Tyverisikre nummerplader
Fra : Mathias

Dato : 10-09-10 11:14

Hej alle

Har nogle et godt tip til hvordan man får pladen til at sidde godt og
tyverisikret fast i rammen?
Jeg har ikke lyst til at skrue pladen fast, eller andvære rammen.

Mvh Mathias

Fra : Nicolaj C

Dato : 10-09-10 11:57

http://www.sparet-er-tjent.dk/2010/07/sadan-undgar-du-at-fa-stjalet.html

Fra : Niels Bengaard

Dato : 10-09-10 16:04

> [...]
> tyverisikret fast i rammen?
> Jeg har ikke lyst til at skrue pladen fast, eller andvære rammen.

Pladen skal skrues eller popnittes direkte i kofanger eller karosseri,
ellers sidder den ikke ordnetlig på.
De sorte rammer kan man rykke af med nummerpladen monteret i, for plasten
knækker hvor den er skruet fast. Så dem bliver man nødt til at skrotte.
Efter to tyverier af begge plader på min brors bil, er den forreste boltet
fast i forkofangeren. Bag plastkappen på forkofangeren har vi monteret en
stålplade som boltene går igennem. Bagkofangeren er popnittet i stålet i
bagklappen.

Mvh Niels

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-10 17:16

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev :

>Bagkofangeren er popnittet i stålet i
>bagklappen.

Hvordan dælen åbner du klappen ?

--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-09-10 17:38

jan_stevns skriver:

> Hvordan dælen åbner du klappen ?

Boremaskine?

Klaus

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 10-09-10 17:38

Den 10-09-2010 18:16, jan_stevns skrev:

> Hvordan dælen åbner du klappen ?

Han hiver vel i kofangeren!?
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Niels Bengaard

Dato : 10-09-10 20:17

> Hvordan dælen åbner du klappen ?

Det er min brors problem

Mvh Niels

Fra : Henning

Dato : 10-09-10 18:06

>De sorte rammer kan man rykke af med nummerpladen monteret i, for plasten
>knækker hvor den er skruet fast. Så dem bliver man nødt til at skrotte.

Men hvis blot dine plader er lidt mere besværlige at stjæle i forhold
til nabobilen, er målet nået. På samme måde med tyverialarm,
startspærre og andet præventivt.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 10-09-10 20:19

> Men hvis blot dine plader er lidt mere besværlige at stjæle i forhold
> til nabobilen, er målet nået. På samme måde med tyverialarm,
> startspærre og andet præventivt.

Bilen holder på en plads med 10 andre biler, så sorte plastrammer er det
letteste for tyvene at rykke af.
De gider ikke engang pille de små låse op og tage nummer pladen ud af ramme,
de hiver bare i den plastramme, det er åbenbart det nemmeste. Rekorden på
den P-plads er en med 8 popnitter hele vejen rundt om hver plade.

Mvh Niels

Fra : Mikael

Dato : 11-09-10 08:28

On 10 Sep., 12:13, Mathias <n...@no.no> wrote:
> Hej alle
>
> Har nogle et godt tip til hvordan man får pladen til at sidde godt og
> tyverisikret fast i rammen?
> Jeg har ikke lyst til at skrue pladen fast, eller andvære rammen.

Glem rammen og sæt nummerplade fast med det her.
http://www.tesa.dk/consumer/solutions/tesa_mounting/secure-fastening-without-screws-anchors-or-nails,29410,1,Gallery.html

Nummerpladen kan ikke bruges til noget efter den er afmonteret, hvis
den er sat fast med dette. Har nu gjort det på 6 forskellige biler og
ingen er gået løs eller lign.

Som andre skriver, så bliver rammen bare hevet med af hvis den er
monteret, jeg fandt for 3 uger siden et sæt nummerplader i ramme og
med skruer liggende efterladt i buskadset på min parkeringsplads.

Mikael