Go' stil dér
Fra : Martin Bak

Dato : 14-09-10 14:05

Carlsberg indfører alkolåse på deres biler. Ikke kun øl-bilerne, men også
f.eks ledelsens biler har fået monteret alkolåse. Med tiden er det meningen
at samtlige af koncernens biler skal have udsyret.

Låsene er sat til 0,5 promille, så medarbejderne vil stadig kunne nyde en
enkelt øl til frokosten.

Jeg synes det kalder på respekt. Især det, at de vælger at lade hele flåden
omfatte.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin Bak

Dato : 14-09-10 14:18

> [...]
> enkelt øl til frokosten.
>
> Jeg synes det kalder på respekt. Især det, at de vælger at lade hele

Og så lige et link til historien:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1410392.ece

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Fly Christensen

Dato : 14-09-10 14:48

On Tue, 14 Sep 2010 15:04:52 +0200, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

>Jeg synes det kalder på respekt. Især det, at de vælger at lade hele flåden
>omfatte.

Eller også har de indset, at deres ansatte ikke kan styre deres
alkoholforbrug...

Fly

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-09-10 16:42

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen

> Eller også har de indset, at deres ansatte ikke kan styre deres
> alkoholforbrug...

Hvad mener du? Det er Carlsberg!

Det var noget andet hvis det var Tuborg :)

--
Per

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-09-10 18:12

Den 14-09-2010 17:41, Per Henneberg Kristensen skrev:
> Hvad mener du? Det er Carlsberg!
> Det var noget andet hvis det var Tuborg :)

Hvad er forskellen? De bliver da lavet på den samme maskine i
Fredericia.

Fra : Henrik B.

Dato : 14-09-10 18:18

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvad er forskellen? De bliver da lavet på den samme maskine i Fredericia.

Ikke på samme tid.

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-09-10 19:41

Den 14-09-2010 19:17, Henrik B. skrev:
> Ikke på samme tid.

Det er jo kun hvad vi bliver fortalt.

Der er jo heller ikke mange der snakker højt om den transport af øl der
foregår frem og tilbage mellem Carlsberg/Tuborg og Royal Unibrew.

Fra : Henrik B.

Dato : 14-09-10 19:53

> Det er jo kun hvad vi bliver fortalt.

Nu har de mere end én tappekolonne på bryggeriet. Ligesom de har mange
opbevaringstanke. De producerer jo også noget mere end to slags øl.

> Der er jo heller ikke mange der snakker højt om den transport af øl der
> foregår frem og tilbage mellem Carlsberg/Tuborg og Royal Unibrew.

Nej og? Turborg producerer noget af Unibrew's øl - og?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-09-10 19:43

"Henrik B." skriver:

> Ikke på samme tid.

Nej, for der er kun 1 stak labels i maskinen.......

Klaus (der blandt andet reparerer laseren der skriver dato på
etiketten)

Fra : Armand

Dato : 15-09-10 17:42

Den 14-09-2010 20:42, Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Klaus (der blandt andet reparerer laseren der skriver dato på
> etiketten)

- - - Og dét er fandeme et apparat der har min respekt omkring præcision
og hurtighed

--
Armand.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-09-10 18:14

Armand skriver:

> - - - Og dét er fandeme et apparat der har min respekt omkring præcision
> og hurtighed

Det er da rart at høre

Klaus

Fra : Armand

Dato : 15-09-10 17:32

Den 14-09-2010 15:04, Martin Bak skrev:
> [...]
> enkelt øl til frokosten.
>
> Jeg synes det kalder på respekt. Især det, at de vælger at lade hele flåden

Jeg synes at det er lidt paradoksalt at man ikke holder en nul-promille
politik som på mange andre arbejdspladser.
Ret beset er det jo kun tilladt at køre med op til .5 promille hvis man
undgår at køre galt, og ifald en ølbil kører galt og chaufføren har
akkurat så lidt sprit i sin ånde at alko-låsen har ladet ham køre, har
Calsberg så ikke et medansvar for chaufførens spritdom ??

--
Armand.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-09-10 03:10

On 15 Sep., 18:31, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Den 14-09-2010 15:04, Martin Bak skrev:> Carlsberg indfører alkolåse på deres biler. Ikke kun øl-bilerne, men også

> Jeg synes at det er lidt paradoksalt at man ikke holder en nul-promille
> politik som på mange andre arbejdspladser.

Enig, det er en gammeldags kultur at tillade alkohol og arbejde, også
selv hvis det indtages i en selvbetalt frokostpause.

IMO jo.

--
Christian

Fra : Claus Frørup

Dato : 16-09-10 20:01

Isang tao pinangalanan, Martin Bak nagsulat:

> [...]
>enkelt øl til frokosten.
>
>Jeg synes det kalder på respekt. Især det, at de vælger at lade hele flåden

Jeg synes det er et ynkeligt forsøg på at være politisk korrekt.
Det giver ingen mening at montere en alkolås som tillader kørsel med
alkohol i blodet.

Sæt låsen til 0. Det giver mere respekt.

--
Previa.
Der er dælme plads til store armbevægelser

Nu med Honda Shadow VT750 årg.1983

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-09-10 01:52

On 16 Sep., 21:01, Claus Frørup <Cl...@froerup.dk> wrote:
> [...]
> Det giver ingen mening at montere en alkolås som tillader kørsel med
> alkohol i blodet.
>
> Sæt låsen til 0. Det giver mere respekt.

Helt enig.

Er det ikke noget med at Arriva har indført alkolåse med 0 grænse ?

Det samme burde være tilfældet med alle andre firmaer som transportere
personer, både busselskaber og togselskaber.

--
Christian

Fra : Claus Frørup

Dato : 17-09-10 12:28

Isang tao pinangalanan, Christian B. Andresen nagsulat:

>On 16 Sep., 21:01, Claus Frørup <Cl...@froerup.dk> wrote:
klip

>Helt enig.
>
>Er det ikke noget med at Arriva har indført alkolåse med 0 grænse ?

Jow.

>Det samme burde være tilfældet med alle andre firmaer som transportere
>personer, både busselskaber og togselskaber.

Det burde være i alle køretøjer. Sprut og trafik hører ikke sammen.
Folk kan jo desværre ikke finde ud af det selv.
Der er oven i købet mange der skråsikkert påstår, at de sagtens kan
køre lige så sikkert og lige så godt som dem der er ædru, så sådan en
lås kan sikkert redde mange liv.

Fra : Kent Friis

Dato : 17-09-10 16:18

Den Fri, 17 Sep 2010 13:27:48 +0200 skrev Claus Frørup:
> [...]
>
> Det burde være i alle køretøjer. Sprut og trafik hører ikke sammen.
> Folk kan jo desværre ikke finde ud af det selv.

Nogen af os kan godt.

Jeg ville opfatte et krav om alkolåse i alle biler som en klar udmelding
om at man skal være spritbilist for at køre bil.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-09-10 14:06

On 17 Sep., 13:27, Claus Frørup <Cl...@froerup.dk> wrote:

> [...]
>  Der er oven i købet mange der skråsikkert påstår, at de sagtens kan
> køre lige så sikkert og lige så godt som dem der er ædru, så sådan en

Det tror jeg ikke man gør, men at sætte det i alle biler er ikke det
rigtige.
Men folk dømt for at køre med for meget alkohol i blodet burde have
dem installeret i fx. 5 år.

--
Christian

Fra : Kent Friis

Dato : 19-09-10 20:40

Den Sat, 18 Sep 2010 13:05:45 -0700 (PDT) skrev Christian B. Andresen:

> Det tror jeg ikke man gør, men at sætte det i alle biler er ikke det
> rigtige.
> Men folk dømt for at køre med for meget alkohol i blodet burde have
> dem installeret i fx. 5 år.

Der var en artikel fornylig om et sådant forsøg i Sverige. De fleste
dømte ville hellere undvære bilen end have apparatet installeret.

Prisen på omkring 60.000 har nok indflydelse.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-09-10 00:26

On 19 Sep., 21:40, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:

> Der var en artikel fornylig om et sådant forsøg i Sverige. De fleste
> dømte ville hellere undvære bilen end have apparatet installeret.

Det ville da også være endnu bedre hvis de slet ikke var på vejene.

> Prisen på omkring 60.000 har nok indflydelse.

Sikkert men det bør de jo tænke på inden de kører afsted.

--
Christian

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 20-09-10 08:36

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message

> Det ville da også være endnu bedre hvis de slet ikke var på vejene.

> Sikkert men det bør de jo tænke på inden de kører afsted.
>
> --
> Christian

Ja - 0-politikken hersker vel på arbejdsmarkedet herhjemme - men er vist
ikke officiel alle steder.

Alko--lås til tidligere dømte er vist ikke så påkrævet, da politiet faktisk
her en afdeling der holder øje med gamle kendinge.
Det betyder at når sprit-Hansen vil køre på arbejde i
konens/broderens/fætterens/kammeratens bil (da han jo selv er frakendt
retten til kørekort og kan få konfiskeret bilen) - så kan han meget vel
risikere at snupper-Jensen sidder og kigger på hans indkørsel !
Og kommer sprit-Hansen så bakkende ud - så har han et forklarings-problem !

--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder