Så skal danskerne til at køre hybrid !
Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-09-10 18:30

Toyota sætter en masse ind på at være fremme i skoene, hvorfor man nu ka
erhverve sig en Toyota Hybrid-ting til blot 318.569 kr. Den skulle teoretisk
køre 26,3 km/l - kilde er Børsens tillæg idag om firmabiler. Var det noget
for jer

Fra : Bjørn J.

Dato : 24-09-10 19:03

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> erhverve sig en Toyota Hybrid-ting til blot 318.569 kr. Den skulle
> teoretisk køre 26,3 km/l - kilde er Børsens tillæg idag om firmabiler. Var

Nope, den må ikke trække min campingvogn.

http://borsen.dk/nyheder/transport/artikel/1/191917/hybridbil_kan_konkurrere_paa_totaloekonomien.html

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-09-10 19:06

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Nope, den må ikke trække min campingvogn.
> http://borsen.dk/nyheder/transport/artikel/1/191917/hybridbil_kan_konkurrere_paa_totaloekonomien.html

LOL - Jyden stiller straks skarp på det "vigtigste"
(jydekrog er ej muligt)

Fra : Bjørn J.

Dato : 24-09-10 20:25

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> LOL - Jyden stiller straks skarp på det "vigtigste"
> (jydekrog er ej muligt)

Nemlig, det er jo komplet uinteressant at have en el-cykel i en kasse, hvis
den skal anvendes som all-round-familiepotte..

Den er sikker fin, til den enlige som alligevel tager toget, hvis turen er
mere end 100 km lang..

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 24-09-10 19:08

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev
Den skulle teoretisk
> køre 26,3 km/l - kilde er Børsens tillæg idag om firmabiler. Var det noget
> for jer

Under hvilke betingelser kører den 26,3 km/l?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-09-10 19:48

"Preben R. Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i meddelelsen

> Under hvilke betingelser kører den 26,3 km/l?

Sikkert en specificeret kombination af by-, lande- og motorvejskørsel...

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 24-09-10 19:51

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev

> Sikkert en specificeret kombination af by-, lande- og motorvejskørsel...

Det er jo kun den ene side af sagen. Den medbringer jo batterier, der i
teorien kunne bringe den op på det tidobbelte.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Brian

Dato : 24-09-10 19:54

"Preben R. Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i meddelelsen

> Det er jo kun den ene side af sagen. Den medbringer jo batterier, der i
> teorien kunne bringe den op på det tidobbelte.

Sådan er det jo med en gennemsnitsmåling - den pines sikkert heller ikke i
nærheden af 20km/l på brændstofmotoren.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-09-10 19:55

"Preben R. Sørensen" skriver:

> Det er jo kun den ene side af sagen. Den medbringer jo batterier, der i
> teorien kunne bringe den op på det tidobbelte.

Eller netop de 26,3 km/l...

Klaus

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-09-10 20:00

> Eller netop de 26,3 km/l...

Præcis, fordi hybridbiler kan sjældent køre ret meget på batterierne
alene...

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 24-09-10 21:55

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev
> Eller netop de 26,3 km/l...

Ville bare pointere at oplysningen er goddagmandøkseskaft sålænge
betingelserne er ukendte.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 25-09-10 08:28

"Preben R. Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i meddelelsen

> Ville bare pointere at oplysningen er goddagmandøkseskaft sålænge
> betingelserne er ukendte.

Når bilfabrikker angiver brændstoføkonomi, er det ud fra en EU-norm således,
at kunden har mulighed for at gøre en "ægte" sammenligning mellem
forskellige bilmærker og -modeller. Du behøver dermed ikke anfægte tallet,
der nævnes.

I den sammenhæng finder jeg det langt ude i hampen, at biler nu om stunder
automatisk slukker motoren ved rødt lys. Det er ødelæggende for turboladere
og andet, som måtte være rødglødende efter en evt. heftig kørsel...

Fra : Henrik B.

Dato : 25-09-10 08:33

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> automatisk slukker motoren ved rødt lys. Det er ødelæggende for
> turboladere og andet, som måtte være rødglødende efter en evt. heftig

Enig! Men kan funktionen ikke slåes fra, på de fleste biler?

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 25-09-10 09:40

> Enig! Men kan funktionen ikke slåes fra, på de fleste biler?

Vil jeg tro...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-09-10 08:43

"Mogens (K)" skriver:

> I den sammenhæng finder jeg det langt ude i hampen, at biler nu om stunder
> automatisk slukker motoren ved rødt lys. Det er ødelæggende for turboladere
> og andet, som måtte være rødglødende efter en evt. heftig kørsel...

Men gør de så også det, når man lige har haft heftig kørsel?

Klaus

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 25-09-10 09:41

> Men gør de så også det, når man lige har haft heftig kørsel?

En Lupo gør...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-09-10 17:48

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> En Lupo gør...

Den funktion kan slås fra.
Men det er rigtigt at der er en del turboer på Lupo der har forladt denne
verden på den konto.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Henrik B.

Dato : 26-09-10 21:53

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Den funktion kan slås fra.
> Men det er rigtigt at der er en del turboer på Lupo der har forladt denne
> verden på den konto.

Ja, for tænker "Otto Normalverbraucher" på dén slags? Jeg tror det ikke...

Fra : KASO

Dato : 25-09-10 18:57

> [...]
> automatisk slukker motoren ved rødt lys. Det er ødelæggende for
> turboladere og andet, som måtte være rødglødende efter en evt. heftig

De slukker nu ikke bevidstløst - f.eks. ikke, når bilen ikke er arbejdsvarm,
temperaturen udenfor er for lav etc. - så mon ikke de også har fundet ud af
at passe på turboen - evt. blot ved at lade en pumpe sikre fortsat køling -
det er billigere end at lade motoren køre.

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-10 20:55

?

> "Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev

> Det er jo kun den ene side af sagen. Den medbringer jo batterier, der i
> teorien kunne bringe den op på det tidobbelte.

Jeg ved ikke hvilke batterier der sidder i bilen, men er der tale om Lipo så
koster de det hvide ud af øjnene og holder ca. 8 år, blybatterier giver stor
set ingen strøm (Ah) når de er kolde eller bare et par år gamle........
Jeg håber disse betragtninger er medtaget i det samlede regnestykke fordi
batterier er bare ikke gode nok (endnu) til at det kan betale sig at køre på
el.

Frygter at det bare er overfladisk journalistik hvor man slet ikke har sat
sig
ind i det en køber reelt vil opleve med ½ el-bil....teknologien er bare ikke
god
nok.

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 24-09-10 20:36

> [...]
> erhverve sig en Toyota Hybrid-ting til blot 318.569 kr. Den skulle
> teoretisk køre 26,3 km/l - kilde er Børsens tillæg idag om firmabiler. Var

What? 300.000,- +?
Så er det sgu et langt bedre tilbud VW stiller med, på den faceliftede
Caddy - 160.000,- som 5-personers, med to skydedøre...

Fra : KASO

Dato : 25-09-10 07:42

> [...]
> Så er det sgu et langt bedre tilbud VW stiller med, på den faceliftede
> Caddy - 160.000,- som 5-personers, med to skydedøre...

Det er så til gengæld også uden motor og udstyr
Skal den være reelt anvendelig, stiger prisen markant og bliver langt højere
end for "rigtige" biler (Caddy er trods alt blot en varevogn med sæder).

Fra : Henrik B.

Dato : 25-09-10 08:17

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> Skal den være reelt anvendelig, stiger prisen markant og bliver langt
> højere end for "rigtige" biler (Caddy er trods alt blot en varevogn med

Så bliver det 242.000,- stadig langt til de over 300.000,- for en Corolla
med en lille el-motor.

Fra : KASO

Dato : 25-09-10 17:33

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Så bliver det 242.000,- stadig langt til de over 300.000,- for en Corolla
> med en lille el-motor.

Sidst jeg regnede på det, kom prisen markant højere op - men så er det til
gengæld også en langt større og mere praktisk bil end Auris. Køreoplevelsen
kan så diskuteres....

Vi er ikke uenige om, at prisen for Auris'en er høj, men den skal jo
sammenlignes med f.eks. en Golf Blue Motion (eller hvad VW kalder deres
"spare-på-brændstoffet" modeller) - og så er prisen nok ikke helt i skoven.
Der er dog meget andet, jeg hellere vil have for de penge....

Fra : Leo Jensen

Dato : 25-09-10 12:52

On 25 Sep., 09:17, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Så bliver det 242.000,- stadig langt til de over 300.000,- for en Corolla
> med  en lille el-motor.

242.000 for en Berlingo-agtig bil kontra 319.000 for en Golf-agtig
bil. Mener du seriøst, at Caddy og Auris er sammenlignelige biler ??

MVH Leo

Fra : Henrik B.

Dato : 26-09-10 21:54

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> 242.000 for en Berlingo-agtig bil kontra 319.000 for en Golf-agtig
> bil. Mener du seriøst, at Caddy og Auris er sammenlignelige biler ??

Næææh, personligt ville mit behov være til Caddy'en.....

Fra : KASO

Dato : 26-09-10 22:17

> "Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Næææh, personligt ville mit behov være til Caddy'en.....

Også mit, men den kommer bekymrende tæt på 500.000kr. før den er
konkurrencedygtigt udstyret - og så er der pludselig lidt for mange
interessante alternativer...

Fra : Henrik B.

Dato : 26-09-10 22:18

> [...]
>>

> Også mit, men den kommer bekymrende tæt på 500.000kr. før den er
> konkurrencedygtigt udstyret - og så er der pludselig lidt for mange

Nu skal jeg aldrig eje en diesella, så det gør indkøbsprisen lavere. Ligesom
jeg sagtens kunne nøjes med en 1,2 eller 1,4 TSI (chip'en er opfundet).

Fra : KASO

Dato : 27-09-10 05:52

> [...]
>
> Nu skal jeg aldrig eje en diesella, så det gør indkøbsprisen lavere.
> Ligesom jeg sagtens kunne nøjes med en 1,2 eller 1,4 TSI (chip'en er

Hvis man ikke kører så mange km er det nok også et fint valg.

Fra : Henrik B.

Dato : 27-09-10 08:33

> Hvis man ikke kører så mange km er det nok også et fint valg.

Det gør de færreste privat.
Firmaskøjten ér en diesel.