Sær centrallås
Fra : Ukendt

Dato : 08-09-10 22:27

Min kære Alfa har fået en særhed som måske
mest beror på 'senderen' som sidder sammen men nøglen.

Den er begyndt at låse og låse op i tide og utide.
Lidt træls man tror der er låst og så er den ulåst
når man vender tilbage, fordi man ikke lige hørte
den 'låste op' da man gik væk fra den...

Kan man få en ny sender ?
Det er en lille rund tingest med en gummiknap på midten.

Hvor kan man få sådan een kopieret evt. ??

Fra : Henning

Dato : 08-09-10 22:41

On Wed, 8 Sep 2010 23:27:16 +0200, ">>Eque<<" <-> wrote:

>Min kære Alfa har fået en særhed som måske
>mest beror på 'senderen' som sidder sammen men nøglen.

Har du prøvet at skifte batteri - bare inden du gør noget andet...

Fra : alexbo

Dato : 08-09-10 22:58

">>Eque<<" <-> skrev

> Den er begyndt at låse og låse op i tide og utide.
> Lidt træls man tror der er låst og så er den ulåst
> når man vender tilbage, fordi man ikke lige hørte
> den 'låste op' da man gik væk fra den...

Jeg tror ikke det er senderen, mere den ene dør der ikke låser helt, så den
går tilbage til ulåst, og når den gør det aktiverer den centrllåsen så den
låser den anden op.

Det er ikke sandsynligt at senderen selv sender en ekstra impuls, og sender
den et svagt signal låser den slet ikke.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-10 12:10

> [...]
>
> Det er ikke sandsynligt at senderen selv sender en ekstra impuls, og
> sender den et svagt signal låser den slet ikke.

Jeg glemte at skrive, senderen har været under rindende vand
så jeg er sikker på, det alligevel er senderen. Vil nu "dele den i to"
og skifte batteriet og få den tørret.
Lader jeg den blive hjemme og anvender nøgle nr. 2, er der
ingen problemer. Iøvrigt låser dørene som de skal, de får bare
et input om at åbne igen, hvilket kun kan være fra den 'våde nøgle'.

Tak for inputz.