Ny hjemmeside
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-09-10 04:59

Jeg har begået www.campingogbil.dk

den handler om livet i en bilklub samt om camping.

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-10 06:00

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev :

>Jeg har begået www.campingogbil.dk
>
>den handler om livet i en bilklub samt om camping.

Ohh well - starten ser da pæn ud : hvordan melder man sig ind i
klubben ?

Sådan en fin Glof Variant som min skal da bestemt være medlem :)

(den har da sendt mig ned i perlegruset igen)

--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-09-10 11:28

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> Ohh well - starten ser da pæn ud : hvordan melder man sig ind i
> klubben ?

Enten på www.clubgolf.dk eller igennem kontakt med mig på hjemmesiden. Husk
at sende dine detaljer, navn, adresse, biltype samt hvor mange penge du har
i banken :)

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-10 14:04

> [...]

>at sende dine detaljer, navn, adresse, biltype samt hvor mange penge du har

Skal man nu også have muldvarpen luftet - uff da :)

det er nu ellers en meget fint skruet sammen bil , pokkers man skal
rydde op efter en sparsommelig klaphat har været på spil
http://www.bygteknik.dk/glof/gloffen.htm

... men man kommer så sandeligt til at kende sin bil :)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-09-10 15:48

> [...]
> http://www.bygteknik.dk/glof/gloffen.htm
>
> .. men man kommer så sandeligt til at kende sin bil :)

Den er lækker nok - men lidt for buttet bagtil ;)

Hvad motorwerk sidder der i den?

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-10 18:32

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev :

>Den er lækker nok - men lidt for buttet bagtil ;)
>
>Hvad motorwerk sidder der i den?

den har ADZ maskinen (66KW ~ 90 hypper)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-09-10 18:37

jan_stevns skriver:

> den har ADZ maskinen (66KW ~ 90 hypper)

Det er i bund og grund en lækker motor, men sit magfulde høje moment
ved allerede 2500 rpm (145Nm).

En kollega var vildt imponeret, den kunne jo trække fra tomgang,
hvorimod hans lettere tunede Civic levede bedst over 5500 RPM

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-10 23:10

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Det er i bund og grund en lækker motor, men sit magfulde høje moment
>ved allerede 2500 rpm (145Nm).

Jeg kan ikke klage over maskinen - den funker bare fint, føles bestemt
stærkere end de 90 hypper.

Og med 16.5 på literen er den gofin til mig ! Jeg skal bare lige
hitte ud af hvorfor tomgangen er elendig på den ;(

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-09-10 06:42

jan_stevns skriver:

> Jeg kan ikke klage over maskinen - den funker bare fint, føles bestemt
> stærkere end de 90 hypper.

Jeg har nydt cirka samme maskine gennem både en Golf 2 og 3, den er
udemærket og bilen er tilpas højt gearet.

> Og med 16.5 på literen er den gofin til mig !

Det har jeg så aldrig fået den til at gå, men 14-15 km/l var ikek
umuligt.

> Jeg skal bare lige
> hitte ud af hvorfor tomgangen er elendig på den ;(

Utæt pakning under "karburatoren".

Klaus

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-09-10 20:09

> [...]
>
> Og med 16.5 på literen er den gofin til mig ! Jeg skal bare lige
> hitte ud af hvorfor tomgangen er elendig på den ;(

Det lyder farligt. Den ryster vel ikke når du kører med små omdrejninger?

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-10 22:13

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev :

>Det lyder farligt. Den ryster vel ikke når du kører med små omdrejninger?

farligt og farligt er vel så meget sagt - og den ryster nu ikke.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-09-10 13:39

> farligt og farligt er vel så meget sagt - og den ryster nu ikke.

Hvad er der så med tomgangen?

Fra : Lars G

Dato : 26-09-10 15:50

On 26-09-2010 15:04, jan_stevns wrote:

> .. men man kommer så sandeligt til at kende sin bil :)

Tak for linket ....

den højre lygte lyser, den venstre gør ikke - og satme da en
forskrækker der kom ............

..
..
..
..
..

TOYOTA står der på glasset ! WHATT ??

--
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-10 18:36

Lars G <larsbg@gmail.com> skrev :

Ja - Jeg hulkede sågu da osse af grin - medens jeg udbrød, hvad
fanden har den klaphat haft gang i ....

Jeg er efterhånden temmeligt sikker på det er en rigtig glad amatør af
anden etnisk herkomst der har haft bilen - ikke alene stank den lidt
af kishhkebab eller hvad det hedder, men i den der unævnelige
autospille fra jem og fusk sad der dælme en cd, med påstriften Arabic
music

NEJ !! Jeg nægter at afspille den !

Kors i skuret, man har været dum i låget til at skrue på bil...

I stedet for at købe 4 nye tændkabler hos thansen, ofrer man en rulle
gaffa tape ? Ohh well :)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 26-09-10 16:28

On Sun, 26 Sep 2010 15:04:03 +0200, jan_stevns wrote:

> [...]
>http://www.bygteknik.dk/glof/gloffen.htm
>
>.. men man kommer så sandeligt til at kende sin bil :)

Man begynder at få en fornemmelse af, at du har handlet med Børges
Billige Bil-lig! )
Men en Glof kan de ikke helt knække, selv om den måske ikke er jordens
mest ophidsende køretøj er den næsten ikke til at slå ihjel. Rust kan
dog klare det.

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-10 18:39

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

>Man begynder at få en fornemmelse af, at du har handlet med Børges
>Billige Bil-lig! )

Nej du ....

Den er desværre købt hos et værksted, der skulle have et nogenlunde
pænt ry .... men åbenbart haft en rigtig dårlig dag, den dag, de
handlede bil

>Men en Glof kan de ikke helt knække, selv om den måske ikke er jordens
>mest ophidsende køretøj er den næsten ikke til at slå ihjel. Rust kan
>dog klare det.

Rust er der nu ikke voldsomt meget af, bortset fra anløbne skærmkanter

Som er anløbne, fordi man ikke havde mere lak i dåsen !

Vent til jeg lige har lagt nogle flere sider op, der er skam mere, at
flå sig af grin over !

Fra : Ivan Madsen

Dato : 26-09-10 19:56

On Sun, 26 Sep 2010 19:38:40 +0200, jan_stevns wrote:

>Nej du ....
>
>Den er desværre købt hos et værksted, der skulle have et nogenlunde
>pænt ry .... men åbenbart haft en rigtig dårlig dag, den dag, de
>handlede bil

Jeg skal ikke gøre mig klog på hvem der har gjort hvad - jeg har også
købt bil i hast og fortrudt bittert. (forelskede mig i en bil på en
auktion - yikes hvor var den ringe ved nærmere eftersyn, heldigvis
også meget bil-lig)

> [...]
>
>Som er anløbne, fordi man ikke havde mere lak i dåsen !
>
>Vent til jeg lige har lagt nogle flere sider op, der er skam mere, at

Okay! Den bliver ved med at overraske. Jeg tror Puntoen skal have lov
at køre til den dratter om - den er alligevel ikke meget værd i handel
og vandel og jeg ved så nogenlunde, hvad der gemmer sig.

Men den har jo nået den alder, hvor den altid kan opfinde noget at
drille med. Så som at komme hjem nysynet og så brænde blæsermotoren af
næste dag.

Fandme en morsom opdagelse kl. 11 lørdag aften i øsende regnvejr og
nogen dug på ruden. Men problemet er løst!

Fra : steen

Dato : 26-09-10 19:17

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Jeg har begået www.campingogbil.dk
>
> den handler om livet i en bilklub samt om camping.

Som bilentusiast er den måske lidt tvivlsom? Der står bl.a.: "Min første bil
var en motorcykel".
Hmm... hehe

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-10 23:12

"steen" <steen@steenmartin.dk> skrev :

>Som bilentusiast er den måske lidt tvivlsom? Der står bl.a.: "Min første bil
>var en motorcykel".
>Hmm... hehe

Det er da god værkstedshumor !

Fra : Anders Majland

Dato : 27-09-10 10:18

> Det er da god værkstedshumor !

Nu har Per jo tæt på alderen hvor dem der kørte mc enten var rockere eller
ikke havde råd til en bil

/A

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-09-10 10:29

On Mon, 27 Sep 2010 11:18:15 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

>Nu har Per jo tæt på alderen hvor dem der kørte mc enten var rockere eller
>ikke havde råd til en bil

Som jeg huster den tid, så købte dem der ikke havde råd til bil en
2CV.

/Hans

Fra : Armand

Dato : 30-09-10 00:07

Den 27-09-2010 00:11, jan_stevns skrev:

> Det er da god værkstedshumor !

Når nu den tilsyneladende ikke var en Triumph; NSU; BMW; Opel; Peugeot
eller DKW så han kunne pakke sandheden ind, så må han jo krybe til
korset

--
Armand.