Erfaring med Mazda 323F mini stc
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 25-09-10 08:12

Hej

Jeg kigger lidt på Mazda 323F fra omkring år 2000, med enten 1,5 eller 1,8
liters motor.

Er der nogen der har nogle inputs til modellen, udover man skal være
opmærksom på rust, som man nu skal på en ældre bil?

Mvh
Hans Mouridsen

Fra : AS

Dato : 25-09-10 10:07

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen der har nogle inputs til modellen, udover man skal være
> opmærksom på rust, som man nu skal på en ældre bil?

Jeg har en diesel udgave fra 2001. Personlig erfaring indtil nu:

generator skiftet for ca.2-3 år siden
AC blev utæt (korrosion i en af rørerne) til foråret, skulle repareres
ABS sensor i baghjulerne skulle skittes 2 gang, kan ikke huske om der var på
den samme side.
støtdæmpere på forakslen skulle skiftes for ca. 4 år siden
ellers almindelige væske, bremseklodser, bremseskiver, tandrem osv.

Der findes vel ikke mini stc, det heder hatchback. Nå, ja, der findes også
en sedan. Jeg har den første. Bagagerum er rimmelig, bagsæder kan skubbes
frem-tilbage, kan også klappes ned. Min gammel Nissan Sunny var vel ikke
meget større, men bagagerum var mere rummelig. Det er vel ikke a driver's
car ellers, men OK, man kan køre.

Fra : KASO

Dato : 25-09-10 18:59

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er der nogen der har nogle inputs til modellen, udover man skal være
> opmærksom på rust, som man nu skal på en ældre bil?

På en Mazda skal man være mere opmærksom på rust end på de fleste andre
ældre biler (Mercedes og Ford undtaget).

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 26-09-10 07:53

Hej

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> På en Mazda skal man være mere opmærksom på rust end på de fleste andre
> ældre biler (Mercedes og Ford undtaget).

Så på 2 forskellige i går, og den ene var meget råden i skærmene, så man
skal nok finde en der er passet og plejet.

Det er ærgeligt mht rusten, for det er en velkørende bil, og kan specielt
godt lide detaljen med at man kan køre bagsædet frem, hvis man skal have
større bagagerum :)

Mvh
Hans

Fra : AS

Dato : 26-09-10 09:55

> [...]

> godt lide detaljen med at man kan køre bagsædet frem, hvis man skal have

IMHO det er ganske sjelden blandt biller i denne klasse. Ellers 323 har
ændret sig lidt. Den ca. 10 år aldre modellen (med forlygter i klapperne)
kunne betegnes som en velkørende med mulighed at have familjen. Den sidste
323, som du kikker nu, er mere en falmijebil med en skygge af velkørende bil

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 26-09-10 15:56

Hej

"AS" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 323, som du kikker nu, er mere en falmijebil med en skygge af velkørende

Jeg syntes den kører fint taget alderen i betagtning - med rimelige
køreegenskaber, sammenlignet med andre biler i samme klasse.

Fandt et fint eksemplar i dag, som kun havde gået 120 kkr - købt blev den :)

Mvh
Hans