Dæk i Tyskland ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-09-10 06:14

Hej NG.

Inspireret af Hans tråd prøver jeg også lige lidt dæk snak.

Har fået ny bil og da dækkene til den er noget dyrere end jeg var vant
til før tænkte jeg på om man kunne spare noget ved at køre til
Tyskland og så kombinere det med en lille udflugt og en indkøbstur.

Jeg skal have 2 stk. sommerdæk i størrelsen 235/40-18, regner med at
købe Bridgestone RE050.
Skal måske også have 2 stk. vinterdæk i størrelsen 215/60-16, har ikke
besluttet mig for mærke endnu.

Nogen som kan anbefale steder i Flensborg eller omegn som også
monterer dem ?

--
Christian

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-09-10 14:14

Den 28-09-2010 14:14, Christian B. Andresen skrev:
> Nogen som kan anbefale steder i Flensborg eller omegn som også
> monterer dem ?

Sidste vinter købte jeg "Komplettraedern" til min kones Carina hér:

http://www.reifen-thomsen.de/

Jeg gav 499,- euro for nye stålfælge med vinterdæk monteret og de gamle
hjul med hjem i hver sin skumpose.

Det er samme firma som jeg nu køber til Camryen hos.

Sidste år var det "Tom" (BMW 320) her fra gruppen der havde skudt sig
ind på at Reifen Thomsen var attraktive og jeg har sådan set bare lagt
mig i kølvandet på ham.

Dog har Mogens her på det sidste skrevet at priserne fra Tyskland ikke
længere var så atraktive som tidligere i forhold til den lokale pushers
priser

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-10 16:37

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> [...]
> på at Reifen Thomsen var attraktive og jeg har sådan set bare lagt mig i

Det kan man også roligt. Jeg køber næsten altid der hvor dækkene er
billigst.
Havde undersøgt ALT i rimelig køreafstand i dk og tyskland inkl. nethandel.
Jeg sparede ca. 1000 Kr på samme dæk som jeg skulle gi ved den lokale
pusher i sønderborg.
Reifen Thomsen lavede også en perfekt afballancering, der er absolut ingen
rystelser, og nye ventiler monteret osv osv. super service.

--
Tom

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-09-10 16:40

Den 28-09-2010 17:36, Tom skrev:

> [...]
> Reifen Thomsen lavede også en perfekt afballancering, der er absolut ingen
> rystelser, og nye ventiler monteret osv osv. super service.

Lyder godt! :)

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-09-10 21:34

> Lyder godt! :)

Kører I ned til Thomsen, eller er mail / fax / tlf the way to do it?

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-09-10 22:56

Den 28-09-2010 22:34, Mogens (K) skrev:

> Kører I ned til Thomsen, eller er mail / fax / tlf the way to do it?

1. gang kørte jeg bare ned til Tarp med Carinaen (har muligvis ringet
først; det er 10 mdr. siden); Stahl-kompletträedern er stangvare til den.

Camryen er en "rød hund"; selv stålfælgene skal skaffes hjem.

Fredag kan jeg komme og få hjulene monteret, lyder prognosen; bestilte
dem i dag tirsdag.

Mail på tysk til Thomsen i går - denne gang afd. i Flensborg - blev
besvaret dagen efter i dag.

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-09-10 07:18

On 28 Sep., 15:13, "Hans Paulin (6310)" <m...@privacy.net> wrote:

> [...]
>
> Sidste år var det "Tom" (BMW 320) her fra gruppen der havde skudt sig
> ind på at Reifen Thomsen var attraktive og jeg har sådan set bare lagt

Mange tak, dem kigger jeg da på.

> Dog har Mogens her på det sidste skrevet at priserne fra Tyskland ikke
> længere var så atraktive som tidligere i forhold til den lokale pushers
> priser

Det synes jeg nu de er i 235/40-18

--
Christian

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-09-10 14:44

Den 28-09-2010 15:18, Christian B. Andresen skrev:

> Mange tak, dem kigger jeg da på.

Godtså :)

Vi har osse tidligere købt dæk i Flensborg ved havnen hos:

http://www.reifen-boysen.de/

men dem fravalgte Tom :)

> Det synes jeg nu de er i 235/40-18

Ok :)
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-09-10 14:53

"Christian B. Andresen" skriver:

> Det synes jeg nu de er i 235/40-18

Du gør ike noget, uden at have kontakte Morten i 4x4 butikken.

Gav 7100 incl personlig aflevering på bopælen for et sæt Rial Campo -
"vinteralufælg" med vintersutter på.

Klaus

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-09-10 17:07

> Du gør ike noget, uden at have kontakte Morten i 4x4 butikken.

Enig...

> Gav 7100 incl personlig aflevering på bopælen for et sæt Rial Campo -
> "vinteralufælg" med vintersutter på.

I hvilken størrelse?
"Thomsen" ser sgu verdammt billig ud:
www.reifen-thomsen.de/RT-GmbH-felgen2008.html

89 euro for en 17" fælg - billigere end stålfælge, næsten...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-09-10 18:00

"Mogens (K)" skriver:

> I hvilken størrelse?

4 stk. Rial Campo monteret med 205/55-16 Conti TS830 91H

> "Thomsen" ser sgu verdammt billig ud:
> www.reifen-thomsen.de/RT-GmbH-felgen2008.html

75 Teuro per fælg af dem jeg har købt.

Klaus

Fra : ABJ

Dato : 28-09-10 15:55

Euro Auto Tuning
Langberger Weg 25,
24939 Flensburg
Telefon: 046116098998,
Fax: 046116098999

Firmaet har skiftet navn siden jeg sidst har brugt dem, ligger fint for
indkøb, 200 m fra Citti.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-09-10 00:56

On 28 Sep., 15:52, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> "Christian B. Andresen" skriver:

> Du gør ike noget, uden at have kontakte Morten i 4x4 butikken.

Det vil jeg så gøre

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-09-10 00:59

On 28 Sep., 16:55, "ABJ" <aks...@pcwelt-premium.de> wrote:
> Euro Auto Tuning
> Langberger Weg 25,
> 24939 Flensburg
> Telefon: 046116098998,
> Fax: 046116098999
>
> Firmaet har skiftet navn siden jeg sidst har brugt dem, ligger fint for
> indkøb, 200 m fra Citti.

Perfekt, der plejer vi nemlig at handle.

Så den indgår i overvejelserne.

--
Christian