Jeg går ud fra at jeg skal bruge "Silkolene FOAM filter oil" som kan fås
gennem MC-Nøglen til 81,- for en liter?
Jeg vil nok be vores lokale cykelhandler skaffe væsken, istedet for at køre
ud til den forhandler jeg vildledt af!!
Er der nogen speciel måde det skal bruges på? Eller skal filtrene blot
dyppes?
Går ud fra at filtrene skal renses først.
--
/Buck
CB550F1 ´75
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:9kt2bb$o2c$10@news.cybercity.dk...
>
> Buck <buck@ehj.dk> skrev i en
> news:3b70dd2b$0$241$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Ikke decideret erfaring; men er filtrene ikke olierede, sådan som
> > > det sig hører og bør?
> > > I så fald skulle de ikke kunne lade selv vandtåge passere!
> > hmm... forhandleren, der solgte mig noget rensevæske til KN filtre,
> > bildte mig ind at det ikke var nødvendigt at oliebehandle filtrene
> > bagefter... Jeg skulle måske nok gøre det alligevel, om ikke andet så
> for at
> > udelukke den mulighed.... ang. vand i tanken har jeg forsøgt mig med
> en halv
> > liter karburatorsprit sidste gang jeg tankede, og det burde da
> egentlig fjerne
> > vandet i tanken?
> > Eller skal man flere gange efter det med karburatorsprit?
>
> Det afhænger af mængden; meeen én kur med max. sprit-mængde (og det er ½
> l til 15l!), skulle kunne få has på selv den værste sjat :-/
> Noget andet er at kondens jo vil kunne dannes igen med tiden
>
> Men det ser jo ud til at manglende oliering, er problemet!
> Forøvrigt er det meningen at skidtet skal fanges i K&N'ernes oliehinde
> og ikke af netvirkningen af vævet, der alene vil slippe en mængde finere
> partikler igennem! Olieringen gør endvidere også rensningen (hvad gav
> han dig rensevædske med for???) lettere derved at snavset følger den
> afrensede (v.h.a: "motorrens") oliehinde!
>
> --
> Armand.
>
>
>
>
>
>