Renault Twingo, erfaringer?
Fra : peter

Dato : 18-09-10 11:25

Hej!
Jeg kan godt lide ideen i Renault Twingo med deres forskydelige
bagsæde. Jeg har læst flere test på nettet, men ingen af dem omtaler
det forskydelige bagsæde som en nævneværdig fordel... Hvad synes I, I
der vel at mærke har en Twingo med forskydeligt bagsæde, eller i den
mindste har kørt i en...

På forhånd tak for svaret!

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 18-09-10 18:49

On Sat, 18 Sep 2010 10:25:14 -0700 (PDT), peter
<peter900000@hotmail.com> wrote:

> [...]
>det forskydelige bagsæde som en nævneværdig fordel... Hvad synes I, I
>der vel at mærke har en Twingo med forskydeligt bagsæde, eller i den

Den Fiat Stilo jeg havde , var udstyret med den feature.

Hvad er det exakt du er interesseret i at vide?

Eller er det kun erfaringer med Twingo der gælder?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : peter

Dato : 18-09-10 11:59

> Hvad er det exakt du er interesseret i at vide?
>
> Eller er det kun erfaringer med Twingo der gælder?
> Venlig hilsen
> Folmer

Jeg undrer mig over, at ingen tilsyneladende har set fordelen ved en
lille bil, der har masser af plads, nærmest som en meget større bil...
En bil har mange egenskaber, men alligevel.. hvorfor er der ingen, der
nævner dette som en stor fordel? Måske sidder man dårligt, når sædet
er helt tilbage?

Jeg er primært interesseret i erfaringer med Renault Twingo, men også
andre biler med forskydeligt bagsæde

Fra : Ivan Madsen

Dato : 18-09-10 19:18

On Sat, 18 Sep 2010 10:58:53 -0700 (PDT), peter

> [...]
>er helt tilbage?
>
>Jeg er primært interesseret i erfaringer med Renault Twingo, men også

Hmmm...........bare en anelse større og uden forskydeligt fis? En Fiat
Punto 1999-2003 er faktisk ganske stor indvendig - og endda med plads
til lidt mere end en golfbag i bagagerummet. Og den behøves jo ikke
hedde JTD selv om det er et hit heromkring Og de er generelt meget
billige )

Fra : Armand

Dato : 18-09-10 20:11

Den 18-09-2010 19:58, peter skrev:

> [...]
> er helt tilbage?
>
> Jeg er primært interesseret i erfaringer med Renault Twingo, men også

På en mindre bil er det da en smart detalje at man kan vælge mellem god
plads til passagerer eller god plads i bagagerummet - Det er desværre et
paradoks at dér hvor jég har haft mest brug for bagageplads har det
skyldtes at vi skulle 3-4 afsted :-/

Renault Twingo var i mange år den bedst sælgende ikke-tyskproducerede
bil i Tyskland men blev væltet af Peugeot 206 da den blev lanceret.
Hvordan statistikken er for de senere år ved jeg ikke, men umiddelbar
beholdt Twingo sin plads son 'runner up' i flere år.
Dét er vel på en måde et tillids-mærke selvom det ikke er den bil vi ser
mest til herhjemme :-/

--
Armand.

Fra : peter

Dato : 18-09-10 12:37

En Fiat
> [...]
> til lidt mere end en golfbag i bagagerummet. Og den behøves jo ikke
> hedde JTD selv om det er et hit heromkring Og de er generelt meget

Det har du ret i, men jeg synes at vi fjerner os ret meget fra det
oprindelige spørgsmål....

Fra : Ivan Madsen

Dato : 18-09-10 19:56

On Sat, 18 Sep 2010 11:37:24 -0700 (PDT), peter

Petitesserytter )))
Vil du købe nogle fluer?

Just joking!

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 18-09-10 19:59

Jeg har opgivet. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 18-09-10 20:04

On Sat, 18 Sep 2010 20:58:54 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Jeg har opgivet. )

Det har jeg også - men OK, manden spørger om en Twingo og jeg forsøger
at sælge ham en Punto - måske forståeligt vi er lidt ude af trit
Så OK - jeg kravler tilbage under min sten med min nysynede Pluto

Fra : peter

Dato : 18-09-10 13:17

> [...]
> beholdt Twingo sin plads son 'runner up' i flere år.
> Dét er vel på en måde et tillids-mærke selvom det ikke er den bil vi ser

Problemet med bagagerummet kunne vel løses med en anhænger? Så får man
en billig og kompakt bil til bykørsel i det daglige og bagageplads nok
til ferie og udflugter

Fra : Armand

Dato : 18-09-10 20:43

Den 18-09-2010 21:17, peter skrev:

> Problemet med bagagerummet kunne vel løses med en anhænger? Så får man
> en billig og kompakt bil til bykørsel i det daglige og bagageplads nok
> til ferie og udflugter

Jow jow.
Men jeg havde ikke gidet at tage på f.eks. vores tidligere hit'n run
museumsbesøg i Mulhouse med en hænger på krogen (med 3 mand klarede vi
os med et par håndtasker i kabinen), ligesom en påningsvogn ikke
harmonerer med f.eks. lufthavnsparkeringen

Men erkender man at det ikke er en Mondeo stationcar at man har i
carporten vil man jo tilpasse sine planer efter dét.

Hvis bagsædepassagererne primært er husets yngel og disse endnu ikke er
konfirmeret og derved vokset deres forældre over ørerne, er det jo også
muligt at køre med bagsædet fremme og derved øge bagagerummet - Hvilket
i den sidste ende også kun varierer volumet fra 'kun til indkøbsposer'
til 'lille' (sammenlignet med min beskrivelse omkring at slå sædet ned).

Omkring bagsæde-gimmick'en er der nok ikke andet end at komme ud og se
hvad den gør for ben hhv. bagagerums -pladsen med egne øjen!
For mit eget vedkommende var netop Fiat Panda's minimale bagagerum når
bagsædet af hensyn til almindelig brug var skubbet tilbage, det der
gjorde at vi fravalgte den og således senere endte med den stadigt
værende P206!

--
Armand.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-10 21:07

peter skriver:

> Jeg er primært interesseret i erfaringer med Renault Twingo, men også
> andre biler med forskydeligt bagsæde

De gamle har en Mazda Demio med forskydeligt bagsæde.

Det er de vældigt glade for, da den sjældent bruger bagsædet, men ofte
skal have en masse ting med. Skal der endeligt nogen med bagi, så er
det bare tilbage med sædet og vupti så er der mere plads.

Klaus

Fra : peter

Dato : 18-09-10 14:40

> [...]
> bagsædet af hensyn til almindelig brug var skubbet tilbage, det der
> gjorde at vi fravalgte den og således senere endte med den stadigt

Så Fiat Panda har et forskydeligt bagsæde? Det vidste jeg ikke.. Er
det den nuværende version af Fiat Panda, du tænker på? Eller den
urgamle version?

Fra : Kent Glerup

Dato : 18-09-10 22:07

Den 18-09-2010 22:40, peter skrev:

> Så Fiat Panda har et forskydeligt bagsæde? Det vidste jeg ikke.. Er
> det den nuværende version af Fiat Panda, du tænker på? Eller den
> urgamle version?

Du kan medtage Toyota Yaris på listen. Den får et "anstændigt" bagagerum
med sædet fremme. Derudover er den teknisk mere eller mindre skudsikker,
hvilket brugtpriserne desværre også afspejler...

/Kent Glerup

Fra : Armand

Dato : 18-09-10 23:03

> Så Fiat Panda har et forskydeligt bagsæde? Det vidste jeg ikke.. Er
> det den nuværende version af Fiat Panda, du tænker på? Eller den
> urgamle version?

Den seneste (á den aktuelle for 5 år siden)!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-10 21:02

"peter" <peter900000@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Så Fiat Panda har et forskydeligt bagsæde? Det vidste jeg ikke.. Er
det den nuværende version af Fiat Panda, du tænker på? Eller den
urgamle version?

-

Har du undersøgt hvor mange CM der er i forskel mellem fremme og tilbage ?
Hvorfor lige en Twingo ? Du finder mange småbiler som sikkert har lige så
meget
plads selvom sædet er 'fast'.
En Panda er imho også en bedre bil end en Twingo som tilmed er grim

Fra : Ivar

Dato : 19-09-10 20:47

peter skrev:

> Jeg kan godt lide ideen i Renault Twingo med deres forskydelige
> bagsæde. Jeg har læst flere test på nettet, men ingen af dem omtaler
> det forskydelige bagsæde som en nævneværdig fordel...

Om man skyder bagsædet, eller vipper det, som man kan på mange
biler, er der vel reelt ikke den store forskel på. Bagsædepladsen
er så lille på Twingo, at det vel ikke kan bruges, når sædet er
fremme. Hvis sædet forskydes, er bagagen stadigt skjult, men
har man brug for mere plads, er det smart at man får mest
muligt ved at lægge sæderne ned.
Med andre ord, det lyder smart, at man kan skyde sædet, men det
har nok ikke ret stor værdi.

Ivar Magnusson

Fra : Joachim Schmidt

Dato : 19-09-10 21:51

Vi har 2 stk af slagsen. Den seneste er netop indkøbt fordi den havde lidt
mere udstyr end den første.

Bagsædeforskydningen synes jeg er ganske brugbar. Når sædet er kørt tilbage
kan der sagten side 2 voksne personer på bagsædet.. Hvis sædet er kørt helt
frem skal man nok ikke være 190 cm for at sidde behageligt, men til et par
børn er det i hvert fald fint.

Der er oceaner af plads på bagsædet i forhold til min bmw 1-serie !

Derudover er fordelene at man får relativt meget udstyr til meget få penge.

/Joachim

Fra : Joachim Schmidt

Dato : 19-09-10 21:53

Og det er så twingo fra forrige generation jeg har erfaringer med! (år 2000)

Fra : peter

Dato : 19-09-10 16:44

> [...]
> meget
> plads selvom sædet er 'fast'.
> En Panda er imho også en bedre bil end en Twingo som tilmed er grim

Nej, det har jeg ikke. Renaults brochurer siger desværre intet om
dette, men det fremgår dog at bagagerummet er mindre med bagsædet
skudt tilbage end det er, med et fast bagsæde. Så noget ekstra plads
på bagsædet må det give.
Bedre bil er et vidt begreb. Twingo er en mere sikker bil og med meget
mere plads i kabinen, når bagsædet er skudt tilbage. Grim? Tja.
skønhedsåbenbaringer er der ikke mange ar... så skal man op i en helt
anden prisklasse, så det er en af de ting man må undvære, hvis man vil
være en fedtsyl...

Fra : peter

Dato : 19-09-10 16:48

> [...]
> børn er det i hvert fald fint.
>
> Der er oceaner af plads på bagsædet i forhold til min bmw 1-serie !

Ja, det er netop også min pointe. Derfor mine indlæg. Hvorfor er der
ikke flere (både motorskribenter og købere), der lægger afgørende vægt
på dette på små biler vigtige punkt? På den ene side er der oceaner af
plads på bagsædet sammenlignet med andre biler i prisklassen, på den
anden side er salgstallene ret lave... det er ikke til at forstå (for
mig). Så jeg håber (stadig) at nogle kan kaste lys over dette mysterium