Hvorfor synes folk det er så farligt at ..~
Fra : Ukendt

Dato : 13-09-10 08:46

God morgen i hytterne

Nu er det åbenbart "sen agurketid" i aviserne, og i mangel af bedre
stof, kaster man sig over trafkal adfærd, vel vel . det har vi jo
ligesom tærsket halm på før.

En ting, jeg til stadighed ikke fatter er den skræk for overhalinger
indenom der lægges for dagen - hvad er det man synes er så møgfarligt
?

I de lande hvor det praktiseres, fungerer det jo helt uden problemer

--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Fra : Anders Majland

Dato : 13-09-10 08:49

> En ting, jeg til stadighed ikke fatter er den skræk for overhalinger
> indenom der lægges for dagen - hvad er det man synes er så møgfarligt
> I de lande hvor det praktiseres, fungerer det jo helt uden problemer

Vel primært fordi vi her i landet ikke forventer at bliver overhalet indenom
da det ikke er tilladt ......

Og med de problemer store grupper har med at orientere sig inden et
vognbaneskift til et venstre går det nok helt galt hvis de også skal til at
se efter hurtigere trafik på højre side ....

Fra : Mikael

Dato : 13-09-10 08:23

On 13 Sep., 09:49, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:
> [...]
> vognbaneskift til et venstre går det nok helt galt hvis de også skal til at
> se efter hurtigere trafik på højre side ....

Jeg tror det er samme målgruppe, de folk som ikke orientere sig inden
vognbaneskift, er formentlig de samme tosser som ikke vil holde til
højre, så jeg kan heller ikke se problemet, de vil jo alligevel ikke
trække ind, så kan vi jo ligeså godt udnytte asfalten og lade folk
overhale hinanden som det nu bedst passer, det er sgu mere farligt at
jeg skal lave 6 vognbaneskift på køgebugtmotorvejen ved Greve for at
komme uden om en bil, end at jeg bare fortsætter med uændret hastighed
i inderste spor.

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-10 16:30

Mikael <miklarsen@gmail.com> skrev :

>det er sgu mere farligt at
>jeg skal lave 6 vognbaneskift på køgebugtmotorvejen ved Greve for at
>komme uden om en bil, end at jeg bare fortsætter med uændret hastighed
>i inderste spor.

Hvis vi snakker om morgenøvelsen derinde, laver du ikke noget galt når
du blot fortsætter uanfægtet i højre spor, da de andre jo er "styret"
af forankørende i den vognbane de befinder sig i ....

det kaldet en forbi-kørsel

Fra : Kent Friis

Dato : 13-09-10 16:26

Den Mon, 13 Sep 2010 09:46:00 +0200 skrev jan_stevns:

> [...]
> ?
>
> I de lande hvor det praktiseres, fungerer det jo helt uden problemer

Vel at man fra lovgivernes side forventer at folk trækker ind til højre
efter endt overhaling, og så bliver man jo mast hvis man befinder sig på
deres højre side.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-10 16:55

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> skrev :

>Vel at man fra lovgivernes side forventer at folk trækker ind til højre
>efter endt overhaling, og så bliver man jo mast hvis man befinder sig på
>deres højre side.

Det gør man jo netop ikke hvis folk påser deres fornemmeste pligt ude
i traffikken.

Jeg indrømmer da blankt, at jeg med mellemrum passerer biler, på deres
højre side, men det er sågu udelukkende fordi de ligger og sover i
midterrillen på KøgeBugt.

Nu skriver jeg ikke overhaler, men passerer, idet jeg ikke skifter
vognbane, eller ændrer hastighed (som typisk ligger omkring de 90)

Skulle nogen blive småpilne over det, er det da dem der trænger til en
orienterende køreprøve.

Men igen - jeg savner et godt argument på hvor det er så skidefarligt
her i landet, og ikke spor farligt i et af de lande, vi ellers ynder
at slå os i hartkorn med ( ihvertfald fra politisk side )

Fra : Mikael

Dato : 13-09-10 11:55

On 13 Sep., 17:30, jan_stevns wrote:

> Hvis vi snakker om morgenøvelsen derinde, laver du ikke noget galt når
> du blot fortsætter uanfægtet i højre spor, da de andre jo er "styret"
> af forankørende i den vognbane de befinder sig i ....

Jeg kommer stort set aldrig på den strækning i morgen trafikken,
heldigvis. Men lur om ikke jeg kan lave den beskrevne øvelse når jeg
kommer forbi ca. kl. 01 i nat.

> det kaldet en forbi-kørsel

Ja så længe der er biler foran dig... skulle du opleve at højre sporet
er tomt men kun biler i de andre baner, så er det en overhaling højre
om er jeg blevet belært om i en almindelig snak med en
færdselsbetjent. Det er ikke sikkert det kan opleves så tit på den
nævnt strækning, med det kan det f.eks. på Nørre Allé udadgående i Kbh
i.

Mikael

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-09-10 22:38

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> God morgen i hytterne

God aften, Jan :)

> Nu er det åbenbart "sen agurketid" i aviserne, og i mangel af bedre
> stof, kaster man sig over trafkal adfærd, vel vel . det har vi jo
> ligesom tærsket halm på før.

Do not know - har været på ferie...

> En ting, jeg til stadighed ikke fatter er den skræk for overhalinger
> indenom der lægges for dagen - hvad er det man synes er så møgfarligt
> ?

Helt enig og lige vand på min mølle. Det er jo et gedemarked uden lige alle
steder nu om stunder - OGSÅ i Tyskland kan jeg konstatere :-/

> I de lande hvor det praktiseres, fungerer det jo helt uden problemer

Hvor?

Fra : TL

Dato : 14-09-10 13:02

On Mon, 13 Sep 2010 23:37:33 +0200, in dk.fritid.bil "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

(om overhaling højre om)

>Hvor?

Det er helt normalt i USA, f.eks. Her er ideen om at holde til højre
når der er plads, ikke særlig udbredt eller velforstået (til min store
irritation). Om det er helt uden problemer ved jeg ikke om jeg vil
sige; personligt så jeg hellere at fjolserne kunne finde ud af at
trække til højre når der er plads.

Fra : ABJ

Dato : 14-09-10 15:57

> [...]
> irritation). Om det er helt uden problemer ved jeg ikke om jeg vil
> sige; personligt så jeg hellere at fjolserne kunne finde ud af at

Den amerikanske trafikkultur er meget forskellig fra den europæiske,
generelle hastighedsbegrænsinger på 60 - 70 mph (96 - 112 kmt) Texas har
enkelte områder med hele 80 mph (128 kmt), så er der fandeme langt tværs
over.

Næsten alle kører med fartpilot sat til max. og man lægger sig i et spor og
bliver der indtil man skal fra motorvejen.

Så er der noget der er meget anderledes, venstre frakørsler på motorvej er
almindelige (jeg kender kun en i Europa)

Fra : John N. H.

Dato : 14-09-10 16:34

"ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de> skrev i meddelelsen:

> [...]
>
> Så er der noget der er meget anderledes, venstre frakørsler på motorvej er
> almindelige (jeg kender kun en i Europa)

(jeg kender mange )

John N. H.
; -)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-09-10 16:43

"John N. H." skriver:

> (jeg kender mange )

Jeg har kørt på et par af dem, og så endda ned til rundkørsler, man
skal venstre rundt i

Klaus

Fra : ABJ

Dato : 14-09-10 16:56

> (jeg kender mange )
>
> Jeg har kørt på et par af dem, og så endda ned til rundkørsler, man
> skal venstre rundt i
>

> Klaus

OK i to klaphatte, selvfølgelig er der venstréfrakørsler i de lande hvor man
har venstrekørsel.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-09-10 19:42

ABJ skriver:

> OK i to klaphatte, selvfølgelig er der venstréfrakørsler i de lande hvor man
> har venstrekørsel.

Nåååråh, ja det var jo i England jeg gjorde det - fandengalemig godt
du huskede mig på det

Klaus

Fra : ABJ

Dato : 14-09-10 21:00

> ABJ skriver:

> Nåååråh, ja det var jo i England jeg gjorde det - fandengalemig godt
> du huskede mig på det
>

> Klaus

Er der nogen af jer der kender venstrefrakørsler i Europæiske lande (med
højrekørsel) der er en ved Linate lufthavnen ved Milano

Fra : Verner Johnsen

Dato : 14-09-10 22:51

On Tue, 14 Sep 2010 21:59:50 +0200, "ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de>
wrote:

>Er der nogen af jer der kender venstrefrakørsler i Europæiske lande (med
>højrekørsel) der er en ved Linate lufthavnen ved Milano

E39 frakørsel 10 mod Thisted.

--
Venlig hilsen Verner
2004 SAAB 9-5 2,0t Hirsch Estate

Fra : John N. H.

Dato : 15-09-10 09:32

"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i meddelelsen:

> E39 frakørsel 10 mod Thisted.

Det er vel ikke en frakørsel, men en motorvej, der deler sig i to.

John N. H.
; -)

Fra : John N. H.

Dato : 15-09-10 09:46

"John N. H." <ganske@invalid.dk> skrev i meddelelsen:

> Det er vel ikke en frakørsel, men en motorvej, der deler sig i to.

Sorry, jeg tog fejl, det er jo Høvejen, du mener.

John N. H.
; -)

Fra : TL

Dato : 15-09-10 12:19

On Tue, 14 Sep 2010 16:56:41 +0200, in dk.fritid.bil "ABJ"

> [...]
>over.
>
>Næsten alle kører med fartpilot sat til max.

Jeg tvivler. Jeg kender ikke en eneste amerikaner, der regelmæssigt
bruger fartpilot.

> og man lægger sig i et spor og
>bliver der indtil man skal fra motorvejen.

Det er til gengæld ikke ret meget overdrevet, og oftest er dette spor
det miderste, uanset trafiktæthed.

>Så er der noget der er meget anderledes, venstre frakørsler på motorvej er
>almindelige (jeg kender kun en i Europa)

Jeg kan kun komme i tanke om to på de sydcaliforniske motorveje jeg
kender (101 lige syd for Santa Barbara har to venstre-side frakørsler
i Montecito).

Fra : Jean

Dato : 15-09-10 13:38

TL skrev:
> Jeg tvivler. Jeg kender ikke en eneste amerikaner, der regelmæssigt
> bruger fartpilot.

Jeg har lige været på kør-selv-ferie i USA i 3 uger, og mange bruger
fartpilot.
Højrekørsel var de meget elendige til, så det blev til en del højre
overhalinger, som åbenbart er praksis der.

Der var folk der kørte 80-90 km/t som konsekvent lå i yderste venstre spor
over mange kilometer med meget lidt trafik.

Mvh JEan.

Fra : ABJ

Dato : 15-09-10 14:49

> Jeg kan kun komme i tanke om to på de sydcaliforniske motorveje jeg
> kender (101 lige syd for Santa Barbara har to venstre-side frakørsler
> i Montecito).

Der er adskillige omkring Hartford Conn.