Rep. i forbindelse med omsyn
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 12-09-10 04:11

Hej

106'ere gik ikke helt igennem som planlagt, tæring på bremserør (lidt
overflade rust på en af de bagerste) og et hul i inderskærmen foran.

Synsmanden snakkede om jeg kunne vælge at skifte eller male rørene, da
sidstnævnte ikke virker så omstændig som den første, ville jeg høre om
der er nogle der kender den korrekte måde at gøre det (glemte at
spørge nærmere ind til det) Havde forstillet mig at gi dem en gang
koldgalvanisering og en gang tectyl.

Ang. svejsningen i inderskærmen, skal det være punktsvejsning eller må
man fuldsvejse i sådan en inderskærm?

Stefan

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-10 11:21

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> der er nogle der kender den korrekte måde at gøre det (glemte at
> spørge nærmere ind til det) Havde forstillet mig at gi dem en gang

Bare en gang tectyl så ruster de ikke mere.

> Ang. svejsningen i inderskærmen, skal det være punktsvejsning eller må
> man fuldsvejse i sådan en inderskærm?

Start med at punktsvejse og derefter kan man jo lukke det helt. Når man så
kører
en vinkelsliber hen over bliver selv det væste skidt rimelig hæderligt og
evt. spartelmasse
kan så tage det sidste

--
Tom

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 12-09-10 04:28

On Sep 12, 12:20 pm, "Tom" <nospam> wrote:

> [...]
> kører
> en vinkelsliber hen over bliver selv det væste skidt rimelig hæderligt og

Hej

Takker for de hurtige svar og vil nu bruge søndagen på ryggen... og
det ikke på sofa'en.

Stefan

Fra : alexbo

Dato : 12-09-10 11:45

"Stefan Jacobsen" skrev

> [...]
>der er nogle der kender den korrekte måde at gøre det (glemte at
>spørge nærmere ind til det) Havde forstillet mig at gi dem en gang

Hvis du pladrer dem ind i textyl kan synsmanden ikke se om der er rustangreb
her efter overfladerusten er slebet væk, slip dem blanke, og få den synet
inden du giver dem noget, eller giv dem tynd maling så man stadig kan se
hvordan de ser ud.

>Ang. svejsningen i inderskærmen, skal det være punktsvejsning eller må
>man fuldsvejse i sådan en inderskærm?

Der er frit valg.

mvh
Alex Christensen

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 12-09-10 06:16

On Sep 12, 12:44 pm, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> [...]
> inden du giver dem noget, eller giv dem tynd maling så man stadig kan se

Har bestemt mig for at skifte dem, det blir vist det samme arbejde,
skal alligevel have dem af for at kunne komme til at gøre det
ordentligt.

Stefan

Fra : alexbo

Dato : 12-09-10 13:45

"Stefan Jacobsen" skrev

>Har bestemt mig for at skifte dem, det blir vist det samme arbejde,
>skal alligevel have dem af for at kunne komme til at gøre det
>ordentligt.

God ide,
start med at sikre dig at du kan løsne udluftningsskruerne, så du kan
anskaffe nye cylindre hvis det er nødvendigt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 12-09-10 07:30

On Sep 12, 2:45 pm, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> [...]
> start med at sikre dig at du kan løsne udluftningsskruerne, så du kan
> anskaffe nye cylindre hvis det er nødvendigt.

I know, det var derfor malingsløsningen var så tiltalende

Stef

Fra : Andersen [3650]

Dato : 12-09-10 20:52

Følgende er skrevet af Stefan Jacobsen:

> I know, det var derfor malingsløsningen var så tiltalende
>
> Stef

Kan slet ikke forstå du overhovedet tænkte på bare at male dem.
Hvis tæringen sprænger næste gang du laver en hård opbremsning,
så når du lige at tænke: " Pis jeg ikke skiftede de rør " hvorefter
du smasker ind i en mur og omkommer.
Har selv lige fået dumpet min Golf hvor der bla var samme defekt.
Alt bagi helt frem til ALB ventilen er nu skiftet incl slangerne,
og så tog jeg også lige de forreste slanger nu hvor der alligevel
var gang i udskiftningen Så nu håber jeg den bliver godkendt.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-10 01:39

Andersen [3650] <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev :

>Kan slet ikke forstå du overhovedet tænkte på bare at male dem.

Mon ikke synsmanden havde valgt at sige : udskift! hvis de har været
bare på grænsen til at være dårlige ?

--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 12-09-10 10:19

> [...]
> kører
> en vinkelsliber hen over bliver selv det væste skidt rimelig hæderligt og

Problemet er så at komme til med vinkelsliberen

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 13-09-10 10:01

On Sep 13, 2:39 am, jan_stevns wrote:

> [...]
>
> --
> Jan_stevns
> ...det er satme svært at smække med en svingdør !

Det formoder jeg og det undre mig hvis man skal pudse sin glorie at
Andersen ikke skiftede alle rør fra start til slut til samtlige
bremsere

Stef

Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-09-10 21:38

Efter mange tanker skrev Stefan Jacobsen:

> Det formoder jeg og det undre mig hvis man skal pudse sin glorie at
> Andersen ikke skiftede alle rør fra start til slut til samtlige
> bremsere

De bliver skam også skiftet allesammen. Lige nu gælder det bare om at
få potten synet, så må resten komme når der er bedre tid. At jeg
skiftede helt til ALB-ventilen, skyldtes udelukkende at slangerne gik
ikke at skrue af uden at ødelægge rørene.

Jeg forstår bare ikke at bulne rør ikke pr automatik bliver dømt
ude. Synsmanden kan jo ikke være sikker på at der ikke også er slebet
af rørene de forrige gange. Så selvom det er minimalt de er bulne,
så kan det jo sagtens være at røret er så tyndt at det sprænger
ved den næste meget hårde opbremsning.
Og men den moral (specielt folk med anden etnisk baggrund end dansk)
der lægges for dagen mht at få vrag og andet crap gennem syn, så
burde de være skrappere og mere strikse i deres bedømmelse.
(ovenstående udsagn om nydanskere er ikke ment som racisme, men
udelukkende baseret på oplevelser fra den virkelige verden)

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-10 22:51

Andersen [3650] <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev :
>Jeg forstår bare ikke at bulne rør ikke pr automatik bliver dømt
>ude.

Det gør de da sikkert også - forveksler du ikke bulne og anløbne nu ?

> [...]
>af rørene de forrige gange. Så selvom det er minimalt de er bulne,
>så kan det jo sagtens være at røret er så tyndt at det sprænger

deri har du da ret, men jeg synes godt nok det er længe sidedn jeg har
set en synsmand følge rørene hele vejen.

>Og men den moral (specielt folk med anden etnisk baggrund end dansk)
>der lægges for dagen mht at få vrag og andet crap gennem syn, så
>burde de være skrappere og mere strikse i deres bedømmelse.

Danskere af etnisk dansk baggrund er ikke en skid bedre ....

( har du glemt Løjserne :)