Benzinhane
Fra : Jesper

Dato : 23-09-10 12:17

Hej NG
Jeg har lige monteret en Yamaha xt 500 karburator på min Yamaha sr
500, med stor succes. Er der nogen der ved om benzinhanen fra xt´eren
passer direkte over på SR´en? SR´en er nemlig vakuumstyret, hvilket XT
´erens ikke er.
Hilsen Zyx

Fra : LasseNC

Dato : 23-09-10 23:54

On 23 Sep., 20:16, Jesper <bylde...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> 500, med stor succes. Er der nogen der ved om benzinhanen fra xt´eren
> passer direkte over på SR´en? SR´en er nemlig vakuumstyret, hvilket XT

Jeg tror det er hurtigere bare at gå ud og skrue den af og prøve end
at vente på svar her, spørgsmålet er meget specifikt :)

Fra : Anders Majland

Dato : 24-09-10 09:30

> Jeg tror det er hurtigere bare at gå ud og skrue den af og prøve end
> at vente på svar her, spørgsmålet er meget specifikt :)

Kan du ikke bare sætte den på reserve - så er der hul igennem ...

Men ellers burde det også være til at finde noget vacumm på XT
karburatoren - Er der ikke en studs der bare er blændet af ?

/A

Fra : Jesper

Dato : 24-09-10 09:28

On 24 Sep., 07:53, LasseNC <lass...@gmail.com> wrote:

> Jeg tror det er hurtigere bare at gå ud og skrue den af og prøve end
> at vente på svar her, spørgsmålet er meget specifikt :)

Hej
Jeg har købt xt karburatoren på ebay. Så den bliver svær bare at skrue
af. Jeg tror resten af cyklen står i Sydtyskland.

Fra : Anders Majland

Dato : 25-09-10 14:50

> Jeg har købt xt karburatoren på ebay. Så den bliver svær bare at skrue
> af. Jeg tror resten af cyklen står i Sydtyskland.

Jeg har to pakningssæt til xt600z benzinhaner liggende. Måske de kan give
dit svaret ?

Men ellers så prøv at kig på pakninger på kedo.com - hvis det er samme
pakninger passer hanerne nok over ...

Fra : Ivar

Dato : 25-09-10 15:15

Jesper skrev:

> Er der nogen der ved om benzinhanen fra xt´eren
> passer direkte over på SR´en?

Det er ikke sikkert at du kan få svar på et så specifikt
spørgsmål, medmindre du spørger i et specielt XT/SR forum.

Jeg ville starte med at sammenligne reservedelslisterne på
de to modeller. Se om eventuelt pakninger og skruer er ens.
Et godt sted at finde reservedelslister på gamle japanske slæder
er hos cmsnl.com. Her er Yamaha:
http://www.cmsnl.com/yamaha-motorcycle_model16707/

Ivar Magnusson