Så kan man da blive overrasket.
Fra : Ivan Madsen

Dato : 11-09-10 00:08

Måtte køre Puntoen til "lægen" pga. underlige lyde fra fortøjet. Hans
diagnoseapparat udpegede støddæmpere og tårnlejer foran som skyldige,
så de måtte jo skiftes. Så talte vi om, at den snart skulle synes og
han kunne jo lige kigge rundt og se, hvad der skulle til.
Stumperne kom ikke i går, så jeg måtte vente - og køre i lånebilen, en
herlig Rover med lædersæder og træpaneler (det lignede dog plastic)
) Og et ur der gik til 260, jeg fik desværre ikke undersøgt om det
var pral
Så ringede han kort før middag - "vil du have en nysynet Punto?".
Jow tak - jeg har fået pizzabageren hjem igen og den kører næsten som
en ny bil!
Og 2 år mere - be careful out there!

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-10 05:24

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

>Så ringede han kort før middag - "vil du have en nysynet Punto?".
>Jow tak - jeg har fået pizzabageren hjem igen og den kører næsten som
>en ny bil!
>Og 2 år mere - be careful out there!

For at holde mig til trådens emne ! (ny stil herfra :)

Jeg håber da den er "nysynet" bedre end den kasse jeg kører rundt i -
den blev "nysynet" hos en synsvirksomhed, der ligger på samme vej, som
sælgeren bor på, og de fejl og mangler der indtil nu er udbedret,
__inklusive__ udskiftning af en gennemrustet forbro, reparation af
defekt ABS, samt re-montering af manglende sikringer - tyder sgisme
desværre på at denne synsvirksomhed's virke forhåbentligt bliver
gransket lidt nærmere af færdselsstyrelsen fremover.

Satme ej sjovt at ligge og skifte forbro ude i perlegruset - det er
koldt ude om natten i denne tid :)

(og jeg burde nok have sagt mig selv, at motoren falder nedenud når
jeg skruer forbroen af - hrmmpffff! )

Brandærgeligt jeg ikke havde tid til at undersøge bilen godt nok,
inden købet - men efterhånden er jeg begyndt at holde af den.
--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Fra : Klaus G.

Dato : 11-09-10 06:16

> (og jeg burde nok have sagt mig selv, at motoren falder nedenud når
> jeg skruer forbroen af - hrmmpffff! )
Tyngdekraften kan komme bag på selv de bedste :)

--
Klaus G.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 11-09-10 07:25

On Sat, 11 Sep 2010 06:23:45 +0200, jan_stevns wrote:

>For at holde mig til trådens emne ! (ny stil herfra :)
>
>Jeg håber da den er "nysynet" bedre end den kasse jeg kører rundt i -

Den er synet hos applus - og mekanikus ved godt, den skal være i
orden. Han skifter det der er nødvendigt og foreslår andre ting, som
alligevel kunne tages med fordel når den var skilt af . Den fik
forøvrigt også to nye forfjedre af den årsag, fordi han mente de gamle
kunne knække med nye dæmpere.

> [...]
>desværre på at denne synsvirksomhed's virke forhåbentligt bliver
>gransket lidt nærmere af færdselsstyrelsen fremover.

Du plejer jo at være godt til det der med billeddokumentering - du kan
da forfatte et skriv til færdselsstyrelsen bilagt billeder og meddele,
de kan besigtige nævnte forbro. Bare træls, at du skulle finde sådan
en kasse.

>Satme ej sjovt at ligge og skifte forbro ude i perlegruset - det er
>koldt ude om natten i denne tid :)

Og folk lader husene stå ude? ,-))

> [...]
>

>Brandærgeligt jeg ikke havde tid til at undersøge bilen godt nok,
>inden købet - men efterhånden er jeg begyndt at holde af den.

Som jeg husker lillebrors var den egentlig ganske fornuftig at køre,
men ikke ligefrem nogen racer. Hans var godt nok nogenting tørstig,
men det kan skyldes en vis stivhed i højre fod. Sæderne var gode og
maskinen med rimeligt bundtræk.

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-10 11:30

> [...]

>da forfatte et skriv til færdselsstyrelsen bilagt billeder og meddele,
>de kan besigtige nævnte forbro. Bare træls, at du skulle finde sådan

Jeg har skam også været i gang med et længere skriv, bilagt fornøden
dokumentation, venligst attesteret af den i herværende pastorat
placerede synshal, der ifølge sin historik, er forsynet med personale,
der er yderst troværdige. (den var tidligere medlem af statens
bilinspektion)

Ja - det er brandærgeligt, mest fordi jeg var i tidsnød, og sælgeren i
flere vidners påhør havde fortalt at han havde gennemgået bilen, og
fundet den værdig at færdes i de næste 2 år, vel vidende, der skal
køres 200km om dagen til og fra arbejde.

Udover det maskinelle - er en kofanger bagpå ikke skiftet, og den i
synsrapporten nævnte fejl : defekt positionslys - er da selvklart
heller ikke ordnet.

Instrumentlys manglede, det er gudskelov hamrende nemt at skifte de 2
pærer (tager kortere tid. end at handle i Fakta)

men motoren manglede 1½ liter olie, havde Gaffa tape over alt, og et
løst-siddende tandrems dæksel ...

Så ja ... jeg er lidt arrig i trumpeten på ham fidusen , og er dælme
temmeligt overbevist om at han er på lidt for god fod, med den
synsvirksomhed.

Af hensyn til trafiksikkerheden - er det vist en god ting [tm] - at
"nogen" lige påser - at de ikke sjusker med syn af biler.

En rådden forbro, er en så stor fejl, at den simpelthen ikke må
overses. ABS fejlen derimod, kan være opstået bagefter, men de
manglende sikringer tyder jo anderledes.

........ når så alt er sagt, kassen er iorden igen, og kører godt
nok fint, og er ikke specielt tørstig ( 16km/l) - og der er pænt træk
i den , så jeg har det fint med den. Det er en bil man bliver mere
og mere glad for, også selv om man har knoklet med at sætte håndfrit
mobilsæt i, med skjult ledningsføring.

Fra : oz3bto

Dato : 13-09-10 12:07

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
> Jan_stevns
> ...det er satme svært at smække med en svingdør !

Nu er syn jo ikke en 100% kontrol af bilen men en kontrol af det synsmanden
føler for .. Men OK en gennemtæret forbro burde de opdage

Prøvede det selv med terranoen.. synsmanden gik direkte efter nogen steder
hvor hhan vidste at sådan en var svag og fik da også banket hul et par
steder

Under rep. af disse steder fandt vi dog et par steder mere som også burde
fixes .. hvilket vi gjore

Nu er jeg så også en af dem der tjekker at bremserne er som de skal være ogs
å køre jeg til syn .. finder synsmanden noget bliver det fixet.. godkenner
han den så køre vi 2 år mere :P