Drabant22 . . .Hjæælp
Fra : jk

Dato : 07-08-01 13:22

Hej NG!

Har lige købt en Drabant22... og så ville jeg lige høre Flg:

1) Er der nogle der har Tekniske data over d.o. ...eller ved hvor det evt.
kunne findes ??

nu er jeg meget Grøn, hvad sejlads angår , men here goes!

2) Foran på masten (lodret) sidder noget der ligner en "glideskinne"
(næsten som et rulleskøde...eller den skødet ruller på )
Hvad hedder den, og hvad er den til ???

Det var alt for nu ...!

Mvh.
Jesper K

Fra : Steffen Skov

Dato : 07-08-01 14:15

Drabant 22 klubbens hjemmeside er:

http://home6.inet.tele.dk/fboetius/drabant/drabant.htm

Hilsen
Steffen

http://sskov.homepage.dk
Lidt om en Ohlson 22, det at sejle og forlise
samt lidt om FADSEPS

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 08-08-01 08:17

Jeg vil tro at glideskinnen foran på masten er til spilerstagen. Så kan du
justerer spilerstagens højde.

Tillykke med båden - det er et fint lille skiv - og det sejler forbavsende
godt.

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : jk

Dato : 08-08-01 15:00

Mange tak

Det hidkalder bare 1 spørgsmål mere......hvad er en Spilerstag (jeg troede
'bare' Spileren var 'fæstnet' i toppen af forvant'en)

Nu tænker man nok, bare han ikke ligger i min havn, men jeg vil lige
indskyde at jeg er tilmeldt et Duelighedskursus
(og har sejlet Flipper jolle, som knægt)

JK
Ps.
er der nogle der ved om der findes en form for "drabant22" bog

for dummies ??

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 08-08-01 16:52

Hvis du har der er den "bom" der sidder modsat storbommen og "åbner"
spileren, så der kan komme luft ind i den og den derved kan holde sig
flyvende.

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : jk

Dato : 08-08-01 20:03

Takker igen, Martin

Jeg kan (tror jeg) godt se ideen med det, Men nu er der desværre kun den
ene Bom t/storsejlet ...!

Men ville Forvant' en, så ikke være i vejen ??, eller ville "spiler"bommen
, være fikseret sådan at den "kun" peger lige frem ??

Mvh
JK

Ps.
Hvad er dit kendskab til Drabant' en ??

Pps.
Martin....skulle du blive træt af mine spørgsmål, må du bare sige fra , ok!

jeg er bare så glad, og ville gerne vide alting med detsamme..........men
sår'n er livet vel , hehe

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 09-08-01 07:24

Den vil normalt pege mellem 90 og 10 grader til siden derfor vil den ikke
komme i kontakt med forstaget.

Tommelfingerreglen er at den skal page "samme" vej som storbommen dvs.
spilerbommen og stor bommen skal danne en linie.

Mit forhold til drabanten er at min far er den lykkeligere ejer af en på 7
år, som jeg bruger alle undskyldninger for at sejle i.

Fra : Svenn Bekmose

Dato : 11-09-01 05:02

Hej- og tillykke med en fin båd.

Men se nu at komme i en sejlerskole og lær at sejle - Der er med sikkerhed
en sejlklub i nærheden af dig, og kammeratskabet får du oven i købet.

Venlig hilsen
Svenn

Fra : jk

Dato : 11-09-01 20:54