Man kan undres!
Fra : Ivan Madsen

Dato : 24-09-10 21:42

For en gangs skyld var motorvejen næsten øde her i aften, da jeg efter
besøg hos familien skulle transportere mig selv og fruen hjem i
Puntoen.

Så jeg kørte stille og roligt længst til højre. Og "alle" overhalede -
fint nok. Uden fartpilot i Puntoen sneg farten sig op i nærheden af
120 og jeg havde stadig højre spor for mig selv. Indtil -

Der kom en laaangt bagude i midten, som jo skulle overhale den
langsomme i højre spor. Kort efter gik det op for ham, han kørte 130+
i en 110-zone og ind til højre og bremsen i så tæt på mig, at jeg
måtte op på bremsen. Så måtte Puntoens rat motioneres og så kørte alle
glade videre. (jeg skal bare for ham på M3 med 95 i midtersporet, som
havde fandens gode overhalingsblink, da man tog den fra indersporet
til ydersporet og tilbage igen for at passere ham)

Hvorfor tror folk i midten/ydersporet altid at de til højre "bare skal
overhales". Gruppen "der kører stærkere end gennemsnittet" ville jo
aldrig overveje at hamre bremsen i og sætte hastigheden ned til det
lovbefalede maksimum, så de behøves ikke svare!

Jeg oplever det samme når der køres ret tæt i tre nogenlunde lige
hurtige baner - jeg trækker ind og fortsætter med samme fart som
sporet uden for, men ham der var bag mig klapper sømmet i bund og
bremser hårdt når den næste i rækken bliver hvor han er. *suk*

Jeg undres bare.

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-10 22:45

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

> [...]
>sporet uden for, men ham der var bag mig klapper sømmet i bund og
>bremser hårdt når den næste i rækken bliver hvor han er. *suk*

Der er et eller andet i luften :)

>Jeg undres bare.

samme her - men nok lidt mere over alle de tossehoveder, der absolut
lige skal overhale, for at fise af motorvejen 100meter længere fremme.

Gad vide om tanken om at tabe 1 eller 2 microsekunder, på at lægge sig
bagved, og derved tage frakørslen i al fred og ro - er så modsigende,
at den pr automatik er fraværende ?
--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-09-10 19:27

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> sporet uden for, men ham der var bag mig klapper sømmet i bund og
> bremser hårdt når den næste i rækken bliver hvor han er. *suk*

På min sommerferietur sydpå med boligen på krogen nærmer jeg med de
sædvanlige 89 km/t et vejarbejde. Hastighedsbegrænsningen er der 80 km/t.
Dette sker hver gang: En eller flere bilister skynder sig at overhale
_efter_ skiltet med 80 km hastighedsbegrænsningen, og deres fart bremses
herefter ned på 80 - til stor irritation for mig og de lastbiler jeg følges
med.

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Ivan Madsen

Dato : 25-09-10 19:31

On Sat, 25 Sep 2010 20:26:52 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phkfjern@klikpost.dk> wrote:

> [...]
>herefter ned på 80 - til stor irritation for mig og de lastbiler jeg følges

Jow, men de kom forbi skideskuret på hjul? ) Må føles nogenlunde
lige som det jeg beskrev - træls er det! Og underligt!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-09-10 00:19

On 25 Sep., 20:26, "Per Henneberg Kristensen" <phkfj...@klikpost.dk>
wrote:
> [...]
> herefter ned på 80 - til stor irritation for mig og de lastbiler jeg følges

Når folk ser en bil med trailer ser de rødt. Folk kører langt oftere
ud foran mig når jeg har traileren på end hvis ikke.
Det og så folks manglende brug af blinklys når de skal ud af
rundkørsler er SÅ træls.

--
Christian