Matematisk model for dynamikken i bilkøer ~
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-09-10 14:30

http://ing.dk/artikel/111942-matematikere-forklarer-dynamikken-i-bilkoeer?utm_medium=email&utm_source=nyhedsbrev&utm_campaign=ingeftermiddag

Så ved man det når man holder dér :)

--
Per

Fra : steen

Dato : 18-09-10 01:01
Fra : Ole Sørensen

Dato : 18-09-10 12:08

>> http://ing.dk/artikel/111942-matematikere-forklarer-dynamikken-i-bilkoeer?utm_medium=email&utm_source=nyhedsbrev&utm_campaign=ingeftermiddag
>>
>> Så ved man det når man holder dér :)
>
> Se her:
> http://www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M
> Med lyd.

Den der holder vel ikke helt? Man bliver jo ikke ramt af sine egne
handlinger i en bilkø, men det gør man der i eksperimentet.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 18-09-10 13:03

On Sat, 18 Sep 2010 13:07:31 +0200, Ole Sørensen <ng@kunos.nu> wrote:

>Den der holder vel ikke helt? Man bliver jo ikke ramt af sine egne
>handlinger i en bilkø, men det gør man der i eksperimentet.

>--

Har du aldrig hørt om road-rage?

Jeg har set dig køre, du kan få en på låget. Osv. osv.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ole Sørensen

Dato : 18-09-10 16:55

> Har du aldrig hørt om road-rage?

Jojo :)

> Jeg har set dig køre, du kan få en på låget. Osv. osv.

Men nu var det jo kun det specifikke eksempel jeg snakkede om.