Så er der bestilt alufælge med vinterdæ
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-09-10 12:37

Fik dette tilbud fra Tyskland:

"Alukomplettrad ET40

http://picasaweb.google.dk/hanspaulin/Skrivebord#5521926428757948786

mit Conti TS830 205/55R16 91H
für 820,00 €

Stahlkomplettrad mit gleichem Reifen 715,00 €"

Dertil 35 euro oveni stålfælgene til møtrikker.

Valgte alufælgene.
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-09-10 17:30

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> [...]
> mit Conti TS830 205/55R16 91H für 820,00 €
> Stahlkomplettrad mit gleichem Reifen 715,00 €"
> Dertil 35 euro oveni stålfælgene til møtrikker.

Forståeligt nok, Hans - jeg havde gjort det samme.

Jeg er å på jagt pt efter vintersutter (inkl. fælge), hvor den lokale
handler hér som regel er unschlagbar: www.citydack.se

Reifendirekt:
Komplett-aluräder 8x17 (!) m/Nokian 225/45x17 vinterdæk fås hos Reifendirekt
for ialt 887 euro/6.655 DKK for 4 stk - til min BMW...

Thomsen:
Han har Rial 8x17 til 109 euro pr stk (3.270 DKK), men dækprisen finder jeg
ikke (?). Nokian koster 880 DKK pr stk her, så det gir ialt 6.790 DKK. Rial
er iøvrigt en anden og bedre klasse end Reifendirekts no-name fælge IMO...

Ovenstående slår Felgenmarkt ikke: www.felgenmarkt.de
Den forhandler er man ellers helt vild med på: www.bmwe30.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-09-10 17:47

Den 28-09-2010 18:29, Mogens (K) skrev:

snip

> Reifendirekt:
> Komplett-aluräder 8x17 (!) m/Nokian 225/45x17 vinterdæk fås hos
> Reifendirekt for ialt 887 euro/6.655 DKK for 4 stk - til min BMW...

Kender ikke dækket, men prisen er da helt ok i forhold til mine hjul.

> Thomsen:
> Han har Rial 8x17 til 109 euro pr stk (3.270 DKK), men dækprisen finder
> jeg ikke (?).

Det er som om Reifen Thomsen har et ret smalt repertoire; jeg ville
gerne have haft Alpin A4, men accepterede Conti'erne.

Nokian koster 880 DKK pr stk her, så det gir ialt 6.790
> DKK. Rial er iøvrigt en anden og bedre klasse end Reifendirekts no-name
> fælge IMO...

Ok.

Er lidt spændt på hvad det er for en fælg jeg får.

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-09-10 18:25

> Kender ikke dækket, men prisen er da helt ok i forhold til mine hjul.

Nokian dæk er jo helt kanon som vinterdæk. Ser nu at Reifendirekt faktisk
leverer Dezent-fælge, så helt no-name er det så ikke :)

> Det er som om Reifen Thomsen har et ret smalt repertoire; jeg ville gerne
> have haft Alpin A4, men accepterede Conti'erne.

Udemærket tror jeg...

> Er lidt spændt på hvad det er for en fælg jeg får.

OK, troede jeg, du vidste...

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-09-10 18:34

Den 28-09-2010 19:25, Mogens (K) skrev:

> Nokian dæk er jo helt kanon som vinterdæk.

Ok :)

Har bare valgt mellem de dæk Thomsen havde.

> Ser nu at Reifendirekt
> faktisk leverer Dezent-fælge, så helt no-name er det så ikke :)

> Udemærket tror jeg...

Som sådan ligger Contierne blandt de 3 bedste, siger Henrik B.

> OK, troede jeg, du vidste...

Nej, men den var et så billigt alternativ til stålfælge (+ 70 euro for
4) at jeg accepterede den.
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-10 19:25

> Som sådan ligger Contierne blandt de 3 bedste, siger Henrik B.

Jep, har kendskab til rigtig, rigtig, rigtig, rigtig mange, som kører med
dem......nåh ja, mig selv inkl. når vi når til vinter.

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-09-10 22:47

Den 28-09-2010 20:24, Henrik B. skrev:
> inkl. når vi når til vinter.

Gir nattefrost i nat ;)

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 29-09-10 20:14

> OK, troede jeg, du vidste...

"Proline py" kan jeg se der står på billedteksten.

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 29-09-10 20:21

> "Proline py" kan jeg se der står på billedteksten.

'kay... :)

Fra : Niels Bengaard

Dato : 28-09-10 18:44

> Kender ikke dækket, men prisen er da helt ok i forhold til mine hjul.

> Det er som om Reifen Thomsen har et ret smalt repertoire; jeg ville gerne
> have haft Alpin A4, men accepterede Conti'erne.

Både Michelin og Conti klarer sig flot i årets ADAC test, Nokian ligger
midt i feltet.
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_225_45_R17.aspx?ComponentId=40334&SourcePageId=41873

Mvh Niels

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-09-10 22:44

Den 28-09-2010 19:44, Niels Bengaard skrev:

> Både Michelin og Conti klarer sig flot i årets ADAC test, Nokian ligger
> midt i feltet.

Hæ hæ ;)

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 29-09-10 04:55

> Hæ hæ ;)

Testresultatet afhænger af, hvad man lægger vægt på:

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-10 19:23

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Det er som om Reifen Thomsen har et ret smalt repertoire; jeg ville gerne
> have haft Alpin A4, men accepterede Conti'erne.

Det kan du også roligt gøre....

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-09-10 22:46

Den 28-09-2010 20:23, Henrik B. skrev:

> Det kan du også roligt gøre....

Jeg har jo skelet til hvad du købte ;)

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : .J.S...

Dato : 28-09-10 18:02

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message
> [...]
> für 820,00 €
>
> Stahlkomplettrad mit gleichem Reifen 715,00 €"
>
> Dertil 35 euro oveni stålfælgene til møtrikker.

Den lokale Kvickcenter her har dem i stål til 5546,- incl montering.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-09-10 18:14

Den 28-09-2010 19:01, .J.S... skrev:

> Den lokale Kvickcenter her har dem i stål til 5546,- incl montering.

715,00 € = 5434 kr.

Nogen Kvick Center har vi vist heller ikke hér omkring.
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : .J.S...

Dato : 28-09-10 19:09

> 715,00 € = 5434 kr.
>
> Nogen Kvick Center har vi vist heller ikke hér omkring.
> --

http://www.hjulskift.dk

Der er godt nok også mere forskel rundt i landet end jeg troede, min pris er
i Risskov, prøvede lige en i Solrød de vil ha 7100,- :-|

Tror godt der kan klemmes 15" på min Golf6, det bliver de ret så meget
billigere af...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-09-10 20:09

".J.S..." skriver:

> Tror godt der kan klemmes 15" på min Golf6, det bliver de ret så meget
> billigere af...

I så tilfælde siger du lige til, så er der et sæt Alpin billigt til
salg fra gargeloftet. De kunne nemlig ikke gå på min Golf 6, der
kræver mindst 16". men den gamle femmer gik de 15" fint.

Klaus

Fra : .J.S...

Dato : 28-09-10 20:28

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> [...]
> salg fra gargeloftet. De kunne nemlig ikke gå på min Golf 6, der
> kræver mindst 16". men den gamle femmer gik de 15" fint.

Det er lidt svært at få helt klarhed over men tror min 122hk udgave kan køre
med 15" hvor 160hk skal ha 16" da skiverne er større ?

I følge listerne hos dækforhandlerne er det den her størrelse jeg skal bruge
:

6.OJX15 57.0/5/112/47

195/65R15

Er det den størrelse du har på loftet ?

Alder og ca Km ?

mvh/JS

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-09-10 21:50

".J.S..." skriver:

> Det er lidt svært at få helt klarhed over men tror min 122hk udgave kan køre
> med 15" hvor 160hk skal ha 16" da skiverne er større ?

Det lyder korrekt.

> I følge listerne hos dækforhandlerne er det den her størrelse jeg skal bruge
> [...]

Regningen lyder på 4 x stålfælge og Michelin Alpin A2 195/65-15

> Alder og ca Km ?

Købt 30/10-2005, brugt 3 vintre, der er henholdsvis 7 og 6,5 mm
mønster tilbage på dækkene. Du kan få bolte med også.

Har ingen anelse om, hvor mange Km der er kørt på dem.

Klaus

Fra : .J.S...

Dato : 28-09-10 21:58

> [...]
> mønster tilbage på dækkene. Du kan få bolte med også.
>
> Har ingen anelse om, hvor mange Km der er kørt på dem.

Ok, 5 år det synes jeg er for gammelt.

mvh/JS

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-09-10 22:06

".J.S..." skriver:

> Ok, 5 år det synes jeg er for gammelt.

Det er jo op til dig, De ser fine ud, gummiet fejler intet og prisen
er rigtig.

Klaus

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-09-10 22:46

Den 28-09-2010 20:09, .J.S... skrev:

> Tror godt der kan klemmes 15" på min Golf6, det bliver de ret så meget
> billigere af...

Der skal bare være plads til caliberne ;)

Taler af erfaring

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk