Her er den bedste brugte bil
Fra : CL

Dato : 21-09-10 08:24

BMW 1-serie er en af de absolut bedste brugtkøb i øjeblikket. 1-serien
ligger godt til i de tyske fejlstatistikker og tyske Auto Bild kårer den
som den mest fejlfri brugtbil nogensinde

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1408232.ece
Carsten Larsen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 21-09-10 10:12

On Tue, 21 Sep 2010 09:23:55 +0200, CL <FFF@FFF.FF> wrote:

> [...]
>ligger godt til i de tyske fejlstatistikker og tyske Auto Bild kårer den
>som den mest fejlfri brugtbil nogensinde

Det er jeg ingenlunde enig i.

Jeg kan godt li' at det er muligt at få armene lidt ud fra kroppen.
det er ikke muligt i nogen BMW, 7'eren undtaget.

Jeg kan kun li' baghjulstræk når jeg vil lege. jeg leger kun i mindre
end 1% af min totale køretid, og så kan jeg vælge at bakke med min
forhjulstrækker.

Jeg bryder mig ikke om bilfabrikker der pisser på folk ved bl.a. at
montere et bagsæde der er uegnet til alt andet end fralæggeplads for
dagens avis.

Jeg kan på stående fod finde på 50 yderligere argumenter for, at jeg
ikke synes at den bil er det bedste brugtkøb. Ligesom andre vil kunne
gøre det samme ved den brugte bil jeg synes er den bedste.

Alt sammen fordi smag og behag er forskellig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 21-09-10 12:54

?<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> gøre det samme ved den brugte bil jeg synes er den bedste.
>
> Alt sammen fordi smag og behag er forskellig.

SUBSCRIBE!

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-10 13:20

folmer@rasmussen.dk skrev :

>Alt sammen fordi smag og behag er forskellig.

Nok ikke uventet men:

SUBSCRIBE !!

og jeg har prøvet at tage sådan en bil af og på ...

--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Fra : steen

Dato : 21-09-10 18:33

folmer@rasmussen.dk wrote:
> Jeg kan kun li' baghjulstræk når jeg vil lege. jeg leger kun i mindre
> end 1% af min totale køretid, og så kan jeg vælge at bakke med min
> forhjulstrækker.

Jeg vil nu mene at baghjulstræk er noget af det bedste hvis vi snakker
sportslig kørsel (måske lige borset fra 4-hjulstræk, men det er jo ikke
emnet her).
Prøv og smid en BMW 3'er ind i en rundkørsel og tæsk den rundt. Her kan
hverken Audi eller andre sportslige forhjulstrukne biler følge med, når vi
snakker kontrol og styreegenskaber. Rart nok med de styrende og de trækkende
hjul adskilt.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 21-09-10 19:04

On Tue, 21 Sep 2010 19:32:55 +0200, "steen" <steen@steenmartin.dk>
wrote:

> [...]
>snakker kontrol og styreegenskaber. Rart nok med de styrende og de trækkende

Jeg forstår ikke rigtigt hvor sportsligt du har behov for at køre,
f.eks. i rundkørsler?

Er det sådan lissom snuden op mod centrum af rundkørslen, og så fuld
hane og bagenden ud til højre?

Jeg må se i øjnene at jeg er blevet for gammel, og er håbløst bagud,
for den øvelse indgik nemlig i vores "aftenskolepensum", da vi som
unge knægte fandt en grusplads og en orange kegle og ved selvstudium
lærte at køre bil.

Fandengaleme ALDRIG nogensinde i en rundkørsel! Eller for cden sags
skyld på anden offentlig vej, men det hindrer åbenbart ikke de unge
mennesker i dag!

Næste dag stillede vi ofte hos ejeren af den anvendte grusplads for at
få tildelt et par kæberaslere, fordi pladsen ikke længere var helt
jævn.

Og vi SKULLE bruge en grusplads, fordi vores automobiler var så
undermotoriserede, at de ikke kunne drive baghjulene rundt på fast
underlag.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : steen

Dato : 22-09-10 00:02

folmer@rasmussen.dk wrote:
> Jeg forstår ikke rigtigt hvor sportsligt du har behov for at køre,
> f.eks. i rundkørsler?
>
> Er det sådan lissom snuden op mod centrum af rundkørslen, og så fuld
> hane og bagenden ud til højre?
[...]

Næ, ikke noget med sidelæns og hasarderet kørsel. Hvorfor tror du det? Nåh,
alderen har måske gjort dig fordomsfuld?
Eksemplet med rundkørslen kunne ligeså godt passe på en snoet landevej.
Kontrol over køretøjet og stabilitet fås ikke meget bedre end i en BMW 3'er
som tilfældigvis er baghjulstrukket. Og her i jylland er der forresten
masser af rundkørsler som åbenbart ikke bliver brugt ret meget. Stabiliteten
er lysår bedre end fx i en Audi A4 der bare skubber over forhjulene når den
presses rundt i en rundkørsel (eller - til ære for dig Folmer - på en snoet
landevej eller hårnålesving).
Jeg har endnu tilgode at prøve en BMW 1'er, mest fordi den ikke rigtig
interesserer mig. Men baghjulstræk kan sagtens være både sikkert og sjovt nu
til dags.

Mvh Steen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-09-10 20:06

"steen" <steen@steenmartin.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg vil nu mene at baghjulstræk er noget af det bedste hvis vi snakker
> sportslig kørsel (måske lige borset fra 4-hjulstræk, men det er jo ikke
> emnet her).

Den dag man holder på en svag stigning og ikke kan få sin BMW med ali-fælge
op ad en svag stigning uden at have hele sit harem i bagagerummet går det
nok op for dig hvad BMW er for en størrelse.

--
Per

Fra : KASO

Dato : 21-09-10 20:53

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ali-fælge op ad en svag stigning uden at have hele sit harem i
> bagagerummet går det nok op for dig hvad BMW er for en størrelse.

Nu har jeg haft flere af hver type (for-/baghjulstræk) - og det er altid
lykkedes mig at komme frem - uanset vejret. Selv sidste vinters megen sne
blev klaret med baghjulstræk.

At jeg så ikke er specielt interesseret i BMW - og da slet ikke i den
gyselige 1-serie, er en anden snak.

(PS. pt. har jeg 2 forhjulstrækkere)

Fra : steen

Dato : 22-09-10 00:13

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Den dag man holder på en svag stigning og ikke kan få sin BMW med
> ali-fælge op ad en svag stigning uden at have hele sit harem i
> bagagerummet går det nok op for dig hvad BMW er for en størrelse.

Enig i at forhjulstræk er bedre i sne. Jeg har selv en baghjulstrukket bil.
Det kræver en lidt anden kørestil men jeg kan da komme frem de steder hvor
jeg også kunne med forhjulstræk førhen. Men i ekstreme situationer er
forhjulstrækket bedst i sne (af de to systemer). Til gengæld undrer dit
argument mig, for herinde bliver der hvert år plabret op om, at sommerdæk er
fint nok om vinteren netop fordi vi kun har 3 dage med sne.
Og så dur det ikke at sammenligne baghjulstrukne biler fra midten af 90'erne
med nutidens. De 3'ere der kommer ud fra fabrikken i dag har absolut INGEN
problemer på små eller større stigninger. Som sagt kører jeg selv en 4 år
gammel tysk baghjulstrækker (dog ikke BMW), men jeg har kørt mange km i en
3'er og kender dens fortræffeligheder (og nogle af den svagheder).

Mvh Steen

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-10 06:56

> [...]

>jeg også kunne med forhjulstræk førhen. Men i ekstreme situationer er
>forhjulstrækket bedst i sne (af de to systemer).

Her må jeg så ærbødigst nedlægge en protestant (eller 2)

Jeg kører primært med baghjulstræk, og ved vintertide oftst i de
regioner af landet, der virkeligt ser vinter - den ene en Previa, den
anden en Scorpio med automatik - Jeg ved ikke hvorfor folk ser som en
fordel i at have trækket på de styrende hjul , tværtom synes det i
praksis at være en kæmpe fordel at have vægten lidt bedre fordelt, end
hvad den oftest er i forhjulstrukne biler.

Denne vinter bliver tilbragt i en forhjulstrækker ..... så det bliver
da nok spændende :)

(Og en Magirus står pludseligt endnu højere på indkøbslisten)

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 22-09-10 07:27

Den 22-09-2010 07:56, jan_stevns skrev:
> Jeg ved ikke hvorfor folk ser som en
> fordel i at have trækket på de styrende hjul , tværtom synes det i
> praksis at være en kæmpe fordel at have vægten lidt bedre fordelt

Alt andet lige skulle man synes at det var en fordel at de trækkende
hjul ikke osse skulle kæmpe med enertien (når man drejer på rattet)

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 22-09-10 07:46

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Alt andet lige skulle man synes at det var en fordel at de trækkende hjul
> ikke osse skulle kæmpe med enertien (når man drejer på rattet)

Det handler om vægt...

Fra : Armand

Dato : 21-09-10 21:42

Den 21-09-2010 19:32, steen skrev:

> [...]
> snakker kontrol og styreegenskaber. Rart nok med de styrende og de trækkende

Ser man lidt standardvogs-race ved man at det ikke er så enkelt endda :-|

--
Armand.

Fra : steen

Dato : 22-09-10 00:06

Armand wrote:
> Ser man lidt standardvogs-race ved man at det ikke er så enkelt endda
> :-|

Heldigvis er det ikke DTM-biler vi kører rundt i på offentlig vej, men
serieproducerede hverdags biler. Prøv en BMW 3'er og en 2wd Audi A4 på
snoede veje (eller test i en tom rundkørsel). Audi'en skubber over
forhjulene (understyrer) og mangler total kontrol ved siden af BMW'en.

Mvh Steen

Fra : Armand

Dato : 22-09-10 18:30

Den 22-09-2010 01:06, steen skrev:

> [...]
> snoede veje (eller test i en tom rundkørsel). Audi'en skubber over
> forhjulene (understyrer) og mangler total kontrol ved siden af BMW'en.

Dét har jeg oplevet i glat føre - I en Skoda bagskubber !

Anyhow, så har ESP gjort meget ved problematikken ved begge(!)
træk-former og eftersom der jo køres med begge dele i DTC-feltet kan dem
med styr på sagerne jo heller ikke blive enige

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 22-09-10 20:39

> [...]
> snoede veje (eller test i en tom rundkørsel). Audi'en skubber over
> forhjulene (understyrer) og mangler total kontrol ved siden af BMW'en.

Og det kan så kun bruges til at konkludere noget om de 2 biler

Smarten er baghjulstrukket og understyrer helt tosset. En kollega troede at
vi ville ryge ud af en tangent da han var passagerer i sidste uge og jeg tog
et venstresving lidt kvikt (når den nu ikke kan accelere må man jo holde
farten oppe) ...

Fra : Leo Jensen

Dato : 22-09-10 03:16

On 22 Sep., 08:46, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Det handler om vægt...

Det kan vi kun være enige om

Forhjulstrukne biler med meget vægt på forakslen kører ikke så nemt
fast, men de kan heller ikke dreje. Fabrikkerne løser så det problem
ved at fjerne greb på bagakslen ved at lade baghjulene spidse meget,
men det giver så nye udfordringer i form af støj, slid på lejer og
'sjovt' dækslid.

Baghjulstrukne biler med lav vægt på bagakslen har logisk nok svært
ved at få greb i glat føre. Det er typisk gamle biler fra før alle
biler blev tunge, dvs op til midt 90'erne. En moderne baghjulstrækker
har forakslen langt fremme/motoren tilbage og næsten 50/50
vægtfordeling og derfor fint greb med baghjulene. Min Jaguar er tung
(1750 kg tør) og har næsten 50% på bagakslen. Sidste vinter kunne jeg
accelere fra alle, der gad lege i sneen på halvslidte Goodyear UG5, så
grebet fejlede ikke noget. Stabilitet er så en anden ting: Spinnende
baghjul er farligere end spinnende forhjul, hvis man skal lige ud, og
i en så gammel bil er tractionkontrol noget man selv administrerer med
højrebenet...

MVH Leo

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-09-10 01:17

On 21 Sep., 14:19, jan_stevns wrote:

> Nok ikke uventet men:
>
>  SUBSCRIBE !!

X2

> og jeg har prøvet at tage sådan en bil af og på ...

--
Christian

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-09-10 18:17

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Jeg forsår jer ikke - bilen er ikke lille på den måde. Man har udemærket
adgang, og jeg har prøvet en 120 og en 123'er. Min højde er iøvrigt 2 meter,
så det...

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-10 19:26

"Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev :

> [...]
>adgang, og jeg har prøvet en 120 og en 123'er. Min højde er iøvrigt 2 meter,

Ja - man har da nem adgang, desuagtet følte jeg at jeg skulle "tage
den på"

Jeg erindrer stadig du er i kategorien lange hyl.... mit problem i
mange biler er jeg af og til ikke kan have stængerne der, men uanset
hvad andre mener ( bortset fra jeg respekterer deres mening) - er den
eddermuggeme lille i forhold til de biler jeg plejer at iføre mig.

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-10 18:23

?

"CL" <FFF@FFF.FF> skrev i meddelelsen
> [...]
> ligger godt til i de tyske fejlstatistikker og tyske Auto Bild kårer den
> som den mest fejlfri brugtbil nogensinde

tyske blade har det med at favorisere tyske biler ligesom engelske har deres
biler osv.
Tror ikke rigtigt at BMW overgår toyota med fejlfrihed når man læser
statestikker og lign.

jeg ser i hvert fald ikke min bmw-3 som fejlfri.......bare her i weekenden
hang den ene bremsekaliber foran så det hele var ved at lave en
kernkraft-nedsmeltning.

--
Tom

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 21-09-10 18:34

Den 21-09-2010 19:23, Tom skrev:
> .bare her i
> weekenden hang den ene bremsekaliber foran

OMG; så ku man jo lisså godt køre Kadett!?
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Brian

Dato : 21-09-10 19:07

"Tom" <nospam> skrev i meddelelsen

> jeg ser i hvert fald ikke min bmw-3 som fejlfri.......bare her i weekenden
> hang den ene bremsekaliber foran så det hele var ved at lave en
> kernkraft-nedsmeltning.

Har du ikke selv lige været ved at skrue bremser på den, eller ligger det
stadig ude i fremtiden ?

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-10 19:26

?

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Har du ikke selv lige været ved at skrue bremser på den, eller ligger det
> stadig ude i fremtiden ?

kun ved håndbremsen bagved
Nye kalibre er bestilt

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 21-09-10 19:47

"Tom" <nospam> skrev i meddelelsen

> kun ved håndbremsen bagved
> Nye kalibre er bestilt

Fandt du et sted med fornuftige priser/kvalitet ?

Jeg skal snart efter mine, på en bil der minder om din...

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-10 20:57

?

> Fandt du et sted med fornuftige priser/kvalitet ?

Det blev tante hansen.... 2100,- inkl. klodser for 2 stk foran. For en gang
skyld har jeg slet ikke ledt efter billigere eller lign. Bremserne gik
pludselig "i stykker" i sønderborg og den eneste der handler BMW stumper i
nærheden var tante hansen. Schmiedman havde lukket på en lørdag.
Er heller ikke så bange for uoriginale kalibre, det er straks værre med
skiverne som jeg senere regner med at købe originale. Underligt nok hænger
den ikke mere i kaliberen, men skidtet bliver skiftet alligevel, gider ikke
at de hænger igen.

> Jeg skal snart efter mine, på en bil der minder om din...

Tja mærkeligt at mine skal skiftes efter kun 6 år, i mondeo'en havde jeg
aldrig problemer selv om den var 13 år og havde kørt 400.000 Km

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 21-09-10 21:25

"Tom" <nospam> skrev i meddelelsen
> Det blev tante hansen.... 2100,- inkl. klodser for 2 stk foran.

OK - det tør jeg alligevel ikke slå an på. Så sjovt er det heller ikke at
lave tingene om kort efter.

> Tja mærkeligt at mine skal skiftes efter kun 6 år, i mondeo'en havde jeg
> aldrig problemer selv om den var 13 år og havde kørt 400.000 Km

Mine kalibre fejler nu ikke noget (så vidt jeg ved), men klodser + skiver
trænger hele vejen rundt.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-10 21:42

?

> OK - det tør jeg alligevel ikke slå an på. Så sjovt er det heller ikke at
> lave tingene om kort efter.

Klodserne ryger ud, de følger automatisk med.
Skulle kalibrene give problemer får de dem i hovedet igen, de tager ikke ret
lang tid at skifte og hvis de originale kan ruste sig fast, kan de
uoriginale næppe være ringere IMHO

> Mine kalibre fejler nu ikke noget (så vidt jeg ved), men klodser + skiver
> trænger hele vejen rundt.

Det gør de sandelig også på min. Var lidt choket over at bilen tidl. er
serviceret hos aut. BMW og så se at bakkerne var der ingen belægning tilbage
på, skiverne bag total opslite og kun 1-2 mm belægning på klodserne. Geeez
hvor bremserne er nedkørte. Så den skal snart have den helt store tur med
bremserne.

--
Tom

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 21-09-10 21:42

Den 21-09-2010 21:57, Tom skrev:
> i mondeo'en havde jeg aldrig problemer selv om den var 13 år og havde
> kørt 400.000 Km

Dobbeltstemplet (aka et stempel fra hver side)?

Mener jeg min Granada var.

Alt andet skulle forbydes.

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-10 21:49

> Dobbeltstemplet (aka et stempel fra hver side)?
>
> Mener jeg min Granada var.
>
> Alt andet skulle forbydes.

hehe kan jeg faktisk ikke huske....mener det var dobbelt men vil ikke lægge
hovedet på blokken.
Men dejligt let at gå til. To bolte holdte kaliberen og så en bremseslange
andet var det ikke.
Heller ikke noget med at stemplerne skulle drejes for at gå tilbage.....bare
stikke en stang ind
og så langsomt klemme stemplerne tilbage og på med nye klodser.

--
Tom

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 21-09-10 21:50

Den 21-09-2010 22:48, Tom skrev:
> Heller ikke noget med at stemplerne skulle drejes for at gå
> tilbage.....bare stikke en stang ind
> og så langsomt klemme stemplerne tilbage

SÃ¥dan!

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-10 17:50

?

> [...]
> skiverne som jeg senere regner med at købe originale. Underligt nok hænger
> den ikke mere i kaliberen, men skidtet bliver skiftet alligevel, gider

Tja, det blev så 2500,- grrr de oplyser jo priserne excl. moms. Fik sættet
hentet hjem i dag og selvfølgelig satte kaliberen sig fast igen, på turen
til sønderborg. Shyt hvor sådan en skive kan generere varme når bremsen
hænger.

Fint sæt med både siliconefedt 4 bolte, nye pladefjedre, klodser og det
hele.
Kan ses her
http://static.schmiedmann.dk/ProductPictures/image_37282_big.jpg

Nå må se om jeg gider montere det i morgen.

--
Tom

Fra : Armand

Dato : 21-09-10 21:38

Den 21-09-2010 09:23, CL skrev:
> [...]
> ligger godt til i de tyske fejlstatistikker og tyske Auto Bild kårer den
> som den mest fejlfri brugtbil nogensinde

Det er typisk:

Endelig får man en rimelig klar besked om en i praksis solid bil - Og så
viser det sig at være verdens grimmeste bil

--
Armand.

Fra : Brian

Dato : 21-09-10 21:49

> Endelig får man en rimelig klar besked om en i praksis solid bil - Og så
> viser det sig at være verdens grimmeste bil

Er den virkelig så slem ?

Jeg var heller ikke vild med den i starten (forholdet mellem snude og resten
af bilen er skævt) men jeg er ikke så afvisende længere...

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-10 21:53

?

> Er den virkelig så slem ?
>
> Jeg var heller ikke vild med den i starten (forholdet mellem snude og
> resten af bilen er skævt) men jeg er ikke så afvisende længere...

jeg synes også 1'eren er tudegrim. Det ligner slet ikke bmw......men noget
de har sat en lærling
til at tegne ved firmafesten.

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 23-09-10 14:30

On Tue, 21 Sep 2010 22:53:16 +0200, "Tom" <nospam> wrote:

>jeg synes også 1'eren er tudegrim. Det ligner slet ikke bmw......men noget
>de har sat en lærling
>til at tegne ved firmafesten.

Men der kører mange af dem.

Fly

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-10 15:00

Fly Christensen skriver:

> Men der kører mange af dem.

Det er også ret billige, til gengæld ofte uden udstyr.

Kalus

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-09-10 18:18

> Det er også ret billige, til gengæld ofte uden udstyr.

Men der kører alligevel rigitg mange af dem i ind- og udland...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-09-10 18:34

Den 23-09-2010 19:18, Mogens (K) skrev:
> Men der kører alligevel rigitg mange af dem i ind- og udland...

For nogen betyder det jo ingenting hvor ringe bilen er, blot der sidder
det rigtige mærke på den.

Du kan jo bare se hvor mange der kører Fård.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-09-10 18:42

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen

> For nogen betyder det jo ingenting hvor ringe bilen er, blot der sidder
> det rigtige mærke på den.

RINGE??????????? - den er lige kåret til det bedste køb ?!?

> Du kan jo bare se hvor mange der kører Fård.

Eller Opel...
Blot det er tysk, er det vel okay...

Fra : Henrik B.

Dato : 23-09-10 19:08

> Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> RINGE??????????? - den er lige kåret til det bedste køb ?!?

Og? Det er vel kun bedste køb, hvis den opfylder de krav man har til en bil.
Krav som andre ikke kan bestemme for én...

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-09-10 05:48

> Og? Det er vel kun bedste køb, hvis den opfylder de krav man har til en
> bil. Krav som andre ikke kan bestemme for én...

Nope, for der tages jo udgangspunkt i fejlstatistikken. Læs indledningen

Fra : Henrik B.

Dato : 24-09-10 14:07

> Nope, for der tages jo udgangspunkt i fejlstatistikken. Læs indledningen

Jeg gi'r ikke meget for fejlstatistikker.

Fra : Brian

Dato : 24-09-10 19:30

> Jeg gi'r ikke meget for fejlstatistikker.

Men statistikker fra virkelige uheld, og hvad der kan udledes deraf, giver
dig ståpels

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 24-09-10 20:45

> Men statistikker fra virkelige uheld, og hvad der kan udledes deraf, giver
> dig ståpels

Nu er der kæmpe forskel på at dividere to tal op i hinanden, for hvor mange
biler af en bestemt model, har haft nedbrud, kontra hvor mange af dem der
kører på vejene.
Og så læger, ingeniører m.v. som tager ud og ser på uheldssteder, bilvrag,
skader m.v., og ud fra dét laver en analyse/statistik på
skades-/dødsfaldsrisiko. Den ene metode - som i øvrigt også kan sammenlignes
med EuroNCAP - er rent tællen på fingre, hvor den anden nødvendigvis er nødt
til at være en gennemgående og dybere analyse af faktorer, inden man kan ty
til tælleriet.

Fra : Armand

Dato : 24-09-10 15:59

Den 23-09-2010 15:29, Fly Christensen skrev:

> Men der kører mange af dem.

Sikkert af samme grund som røvskubber-Skoda'ernes daværende popularitet:
Den er (forholdsvis) billig!

--
Armand.

Fra : KASO

Dato : 23-09-10 18:08

> [...]
>
> "Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> jeg synes også 1'eren er tudegrim. Det ligner slet ikke bmw......men noget

Enig - den er meget grim - men at den ikke ligner BMW, er jeg ikke enig i.
De har (haft) en del stygge eksempler i nyere tid: 7-serien, X6, 1-serien,
etc.

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-10 18:42

?

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> De har (haft) en del stygge eksempler i nyere tid: 7-serien, X6, 1-serien,

Det er vi også meget enig i, puha hvad BMW dog har lavet....7 serien ligner
noget til det amerikanske marked.

--
Tom