|
| Køb dæk i Tyskland (Michelin Energy Saver) Fra : mbk112@hotmail.com |
Dato : 19-09-10 11:03 |
|
Min Aygo skal have nye dæk. Kan se, at Michelin Energy Saver skulle
være ret gode.
Kan se, at danske webbutikker sælger dem til 650 kr stykket. Og at i
de tyske webbutikker sælges til til omkring 50 euro (375 kr).
Nogen der har erfaring med at købe dem i Tyskland, og så få dem
monteret herhjemme?
Hvad koster monteringen, hvis man selv kommer med dækkene?
Hvordan er priserne på dækkene normalt de steder, der har
specialiseret sig i dækskift?
Vh
Michael K
| |
Andersen [3650] (19-09-2010)
| Kommentar Fra : Andersen [3650] |
Dato : 19-09-10 19:27 |
|
mbk112@hotmail.com kom med denne ide:
> Min Aygo skal have nye dæk. Kan se, at Michelin Energy Saver skulle
> være ret gode.
>
> Kan se, at danske webbutikker sælger dem til 650 kr stykket. Og at i
> de tyske webbutikker sælges til til omkring 50 euro (375 kr).
>
> Nogen der har erfaring med at købe dem i Tyskland, og så få dem
> monteret herhjemme?
>
> Hvad koster monteringen, hvis man selv kommer med dækkene?
>
> Hvordan er priserne på dækkene normalt de steder, der har
> specialiseret sig i dækskift?
>
> Vh
> Michael K
Hvis du har bare en smule snilde (eller har en kammi der har) så er
den hurtige og billige løsning at køre på et GDS-værksted og leje
de 2 maskiner til at ordne den slags. Det kan gøres på under en time
selvom du er uøvet.
--
Med venlig hilsen
Andersen [3650]
andersen snabela nospam prik danmark
| |
Hans Kjaergaard (19-09-2010)
| Kommentar Fra : Hans Kjaergaard |
Dato : 19-09-10 19:29 |
|
On Sun, 19 Sep 2010 20:26:45 +0200, Andersen [3650]
<FJERNandersen@FJERNnospam.dk> wrote:
>mbk112@hotmail.com kom med denne ide:
>> Min Aygo skal have nye dæk. Kan se, at Michelin Energy Saver skulle
>> være ret gode.
>>
>> Kan se, at danske webbutikker sælger dem til 650 kr stykket. Og at i
>> de tyske webbutikker sælges til til omkring 50 euro (375 kr).
>>
>> Nogen der har erfaring med at købe dem i Tyskland, og så få dem
>> monteret herhjemme?
>>
>> Hvad koster monteringen, hvis man selv kommer med dækkene?
>>
>> Hvordan er priserne på dækkene normalt de steder, der har
>> specialiseret sig i dækskift?
>>
>> Vh
>> Michael K
>
>Hvis du har bare en smule snilde (eller har en kammi der har) så er
>den hurtige og billige løsning at køre på et GDS-værksted og leje
>de 2 maskiner til at ordne den slags. Det kan gøres på under en time
>selvom du er uøvet.
Prisen, det er den der er interesant.
/Hans
| |
Andersen [3650] (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Andersen [3650] |
Dato : 20-09-10 15:33 |
|
Hans Kjaergaard formulerede spørgsmålet:
> On Sun, 19 Sep 2010 20:26:45 +0200, Andersen [3650]
> <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> wrote:
>
>> mbk112@hotmail.com kom med denne ide:
>>> Min Aygo skal have nye dæk. Kan se, at Michelin Energy Saver skulle
>>> være ret gode.
>>>
>>> Kan se, at danske webbutikker sælger dem til 650 kr stykket. Og at i
>>> de tyske webbutikker sælges til til omkring 50 euro (375 kr).
>>>
>>> Nogen der har erfaring med at købe dem i Tyskland, og så få dem
>>> monteret herhjemme?
>>>
>>> Hvad koster monteringen, hvis man selv kommer med dækkene?
>>>
>>> Hvordan er priserne på dækkene normalt de steder, der har
>>> specialiseret sig i dækskift?
>>>
>>> Vh
>>> Michael K
>>
>> Hvis du har bare en smule snilde (eller har en kammi der har) så er
>> den hurtige og billige løsning at køre på et GDS-værksted og leje
>> de 2 maskiner til at ordne den slags. Det kan gøres på under en time
>> selvom du er uøvet.
>
> Prisen, det er den der er interesant.
>
Ja præcis derfor jeg foreslog GDS. Ellers havde jeg jo henvist til en
dækmand. Jeg skriver jo netop at hvis det skal være billigt så er det
GDSman skal til.
--
Med venlig hilsen
Andersen [3650]
andersen snabela nospam prik danmark
| |
Hans Kjaergaard (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Hans Kjaergaard |
Dato : 20-09-10 15:48 |
|
On Mon, 20 Sep 2010 16:32:58 +0200, Andersen [3650]
<FJERNandersen@FJERNnospam.dk> wrote:
>Ja præcis derfor jeg foreslog GDS. Ellers havde jeg jo henvist til en
>dækmand. Jeg skriver jo netop at hvis det skal være billigt så er det
>GDSman skal til.
Det er jo også derfor jeg spørger til prisen, prisen på GDS værkstedet
og også gerne hvor de findes med mulighed for at af/på-monterer dæk og
afb. hjul ?
Det er svært at sammenligne 100 kr. pr. hjul ved dækmanden, med et
ukendt beløb til GDS værkstedet + kørsel dertil.
/Hans
| |
Andersen [3650] (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Andersen [3650] |
Dato : 20-09-10 19:13 |
|
Hans Kjaergaard kom med følgende:
> On Mon, 20 Sep 2010 16:32:58 +0200, Andersen [3650]
> <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> wrote:
>
>> Ja præcis derfor jeg foreslog GDS. Ellers havde jeg jo henvist til en
>> dækmand. Jeg skriver jo netop at hvis det skal være billigt så er det
>> GDSman skal til.
> Det er jo også derfor jeg spørger til prisen, prisen på GDS værkstedet
> og også gerne hvor de findes med mulighed for at af/på-monterer dæk og
> afb. hjul ?
>
> Det er svært at sammenligne 100 kr. pr. hjul ved dækmanden, med et
> ukendt beløb til GDS værkstedet + kørsel dertil.
>
Arhhh, beklager min misforståelse. Nu er det ikke alle steder de
skriver
hvad maskinlejen koster, men jeg fandt prisen på GDS i Køge.
De tager 20kr. pr. dækmontering og 20 kr. pr. afbalancering.
Om de kræver leje af bås står der intet om. Det er plus moms.
Den store i 2450 SV står der afbalancering 30 kr. pr. gang og
dækmontering 20 kr. pr. gang. Om det så er for hvert hjul eller
alle 4 (hvis de kommer samtidig) aner jeg heller ikke. Men ring hvis
det har interesse.
Nu er det nogle år siden jeg sidst gjorde det selv, men der mener jeg
at jeg gjorde det for mindre end en hund (det GDS er der ikke mere).
--
Med venlig hilsen
Andersen [3650]
andersen snabela nospam prik danmark
| |
Hans Kjaergaard (19-09-2010)
| Kommentar Fra : Hans Kjaergaard |
Dato : 19-09-10 19:49 |
|
On Sun, 19 Sep 2010 10:03:27 -0700 (PDT), "mbk112@hotmail.com"
<mbk112@hotmail.com> wrote:
>Nogen der har erfaring med at købe dem i Tyskland, og så få dem
>monteret herhjemme?
Ja.
>Hvad koster monteringen, hvis man selv kommer med dækkene?
http://ssl.delti.com/cgi-bin/stationssuche.pl?dsco=123
Men regn med et sted mellem 75 og 150 kr på hjul.
>Hvordan er priserne på dækkene normalt de steder, der har
>specialiseret sig i dækskift?
Det varierer meget, ring rundt og forhør dig i lokalområdet.
/Hans
| |
mbk112@hotmail.com (19-09-2010)
| Kommentar Fra : mbk112@hotmail.com |
Dato : 19-09-10 13:25 |
|
> http://ssl.delti.com/cgi-bin/stationssuche.pl?dsco=123
> Men regn med et sted mellem 75 og 150 kr på hjul.
>
> >Hvordan er priserne på dækkene normalt de steder, der har
> >specialiseret sig i dækskift?
>
> Det varierer meget, ring rundt og forhør dig i lokalområdet.
Fandt en side, der hedder hjulskift.dk. Kan se, at der findes
værksteder tæt på mig, som sælger dækket til 600 kr incl montering. Så
forsvinder noget af fidusen ved at købe i Tyskland.
/Michael K
| |
Ukendt (19-09-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 19-09-10 21:02 |
|
<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:38308868-5a04-415d-844c-ce56095466ce@j5g2000vbg.googlegroups.com...
Fandt en side, der hedder hjulskift.dk. Kan se, at der findes
værksteder tæt på mig, som sælger dækket til 600 kr incl montering. Så
forsvinder noget af fidusen ved at købe i Tyskland.
-
Jeg gav kr. 620,- incl. montering for 185-65-14
| |
mbk112@hotmail.com (19-09-2010)
| Kommentar Fra : mbk112@hotmail.com |
Dato : 19-09-10 13:28 |
|
Michelin Energy Saver er Tænks testvinder i størrelsen 185/65 R15.
Nu er det 155/65 R14 jeg skal bruge.
Kan man godt gå ud fra, at dækkets egenskaber i forskellige størrelser
er de samme?
/Michael K
| |
KASO (19-09-2010)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 19-09-10 21:08 |
|
<mbk112@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:7594b742-6d57-4c68-9b69-e8f37ce88521@f26g2000vbm.googlegroups.com...
Michelin Energy Saver er Tænks testvinder i størrelsen 185/65 R15.
Nu er det 155/65 R14 jeg skal bruge.
Kan man godt gå ud fra, at dækkets egenskaber i forskellige størrelser
er de samme?
/Michael K
------------------------------------------------------------------------------------
Generelt: Nej!
I det aktuelle tilfælde ville jeg nu ikke være nervøs. (Jeg kører selv på
dem (fabriksmonteret) - bare i str. 205/65-16 - og jeg er godt tilfreds).
| |
Henrik B. (19-09-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 19-09-10 21:13 |
|
?<mbk112@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:7594b742-6d57-4c68-9b69-e8f37ce88521@f26g2000vbm.googlegroups.com...
> Michelin Energy Saver er Tænks testvinder i størrelsen 185/65 R15.
TÆNK??? Hvad med at finde en seriøs kilde? I det mindste, så find ud af,
hvem der har lavet testen for TÆNK...
> Nu er det 155/65 R14 jeg skal bruge.
>
> Kan man godt gå ud fra, at dækkets egenskaber i forskellige størrelser
> er de samme?
Nej!
--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
| |
Christian B. Andrese~ (24-09-2010)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 24-09-10 01:04 |
|
On 23 Sep., 20:01, fol...@rasmussen.dk wrote:
> On Thu, 23 Sep 2010 02:49:42 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
>
> <t...@tiscali.dk> wrote:
> >> Med de hastigheder det er lovligt at fremføre et automobil med i
> >> Danmark, er det muligvis ikke det vigtigste i verden. ))
>
> >Så du mener ikke at en god kontakt mellem bil og vej er vigtigt ved en
> >katastrofeopbremsning fra måske 80, 110 eller de helt vilde 130 ?
> >--
>
> Jo, det mener jeg i høj grad, men det bliver også umanerligt svært at
> finde et dæk i dag, der ikke kan klare opgaven.
>
> Nogen marginalt bedre end andre, men marginalt.
Fx. har jeg prøvet både Michelin Energy og Bridgeston Potenza i samme
størrelse på samme bil under stort set samme forhold.
Og der var stor forskel på bremseevnen på våd vej til Bridgestones
fordel.
Indrømmet, lydniveauet og slidstyrken er bedre på Michelin, men det er
hverken støjen eller sliddet som stopper bilen, så de parametre vægter
jeg ikke så højt.
--
Christian
| |
mbk112@hotmail.com (19-09-2010)
| Kommentar Fra : mbk112@hotmail.com |
Dato : 19-09-10 14:18 |
|
> TÆNK??? Hvad med at finde en seriøs kilde? I det mindste, så find ud af,
> hvem der har lavet testen for TÆNK...
I stedet for blot at svine TÆNK til, så må du da godt være så
konstruktiv at give mig en alternativ kilde. Ellers kan jeg ikke
rigtig bruge dit indlæg til særlig meget.
/Michael K
| |
Henrik B. (19-09-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 19-09-10 23:01 |
| | |
AS (20-09-2010)
| Kommentar Fra : AS |
Dato : 20-09-10 07:21 |
| | |
ABJ (20-09-2010)
| Kommentar Fra : ABJ |
Dato : 20-09-10 11:08 |
|
"AS" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:4c96fd4c$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> http://www.tyretest.com/
Tyretest er ikke en pålidelig kilde, det er anmelselser fra brugewre, ikke
objektive testresultater som f.eks. ADAC/FDM
| |
folmer@rasmussen.dk (20-09-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 20-09-10 12:57 |
|
On Mon, 20 Sep 2010 12:08:24 +0200, "ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de>
wrote:
>
>"AS" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
>news:4c96fd4c$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> http://www.tyretest.com/
>Tyretest er ikke en pålidelig kilde, det er anmelselser fra brugewre, ikke
>objektive testresultater som f.eks. ADAC/FDM
>--
Du godeste!!!
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Mogens \(K\) (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 20-09-10 16:56 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:uvie961fu6ksrhdphkrbsbogbmv1u736a1@4ax.com...
>>Tyretest er ikke en pålidelig kilde, det er anmelselser fra brugewre, ikke
>>objektive testresultater som f.eks. ADAC/FDM
> Du godeste!!!
Jep, det var sgu en nyskabelse. At forbrugerens erfaringer er ringere end en
skide test, udført af en samling teoretiske bilnørder, der ikke tager
udgangspunkt i hverdagen
| |
folmer@rasmussen.dk (20-09-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 20-09-10 19:56 |
|
On Mon, 20 Sep 2010 17:55:59 +0200, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:
><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
>news:uvie961fu6ksrhdphkrbsbogbmv1u736a1@4ax.com...
>
>>>Tyretest er ikke en pålidelig kilde, det er anmelselser fra brugewre, ikke
>>>objektive testresultater som f.eks. ADAC/FDM
>
>> Du godeste!!!
>
>Jep, det var sgu en nyskabelse. At forbrugerens erfaringer er ringere end en
>skide test, udført af en samling teoretiske bilnørder, der ikke tager
>udgangspunkt i hverdagen
>--
Det er intet mindre end imponerende. Ingen tvivl kan spores. Det er
bare sådan!
Sårn lidt mindre bombastiske udtalelser virker mere troværdige på mig,
men det er jo nok en fejl hos mig. ,-)
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Hans Kjaergaard (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Hans Kjaergaard |
Dato : 20-09-10 13:38 |
|
On Mon, 20 Sep 2010 12:08:24 +0200, "ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de>
wrote:
>
>"AS" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
>news:4c96fd4c$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> http://www.tyretest.com/
>Tyretest er ikke en pålidelig kilde, det er anmelselser fra brugewre, ikke
>objektive testresultater som f.eks. ADAC/FDM
Ok, respekt !!
To foreninger der lever af at medlemmerne betaler kontigent, for
derefter at fodre disse med populær underholdning (tests), krydret med
at man kan få sit elskede/hadede automobil afprøvet/testet ved en
såkaldt uvildig instans.
Men er det så videnskabeligt redeligt udtænkt/udført, således at det
holder til et forsvar på en PhD. ?
/Hans
| |
KASO (20-09-2010)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 20-09-10 22:00 |
|
"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:ovke9696d9j0irbg62q93p161ebsf6sbtn@4ax.com...
> On Mon, 20 Sep 2010 12:08:24 +0200, "ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de>
> wrote:
>
>>
>>"AS" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
>>news:4c96fd4c$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> http://www.tyretest.com/
>>Tyretest er ikke en pålidelig kilde, det er anmelselser fra brugewre, ikke
>>objektive testresultater som f.eks. ADAC/FDM
> Ok, respekt !!
>
> To foreninger der lever af at medlemmerne betaler kontigent, for
> derefter at fodre disse med populær underholdning (tests), krydret med
> at man kan få sit elskede/hadede automobil afprøvet/testet ved en
> såkaldt uvildig instans.
>
> Men er det så videnskabeligt redeligt udtænkt/udført, således at det
> holder til et forsvar på en PhD. ?
>
>
> /Hans
Temmeligt meget mere videnskabeligt og reproducérbart end tilfældige
personers stærkt subjektive holdninger til dæk baseret på deres tilfældige
kørselsmønster, tilfældige veje og tilfældigt vejrlig.
Men "Mandagsbiler" er måske også en troværdig kilde til bilinformation -
ligesom Ekstra Bladets "Nationen" er den mest sandfærdige og troværdige
kilde til enhver form for information?
| |
Henrik B. (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-09-10 12:55 |
|
?"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:4c97cc29$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Men er det så videnskabeligt redeligt udtænkt/udført, således at det
>> holder til et forsvar på en PhD. ?
>>
>>
>> /Hans
>
> Temmeligt meget mere videnskabeligt og reproducérbart end tilfældige
> personers stærkt subjektive holdninger til dæk baseret på deres tilfældige
> kørselsmønster, tilfældige veje og tilfældigt vejrlig.
Næææh nej, NU må du lige holde. Ekko's udtalelser om dæk - generelt - er da
om noget baseret på højere videnskab og sammenligningsgrundlag....
- [Kraftig ironi kan forekomme] -
--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
| |
KASO (21-09-2010)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 21-09-10 20:55 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4c989d98$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> ?"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4c97cc29$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> Men er det så videnskabeligt redeligt udtænkt/udført, således at det
>>> holder til et forsvar på en PhD. ?
>>>
>>>
>>> /Hans
>>
>> Temmeligt meget mere videnskabeligt og reproducérbart end tilfældige
>> personers stærkt subjektive holdninger til dæk baseret på deres
>> tilfældige kørselsmønster, tilfældige veje og tilfældigt vejrlig.
>
> Næææh nej, NU må du lige holde. Ekko's udtalelser om dæk - generelt - er
> da om noget baseret på højere videnskab og sammenligningsgrundlag....
>
Sorry - det havde jeg lige glemt
> - [Kraftig ironi kan forekomme] -
(Det havde jeg (næsten) ikke gættet )
| |
mbk112@hotmail.com (19-09-2010)
| Kommentar Fra : mbk112@hotmail.com |
Dato : 19-09-10 14:27 |
|
> I det aktuelle tilfælde ville jeg nu ikke være nervøs. (Jeg kører selv på
> dem (fabriksmonteret) - bare i str. 205/65-16 - og jeg er godt tilfreds).
Det lyder godt.
De skal erstatte de dæk, som Aygoen blev leveret med fra fabrikkens
side (kørt 34kkm). Mon ikke jeg kommer til at mærke en forskel?
/Michael K
| |
Henning (19-09-2010)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 19-09-10 21:50 |
|
On Sun, 19 Sep 2010 10:03:27 -0700 (PDT), "mbk112@hotmail.com"
<mbk112@hotmail.com> wrote:
>Min Aygo skal have nye dæk. Kan se, at Michelin Energy Saver skulle
>være ret gode.
>
>Kan se, at danske webbutikker sælger dem til 650 kr stykket. Og at i
>de tyske webbutikker sælges til til omkring 50 euro (375 kr).
www.daekonline.dk sælger dæk og har samarbejde med forkskellige
værksteder mht. montering. De seneste år synes jeg dog ikke det har
kunnet betale sig i forhold til dækcentre herhjemme, som står for det
hele. Hos daekonline.dk's samarbejdspartnere skulle man pludselig
betale for ventil og bortskaffelse af dækket ud over montering,
sammenlagt var de ikke konkurrencedygtige mere.
| |
mbk112@hotmail.com (19-09-2010)
| Kommentar Fra : mbk112@hotmail.com |
Dato : 19-09-10 15:20 |
|
> Jeg gav kr. 620,- incl. montering for 185-65-14
Okay. Det er ret tæt på min størrelse. Er du godt tilfreds med det?
/Michael K
| |
Ukendt (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-09-10 15:19 |
|
<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c919ca3c-66ea-4bde-b43b-2ed6c8aab47b@a30g2000vbt.googlegroups.com...
> Jeg gav kr. 620,- incl. montering for 185-65-14
Okay. Det er ret tæt på min størrelse. Er du godt tilfreds med det?
Har altid været helt tilfredse med Michelin.
Har jeg købt eks. Kumho eller Bridgestone,
så har det altid været med en lidt bitter fornemmelse.
Fornemmer også Michelin er et stærkere dæk som
ikke føles 'firkantet' når de blir' gamle...
Har ellers overvejet Continental Eco eet eller andet,
men da jeg fandt ud af de allerede sad på Alfaen
da jeg overtog bilen, dalede interessen ekstremt hurtigt.
De føltes netop som billigdæk selvom der stadig var
lovligt mønster tilbage.
Da jeg fik Michelin på føltes det som at komme over
i et par dejlig bløde nye sko som sidder perfekt fra
første gang du har dem på ,o)
| |
søren brix (20-09-2010)
| Kommentar Fra : søren brix |
Dato : 20-09-10 12:08 |
| | |
mbk112@hotmail.com (20-09-2010)
| Kommentar Fra : mbk112@hotmail.com |
Dato : 20-09-10 08:24 |
| | |
Brian (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 20-09-10 16:35 |
|
<mbk112@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Men hvis det er rigtigt, at montering koster 150 kr per hjul, når man
> selv kommer med dækket, så forsvinder fidusen vel, når jeg på værksted
> her i Aalborg kan få dækket monteret til 600 kr ?
Det koster heller ikke nødvendigvis 150,- pr. hjul. Det er op til dig selv
at undersøge inden et evt. køb, om du kan finde det så billigt at det kan
løbe rundt.
Her på Horsens kanten har vi et par fritids-dækmænd, der ikke selv sælger
dæk, men gerne monterer hvad end du kommer med... findes de her, findes de i
hele landet.
Det er forøvrigt ofte også dem, der har fundet fidusen i at melde deres
service til, på en side som daekonline.dk
/Brian
| |
cykelsmeden (21-09-2010)
| Kommentar Fra : cykelsmeden |
Dato : 21-09-10 19:30 |
|
Den 20-09-2010 16:23, mbk112@hotmail.com skrev:
> Men hvis det er rigtigt, at montering koster 150 kr per hjul, når man
> selv kommer med dækket, så forsvinder fidusen vel, når jeg på værksted
> her i Aalborg kan få dækket monteret til 600 kr ?
når du er fra Aalborg, har du vel også en jydekrog?
- smut sønden om og køb dækkene, få dem monteret og smid de gamle på
traileren. Så har du sparet hvad en lækker frokost med konen/kæresten
koster mens arbejdet bliver gjort
finn
| |
Troels [around 9000] (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 20-09-10 16:11 |
|
> Nogen der har erfaring med at købe dem i Tyskland, og så få dem
> monteret herhjemme?
Jeg har handlet gennem daekonline.dk et par gange, der sender fra Tyskland,
og kan kun anbefale dem!
> Hvad koster monteringen, hvis man selv kommer med dækkene?
Daekonline.dk har en oversigt over værksteder der tilbyder montering af dæk
man selv kommer med.
Prisen er typisk 400 kr. for montering og afbalancering for 4 stk, inkl.
moms...
--
Troels
BMW - Freude am Fahren.
| |
Mogens \(K\) (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 20-09-10 16:58 |
|
"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
news:4c977992$0$50447$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har handlet gennem daekonline.dk et par gange, der sender fra
> Tyskland, og kan kun anbefale dem!
Jow jow...
> Daekonline.dk har en oversigt over værksteder der tilbyder montering af
> dæk man selv kommer med.
Jow jow...
> Prisen er typisk 400 kr. for montering og afbalancering for 4 stk, inkl.
> moms...
Men ofte er dækcentre nu om stunder billigere end dækonline, så man ska sgu
se sig alvorligt for du !
| |
Troels [around 9000] (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 20-09-10 19:58 |
|
> Men ofte er dækcentre nu om stunder billigere end dækonline, så man ska
> sgu se sig alvorligt for du !
Mht. dæk?
Jeg sparede penge på at vælge Falken ZIEX ze-912 frem for det ALLER
billigste dækcentrene kunne få hjem... Det kan være det har ændret sig
siden, meeeen, det er ikke et halvt år siden endnu...
--
Troels
BMW - Freude am Fahren.
| |
folmer@rasmussen.dk (20-09-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 20-09-10 20:03 |
|
On Mon, 20 Sep 2010 20:57:40 +0200, "Troels [around 9000]"
<denne.fjern@computer.dk> wrote:
>> Men ofte er dækcentre nu om stunder billigere end dækonline, så man ska
>> sgu se sig alvorligt for du !
>
>Mht. dæk?
>
>Jeg sparede penge på at vælge Falken ZIEX ze-912 frem for det ALLER
>billigste dækcentrene kunne få hjem... Det kan være det har ændret sig
>siden, meeeen, det er ikke et halvt år siden endnu...
>--
Det ser ud som om du går målbevidst efter det delta-mønster som
Good-Year introducerede på F1, men "kun" har råd til at købe som
Falken.
Er det fordi du synes det ser pissesmart ud, eller er der en anden
grund?
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Troels [around 9000] (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 20-09-10 20:51 |
| | |
folmer@rasmussen.dk (20-09-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 20-09-10 21:02 |
|
On Mon, 20 Sep 2010 21:50:49 +0200, "Troels [around 9000]"
<denne.fjern@computer.dk> wrote:
>> Det ser ud som om du går målbevidst efter det delta-mønster som
>> Good-Year introducerede på F1, men "kun" har råd til at købe som
>> Falken.
>
>> Er det fordi du synes det ser pissesmart ud, eller er der en anden
>> grund?
>
>Hvordan får du:
> http://www.discounttiredirect.com/product/tires/falhv6.ang.jpg
>
>til at ligne:
> http://cokupic.pl/i/c_big1228605.jpg
>
>Jeg spør' bar'? :)
>--
Det gør jeg heller ikke lige, men jeg véd at Falken har et mønster der
ligner Good-Year's.
Mit næste træk ville nemlig være at grovmobbe dig fordi du vælger det
smarte fremfor det støjsvage.
de der deltamønstre kan nemlig larme noget så infernalsk på nogen
biler.
Grovmobningen må vente.
--
Venlig hilsen
folmer
| |
Troels [around 9000] (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 20-09-10 21:09 |
|
> Det gør jeg heller ikke lige, men jeg véd at Falken har et mønster der
> ligner Good-Year's.
Det skal nok passe, dog ikke ZE912
> Mit næste træk ville nemlig være at grovmobbe dig fordi du vælger det
> smarte fremfor det støjsvage.
Jeg valgte netop det "knapt så smarte", fordi jeg ved at smart-ass koster på
rigtig mange punkter, bl.a. støjen. Jeg har endda valgt 195/60-15 fremfor
195/50-15, for at have lidt komfort også.
Jeg har kørt på meget blandet (inkl. GY Eagle tilbage i 04... suk), og har
endnu ikke oplevet et dæk der er så støjsvagt som ZE912. Tillige er jeg
faktisk imponeret over det i vådt vejr - jeg kører i en ældre tretyrker, der
er notorisk kendt for en levende bagende, og jeg oplever at jeg skal
provokere bilen, før bagenden kommer - hvilket, hvis du spørger mig, er
imponerende i sådan en "gryde", der står og snurrer rundt om sig selv, bare
naboen ser en vejrudsigt med udsigt til vådt vejr... På tør vej skal jeg
virkelig have drejet kasketten for at få hjulene til at smutte. Indtil
videre har jeg kørt godt 10.000 km på dem, uden der er tegn på slid (ikke
engang de obligatoriske slid-ridser i omløbsretningen... håhå). Det er dog
for tidligt at gisne om, om det er 25.000 eller 30.000 km jeg får ud af dem
Bottom line må være at jeg synes der er for meget klasse over en gammel
E30'er i rigtig flot original stand, til at den skal ødelægges med en stiv
satan af et dæk...
> Grovmobningen må vente.
Jeg takker :)
--
Troels
BMW - Freude am Fahren.
| |
Mogens \(K\) (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 20-09-10 21:06 |
|
"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
news:4c97bb19$0$50442$14726298@news.sunsite.dk...
>> Men ofte er dækcentre nu om stunder billigere end dækonline, så man ska
>> sgu se sig alvorligt for du !
>
> Mht. dæk?
Jow jow...
> Jeg sparede penge på at vælge Falken ZIEX ze-912 frem for det ALLER
> billigste dækcentrene kunne få hjem... Det kan være det har ændret sig
> siden, meeeen, det er ikke et halvt år siden endnu...
Jeg ku ha sparet et betragteligt beløb, hvis mine seneste sutter til BMW'en
var blevet handlet lokalt. Men jeg lyttede desværre kun med et halvt øre, da
en bekendt nævnte det for mig. Skæbnen ville, at vi på samme tid købte nye
dæk til vore biler (BMW M3 V8 / BMW 335i)
> Jeg spør' bar'? :)
Alderen trykker sgu nok HA ha
En BMW bør køre på Michelin - jeg har lige prøvet 4 stk på min, udlånt af en
lokal pusher. Hller ikke dét tilbyder dækonline he he :)
| |
Troels [around 9000] (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 20-09-10 21:12 |
|
> Jeg ku ha sparet et betragteligt beløb, hvis mine seneste sutter til
> BMW'en var blevet handlet lokalt. Men jeg lyttede desværre kun med et
> halvt øre, da en bekendt nævnte det for mig. Skæbnen ville, at vi på samme
> tid købte nye dæk til vore biler (BMW M3 V8 / BMW 335i)
Jeg skal ikke kunne sige hvordan det er med større hjul, men jeg sparede en
god slat på at købe dem på daekonline. Ikke dermed sagt at det er den
ULTIMATIVE løsning på alt.
Jeg synes bare det er hyggeligt at smide dækkene i bilen, køre ud til RSL
Transportbånd, og få en snak med ham den "ældre" gut, der går derude. Så kan
man også lige give en hånd med undervejs, og stadig få lidt sorte fingre,
selvom man betaler for en service. Så klog er JEG nemli' ;)
> En BMW bør køre på Michelin - jeg har lige prøvet 4 stk på min, udlånt af
> en lokal pusher. Hller ikke dét tilbyder dækonline he he :)
Det kan der være noget om... Tror heller ikke alle pushere tilbyder det, men
nu er der jo noget over en kunde der kommer trillende i en E90er ;) (eller
kører du coupé/touring?)
--
Troels
BMW - Freude am Fahren.
| |
Mogens \(K\) (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 20-09-10 21:17 |
|
"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
news:4c97c020$0$50453$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg synes bare det er hyggeligt at smide dækkene i bilen, køre ud til RSL
> Transportbånd, og få en snak med ham den "ældre" gut, der går derude. Så
> kan man også lige give en hånd med undervejs, og stadig få lidt sorte
> fingre, selvom man betaler for en service. Så klog er JEG nemli' ;)
Jow men dét ka jeg jo å find' på
> Det kan der være noget om... Tror heller ikke alle pushere tilbyder det,
> men nu er der jo noget over en kunde der kommer trillende i en E90er ;)
> (eller kører du coupé/touring?)
Jeg kører en alpinweiss 335i i cabriolet-udgaven - de hedder E93
www.bmwblog.com/2006/10/24/official-pics-of-bmw-e93-convertible-cabrio/
| |
Troels [around 9000] (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 20-09-10 21:22 |
|
> Jow men dét ka jeg jo å find' på
Så er det ikke kun mig der er skadet
> Jeg kører en alpinweiss 335i i cabriolet-udgaven - de hedder E93
> www.bmwblog.com/2006/10/24/official-pics-of-bmw-e93-convertible-cabrio/
Netop derfor jeg korrigerede, E90 dækker jo langtfra over det hele ;)
Behøver jeg sige jeg er pisse misundelig?
--
Troels
BMW - Freude am Fahren.
| |
Mogens \(K\) (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 20-09-10 21:28 |
|
"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
news:4c97c252$0$50445$14726298@news.sunsite.dk...
> Behøver jeg sige jeg er pisse misundelig?
Naej, det har du jo nævnt nogle gange. Du ka starte ud med at bytte til en
200 hk's E30 325i - da sån en sag dælme også rejser af
Nuvel det er stadig en gl. bil - mine sønner havde jo et par E30 M3. Og en
moderne konstruktion som E93 er forbandet godt skruet sammen samt harmonisk
vedr. motor, gearbox, undervogn...
| |
Troels [around 9000] (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 20-09-10 21:38 |
|
> Naej, det har du jo nævnt nogle gange. Du ka starte ud med at bytte til en
> 200 hk's E30 325i - da sån en sag dælme også rejser af
Dér har jeg været.. Eller rettere, ved 321 hk Ja, i en E30er...
En 200 hestes 325'er på sug... Ikke på en M20er, det bliver mere end
almindeligt svært. Den flower simpelthen for ringe
Næste projekt til min egen bliver en M50-motor, såsnart Søren Jakobsen tager
sig sammen og får lavet papirerne til godkendelse...
> Nuvel det er stadig en gl. bil - mine sønner havde jo et par E30 M3. Og en
> moderne konstruktion som E93 er forbandet godt skruet sammen samt
> harmonisk vedr. motor, gearbox, undervogn...
Åh ja, du er da vidst Thomas' far? E30 M3'eren var hurtig - dengang... Nu
til dags findes der familiebiler der render fra den :) MEN, de bliver aldrig
ligeså underholdende - eller ikoniske - som E30 M3...
--
Troels
BMW - Freude am Fahren.
| |
Mogens \(K\) (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 20-09-10 21:45 |
|
"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
news:4c97c613$0$50444$14726298@news.sunsite.dk...
> Åh ja, du er da vidst Thomas' far? E30 M3'eren var hurtig - dengang... Nu
> til dags findes der familiebiler der render fra den :) MEN, de bliver
> aldrig ligeså underholdende - eller ikoniske - som E30 M3...
Jep - sidste år så jeg sådan een her på Sturup til trackday:
http://kortlink.dk/869c
Og bilen var på danske plader !
| |
Troels [around 9000] (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 20-09-10 21:55 |
|
> Jep - sidste år så jeg sådan een her på Sturup til trackday:
> http://kortlink.dk/869c
> Og bilen var på danske plader !
En ÆGTE Sport EVO??
--
Troels
BMW - Freude am Fahren.
| |
Mogens \(K\) (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 20-09-10 22:00 |
|
"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
news:4c97ca12$0$50448$14726298@news.sunsite.dk...
> En ÆGTE Sport EVO?
JA - det var helt vildt !
| |
Brian (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 20-09-10 22:00 |
|
"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
> En BMW bør køre på Michelin
Hvorfor ?
Går jeg ind på deres web, kan de ikke engang identificere den rette
størrelse ( som den forlod fabrikken med) til min E46 328i.
Jeg er glad for bilen, og vil helst ikke fransk-inficere den
/Brian
| |
Mogens \(K\) (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 20-09-10 22:08 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
news:4c97cb50$0$50455$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvorfor ?
Det siger vor lokale BMW Alpina forhandler :)
Jeg tror, det handler lidt om kvalitet i produktionen. At man er relativ
sikker på at få et ensartet og rundt dæk uden fejl, hvis du forstår.
Monteret på en kvalitetsfælg er man dermed sikker på at få det bedste og
påsat fælgen uden for meget brug af vægtklodser mv.
> Går jeg ind på deres web, kan de ikke engang identificere den rette
> størrelse ( som den forlod fabrikken med) til min E46 328i.
> Jeg er glad for bilen, og vil helst ikke fransk-inficere den
OK - jeg køwer nok enten Conti eller Michelin næste gang, medmindre bilen er
handlet...
| |
Brian (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 20-09-10 22:12 |
|
"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
> Det siger vor lokale BMW Alpina forhandler :)
Sælger han tilfældigvis skidtet
> Jeg tror, det handler lidt om kvalitet i produktionen. At man er relativ
> sikker på at få et ensartet og rundt dæk uden fejl, hvis du forstår.
> Monteret på en kvalitetsfælg er man dermed sikker på at få det bedste og
> påsat fælgen uden for meget brug af vægtklodser mv.
Antallet af vægtklodser har, på en moderne afbalancering, mere med
operatøren at gøre, end hjulet... men fair nok
> OK - jeg køwer nok enten Conti eller Michelin næste gang, medmindre bilen
> er handlet...
Min var monteret med Falken et eller andet da jeg hentede den. De blev revet
af med det samme ( eller lige efter pladerne var skruet på) og erstattet med
Continental - de støjede simpelthen for meget.
/Brian
| |
Mogens \(K\) (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 20-09-10 22:18 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
news:4c97ce3a$0$50453$14726298@news.sunsite.dk...
> Sælger han tilfældigvis skidtet
Han arbejder slet ikke på den måde - han sælger jo håndbyggede Alpina-biler,
hvorfor det bedste kun er godt nok.
> Antallet af vægtklodser har, på en moderne afbalancering, mere med
> operatøren at gøre, end hjulet... men fair nok
Sikkert...
> Min var monteret med Falken et eller andet da jeg hentede den. De blev
> revet af med det samme ( eller lige efter pladerne var skruet på) og
> erstattet med Continental - de støjede simpelthen for meget.
Ja jeg kører også helst Conti, men de fabrikerer jo ik engang et vinterdæk
til bilen...
| |
Henrik B. (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-09-10 13:01 |
|
?"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
news:4c97cf77$0$50451$14726298@news.sunsite.dk...
>> Sælger han tilfældigvis skidtet
>
> Han arbejder slet ikke på den måde - han sælger jo håndbyggede
> Alpina-biler, hvorfor det bedste kun er godt nok.
Så kan det undre at han sælger Michelin dæk...
>> Min var monteret med Falken et eller andet da jeg hentede den. De blev
>> revet af med det samme ( eller lige efter pladerne var skruet på) og
>> erstattet med Continental - de støjede simpelthen for meget.
>
> Ja jeg kører også helst Conti, men de fabrikerer jo ik engang et vinterdæk
> til bilen...
Hvorfor mener du ikke at de gør det?
--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
| |
Mogens \(K\) (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 21-09-10 19:09 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4c989ed3$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Så kan det undre at han sælger Michelin dæk...
Nøh det har da i mange år været udtryk for kvali for money
> Hvorfor mener du ikke at de gør det?
I "min" bredde og run flate findes kun Pirelli jvf. min dækpusher?
| |
Henrik B. (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-09-10 20:21 |
|
"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
news:4c98f4ad$0$50452$14726298@news.sunsite.dk...
>> Så kan det undre at han sælger Michelin dæk...
>
> Nøh det har da i mange år været udtryk for kvali for money
Det kommer vel an på, hvem man spørger...?
>> Hvorfor mener du ikke at de gør det?
>
> I "min" bredde og run flate findes kun Pirelli jvf. min dækpusher?
Hvad er "din" bredde? Run-flat? Som vinterdæk? De nye selvlappende er
fremtiden - run-flat hører allerede fortiden til. ))
--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
| |
Brian (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 21-09-10 16:10 |
|
"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
> Han arbejder slet ikke på den måde - han sælger jo håndbyggede
> Alpina-biler, hvorfor det bedste kun er godt nok.
Det er måske bare min opfattelse af Michelin der er fejl - et gennemsnitligt
prisvenligt dæk, der hverken falder igennem eller henrykker... det sikre
valg.
> Ja jeg kører også helst Conti, men de fabrikerer jo ik engang et vinterdæk
> til bilen...
Det må være en ret kaut størrelse du kører med...
/Brian
| |
Henrik B. (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-09-10 16:15 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
news:4c98cab6$0$50444$14726298@news.sunsite.dk...
>> Han arbejder slet ikke på den måde - han sælger jo håndbyggede
>> Alpina-biler, hvorfor det bedste kun er godt nok.
>
> Det er måske bare min opfattelse af Michelin der er fejl - et
> gennemsnitligt prisvenligt dæk, der hverken falder igennem eller
> henrykker... det sikre valg.
Jep...
>> Ja jeg kører også helst Conti, men de fabrikerer jo ik engang et
>> vinterdæk til bilen...
>
> Det må være en ret kaut størrelse du kører med...
Er du Nordjyde?
--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
| |
Brian (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 21-09-10 16:43 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
>> Det må være en ret kaut størrelse du kører med...
>
> Er du Nordjyde?
Nope, men arbejder med den slags "typer", og der er nok lidt der hænger ved
/Brian
| |
Troels [around 9000] (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 21-09-10 18:37 |
|
>>> Det må være en ret kaut størrelse du kører med...
>>
>> Er du Nordjyde?
>
> Nope, men arbejder med den slags "typer", og der er nok lidt der hænger
> ved
Det hedder "Kauw"! :P
--
Troels
BMW - Freude am Fahren.
| |
Brian (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 21-09-10 19:10 |
|
"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
> Det hedder "Kauw"! :P
Jeg hører begge dele fra mine kolleger - nogle fra Aalborg kanten, nogle fra
Frederikshavn kanten.
Jeg kan bedst lide det med et t til sidst
/Brian
| |
Troels [around 9000] (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 21-09-10 19:25 |
|
> Jeg hører begge dele fra mine kolleger - nogle fra Aalborg kanten, nogle
> fra Frederikshavn kanten.
>
> Jeg kan bedst lide det med et t til sidst
Det er kauwt, men dén er kauw... Det er det med "en" og "et" ;)
--
Troels
BMW - Freude am Fahren.
| |
folmer@rasmussen.dk (21-09-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 21-09-10 19:44 |
|
On Tue, 21 Sep 2010 20:24:47 +0200, "Troels [around 9000]"
<denne.fjern@computer.dk> wrote:
>> Jeg hører begge dele fra mine kolleger - nogle fra Aalborg kanten, nogle
>> fra Frederikshavn kanten.
>>
>> Jeg kan bedst lide det med et t til sidst
>
>Det er kauwt, men dén er kauw... Det er det med "en" og "et" ;)
>--
Når I trækker i tøjet, er det så fordi det er for småt, eller er I
bare kauwe?
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Brian (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 21-09-10 19:49 |
|
"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
> Det er kauwt, men dén er kauw... Det er det med "en" og "et" ;)
Ha! Jeg vidste ikke i var så sprogligt avancerede deroppe... der kan man
bare se
Jeg vil i fremtiden prøve at ligge mærke til det. Jeg synes det passede så
fint med, hvor de kom fra.
/Brian
| |
folmer@rasmussen.dk (21-09-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 21-09-10 19:54 |
|
On Tue, 21 Sep 2010 20:48:40 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:
>
>
>"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
>
>> Det er kauwt, men dén er kauw... Det er det med "en" og "et" ;)
>
>Ha! Jeg vidste ikke i var så sprogligt avancerede deroppe... der kan man
>bare se
>
>Jeg vil i fremtiden prøve at ligge mærke til det. Jeg synes det passede så
>fint med, hvor de kom fra.
>--
Det er sprogligt betydeligt mere avanceret, hvis du lægger mærke til
det.
Det er læseren uvedkommende hvorvidt din spæde krop er i horsontal
eller vertikal position.
Hvordan er det nu?
Man skal ikke kaste med fragmenter af mineralsk oprindelse, hvis man
bor i en tranparent bolig.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Brian (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 21-09-10 20:00 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
> Det er sprogligt betydeligt mere avanceret, hvis du lægger mærke til
> det.
>
> Det er læseren uvedkommende hvorvidt din spæde krop er i horsontal
> eller vertikal position.
Hey! Sådan taler og skriver vi altså i Horsens...
> Hvordan er det nu?
>
> Man skal ikke kaste med fragmenter af mineralsk oprindelse, hvis man
> bor i en tranparent bolig.
Jeg havde været skuffet hvis én eller anden ikke havde tværet rundt i mine
sproglige egenskaber... og forundret, hvis du ikke var bødlen
/Brian
| |
folmer@rasmussen.dk (21-09-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 21-09-10 20:08 |
|
On Tue, 21 Sep 2010 20:59:40 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:
>
>
><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
>
>> Det er sprogligt betydeligt mere avanceret, hvis du lægger mærke til
>> det.
>>
>> Det er læseren uvedkommende hvorvidt din spæde krop er i horsontal
>> eller vertikal position.
>
>Hey! Sådan taler og skriver vi altså i Horsens...
>--
Nu stammer jeg jo fra samme egn som Troels, og vi forbeholder os
retten til at anvende samme argumenter som dig, nemlig at vi taler
sådan! Og det skal du ikke sidde og more dig over! )
>--
>> Hvordan er det nu?
>>
>> Man skal ikke kaste med fragmenter af mineralsk oprindelse, hvis man
>> bor i en tranparent bolig.
>
>Jeg havde været skuffet hvis én eller anden ikke havde tværet rundt i mine
>sproglige egenskaber... og forundret, hvis du ikke var bødlen
>--
Igen, hvem var det der begyndte?
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Brian (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 21-09-10 20:14 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
> Igen, hvem var det der begyndte?
Latterligt argument!
EOD... eller hvad dem der pludselig ikke kan bunde, nu plejer at skrive
/Brian
| |
folmer@rasmussen.dk (21-09-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 21-09-10 20:33 |
|
On Tue, 21 Sep 2010 21:14:19 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:
>
>
><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
>
>> Igen, hvem var det der begyndte?
>
>Latterligt argument!
>--
En tråd der bærer et vist præg af humor, jow jow..........
>--
>EOD... eller hvad dem der pludselig ikke kan bunde, nu plejer at skrive
>--
Jeg kan se at du selv er den nærmeste til at vide det.
Har du ikke flere argumenter, ja så har du ikke flere argumenter. Det
er der jo ikke noget at gøre ved.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Brian (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 21-09-10 20:41 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
> Har du ikke flere argumenter, ja så har du ikke flere argumenter. Det
> er der jo ikke noget at gøre ved.
Jeg kom faktisk lige på et sindsygt godt argument, men jeg har jo erklæret
EOD, så det må jeg hellere holde mig til
Naa - det er jo charmen ved det her land. Man kan knap bevæge sig 50km, uden
der tilføjes nye ord og udtryk til sproget... og det helt uden, at vi
erklærer hinanden krig!
En af charmerne ved denne gruppe ( selv om det indimellem tager overhånd) er
at alle svar gennemlæses minituiøst af "modstanderen", for at jorde
modparten på en eller anden uvedkommende teknikalitet
/Brian
| |
Henrik B. (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-09-10 20:41 |
| | |
folmer@rasmussen.dk (21-09-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 21-09-10 21:04 |
|
On Tue, 21 Sep 2010 21:40:36 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:
>
>
><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
>
>> Har du ikke flere argumenter, ja så har du ikke flere argumenter. Det
>> er der jo ikke noget at gøre ved.
>
>Jeg kom faktisk lige på et sindsygt godt argument, men jeg har jo erklæret
>EOD, så det må jeg hellere holde mig til
>--
Man har et standpunkt indtil.......................osv.
Men faren for at jeg vil kalde dig socialdemokrabat vil være
overhængende, og det kan jeg godt forstå at du har respekt for
>--
>Naa - det er jo charmen ved det her land. Man kan knap bevæge sig 50km, uden
>der tilføjes nye ord og udtryk til sproget... og det helt uden, at vi
>erklærer hinanden krig!
>--
Ja, det giver anledning til mange smil.
Nede i Maribo havde de fået en ny stationsforstander. En københavner!
Stationsforstanderen kunne godt li' at gå en tur på perronen og tale
med de rejsende.
En dag står den her roekuleklapper så og hælder med hovedet og kigger
ud langs skinnerne, da "standerren" kom forbi.
Hva'nær kommer toget, spurgte han på bredt lollandsk
Lige ind til perronkanten, svarede "stander" på ægte københavnsk.
>--
>En af charmerne ved denne gruppe ( selv om det indimellem tager overhånd) er
>at alle svar gennemlæses minituiøst af "modstanderen", for at jorde
>modparten på en eller anden uvedkommende teknikalitet
>--
Det irriterer til stadighed min røv i frynser! )
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Brian (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 21-09-10 21:29 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
> Man har et standpunkt indtil.......................osv.
>
> Men faren for at jeg vil kalde dig socialdemokrabat vil være
> overhængende, og det kan jeg godt forstå at du har respekt for
Tak - jeg stemmer jo trods alt også på Enhedslisten
> Hva'nær kommer toget, spurgte han på bredt lollandsk
>
> Lige ind til perronkanten, svarede "stander" på ægte københavnsk.
Haha - jeg kan lige præcis høre det for mig!
>>En af charmerne ved denne gruppe ( selv om det indimellem tager overhånd)
>>er
>>at alle svar gennemlæses minituiøst af "modstanderen", for at jorde
>>modparten på en eller anden uvedkommende teknikalitet
>
>>--
>
> Det irriterer til stadighed min røv i frynser! )
Tjoo... man skal holde tungen lige i munden, inden man trykker på Send.
Det er dog ofte de samme personer de diskuterer de samme emner, så den
ligger på rygraden efterhånden
/Brian
| |
Troels [around 9000] (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 21-09-10 22:08 |
|
> Man skal ikke kaste med fragmenter af mineralsk oprindelse, hvis man
> bor i en tranparent bolig.
Man bør ikke accelerere et geologisk fragment i en ballistisk bane, såfremt
man selv residerer i et transparant domicil
--
Troels
BMW - Freude am Fahren.
| |
Mogens \(K\) (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 21-09-10 19:18 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
news:4c98cab6$0$50444$14726298@news.sunsite.dk...
> Det må være en ret kaut størrelse du kører med...
Det er det punktérfri element, som gør det. BMW'en er leveret abfabrik med
Mischbereifung (bredere dæk og fælge bagpå end foran) med helt almindelige
standardstørrelser på dækkene for modellen: 225/40 x 18 foran og 255/35 x 18
bagpå
| |
Brian (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 21-09-10 19:51 |
|
"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
> Det er det punktérfri element, som gør det.
Ahh... jeg troede de havde droppet det igen.
> BMW'en er leveret abfabrik med Mischbereifung (bredere dæk og fælge bagpå
> end foran) med helt almindelige standardstørrelser på dækkene for
> modellen: 225/40 x 18 foran og 255/35 x 18 bagpå
Jeg har samme montering.
Jeg var noget skeptisk om det var muligt på en E46 fra 2000, men et opslag
hos BMW fortalte at den virkelig var leveret med den montering.
/Brian
| |
Henrik B. (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-09-10 20:25 |
| | |
Mogens \(K\) (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 21-09-10 20:32 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4c9906fb$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Og det er størrelsen på dine vinterdæk?
Jeg sagde til ham, at ens montering for og bag kunne være okay...
| |
Henrik B. (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-09-10 20:37 |
| | |
Mogens \(K\) (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 21-09-10 20:47 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4c9909c4$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hvad er dine sommerdæk så?
Naturligvis som beskrevet
| |
Henrik B. (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-09-10 20:59 |
| | |
Mogens \(K\) (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 21-09-10 21:03 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4c990f02$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ok, jeg prøver igen - er det også dén størrelse du benytter til dine
> vinterdæk?
Som sagt var jeg græsk katolsk vedr. bredden (og sikkert bedst tjent med ens
størrelse om vinteren), men han sagde, at kun eet mærke fabrikere dækkene...
| |
Henrik B. (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-09-10 21:16 |
|
"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
news:4c990f8b$0$50448$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ok, jeg prøver igen - er det også dén størrelse du benytter til dine
>> vinterdæk?
>
> Som sagt var jeg græsk katolsk vedr. bredden (og sikkert bedst tjent med
> ens størrelse om vinteren), men han sagde, at kun eet mærke fabrikere
> dækkene...
Så du bytter dæk sommer/vinter, på de samme fælge?
--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
| |
Mogens \(K\) (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 21-09-10 21:22 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4c9912f1$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Så du bytter dæk sommer/vinter, på de samme fælge?
Nu er det første vintersæsonen med bilen, og jeg overvejer som Hans P
"Kompletträder" for at undgå det...
| |
Troels [around 9000] (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 21-09-10 22:10 |
|
> Det er det punktérfri element, som gør det. BMW'en er leveret abfabrik med
> Mischbereifung (bredere dæk og fælge bagpå end foran) med helt almindelige
> standardstørrelser på dækkene for modellen: 225/40 x 18 foran og 255/35 x
> 18 bagpå
Akja, BMW er som nogle af de eneste biler typegodkendt med så stor forskel i
dimensioner. Det' fed'!
--
Troels
BMW - Freude am Fahren.
| |
Anders Majland (24-09-2010)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 24-09-10 09:56 |
|
>> : 225/40 x 18 foran og 255/35 x 18 bagpå
>
> Akja, BMW er som nogle af de eneste biler typegodkendt med så stor forskel
> i dimensioner. Det' fed'!
Sjovt selskab smarten er i 13% forskel i bredden på begges standardmontering
| |
Troels [around 9000] (25-09-2010)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 25-09-10 18:16 |
|
> Sjovt selskab smarten er i 13% forskel i bredden på begges
> standardmontering
Og den ternede pingvin kravler op ad Eiffeltårnet.
--
Troels
BMW - Freude am Fahren.
| |
Henrik B. (26-09-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 26-09-10 22:19 |
| | |
Henrik B. (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-09-10 12:57 |
|
?"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
news:4c97cd1e$0$50455$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hvorfor ?
>
> Det siger vor lokale BMW Alpina forhandler :)
Øh og?
> Jeg tror, det handler lidt om kvalitet i produktionen. At man er relativ
> sikker på at få et ensartet og rundt dæk uden fejl, hvis du forstår.
Ja, så skal man nok ikke vælge et Michelin...
--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
| |
KASO (21-09-2010)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 21-09-10 20:58 |
|
>> Jeg tror, det handler lidt om kvalitet i produktionen. At man er relativ
>> sikker på at få et ensartet og rundt dæk uden fejl, hvis du forstår.
>
> Ja, så skal man nok ikke vælge et Michelin...
>
???
Min erfaring er, at Michelin'erne plejer at være flot runde og kræve
beskeden afbalancering (erfaring fra sommerdæk - jeg vælger typisk
anderledes til vinterdæk).
| |
Henrik B. (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-09-10 21:17 |
| | |
Christian B. Andrese~ (23-09-2010)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 23-09-10 01:07 |
|
On 20 Sep., 12:08, "ABJ" <aks...@pcwelt-premium.de> wrote:
> "AS" <n...@mail.com> skrev i meddelelsennews:4c96fd4c$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...> http://www.tyretest.com/
>
> Tyretest er ikke en pålidelig kilde, det er anmelselser fra brugewre, ikke
> objektive testresultater som f.eks. ADAC/FDM
Så mine egne erfaringer med at Michelin Energy ikke er andet end
middelmådige på meget våde veje, mens flere modeller af Bridgestone er
endda meget gode på samme veje bør jeg ikke tillægge nogen betydning ?
--
Christian
| |
folmer@rasmussen.dk (23-09-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 23-09-10 09:37 |
|
On Thu, 23 Sep 2010 00:06:41 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:
>On 20 Sep., 12:08, "ABJ" <aks...@pcwelt-premium.de> wrote:
>> "AS" <n...@mail.com> skrev i meddelelsennews:4c96fd4c$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...> http://www.tyretest.com/
>>
>> Tyretest er ikke en pålidelig kilde, det er anmelselser fra brugewre, ikke
>> objektive testresultater som f.eks. ADAC/FDM
>
>Så mine egne erfaringer med at Michelin Energy ikke er andet end
>middelmådige på meget våde veje, mens flere modeller af Bridgestone er
>endda meget gode på samme veje bør jeg ikke tillægge nogen betydning ?
>--
Ikke det fjerneste.
Til gengæld bør du overveje at lægge din kørestil radikalt om, idet
jeg synes at kunne læse mellem linierne at du har været ude på
grænserne indtil flere gange.
Det har altid bekymret os meget her i gruppen, og når armene har været
nede i pauserne under gloriepudsningen, har vi også skrevet side op og
side ned , om det.
Alternativt føler jeg det nødvendigt i så grove tilfælde, at gribe til
selvtægt, og vil derfor kontakte et par fhv. kolleger, med henblik på
at få dem til at køre et stykke tid ude i yderbanen.
Det vil muligvis få dig til at tænke dig om, før du en anden gang
stiller dig kritisk til den slags undersøgelser.
Med de hastigheder det er lovligt at fremføre et automobil med i
Danmark, er det muligvis ikke det vigtigste i verden. ))
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Christian B. Andrese~ (23-09-2010)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 23-09-10 03:50 |
|
On 23 Sep., 10:37, fol...@rasmussen.dk wrote:
> On Thu, 23 Sep 2010 00:06:41 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
>
> <t...@tiscali.dk> wrote:
> >On 20 Sep., 12:08, "ABJ" <aks...@pcwelt-premium.de> wrote:
> >> "AS" <n...@mail.com> skrev i meddelelsennews:4c96fd4c$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...> http://www.tyretest.com/
>
> >> Tyretest er ikke en pålidelig kilde, det er anmelselser fra brugewre, ikke
> >> objektive testresultater som f.eks. ADAC/FDM
>
> >Så mine egne erfaringer med at Michelin Energy ikke er andet end
> >middelmådige på meget våde veje, mens flere modeller af Bridgestone er
> >endda meget gode på samme veje bør jeg ikke tillægge nogen betydning ?
> >--
>
> Ikke det fjerneste.
>
> Til gengæld bør du overveje at lægge din kørestil radikalt om, idet
> jeg synes at kunne læse mellem linierne at du har været ude på
> grænserne indtil flere gange.
Nej det har jeg bestemt ikke, og det vil folk som jeg kender bevidne.
Jeg køber dæk efter at den dag hvor de skal redde mig eller min
familie så skal de kunne gøre det så godt som muligt.
Jeg har intet at bruge et mere støjsvagt dæk til hvis det er skyld i
at jeg en dag kører galt.
> Det har altid bekymret os meget her i gruppen, og når armene har været
> nede i pauserne under gloriepudsningen, har vi også skrevet side op og
> side ned , om det.
?????
> Alternativt føler jeg det nødvendigt i så grove tilfælde, at gribe til
> selvtægt, og vil derfor kontakte et par fhv. kolleger, med henblik på
> at få dem til at køre et stykke tid ude i yderbanen.
?????
> Det vil muligvis få dig til at tænke dig om, før du en anden gang
> stiller dig kritisk til den slags undersøgelser.
>
> Med de hastigheder det er lovligt at fremføre et automobil med i
> Danmark, er det muligvis ikke det vigtigste i verden. ))
Så du mener ikke at en god kontakt mellem bil og vej er vigtigt ved en
katastrofeopbremsning fra måske 80, 110 eller de helt vilde 130 ?
--
Christian
| |
Anders Majland (23-09-2010)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 23-09-10 14:37 |
|
> Jeg køber dæk efter at den dag hvor de skal redde mig eller min
> familie så skal de kunne gøre det så godt som muligt.
Og har du så planlagt om det er på tør asfalt, våd asfalt (og ved hvilke
temperaturer) eller på sne eller måske endda is at de skal redde din familie
?
Og er det de sideværts kræfter det skal være bedst til eller skal det bare
kunne bremse optimalt ?
Dæk er og bliver er kompromis - også selvom slidstyrke og støjniveau ikke
prioriteres.
Imho går man sjældent helt galt ved at tage et mærkevaredæk og sørge for at
skifte det inden det er helt nedslidt og/eller gammelt...
Danske dæk test har det med at kåre en vinder. Tyske derimod plejer ofte at
fremhæve de anbefalelsesværdigt eller særdeles anbefalelsesværdige. Starter
man med at kigge på de kategorier og hvordan dækkene har klaret sig i de
forskellige disipliner ender man hurtigt med et par favoritter - vel og
mærke hvis man er så heldig at skulle bruge lige netop den dimension som der
er testet ...
I praksis ender jeg op med en liste med nogle stykker som ser ud til at
klare sig godt - til sidst er det så blot at se på pris/tilgængelighed.
Hjælper jo intet at ville have en testvinder hvis den ikke kan leveres fordi
alle andre vil have samme dæk ....
På smarten har jeg som vinterdæk nogle continental ts800. Det er jo ikke
toppen af poppen idag, men det dæk jeg troede mest på. Alternativerne var
noget semperit, fulda eller maxxis. Hvis jeg ville holde mig til de
anbefalede/godkendte dimensioner
| |
folmer@rasmussen.dk (23-09-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 23-09-10 19:01 |
|
On Thu, 23 Sep 2010 02:49:42 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:
>> Med de hastigheder det er lovligt at fremføre et automobil med i
>> Danmark, er det muligvis ikke det vigtigste i verden. ))
>
>Så du mener ikke at en god kontakt mellem bil og vej er vigtigt ved en
>katastrofeopbremsning fra måske 80, 110 eller de helt vilde 130 ?
>--
Jo, det mener jeg i høj grad, men det bliver også umanerligt svært at
finde et dæk i dag, der ikke kan klare opgaven.
Nogen marginalt bedre end andre, men marginalt.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Christian B. Andrese~ (23-09-2010)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 23-09-10 08:00 |
|
On 23 Sep., 15:36, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:
> > Jeg køber dæk efter at den dag hvor de skal redde mig eller min
> > familie så skal de kunne gøre det så godt som muligt.
>
> Og har du så planlagt om det er på tør asfalt, våd asfalt (og ved hvilke
> temperaturer) eller på sne eller måske endda is at de skal redde din familie
> ?
Ja til dels.
Kigger efter egenskaber på våd vej (både sommer- og vinterdæk) og sne
når det er vinterdæk.
Is er ikke så vigtigt da jeg så sikkert ikke vil køre.
> Og er det de sideværts kræfter det skal være bedst til eller skal det bare
> kunne bremse optimalt ?
Det vil nok være bremsning så, det er også oftes det som er testet.
Sideværts kræfter har jeg ikk set nogen test af.
> Dæk er og bliver er kompromis - også selvom slidstyrke og støjniveau ikke
> prioriteres.
Selvfølgelig.
> Imho går man sjældent helt galt ved at tage et mærkevaredæk og sørge for at
> skifte det inden det er helt nedslidt og/eller gammelt...
Det er rigtigt, men nogen skiller sig tit lidt ud frä de andre.
> Danske dæk test har det med at kåre en vinder. Tyske derimod plejer ofte at
> fremhæve de anbefalelsesværdigt eller særdeles anbefalelsesværdige. Starter
> man med at kigge på de kategorier og hvordan dækkene har klaret sig i de
> forskellige disipliner ender man hurtigt med et par favoritter - vel og
> mærke hvis man er så heldig at skulle bruge lige netop den dimension som der
> er testet ...
Ja det er så tit det som er problemet, størrelsen er jo sjældent den
samme.
> I praksis ender jeg op med en liste med nogle stykker som ser ud til at
> klare sig godt - til sidst er det så blot at se på pris/tilgængelighed.
> Hjælper jo intet at ville have en testvinder hvis den ikke kan leveres fordi
> alle andre vil have samme dæk ....
> På smarten har jeg som vinterdæk nogle continental ts800. Det er jo ikke
> toppen af poppen idag, men det dæk jeg troede mest på. Alternativerne var
> noget semperit, fulda eller maxxis. Hvis jeg ville holde mig til de
> anbefalede/godkendte dimensioner
De er sikkert også et godt valg, sammen med Michelin Alpin og sikkert
flere andre.
--
Christian
| |
Anders Majland (24-09-2010)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 24-09-10 09:50 |
|
> Det vil nok være bremsning så, det er også oftes det som er testet.
> Sideværts kræfter har jeg ikk set nogen test af.
Har jeg heller ikke for bildæk - men jeg bevæger mig også gerne på 2 og så
er vedhæftning i sving/undvigmanøvre meget væsentlige da udskridninger er
noget sværere at redde end i bil. En forhjulsudskridning er meget svær at
fange på mc - og har gummiet først sluppet asfalten har man ikke længere
mulighed for at bremse/styre noget som helst ...
>> På smarten har jeg som vinterdæk nogle continental ts800.
....
> De er sikkert også et godt valg, sammen med Michelin Alpin og sikkert
> flere andre.
Tror på at det var bedste valg der kunne fåes i de dimensioner - men alpin
har jeg på den anden bil og er ikke imponeret... For den bil er
fremkommelighed det vigtigste - altså om jeg kan komme igennem sne/is til
større rydede vej, og så er alpin et fejlvalg ...
/A
| |
|
|