne Renault i dag:

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Renault-Megane-II-1,4-Authentique-Comf.-5d_ID671301005.htm

Ingen ting at kritisere på køreevne og komfort.
Og den ser egentlig også fin ud.

Men hvorfor ser der sådan her ud ved hjulene?

http://drop.io/rustrustrust

Er det rust jeg bør være bange for, eller er det meget normalt?

Mvh
Anders

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-09-10 21:52

"Anders T. Nielsen" skriver:

> Men hvorfor ser der sådan her ud ved hjulene?

Fordi det er jern og det ruster.

En tur med en stålbørste vil gøre underværker.

Klaus

Fra : Martin Bak

Dato : 28-09-10 21:54

"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men hvorfor ser der sådan her ud ved hjulene?
>
> http://drop.io/rustrustrust
>
> Er det rust jeg bør være bange for, eller er det meget normalt?

Det ser meget fint ud. Og slet ikke noget du skal bekymre dig om. Jeg ville
have gået efter Toyotaen, men hvis du vil have denne bil er lidt pletrust på
bremseskiverne fuldstændig og aldeles uden betydning.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 29-09-10 09:20

Den 28-09-2010 22:53, Martin Bak skrev:

> Det ser meget fint ud. Og slet ikke noget du skal bekymre dig om.

Dejligt :)

> Jeg ville
> have gået efter Toyotaen,

Neeeeiiiiij... det må du ikke sige. Nu havde jeg jo lige fået ind i
hovedet at den var for dyr og for gammel:(

> men hvis du vil have denne bil er lidt pletrust på
> bremseskiverne fuldstændig og aldeles uden betydning.

Igen... Dejligt;)

Mvh
Anders

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-10 22:18

"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Men hvorfor ser der sådan her ud ved hjulene?
>
> http://drop.io/rustrustrust
>
> Er det rust jeg bør være bange for, eller er det meget normalt?

Det er helt normalt - kan komme i løbet af ét døgn, når bilen står stille.
Har ingen betydning overhovedet...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Geert Lissau

Dato : 29-09-10 06:21

Næh - samme bemærkning som de andre 3, meen, jeg ville kræve skiverne og
klodserne skiftet, de er fyldt med riller. Prøv at køre en negl på tværs af
dem.
Geert

Fra : KASO

Dato : 29-09-10 06:36

"Geert Lissau" <g_gml@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Næh - samme bemærkning som de andre 3, meen, jeg ville kræve skiverne og
> klodserne skiftet, de er fyldt med riller. Prøv at køre en negl på tværs
> af dem.
> Geert

Ja - det kunne være en god idé - specielt eftersom de bagerste godt kan være
halvdyre, hvis de - ligesom på Scénic - er bygget sammen med hjullejerne.

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 29-09-10 09:21

Den 29-09-2010 07:35, KASO skrev:

> [...]
>
> Ja - det kunne være en god idé - specielt eftersom de bagerste godt kan
> være halvdyre, hvis de - ligesom på Scénic - er bygget sammen med

Det er så en af de ting jeg vil snakke med mekanikeren eller synsmanden,
der skal se efter om det er store fejl ved bilen. HVIS det bliver denne
her. Kigger stadig;)

Mvh
Anders

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 29-09-10 09:18

Dejligt at høre at DET i hvert fald ikke er et problem for mig. Det er
så sjællendt man kan få et entydigt svar herinde;)

Ved godt det er fordi der er lige så mange meninger som der er bilmærker.

Mvh
Anders