Skal vi spille bilkort?
Fra : steen

Dato : 14-09-10 22:20

Ja, så er det nu den indre drengerøv skal frem i lyset
Det gælder om at overgå hinanden på specifikationer, med de fabriksoplyste
tal på ens egen bil.
Tallene skal gælde dansk indreg. biler.

Jeg lægger ud...
Da min bil hverken har særlig mange hk eller er særlig hurtig, så vælger jeg
at gå efter nypris.

Nypris: 725.000 kr. (Mercedes-Benz C180K aut. årg. 2006)

Fra : .J.S...

Dato : 14-09-10 22:33

"steen" <steen@steenmartin.dk> wrote in message
> [...]
> jeg at gå efter nypris.
>
> Nypris: 725.000 kr. (Mercedes-Benz C180K aut. årg. 2006)

Den kan jeg da nemt slå, min har kun kostet 270k

Fra : steen

Dato : 14-09-10 22:43

..J.S... wrote:
> Den kan jeg da nemt slå, min har kun kostet 270k

Hehe kalder du det at overgå?
Men HVIS der skulle herske tvivl, så er det højeste pris, flest hk, størst
moment, længst på literen, højeste egenvægt, største tankkapacitet osv.

Fra : .J.S...

Dato : 14-09-10 22:47

> Hehe kalder du det at overgå?
> Men HVIS der skulle herske tvivl, så er det højeste pris, flest hk, størst
> moment, længst på literen, højeste egenvægt, største tankkapacitet osv.

Det er da fjollet, vis mig en biltest hvor høj pris står under plus ?

Høj vægt er da heller ikke et plus.

Fra : steen

Dato : 15-09-10 00:56

..J.S... wrote:
> Det er da fjollet, vis mig en biltest hvor høj pris står under plus ?
> Høj vægt er da heller ikke et plus.

Don't hate the player, hate the game.
Sådan er reglerne i bilkort... hehe
Jo dyrere, des "mere luxus".
Og jo tungere, des "mere bil".

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-09-10 05:31

"steen" <steen@steenmartin.dk> skrev i meddelelsen

> Don't hate the player, hate the game.
> Sådan er reglerne i bilkort... hehe
> Jo dyrere, des "mere luxus".
> Og jo tungere, des "mere bil".

Nope.
Accelerationstider ska være så lave som muligt, så dét har ikke ret i...

Fra : AS

Dato : 15-09-10 07:26

"steen" <steen@steenmartin.dk> wrote in message

> Og jo tungere, des "mere bil".

Er det samme om kvinder?

Fra : TGJ

Dato : 15-09-10 10:57

"AS" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Er det samme om kvinder?

Delvis rigtigt:

Jo tungere, des mere traktor

/Thomas

Fra : AS

Dato : 15-09-10 07:27

"steen" <steen@steenmartin.dk> wrote in message
.....flest hk, størst
> moment, længst på literen, højeste egenvægt,.....

en eller anden passer ikke helt sammen her

Fra : Leo Jensen

Dato : 15-09-10 00:06

On Sep 15, 6:30 am, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:

> Nope.
> Accelerationstider ska være så lave som muligt, så dét har ikke ret i...

Men den kategori gider jeg ikke...
Brændstofforbrug skal vel også være lavest muligt ?

Lang akselafstand må være godt, det giver plads i kabinen.

Akselafstand: 286 cm. Jaguar XJ6 1992.

MVH Leo

Fra : Leo Jensen

Dato : 15-09-10 00:07

On Sep 14, 11:46 pm, ".J.S..." <mr_nob...@nowhere.com> wrote:
> "steen" <st...@steenmartin.dk> wrote in message

> Det er da fjollet, vis mig en biltest hvor høj pris står under plus ?
>
> Høj vægt er da heller ikke et plus.

Tankkapacitet: 86 liter. Jaguar XJ6 1992

MVH Leo

Fra : Leo Jensen

Dato : 15-09-10 01:19

On 15 Sep., 08:27, "AS" <n...@mail.com> wrote:
> "steen" <st...@steenmartin.dk> wrote in message

> ....flest hk, størst

> en eller anden passer ikke helt sammen her

Ok, hvis vi er i tvivl om om det er højest eller lavest der er bedst,
så spiller jeg et par lave værdier:

laveste moment: 39 Nm, vistnok ved 4800 RPM...
laveste ydelse på 26 HK underbyder I sikkert heller ikke
Breddde 150 cm
Sporvidde 120 cm

Citroën 2CV6 1975

Leo

Fra : Anders Majland

Dato : 15-09-10 09:33

> Breddde 150 cm
> Sporvidde 120 cm
> Citroën 2CV6 1975

Længde 267 (primære årsag til købet af netop den model
smart fortwo 451 2009

Fra : -=JF=-

Dato : 14-09-10 23:03

Den 14/09/10 23.19, steen skrev:

> Da min bil hverken har særlig mange hk eller er særlig hurtig, så vælger jeg
> at gå efter nypris.
>
> Nypris: 725.000 kr. (Mercedes-Benz C180K aut. årg. 2006)

Der kan jeg slet ikke være med... Nypris i 2001 for en Mondeo stc. ghia
var iflg. bilbasen 312K.

Jeg tager i stedet totallængden, som er 480 cm.

--
Mhv.
John

Fra : AS

Dato : 15-09-10 07:31

"-=JF=-" <null@null.null> wrote in message

> Jeg tager i stedet totallængden, som er 480 cm.

Honda CRX 3,75 m

Fra : Leo Jensen

Dato : 15-09-10 01:15

On 15 Sep., 00:03, -=JF=- <n...@null.null> wrote:

> Der kan jeg slet ikke være med... Nypris i 2001 for en Mondeo stc. ghia
> var iflg. bilbasen 312K.
>
> Jeg tager i stedet totallængden, som er 480 cm.

498,9 cm. Jaguar XJ6 1992

Lige i det her spil er det skønt at have et par mærkelige biler som
mine...

Leo

Fra : -=JF=-

Dato : 15-09-10 17:02

Den 15/09/10 09.15, Leo Jensen skrev:
> 498,9 cm. Jaguar XJ6 1992

Så'n en Jaguar er sgu svær at slå for meningmand.
Tanke som badekar, vægt som en Scania, længde som en storebæltsfærge,
osv. osv...

> Lige i det her spil er det skønt at have et par mærkelige biler som
> mine...

Ved ikke lige om jeg vil kalde Jaguaren mærkelig, nok nærmere upraktisk
med fed

--
Mhv.
John

Fra : Leo Jensen

Dato : 15-09-10 12:56

On 15 Sep., 18:02, -=JF=- <n...@null.null> wrote:

> [...]
> osv. osv...

> Ved ikke lige om jeg vil kalde Jaguaren mærkelig, nok nærmere upraktisk

Den er da ikke upraktisk. OK, bagsædet kan ikke lægges ned, men ellers
kan den da nøjagtig det samme som alle andre biler, bare på en lidt
federe måde. Jeg har endda anhængertræk og tagbøjler til den, og den
er fremragende til ferieture til Frankrig. Går nemt 500 km på en tank
osv...

MVH Leo

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-09-10 20:12

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Den er da ikke upraktisk. OK, bagsædet kan ikke lægges ned...

He he på min BMW cab ka bagsædet lægges ned - og hvorfor?
Fordi der derved kommer 2 "kroge" til syne, hvorpå du ka fæstne dine
indkøbsposer således, at de ikke dratter omkuld i bilen under
hjemtransporten

Fra : Leo Jensen

Dato : 15-09-10 14:21

On 15 Sep., 21:12, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:

> [...]
> Fordi der derved kommer 2 "kroge" til syne, hvorpå du ka fæstne dine
> indkøbsposer således, at de ikke dratter omkuld i bilen under

I min står benzintanken mellem bagsæderyg og bagagerum på tværs oven
over diff m.m., så selv om bagsædet kunne lægges ned ville tanken så
bare være næste forhindring...

Leo

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 14-09-10 23:17

"steen" <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg lægger ud...
> Da min bil hverken har særlig mange hk eller er særlig hurtig, så vælger
> jeg at gå efter nypris.
>
> Nypris: 725.000 kr. (Mercedes-Benz C180K aut. årg. 2006)

Den stikker jeg!
Nypris: 993.000 kr (MB E320 CDI Stc Avantgarde, aut årg 2001)

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 15-09-10 00:12

> Den stikker jeg!
> Nypris: 993.000 kr (MB E320 CDI Stc Avantgarde, aut årg 2001)

Lavest egenvægt: 1100 krg! (BMW E30 320i 2 dørs årg 1991)

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Leo Jensen

Dato : 15-09-10 00:02

On Sep 15, 1:11 am, "Troels [around 9000]" <denne.fj...@computer.dk>
wrote:

> Lavest egenvægt: 1100 krg! (BMW E30 320i 2 dørs årg 1991)
>
> --
> Troels
> BMW - Freude am Fahren.

HA, den stikker jeg. 575 kg. Citroën 2CV6 1975

MVH Leo

Fra : Leo Jensen

Dato : 15-09-10 00:16

On Sep 15, 12:17 am, "Ole Gaarde Kristensen" <netpos...@hotmail.com>
wrote:

> Den stikker jeg!
> Nypris: 993.000 kr (MB E320 CDI Stc Avantgarde, aut årg 2001)

Øv. Min står så vidt jeg husker kun til 799.000 i Bilrevyen 1992, men
det er selvfølgelig den skrabede udgave med stofsæder og uden
kørecomputer, fartpilot, elsæder og hvad der nu ellers ikke var
standard i en bil den gang.

MVH Leo

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-09-10 16:50

> Øv. Min står så vidt jeg husker kun til 799.000 i Bilrevyen 1992

795.000 kr

> det er selvfølgelig den skrabede udgave med stofsæder...

Stofsæder??
Jeg har aldrig set eller hørt om en XJ uden læder - ingen i JCD-klubben
ejede een uden det, så din Jag må jo i princippet være "mange" penge værd

Fra : steen

Dato : 15-09-10 13:33

Ole Gaarde Kristensen wrote:

> Den stikker jeg!
> Nypris: 993.000 kr (MB E320 CDI Stc Avantgarde, aut årg 2001)

Er det taxaprisen?

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 15-09-10 21:49

> Er det taxaprisen?

Dog ikke
Så tror jeg aldrig den var kommet ud som taxa

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Leo Jensen

Dato : 15-09-10 12:50

On 15 Sep., 17:49, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:

> 795.000 kr

Så huskede jeg kun næsten rigtigt

> Stofsæder??
> Jeg har aldrig set eller hørt om en XJ uden læder - ingen i JCD-klubben
> ejede een uden det, så din Jag må jo i princippet være "mange" penge værd

Den til 795.000 er med stofsæder. Tweed såmænd...

Min har selvfølgelig læder, ligesom ca. 99.8% af alle solgte, men
priserne var sat ud fra en temmelig skrabet model. Det jeg ville sige
var bare, at min danske nypris var over 795.000, men jeg ved ikke hvor
meget.

MVH Leo

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-09-10 19:58

> Min har selvfølgelig læder...

OK, så er jeg mere rolig
Har du set een med stof IRL?
(må se helt malplaceret ud IMO)

Fra : Leo Jensen

Dato : 15-09-10 13:57

On 15 Sep., 20:57, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:

> OK, så er jeg mere rolig
> Har du set een med stof IRL?
> (må se helt malplaceret ud IMO)

Nix, men der var snak på et engelsk Jag-forum om en meget tidlig 2.9
med stofsæder og i det hele taget minimalt udstyr på Ebay for noget
tid tid. Den gik for et højere beløb end man lige skulle tro, men den
var så formentlig også unik. Den klart dårligste motor og nul
udstyr

Kan ikke finde tråden, men her er basic specs:

XJ6 - standard car came with cloth - "herringbone tweed" trim (late
cars half leather), manual, steel wheels with plastic hubcaps, figured
walnut wood trim, ambla centre consol and door trims, trip computer.
Quad headlights and single coachline.

Jaguar hid the real price of entry level cars with this spec, so most
of them have quite a lot of extras - leather, metallic, auto, alloys
etc and cost their first owner a lot more than list price!!

Leo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-09-10 05:17

steen skriver:

> Jeg lægger ud...
> Da min bil hverken har særlig mange hk eller er særlig hurtig, så vælger jeg
> at gå efter nypris.

Den bliver svær at slå for mig, så jeg kaster kortet med den lille
sorte Golf og siger: 7 gear.

En anden oplysning kunne være 114,2 HK/liter.

Klaus

Fra : AS

Dato : 15-09-10 07:30

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> steen skriver:

> Den bliver svær at slå for mig, så jeg kaster kortet med den lille
> sorte Golf og siger: 7 gear.
>
> En anden oplysning kunne være 114,2 HK/liter.

Ikke sikkert den kan klare efter garantiperioden.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-09-10 09:50

"AS" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Ikke sikkert den kan klare efter garantiperioden.

Det skulle så være den første VW der ikke kan klare den opgivne ydelse plus
5 til 25 HK ....

--
Per

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 15-09-10 11:42

> Det skulle så være den første VW der ikke kan klare den opgivne ydelse
> plus 5 til 25 HK ....

Bestemt ikke, G5 GTi er blevet berygtet for kun at levere 175-185 hk,
istedet for de angivne 200.

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : steen

Dato : 15-09-10 13:36

Troels [around 9000] wrote:
> Bestemt ikke, G5 GTi er blevet berygtet for kun at levere 175-185 hk,
> istedet for de angivne 200.

Var det ikke fordi folk hældte 95 oktan på? Og den var egentlig bygget til
at køre på 99 oktan (fx Shell V-Power)? Det ville forklare de manglende
heste.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 15-09-10 14:22

> Var det ikke fordi folk hældte 95 oktan på? Og den var egentlig bygget til
> at køre på 99 oktan (fx Shell V-Power)? Det ville forklare de manglende
> heste.

Den er angivet til at kunne yde fuldt på 95...

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 15-09-10 02:16

On 15 Sep., 08:29, "AS" <n...@mail.com> wrote:

> Ikke sikkert den kan klare efter garantiperioden.

Ud fra de biler der stadigvæk kører med det og er gået ud over
garantiperioden, så er jeg ikke ræd for det....

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-10 08:20

> Jeg lægger ud...
> Da min bil hverken har særlig mange hk eller er særlig hurtig, så vælger
> jeg at gå efter nypris.
>
> Nypris: 725.000 kr. (Mercedes-Benz C180K aut. årg. 2006)

7 sæder;)
Honda Stream 07 (og næsten børn nok til at fylde dem)

Mvh Ove

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 5451 (20100914) __________

http://www.eset.com

Fra : Bjørn J.

Dato : 15-09-10 08:49

"steen" <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse

Twin Turbo diesel.

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 15-09-10 11:43

> Twin Turbo diesel.

Der blæser liv i 286 heste.. Mmh!

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Henrik B.

Dato : 15-09-10 12:49

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen

> Der blæser liv i 286 heste.. Mmh!

Hrmpf.......næææh do', 300 Heste...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 15-09-10 13:18

> Hrmpf.......næææh do', 300 Heste...

I så fald er der snydt! :D

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Bjørn J.

Dato : 15-09-10 14:26

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i en meddelelse

> I så fald er der snydt! :D

Ikke her, så jeg nøjes med 580Nm..

Fra : Henrik B.

Dato : 15-09-10 14:29

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen

> I så fald er der snydt! :D

Nu talte jeg ikke om Bjørns. Men om at du sagde "Mmh" til 286 Hk. 300 er
sjovere.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 15-09-10 16:14

> Nu talte jeg ikke om Bjørns. Men om at du sagde "Mmh" til 286 Hk. 300 er
> sjovere.

Det kommer alvorligvis an på om der er 580nm med i pakken..

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Henrik B.

Dato : 15-09-10 16:33

> Det kommer alvorligvis an på om der er 580nm med i pakken..

Dog "kun" 470 Nm.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 15-09-10 16:42

> Dog "kun" 470 Nm.

Tsk. :P

Hvad er det i?

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Henrik B.

Dato : 15-09-10 17:16

> Tsk. :P

Helt nøjagtig var det (målt til) 478 Nm.

> Hvad er det i?

9-5'er...

Fra : Henrik B.

Dato : 15-09-10 17:18

> 9-5'er...

Og benziner selvfølgelig...

Fra : Tom Jensen

Dato : 15-09-10 17:36

> "Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen

> Helt nøjagtig var det (målt til) 478 Nm.

> 9-5'er...

hej
har du fået dig en saab igen , lad os høre lidt mere info om den.
mvh tom

Fra : TL

Dato : 15-09-10 12:34

On Tue, 14 Sep 2010 23:19:37 +0200, in dk.fritid.bil "steen"
<steen@steenmartin.dk> wrote:

> [...]
>at gå efter nypris.
>
>Nypris: 725.000 kr. (Mercedes-Benz C180K aut. årg. 2006)

2007 BMW 335i Coupe omkring kr.950k ny (med alle extras).

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-09-10 16:57

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i meddelelsen

> 2007 BMW 335i Coupe...

Jeg ejer en 2007 BMW 335i cab m/sportsundervogn og har lige kørt 7.131 km i
EU på min sommerferie. BMW'en er simpelthen en fantastisk bil på lande- og
motorvej - unschlagbar i performance og drivers feeling. At den tilmed kørte
9,48 km/l er ikke mindre end mesterligt !
(mindst 2.200 km på tyske motorvej med høj fart under turen).

Jeg har for en gangs skyld ført kørebog over forbruget på ferien på min PDA,
og bogen udviser, at BMW'en hader de franske små veje. Gi' den en motorvej,
og brændstoføkonomien bliver super go'

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 15-09-10 17:00

> Jeg ejer en 2007 BMW 335i cab m/sportsundervogn og har lige kørt 7.131 km
> i EU på min sommerferie. B

Og jeg er SÅ pisse misundelig... Det kan du slet ikke sætte dig ind i
Ville gi' højre kogle for en tur i sådan en!

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-09-10 17:10

> Og jeg er SÅ pisse misundelig... Det kan du slet ikke sætte dig ind i

Jow jow for min yngste knægt, der bor i DK, har jo samme problem - han var
med sydpå. Vi er pt. ved at overveje, hvad en import fra UK mon ka gøres til
det. Tricket skulle være at importere en højrestyret (et afgiftmæssigt
fradrag på 15% ift. venstrestyret) 335i med et lidt højere km-tal (+150.000
km).

> Ville gi' højre kogle for en tur i sådan en!

OK - den er sgu i Vestjylland i week-end'en

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 15-09-10 18:27

> [...]
> til det. Tricket skulle være at importere en højrestyret (et afgiftmæssigt
> fradrag på 15% ift. venstrestyret) 335i med et lidt højere km-tal

Men, højrestyret? Det er sgu synd til dansk brug... En ombygning fra højre-
til venstrestyret er for dyr til at kunne svare sig..

> OK - den er sgu i Vestjylland i week-end'en

Det kunne være man skulle ned at lede efter den

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-09-10 18:46

> Men, højrestyret? Det er sgu synd til dansk brug...

Jow men hva gør man ikke, hvis kærligheden ska udleves på dansk grund

> En ombygning fra højre- til venstrestyret er for dyr til at kunne svare
> sig..

Ja, det blir det ik tale om...

> Det kunne være man skulle ned at lede efter den

He he - det er jo lige det. Nuvel - det er meget langt vest på:
http://www.visitwestdenmark.com/danmark/da-dk/menu/turist/hvad-kan-man-opleve/attraktioner/naturomraader/produktside/gdk016777/danmarks-vestligste-punkt.htm?wbc_purpose=Basic&CallerUrl=1

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 15-09-10 18:53

> He he - det er jo lige det. Nuvel - det er meget langt vest på:
> [...]

Der der er fandme sønderjylland :P

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-09-10 18:58

Det er Vest-jylland IMO -> www.tgv.dk

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 15-09-10 19:39

> Det er Vest-jylland IMO -> www.tgv.dk

"Sydvestjylland", hvad er det i den anden side så? "Sydøstjylland"? Hvor
blev Sydjylland så af? :P

De har stjålet sydjylland, de preussere...

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-09-10 22:06

Den 15-09-2010 19:53, Troels [around 9000] skrev:
> Der der er fandme sønderjylland :P

Det skal du ikke sige til en Sønderjyde.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-09-10 17:02

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> PDA, og bogen udviser, at BMW'en hader de franske små veje. Gi' den en
> motorvej, og brændstoføkonomien bliver super go'

De 9,48 km/l blev det målte gennemsnit på de 7.131 km med 2 yderpunkter:
6,62 km/l (franske småveje/by) og 10,7 km/l (motorvej)

Fra : Bjørn J.

Dato : 15-09-10 17:26

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> De 9,48 km/l blev det målte gennemsnit på de 7.131 km med 2 yderpunkter:
> 6,62 km/l (franske småveje/by) og 10,7 km/l (motorvej)

Med et tankindhold på 63 liter, så fik i også tid til en del pauser..

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-09-10 17:36

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Med et tankindhold på 63 liter, så fik i også tid til en del pauser..

Under optimale forhold blot een tankning under passage af Tyskland - så
det... :)
I gl. dage var motorvejstankning i sommerperioden altid et problem på grund
kø foran tanken. Det oplever man slet ikke i samme udstrækning mere, fordi
bilerne jo nu kører væsentligt længere på literen. Jeg er meget tilfreds.

Iøvrigt fulgtes vi en overgang i de Nordfranske bakker med en
tyskregistreret VW Phaeton W12. Vi lå begge km efter km med ca. 140 km/t på
fartpiloten - bakke op og bakke ned. Forskellen lå i, at han havde en
campingvogn med 2 aksler på krogen...

Fra : Bjørn J.

Dato : 15-09-10 18:07

KLIP

> Under optimale forhold blot een tankning under passage af Tyskland - så
> det... :)

Hmm...fra Vejle igennem Tyskland mod syd, skal jeg nok tanke i München..;)

> [...]
> grund kø foran tanken. Det oplever man slet ikke i samme udstrækning mere,
> fordi bilerne jo nu kører væsentligt længere på literen. Jeg er meget

Det er også ganske fint. Helt på højde med min gamle S80...der dog havde en
80 liters tank.

> [...]
> tyskregistreret VW Phaeton W12. Vi lå begge km efter km med ca. 140 km/t
> på fartpiloten - bakke op og bakke ned. Forskellen lå i, at han havde en

Med både HK og stort moment, går det bare tjuhej med en campingvogn på slæb.

Jeg er ganske tilfreds med dieselbrænderen i så henseende..:)

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-09-10 18:38

> Hmm...fra Vejle igennem Tyskland mod syd, skal jeg nok tanke i München..;)

Ja da

> Med både HK og stort moment, går det bare tjuhej med en campingvogn på
> slæb.

Men de 90 liter benzin i tanken har ikke kunnet forslå til særligt mange km
IMO.

> Jeg er ganske tilfreds med dieselbrænderen i så henseende..:)

Ja da - jég ska ud og se på en 2007 BMW 745d V8 een af dagene, selvom det
klare valg næste gang nok ville være mellem modellerne: BMW 535d, 335d coupe
eller allerhelst 330d cab.

"Problemet" lokalt ér at finde een med dét udstyr, der SKAL være - nemli' et
Harman Kardon Logic 7 surround sound anlæg bl.a. Jeg ka ik leve uden mere -
dét anlæg spiller altså helt kanon
www.bmw.com/com/en/insights/technology/technology_guide/articles/hifi_system_professional_logic7.html

Fra : Bjørn J.

Dato : 16-09-10 16:11

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja da - jég ska ud og se på en 2007 BMW 745d V8 een af dagene, selvom det
> klare valg næste gang nok ville være mellem modellerne: BMW 535d, 335d
> coupe eller allerhelst 330d cab.

Ok og med 6,8 sek fra 0 -100 km/t og 330 Hk en rigtig hurtig stationcar.

LCI-udgaven:

"Der neue BMW 745d beschleunigt in 6,8 Sekunden aus dem Stand auf 100 km/h -
ein Sportwagen-Messwert für eine Achtzylinder-Diesel-Limousine der
Luxusklasse. Aber auch im 745d steht BMW typischer Dynamik BMW typische
Effizienz gegenüber: Mit nur 9,5 Liter Treibstoffverbrauch im EU-Zyklus
erreicht der 745d auch in dieser Kategorie einen Bestwert im Markt. Die
Höchstgeschwindigkeit beträgt 250 km/h (abgeregelt)."

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 16-09-10 19:09

> Ok og med 6,8 sek fra 0 -100 km/t og 330 Hk en rigtig hurtig stationcar.

5,5 iflg. Bilrevyen 2007 ?

> [...]

> erreicht der 745d auch in dieser Kategorie einen Bestwert im Markt. Die
> Höchstgeschwindigkeit beträgt 250 km/h (abgeregelt)."

Bilen har i dén grad tabt helt vildt i værdi, og forhandleren vil ikke ta
den i bytte uden at ha solgt den videre på forhånd he he. I den klasse
vælger de fleste 730d, fordi økonomien er bedre
(I'm on my way...)

Fra : Bjørn J.

Dato : 16-09-10 19:49

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

http://www.7-forum.com/modelle/e65/technische_daten.php

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 16-09-10 20:27

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> http://www.7-forum.com/modelle/e65/technische_daten.php

Du linker til en 760'er, som jeg iøvrigt så hos Paulsson.
For '07 BMW 745d står der 6,6 sek

Fra : Bjørn J.

Dato : 16-09-10 20:49

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du linker til en 760'er, som jeg iøvrigt så hos Paulsson.

Jeg linker ikke til en 760. Du opgav en accelration for en 745d som ikke
passer.

> For '07 BMW 745d står der 6,6 sek

Hvis du ser på linket fra før, så kan du finde specs på alle 7xx-modeller.

Her er 744d fra det årstal du opgav:

http://www.7-forum.com/modelle/e65/technische_daten.php?id1=12

Fra : Bjørn J.

Dato : 16-09-10 20:53

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis du ser på linket fra før, så kan du finde specs på alle 7xx-modeller.

Linkene havner på forsiden...så det må være manuel klikning..;)

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-09-10 04:37

> Linkene havner på forsiden...så det må være manuel klikning..;)

Og den linker til er den gl. model 745d med 300 hk / 700 nm.
Den jég taler om, er den faceliftede udgave (noget kønnere med chromisten
bagpå mv.), der desuden har 330 hk / 750 nm

Fra : Bjørn J.

Dato : 17-09-10 07:55

> [...]
> Den jég taler om, er den faceliftede udgave (noget kønnere med chromisten
> bagpå mv.), der desuden har 330 hk / 750 nm

Hmmm.... BMW 745d (ab 9.05)

Den har samme specs som LCI.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 20-09-10 22:15

> Hmmm.... BMW 745d (ab 9.05)

Det skiller på dét tidspunkt - fra 300 til 330 hk.
Sidstnævnte ka iøvrigt få 395 hk og 890 nm vha en chipning !!
Hold da kæft en power-boat så

Fra : Bjørn J.

Dato : 21-09-10 00:33

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det skiller på dét tidspunkt - fra 300 til 330 hk.
> Sidstnævnte ka iøvrigt få 395 hk og 890 nm vha en chipning !!
> Hold da kæft en power-boat så

En ren havkrydser..

Fra : TL

Dato : 16-09-10 03:43

On Wed, 15 Sep 2010 17:56:48 +0200, in dk.fritid.bil "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

> [...]
>EU på min sommerferie. BMW'en er simpelthen en fantastisk bil på lande- og
>motorvej - unschlagbar i performance og drivers feeling.

Jep, fænomenal. Jeg sætter mig bag rattet med et stort grin på fjæset
hver morgen.

>At den tilmed kørte
>9,48 km/l er ikke mindre end mesterligt !
>(mindst 2.200 km på tyske motorvej med høj fart under turen).

Jeg får typisk en anelse mindre ud af benzinen, med blandet motorvej
og bykørsel. Som du også observerer, så går det bedre på langture,
ferier og deslige med meget motorvejkørsel - f.eks. en weekend i
vegas. Men jeg når nok ikke op på samme gennemsnitshastighed på
amerikanske motorveje, som du kan på tyske.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 16-09-10 03:52

> Jep, fænomenal. Jeg sætter mig bag rattet med et stort grin på fjæset
> hver morgen.

Præcis

> [...]
> vegas. Men jeg når nok ikke op på samme gennemsnitshastighed på
> amerikanske motorveje, som du kan på tyske.

Min 335i er med amerikanske specifiktioner og kan derfor kører på meget lave
oktaner. Jeg kører altid på oktan 95, hvor en europæisk udgave skal ha
højere oktan. Under ferien tænkte jeg egentlig på at prøve oktan 100, men
undlod kva fabrikkens anvisning...
(giver ingenting)

Min bilforhandler mener, jeg bør ofre en chiptuning til 7.500 DKK.
Det giver 380 hk og 550 nm - jeg synes nu, den har rigeligt pt. Bilen laver
tilsyneladende hjulspin i 6 gear ved passage af broernes metalindlæg
(tilpasning mellem bro og vej), fordi DSC/antispin lampen lyser/blinker. Det
gider jeg ikke

Fra : Henrik B.

Dato : 16-09-10 08:30

> [...]
> lave oktaner. Jeg kører altid på oktan 95, hvor en europæisk udgave skal
> ha højere oktan. Under ferien tænkte jeg egentlig på at prøve oktan 100,

Husk på at oktan-tallet i USA har en anden certificering, hvorfor tallene
ser ud til at være lavere - men er der reelt ikke.
At en moderne turbobil ikke skulle få mere ydelse, med højere oktan, tror
jeg ganske enkelt ikke på! Alle moderne turbobiler er qua forureningskrav,
lavet så de hele tiden tilpasser sig kørselsforholdene. Det gælder
ilt-intensitet, ladetryk, brændstof (kvalitet), tænding, højde over havet
m.m.m.
Saab's motorer (ja, alle GM's turbomotorer), Volvo's motorer, VW' motorer
m.fl. Så mon ikke også BMW har kunnet finde ud af det? )

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 16-09-10 19:12

> Husk på at oktan-tallet i USA har en anden certificering, hvorfor tallene
> ser ud til at være lavere - men er der reelt ikke.

Jep så jeg fandt efter bilkøbet et sammenligningsskema for oktantal på tværs
af verden og måleværdier. Jeg har styr på den del...

> [...]
> lavet så de hele tiden tilpasser sig kørselsforholdene. Det gælder
> ilt-intensitet, ladetryk, brændstof (kvalitet), tænding, højde over havet

Yes, men bilen er en anden elektronisk konstruktion end en europæisk, siger
forhandleren

Fra : Henrik B.

Dato : 16-09-10 20:32

> Yes, men bilen er en anden elektronisk konstruktion end en europæisk,
> siger forhandleren

Når det kommer til teknikken, ville jeg aldrig stole på en forhandler....

Fra : Henrik B.

Dato : 16-09-10 20:40

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Jep så jeg fandt efter bilkøbet et sammenligningsskema for oktantal på
> tværs af verden og måleværdier. Jeg har styr på den del...

Men du vil stadig påstå at de kører med lavere oktantal i USA??
Tjek f.eks. hér:
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-09-10 05:07

> Når det kommer til teknikken, ville jeg aldrig stole på en forhandler....

He he nej det ville du vel ikke. Jeg tror nu, det vil værre de færreste
bilejere, som kommer til kort vedr. elektronikken i en moderne BMW...
@Jan S: husker du den vending "komme til kort"?

> Men du vil stadig påstå at de kører med lavere oktantal i USA??
> Tjek f.eks. hér:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

Jeg tror ikke altid, du læser, hva man skriver. Jeg siger, at den
amerikanske BMW er konstrueret til at kunne køre på et lavere oktantal den
europæiske udgave. Jeg taler ikke om benzinen som sådan - oktantal RON 95
USA ift. oktantal RON 95 EU. Jeg taler om, at EU-modellen fungerer ved oktan
RON 98, mens dens amerikanske søstermodel ska køre oktan RON 95. Det er et
fact - ikke en hypotese. Det står i bilens manual, tankdæksel og min
forhandler konfirmerer dette.

Fra : Henrik B.

Dato : 17-09-10 07:55

> [...]
> er et fact - ikke en hypotese. Det står i bilens manual, tankdæksel og min

Og jeg taler for at det er ligegyldigt, da motorstyringen vil adaptere til
oktantallet, og derved ændre på ydelsen.
Og at den Nordamerikanske udgave skulle være "standardjusteret" til et
lavere oktantal, tror jeg er en marketingsting. At amerikanerne er vant til
at køre på de lave oktaner, og derfor vil være tøvende over for en bil, som
"kræver" de høje oktaner.

Fra : TL

Dato : 16-09-10 15:44

On Thu, 16 Sep 2010 04:52:01 +0200, in dk.fritid.bil "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

>Min bilforhandler mener, jeg bør ofre en chiptuning til 7.500 DKK.
>Det giver 380 hk og 550 nm - jeg synes nu, den har rigeligt pt.

Det er svært at retfærdiggøre med, at man har "brug for" det ekstra.
Jeg overvejer en M3 når det er tid til udskiftning næste år, men jeg
kan ikke rigtigt begrunde med, at hvad jeg har ikke er nok. Det er kun
den indre drengerøvsstemme, der vil have mer og mer.

Den nye 550 ser også rigtig godt ud. Nu når man er ved at komme lidt
op i årene, og fra tid til anden har brug for et bagsæde...

TomL

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 16-09-10 19:19

> [...]
> kan ikke rigtigt begrunde med, at hvad jeg har ikke er nok. Det er kun
> den indre drengerøvsstemme, der vil have mer og mer.

Jeg kender flere ejere af M3 V8, og de sidste kroner (den er dyr) ift. en
335i er ikke givet godt ud. M3 er dyr at holde kørende grundet M-stumperne,
så hvis du ikke kører jævnligt på bane, er pengene ikke givet godt ud. Det
samme gør sig gældende i forholdet M5 / 550i

> Den nye 550 ser også rigtig godt ud. Nu når man er ved at komme lidt
> op i årene, og fra tid til anden har brug for et bagsæde...

Jeg så på een idag - blå med beige læder. Kanon:
www.bytbil.com/bilar/bmw/550/bvzuj3dg/?criterias=A0ABUDIAAYkG3uQAAA__!

Fra : TDN

Dato : 18-09-10 17:16

> [...]
> godt ud. Det samme gør sig gældende i forholdet M5 / 550i

> Jeg så på een idag - blå med beige læder. Kanon:

Det er da til græde over man kan få en BMW 550 til samme pris som en skrabet
Golf......

Mvh
Thomas

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 19-09-10 15:39

"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen

> Det er da til græde over man kan få en BMW 550 til samme pris som en
> skrabet Golf......

He he det er jo problemet. Man ka købe de fedeste biler til fornuftige
penge, så hva ska man vælge.

Fra : TL

Dato : 19-09-10 18:09

On Thu, 16 Sep 2010 20:18:45 +0200, in dk.fritid.bil "Mogens \(K\)"

>Jeg så på een idag - blå med beige læder. Kanon:
>www.bytbil.com/bilar/bmw/550/bvzuj3dg/?criterias=A0ABUDIAAYkG3uQAAA__!

Jeg tænkte på den nye 5-serie (F10), som lige er kommet på gaden i
USA. Jeg synes, at den er flot, men har ikke haft mulighed for a
prøvekøre endnu.

Fra : Leo Jensen

Dato : 16-09-10 00:28

On 16 Sep., 04:52, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:

> [...]
> tilsyneladende hjulspin i 6 gear ved passage af broernes metalindlæg
> (tilpasning mellem bro og vej), fordi DSC/antispin lampen lyser/blinker. Det

Det gør den nu nok kun hvis du holder wiren temmelig stram. Hvis den
gør det med fast hastighed vil *alle* biler jo gøre det, forudsat de
bruger samme effekt på fremdriften. Det er nok bare dine hjul der
hopper, så du skal have nye støddæmpere....

MVH Leo

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 16-09-10 19:10

> Det gør den nu nok kun hvis du holder wiren temmelig stram. Hvis den
> gør det med fast hastighed

Fartpilot

> Det er nok bare dine hjul der hopper, så du skal have nye støddæmpere....

ROFL - no way :)

Fra : Mikael

Dato : 16-09-10 13:59

On 15 Sep., 19:37, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:

> [...]
> Harman Kardon Logic 7 surround sound anlæg bl.a. Jeg ka ik leve uden mere -

Sørg for den også har EDC undervogn/ Dynamic drive ellers er det sgu
en kedelig gynge.

Mikael

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-09-10 04:32

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Sørg for den også har EDC undervogn/ Dynamic drive ellers er det sgu
> en kedelig gynge.

Det er jo det
330 hk / 750 nm er en del og resten ska matche - enig

Fra : Mikael

Dato : 17-09-10 00:29

On 17 Sep., 05:32, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:

> Det  er jo det
> 330 hk / 750 nm er en del og resten ska matche - enig

Det er skam en rigtig fin bil, men jeg er meget skuffet over
standardundervognen. Standardundervognen er skam fin - hvis man ikke
har prøvet andet. Er man vant til Dynamic drive, ja så bliver det en
kedelig gyngehest med standardundervognen.

En anden ting, hvis du har keyless-go nu, så sørg for at din næste bil
også har, man bliver idiot når det ikke er der og man har vænnet sig
til det. Det tog mig næsten et år at komme ud af vanen.

Derud over kan den ikke betegnes som billig i drift. Men har man nogen
til at betale gør det jo ikke så meget

Mikael

Fra : Mikael

Dato : 17-09-10 12:36

wrote:

> Det  er jo det
> 330 hk / 750 nm er en del og resten ska matche - enig

Iøvrigt kører den væsentligt bedre på 18" end på 19 el. 20", med
mindre det er på en hel ny og plan vej, bagdækkene bliver for brede
(275) og "hænger fast" i sporriller og giver en ikke særlig
retningsstabil kørsel. Desuden har den det med at lave hæl og tå på
19", det er ikke helt så udtalt med 18", måske dæktypen også har noget
at sige, det ved jeg ikke.

Mikael

Fra : Leo Jensen

Dato : 19-09-10 13:34

On 19 Sep., 16:39, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:

> He he det er jo problemet. Man ka købe de fedeste biler til fornuftige
> penge, så hva ska man vælge.

Sådan ca. 99% vælger Golf eller noget andet kedeligt. Så 'fornuftig'
bliver jeg nok aldrig. Nu har jeg i næsten 5 år kørt Jaguar på Golf-
budget, og det er altså en anelse federe...

Leo

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 19-09-10 21:09

> Nu har jeg i næsten 5 år kørt Jaguar på Golf-
> budget, og det er altså en anelse federe...

Jep -

Fra : Mikael

Dato : 15-09-10 06:30

On 14 Sep., 23:19, "steen" <st...@steenmartin.dk> wrote:
> Ja, så er det nu den indre drengerøv skal frem i lyset
> Det gælder om at overgå hinanden på specifikationer, med de fabriksoplyste
> tal på ens egen bil.
> Tallene skal gælde dansk indreg. biler.

9 kopholdere Mazda 5

Mikael