Billeder af den færdige Saab 9-4X, som kom~
Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-10 07:33

http://www.saabklub.dk/images/94xfront.jpg
http://www.saabklub.dk/images/94xback.jpg

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/

Fra : KASO

Dato : 28-09-10 15:33

> http://www.saabklub.dk/images/94xfront.jpg
> http://www.saabklub.dk/images/94xback.jpg

Opel Antara/Chevrolet Captiva rebadged - men lad os se, om den kan sælges
med et Saab-logo....

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-10 17:52

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Opel Antara/Chevrolet Captiva rebadged - men lad os se, om den kan sælges
> med et Saab-logo....

Nej, det er en helt nyudviklet bil, udviklet sammen med Cadillac SRX
Crossover:
http://www.cadillac.com/srxCrossover/2011/

Fra : KASO

Dato : 28-09-10 19:55

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Nej, det er en helt nyudviklet bil, udviklet sammen med Cadillac SRX
> Crossover:
> http://www.cadillac.com/srxCrossover/2011/

På samme platform som ovennævnte:
http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Theta_Premium
Såeh... - ikke helt ny

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-10 19:59

> På samme platform som ovennævnte:
> http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Theta_Premium
> Såeh... - ikke helt ny

Og så ikke alligevel, eftersom Caddy'en og Saab'en er bygget på en
kombi-platform mellem Theta og den nye Epsilon II. Öple'n er bygget på den
"almindelige" Theta platform, hvor de to andre er bygget på den som kaldes
Theta Premium eller Theta-Epsilon.

Fra : KASO

Dato : 28-09-10 20:15

> [...]
> "almindelige" Theta platform, hvor de to andre er bygget på den som kaldes

Kartoffel - Kartoffel

Nu skal Saab jo lige leve længe nok til at nå at sætte den i produktion
først
- så ser vi, om der er købere til den (biltypen er ikke længere så "politisk
korrekt" - og det er ikke en biltype, som folk tradtionelt forbinder med
Saab).

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-10 20:16

> Nu skal Saab jo lige leve længe nok til at nå at sætte den i produktion
> først

De første 100 stk. ér rundet - blev de i dec. 2009.

> - så ser vi, om der er købere til den (biltypen er ikke længere så
> "politisk korrekt" - og det er ikke en biltype, som folk tradtionelt
> forbinder med Saab).

Ikke korrekt - alle bilfabrikanter spytter i øjeblikket de mindre
crossover'ere ud på markedet i øjeblikket - VW Tiguan, Bimmer X3, Ford Kuga
m.fl.

Fra : KASO

Dato : 28-09-10 20:37

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> De første 100 stk. ér rundet - blev de i dec. 2009.

Dét kaldes vist "forserie" - ikke "produktion"

> Ikke korrekt - alle bilfabrikanter spytter i øjeblikket de mindre
> crossover'ere ud på markedet i øjeblikket - VW Tiguan, Bimmer X3, Ford
> Kuga m.fl.

Mjoh - men er Saab'en lige så "lille"?
Opel'en (så skulle være mindre) og dens koreanske søster er ikke rigtigt
slået an herhjemme - faktisk er det stort set kun Nissan, der sælger i
større tal herhjemme, men jeg har ikke chekket, hvordan det ser ud i andre
lande.

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-10 20:56

> Mjoh - men er Saab'en lige så "lille"?

Den er ca. på størrelse med en BMW X3 - måske en smule større.

> [...]
> slået an herhjemme - faktisk er det stort set kun Nissan, der sælger i
> større tal herhjemme, men jeg har ikke chekket, hvordan det ser ud i andre

Mig bekendt bliver der solgt en del Tiguan - har set to stk. så sent som i
dag...

Fra : KASO

Dato : 28-09-10 21:10

> [...]
>
> Den er ca. på størrelse med en BMW X3 - måske en smule større.

> Mig bekendt bliver der solgt en del Tiguan - har set to stk. så sent som i

Mjoh - jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed. Jeg ser også Ferrari,
Bentley og Lotus næsten dagligt - men det siger vist ikke så meget om de
generelle salgstal (nok mere om de områder, jeg kører igennem)

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-10 21:14

> Mjoh - jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed. Jeg ser også Ferrari,

Salgstal ÅTD (August) - 137 stk. Tiguan.

Fra : KASO

Dato : 28-09-10 21:21

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Salgstal ÅTD (August) - 137 stk. Tiguan.

Det var nu heller ikke mange i en periode med høje salgstal for biler
generelt. Det er nu heller ikke givet, at DK er repræsentativ for salget af
biltypen - danske afgifter presser prisen lidt rigeligt langt op.

Fra : Brian

Dato : 28-09-10 21:26

> [...]

> generelt. Det er nu heller ikke givet, at DK er repræsentativ for salget
> af biltypen - danske afgifter presser prisen lidt rigeligt langt op.

Du skal ikke langt syd for grænsen, før der er langt flere af den biltype i
billedet.

Tiguan er stadig så sjælden IMO, at man lige kigger en ekstra gang (og
lægger mærke til den, som Henrik) når man render på en.

I dén klasse, er Qashqai (staveplade?) den jég ser mest til...

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-10 22:21

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> I dén klasse, er Qashqai (staveplade?) den jég ser mest til...

Qashqai - ÅTD 971 stk.

Fra : KASO

Dato : 29-09-10 06:40

> "Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Qashqai - ÅTD 971 stk.

Nissan har fordelen af at have været først samt, at de har et "navn"
indenfor ægte 4x4 - det smitter nok lidt af.

Tilsvarende er der nok en del, der køber Tiguan fordi de i virkeligheden
drømmer om en Touareg ...
Samme fordele har mærker som Opel, Renault, Citroën - og Saab - ikke.