Bøje & Brøchner - Ford i Vejle - sælger fl~
Fra : Henrik B.

Dato : 02-09-10 00:44

Jeg har tidligere fortlt om min bekendte, som er blevet godt og grundig
snydt, hos Bøje & Brøchner - Ford i Vejle.
Han har nu været en tur forbi Landsretten. Han fik medhold i Byretten, men
har nu tabt sagen i Landsretten. Så nu er advokat og FDM gået sammen, for at
vurdere om man skal gøre sagen principiel, og anke til Højesteret!

Hele sagen kan læses hér:
http://www.bb-vejle.dk/

"Glæden ved en ny bil.....eller?

Sommeren 2007 er jeg på udkig efter en ny bil, og forelkser mig i den
forbindelse i en ny Ford Focus 2,0 Ghia Sedan. Jeg nærstuderer ford.dk, og
ser at de sælger Ghia-modellen med ekstra udstyr, da en ny model er lige om
hjørnet. Den er udstyret med lækre ting som radio med MP3-afspilning,
baksensor, Xenon-forlygter m.m.m.

Der er ikke langt fra tanke til handling, når først beslutningen er truffet.
Jeg besøger i den forbindelse Bøje & Brøchner - Ford i Vejle - hvor jeg
taler med daværende sælger Benjamin Drachmann Nielsen. Jeg får at vide, at
de - Bøje & Brøchner - har netop den model stående, som jeg efterspørger.
Jeg spørger om den er med alt det udstyr, som beskrevet på ford.dk's
hjemmeside. Dette svarer sælger Benjamin Drachmann Nielsen bekræftende til -
2 gange. Jeg får bilen at se, for at se om farven er ok. Der bliver aftalt
et afslag i prisen på kr. 34.000,-. Afslaget får jeg fordi en ny model
(facelift) er lige om hjørnet. M.h.t. det ekstra udstyr, er jeg ikke så
bilkyndig, at jeg ved hvordan de enkelte ting skal se ud. Jeg siger derfor
ja til bilen, og aftaler levering til d. 13. oktober 2007.

Skrotbil?

Jeg møder op hos Bøje & Brøchner, som aftalt, d. 13. oktober 2007. Det vil
sige at Bøje & Brøchner har haft fjorten dage til at klargøre bilen. Min
undren er derfor ganske stor, da jeg som det første ser, at nummerpladen
sidder i en 45 graders vinkel. Jeg spørger om det er normalt, at de hos Bøje
& Brøchner monterer nummerpladen på dén Måde? Nummerpladen bliver dog hurtig
monteret lige. Ved gennemgangen af bilen, opdager jeg dog at der mangler en
manual, der mangler ligeledes motorskjold, bundmåtter i bag, og reservehjul.
Man kan ikke lade være med at tænke den tanke, at Bøje & Brøchner har brugt
bilen som "reservdelslager", som man løbende har rippet fra. Grunden skulle
efterfølgende vise sig.

For fuld musik...

På vej hjem fra Vejle, vil jeg lytte den ny CD med MP3-musik jeg har lavet,
for radioen skal jo kunne afspille MP3. CD-afspilleren nægter dog pure at
afspille CD'en. Det kan jo være mig der har lavet en fejl, i forbindelse med
jeg har lavet CD'en. Men det undrer mig dog så meget, at jeg vælger at
gennemgå bilen, da jeg er kommet hjem. Jeg får fat i en bekendt, som ved
mere om biler end jeg, og sammen gennemgår vi bilen.
Stor er min forundring, da han kan fortælle mig at der ikke er Xenon-lygter
på bilen. Ej heller baksensor! Nu bliver jeg for alvor urolig.

En ny gammel bil

Jeg har et stykke papir fra Ford - meget gammelt - hvor udfra man kan se en
Ford's alder. Man kan ud fra stelnummeret se, hvornår den er produceret. Og
wauvvvvvvv, den bil jeg har købt, er produceret i april 2005 (husk på at vi
er i oktober 2007). D.v.s. at bilen har stået i Bøje & Brøchner's udstilling
i to et halvt år, inden jeg køber den!!!
Nu er jeg for alvor pisseddddddddddddddddddddd.

Et valg eller tre...

Allerede den kommende dag, kører jeg til Bøje & Brøchner, med et brev, hvori
jeg skriftligt klager over hvad jeg har fundet ud af ang. bilens manglende
dele, udstyr og alder. Jeg giver dem i den forbindelse tre muligheder for at
udbedre dette:

1. Bøje & Brøchner kan tilbagebetale kr. 33.001,-, hvilket er differencen
fra en Ghia og ned til en Trend, som egentligt er det jeg har fået.
2. Eftermontere det manglende udstyr.
3. Ombytte bilen til en fabriksny (=nyproduceret).

Alt i alt ikke urimelige krav, efter min mening. Bøje & Brøchner kunne let
have lukket sagen allerede dér. Om ikke andet kunne de have bedt mig om at
kigge forbi, så vi eventuelt kunne tage en snak om bilen. Dette sker dog
ikke.

Jeg modtager et par dage efter et brev, fra Slagschef Finn Kronborg Madsen,
som blankt afviser alt, og han skriver yderligere at sælger, Benjamin
Drachmann Nielsen, havde fortalt mig at det var en gammel bil og at jeg
derfor havde fået rabat.

Som jeg skrev tidligere, fik jeg rabatten, ikke pga det var en gammel bil,
men fordi de fik nye faceliftede modeller.

En langsommelig "proces"

Da Bøje & Brøchner åbenbart ikke ønsker at forholde sig til mine forslag,
kontakter jeg importøren, Ford Motor Company, for at få dem til at gå ind i
sagen. Men de vasker bare hænder og jeg får en sang fra de varme lande.

Jeg vælger nu at tage kontakt til en advokat, og beder ham om at lægge sag
an mod Bøje & Brøchner, hvilket han gør.

De næste 21 måneder(!) går tiden med "forhandlinger", som retten kalder det.
I den tid, har jeg fået skiftet alt mellem himmel og jord, dæk, forrude da
limen var tørret ind, batteri, Ford skilte ødelagt af sol, støddæmpere på
bagklap, gummilister på døre, gummibøsning på sprinklerbeholderen,
trækakslerne er limet o.s.v. Alt sammen udbedret under garanti (havde et
valg, da det jo var en "ny" bil!), og kan med 100% sikkerhed henføres til
det faktum, at bilen har stået stille i to og et halvt år...!

En glædens dag

Så endeligt, d. 20. august 2009 - 21 måneder efter sagen er startet - er jeg
i Byretten. Den 17. september 2009 falder dommen - jeg får fuld medhold.

Glæden bliver dog kort, da Bøje & Brøchner anker sagen, den. 30. september
2009. Så nu skal den til Landsretten. Begrundelsen for ankesagen er, at Bøje
& Brøchner's advokat mener der er begået procedurefejl. Dette får han
medhold i.

Alt dette kunne være undgået, hvis Bøje & Brøchner havde ringet et par dage
efter jeg havde klaget, og bedt mig om at komme og tage en snak med dem, om
hvad der var gået galt. At Bøje & Brøchner vælger ikke at gøre dette,
beviser blot for mig, at de bevist snyder og bedrager og ikke vil stå til
ansvar for deres bevidste handling, nemlig endelig at have fundet et
"godtroende offer", som de kunne binde deres overgemte Ford på ærmet.

Ekstra Bladet og Landsretten

25. oktober 2009 skriver Ekstra Bladet om min sag: Side 1 og Side 2

14. april 2010 får jeg datoen for Landsretten: 31. august 2010. Altså et år
og elleve dage efter jeg var i Byretten. Utroligt at det skal tage så lang
tid!

31. august 2010: Ja, så skete det jeg frygtede, jeg taber sagen i
Landsretten!

Det er mig uforståeligt at de ikke kan se det, som Byretten så? Med dommen
har jeg mistet al tiltro til det danske retssystem. Det er bundråddent.
Bøje & Brøchner's Administrerende Direktør Bent Krogh og sælger Benjamin
Drachmann Nielsen er fyldt med løgn. Så man skal bare være bedrager og
snyder, da de åbenbart er fredet i systemet. Så længe det ikke går ud over
det offentlige. Så nu er der frit slag for bilhandlerne, til at sælge gamle
overgemte biler, uden at behøver fortælle kunden en snus om det.

Det er nemlig kotyme og helt okay IKKE at oplyse produktionsdatoen på en
bil, som retten udtrykte det. Det er helt op til køber selv at finde ud af
det!
Og at benytte importørens hjemmeside er ikke nok at henvise til, man skal
have den pågældende forretnings pris- og udstyrsliste. Ja ok, men
bilhandlere laver jo sat** ikke brochurer og prislister selv, det gør
importøren! Så skråt op med det danske retssystem.
Hvorfor ikke lovgive som tyskerne gør, at når en bil er ældre end et år fra
produktionsdatoen, så må den IKKE sælges som en ny bil.
VÅGN OP! inde i Folketinget, og lav en lov om det, I har sgu travlt nok med
at lovgive om alt muligt andet...

Hvad så nu?

Tjah, min advokat fortæller at der nok ikke er mulighed for at anke til
Højesteret. Han vil nu i samarbejde med FDM's jurist se på, om der er
mulighed for at anke sagen. Jeg mener jo at sagen er principiel, og derfor
bør ankes.

Advarsel!

Jeg skal, som du nok kan regne ud, på det kraftigste advare mod at handle
bil hos Bøje & Brøchner - Ford i Vejle! De er ikke blege for at sælge dig
flere år gamle biler, som nye! De er ikke blege for afvise enhver klage,
hvis man har noget at klage over! De er ikke blege for at lyve, for at
slippe for at skulle forholde sig til en klage! De er ikke blege for at tage
et slagsmål i retten - alt for at bruge din tid og penge - i forventning om
at man nok løber træt i de evindelige ventetider i det danske retssystem...!

Så hold dig LANGT væk fra Bøje & Brøchner - Ford i Vejle !!"

--
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/

Fra : Jet

Dato : 02-09-10 01:01

On 2 Sep., 02:43, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> at man nok løber træt i de evindelige ventetider i det danske retssystem...!
>
> Så hold dig LANGT væk fra Bøje & Brøchner - Ford i Vejle !!"

På nettet skulle være en site hvor man kan indtaste Model m.v. Chassis
nummer og få land og produktionsdato at vide ?
Fabrikerne producerer mange forskellige modeller til de enkelte lande,
eks. Danmark får den "skrabeste" (billigste) model,
pga den høje registreringsafgift.

nogen ved hvad den site hedder ?

/jet

Fra : Jet

Dato : 02-09-10 01:08

On 2 Sep., 10:00, Jet <jetro...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Fabrikerne producerer mange forskellige modeller til de enkelte lande,
> eks. Danmark får  den "skrabeste" (billigste) model,

kan det være denne ?

http://www.vehicleidentificationnumber.com/vehicle_identification_numbers_vin_europe.html

Fra : Jet

Dato : 02-09-10 01:23

> [...]
> Fabrikerne producerer mange forskellige modeller til de enkelte lande,
> eks. Danmark får  den "skrabeste" (billigste) model,

den her er beregnet for USA biler, jeg kan ikke finde sitet for Europa
biler ?

http://www.checkmycar.com/

Fra : Jet

Dato : 02-09-10 01:29

On 2 Sep., 10:22, Jet <jetro...@gmail.com> wrote:

> den her er beregnet for USA biler, jeg kan ikke finde sitet for Europa
> biler ?
>
> http://www.checkmycar.com/- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

liste over alle bilers Chassisnr. men igen kun for USA biler ?
http://www.decodethis.com/List.aspx

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-09-10 08:53

On Thu, 2 Sep 2010 00:29:06 -0700 (PDT), Jet <jetrotte@gmail.com>
wrote:

>liste over alle bilers Chassisnr. men igen kun for USA biler ?
>http://www.decodethis.com/List.aspx

Mon ikke også det virker for ikke US biler, det har da før kunne
bruges, ellers ring til importøren ?

Men hvem kontrollere den "nye" bil der står i forhandlerens udstilling
mht. fremstillingstidspunkt, ikke ret mange og det kan ikke forventes
at alm. bilkøbere har viden til at sætte sig ind i dette.

Men som køber forventer man en NY bil og ikke en der har stået i ret
mere end et halvt år.
Dette er bestemt også noget forhandlerne ved, men de holder deres
kæft, for hvis kunden opdager at bilen er "gammel" (men stadig
fabriksny) vil de forhandle prisen ned eller have en andet og mere
frisk eksemplar, og det er lig med tab for forhandleren.

Men problemet med overgemte biler er ikke nyt, det har eksisteret lige
så længe man har solgt biler.

Når man taler med FDM om dette (og de ikke har en arrig kunde i røret)
er svaret at den skal havde været overgemt i noget mere end 2 år inden
man har reel chance for at få noget ud af en retssag mod forhandleren.
Denne viden har forhandlerne også, så derfor er det op ad bakke hele
vejen.

Der har været flere tråde i denne gruppe om emnet og det er dersværre
oftes for kunden en taber sag.

Man kunne ønske et lovkrav om at bilens reelle alder skulle oplyses,
om ikke andet så på slutsedlen og det vel at mærke i klar forståelig
tekst. Så har man som kunde en reel mulighed for at vælge fra hvis det
er et vigtigt punkt for en.
Men forhandlerne vil stritte imod med arme og ben alt det de kan med
tons vis af tåbeargumenter fremfor at sige det som det er, det vil
betyde økonomisk tab for dem at denne oplysning skal frem i lyset.

/Hans

Fra : Petersen Michael

Dato : 02-09-10 19:25

Jet wrote:

> liste over alle bilers Chassisnr. men igen kun for USA biler ?
> http://www.decodethis.com/List.aspx

Hej Jet

Er der en dybere mening med at du ikke kan overkomme at klippe noget af
teksten væk?
Det er træls at skulle laaaangt ned i dine indlæg, for at se noget nyt...

Michael Petersen

Jeg vil hellere have en dag med kampe, end en uden, med en masse tuden.

Fra : Jet

Dato : 02-09-10 02:00

On 2 Sep., 10:52, Hans Kjaergaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
> tons vis af tåbeargumenter fremfor at sige det som det er, det vil
> betyde økonomisk tab for dem at denne oplysning skal frem i lyset.

vha dette link kan du finde Chassis nr. også kaldet VIN number
http://www.decodethis.com/List.aspx men svjv kun USA biler, jeg kan
ikke finde sitet for Europa biler ?

vha VIN number kan man se produktionsdato m.v. således ved køb af ny
bil eller brugt, få VIN og tjek selv, da
såvel registreringsattest f.g. kun nævner 1.gangs reg.dato og ikke
vigtigst Bilens Produktions-dag-måned-år.

På nye biler kan VIN number findes nederst i forruden førerside !

/jet

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-09-10 09:44

On Thu, 2 Sep 2010 00:59:57 -0700 (PDT), Jet <jetrotte@gmail.com>
wrote:

>vha dette link kan du finde Chassis nr. også kaldet VIN number
>http://www.decodethis.com/List.aspx men svjv kun USA biler, jeg kan
>ikke finde sitet for Europa biler ?
Der findes tons vis af sites på internettet hvor man kan dekode en bil
chassisnummer til produktionsår og måned.

>vha VIN number kan man se produktionsdato m.v. således ved køb af ny
>bil eller brugt, få VIN og tjek
Ja det kan man, men alm. bilkøbere kan ikke forventes at vide dette,
det er der problemet ligger.
Problemet er at kunde og forhandler taler forbi hinanden, når kunde
spørger "Er bilen nu ny ?", så svarer forhandleren (imod bedre
vidende) "Bilen er fabriksny" og evt. henviser til km. tælleren som
viser en meget lavt tal, og her glemmer de så at oplyse at de har
nulstillet tælleren (det kan man nemlig på nogle biler sålænge de ikke
har kørt særligt meget efter nogle nærmere retningslinjer)

>selv, da
>såvel registreringsattest f.g. kun nævner 1.gangs reg.dato og ikke
>vigtigst Bilens Produktions-dag-måned-år.
Det er en anden problemstilling mht. brugte biler, nemlig at de sælges
på første reg. dato og ikke på den reelle fremstillingsdato.

Og som jeg skrev i mit forrige indlæg:
Man kunne ønske et lovkrav om at bilens reelle alder skulle oplyses,
om ikke andet så på slutsedlen og det vel at mærke i klar forståelig
tekst.

Dette skal selvf. også gælde ved salg af brugte biler.
Men den bliver svær at få igemmen.

/Hans

Fra : henrik

Dato : 02-09-10 10:20

Var det så bare ford i vejle

Mazda i horsens syd (RAF) er bestemt IKKE bedre, så der skal man heller ikke
købe eller få lavet service.

henrik .

Fra : Per

Dato : 02-09-10 12:01

Henrik B. wrote:
> [...]
> Byretten, men har nu tabt sagen i Landsretten. Så nu er advokat og
> FDM gået sammen, for at vurdere om man skal gøre sagen principiel, og

Føj for katten noget svineri ..... ved godt hvor jeg ikke skal handle bil !

Det må da være en sag for pressen - de vil da elske den slags ?

/ Per

Fra : alexbo

Dato : 02-09-10 12:27

"Henrik B." skrev

> Hele sagen kan læses hér:
> http://www.bb-vejle.dk/

En rigtig kedelig sag, jeg savnerr nu at kunne læse slutseddel og/eller
købekontrakt, og for dens sags skyld dommene, det er lidt svært at vide på
hvilket grundlag dommene er afsgat.

>Min advokat skal nok bære noget af skylden, eftersom han var meget passiv
>under retssagen. Dommeren lagde f.eks. vægt på at jeg havde fået et
>prisafslag, grundet "alderen på bilen". Dette blev slet ikke anfægtet af
>min advokat. Og da jeg vidnede jeg heller ikke spurgt ind til dette.

>Det er mig uforståeligt at de ikke kan se det, som Byretten så? Med dommen
>har jeg mistet al tiltro til det danske retssystem. Det er bundråddent.

På den ene side kan han godt se at hans advokat er elendig, på den anden
side er retssystemet bundråddent.
Hvis han ikke bliver spurgt om det han ønsker må han selv sige hvad der skal
siges, hvis man sidder på hænderne får man ingenting gjort.
Man kan ikke forvente at vinde hvis man selv og ens advokat er passiv,
en retssag handler meget om at fremlægge ens argumenter, man kan ikke bare
sidde i
stolen og tro at en landsret bare er et ekspeditionskontor, der læser
byrettens dom og dømmer det samme.

Jeg synes han er blet dårligt behandlet af Ford, ingen tvilv om det, men det
er altså ikke nohk at stille sig forudrettet op og jamre.

Nu er det en hadeside der er skrevet og fred være med det, men der står ikke
rigtig noget brugbart man kan hjælpe ham videre med, hvad vil han gøre hvis
sagen kommer til højesteret, sige ingenting og tro at det går nok.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik B.

Dato : 02-09-10 12:43

> En rigtig kedelig sag, jeg savnerr nu at kunne læse slutseddel og/eller
> købekontrakt, og for dens sags skyld dommene, det er lidt svært at vide på
> hvilket grundlag dommene er afsgat.

Jeg skal se om jeg kan få kopi af disse ting smidt ind...

> [...]
> sidde i
> stolen og tro at en landsret bare er et ekspeditionskontor, der læser

Næææh, det har han så lært nu....

> [...]
> ikke rigtig noget brugbart man kan hjælpe ham videre med, hvad vil han
> gøre hvis sagen kommer til højesteret, sige ingenting og tro at det går

Tro mig, det er ikke planen at være passiv dér, ligesom (probono)advokaten
får at vide at hans indsats langtfra er tilfredsstillende.
Det er en skide træls sag at tabe - specielt hvis det delvis skyldes en
passiv advokat...

Fra : alexbo

Dato : 02-09-10 13:34

"Henrik B." skrev

> Jeg skal se om jeg kan få kopi af disse ting smidt ind...

Ja det er jo helt klart vigtigt at vide hvor han skal sætte ind næste gang
hvis der kommer en næste gang, hvad lagde byretten vægt på og hvad lagde
landsretten vægt på.

Hvis du kan så få domsudskrifterne og købspapirene og lad evt. juragruppen
se på det,.
Selv om sagen ikke kommer til højesteret, er der jo en mulighed for at gøre
advokaten ansvarlig det er helt sikkert ikke nemt, men en start vil være at
få nogle interesserede til at kigge på det og diskutere indbyrdes, det er
langt fra altid man bliver enige, men ofte er man meget klogere bagefter.

Retsafgørelser er offentlige altså ikke underlagt nogen ophavsret, så de må
offentligøres på en hjemmeside f.eks. det skal bare være en sober måde enten
i helhed eller uden meningsforstyrrende klip.

Slutsedler og købekontrakter og alle modtagne breve kan offentliggøres som
man synes, kun hvis der i et brev står noget der helt klart ikke bør
offentliggøres er der forbudt.
Det betyder at Ford kan ikke forlange at der ikke må offentliggøres.

Der stå vel næppe noget i brevene eller i dommen der er så privat at det
ikke må offentliggøres.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik B.

Dato : 02-09-10 14:10

> Ja det er jo helt klart vigtigt at vide hvor han skal sætte ind næste gang
> hvis der kommer en næste gang, hvad lagde byretten vægt på og hvad lagde
> landsretten vægt på.

Ér sat i værk...

> [...]
> være at få nogle interesserede til at kigge på det og diskutere indbyrdes,
> det er langt fra altid man bliver enige, men ofte er man meget klogere

Will do...

> [...]
> offentliggøres er der forbudt.
> Det betyder at Ford kan ikke forlange at der ikke må offentliggøres.

Ok - takker...

Fra : Niels Bengaard

Dato : 02-09-10 16:17

> [...]
> ikke rigtig noget brugbart man kan hjælpe ham videre med, hvad vil han
> gøre hvis sagen kommer til højesteret, sige ingenting og tro at det går

Taber man en sag ved domstolene må man også se lidt på sig selv udefra.
Havde man en vidersag og havde man ubetinget ret var man nok ikke endt som
taber.
Man må bare se at komme videre og få glemt sagen hurtigst muligt, ellers
ender man som en bitter gammel gråhåret mand alt for tidligt.

Mvh Niels

Fra : alexbo

Dato : 02-09-10 16:25

"Niels Bengaard" skrev

> Taber man en sag ved domstolene må man også se lidt på sig selv udefra.
> Havde man en vidersag og havde man ubetinget ret var man nok ikke endt som
> taber.

Sagen blev vundet i byretten, modparten ankede og læste grundigt på lektien,
hvad skal der gøres anderledes i landsretten og det gjorde de så, bilejeren
og hans advokat havde ingen plan, de troede at det gik af sig selv.
Det giver anledning til at se på hvorfor man vandt og hvorfor man tabte, og
om der kan gøres mere.

Jeg synes heller ikke man skal ende med at være en mand med en sag, mange
hyldemeter mapper og omgivelserne forpestet af omtalen i tide og utide.
Men at se på hvad der skete og hvorfor er ganske naturligt, når nu man har
to forskellig afgørelser.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik B.

Dato : 05-09-10 22:24

> [...]
> bilejeren
> og hans advokat havde ingen plan, de troede at det gik af sig selv.

Mere eller mindre. Bøje & Brøchner var flintrende ligeglad med udfaldet i
byretten. Der hersker ingen tvivl om deres fremgangsmåde (mødte op uden
advokat), for så at anke sagen på en producerefejl (man vidste ikke at man
var berettiget til en advokat!!). Og vi taler hér om et firma som har
eksisteret i årtier.....
Men smart var det...

> Det giver anledning til at se på hvorfor man vandt og hvorfor man tabte,
> og
> om der kan gøres mere.

Det gøres der så i øjeblikket, om den skal/kan komme i højesteret...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 05-09-10 22:22

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen

> Taber man en sag ved domstolene må man også se lidt på sig selv udefra.
> Havde man en vidersag og havde man ubetinget ret var man nok ikke endt som
> taber.

Eller hvis man havde en uduelig passiv og uengageret advokat....

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-10 15:27

Så er hjemmesiden opdateret med udskrift fra Landsretten -
http://www.bb-vejle.dk/
Sagen ligger nu hos procesbevillingsnævnet, med henblik på 3. instans
behandling ved Højesteret.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-09-10 17:16

> Så er hjemmesiden opdateret med udskrift fra Landsretten -
> http://www.bb-vejle.dk/
> Sagen ligger nu hos procesbevillingsnævnet, med henblik på 3. instans
> behandling ved Højesteret.

Ja, det er sgu noget lort - og afgiften spiller jo voldsomt ind her. I andre
lande havde man jo forlængst ordnet sagen på anden vis, men i DK blokerer
afgiften jo for en fornuftig hurtig afgørelse.

Jeg har været udsat for noget lignende, men fandt ud af det i aller sidste
sekund, fordi vi kom til forhandleren før den aftalte tid og derfor kunne
gennemgå bilen 112% ift. udstyrslisten inden, der skulle skrives under på
køb af den fabriksnye vogn. Bilen vidste sig ikke at være den model, som
forhandleren sagde, det var...

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 30-09-10 19:09

On Thu, 30 Sep 2010 16:27:29 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
>
>Så er hjemmesiden opdateret med udskrift fra Landsretten -
>http://www.bb-vejle.dk/

Hvorfor skjuler køber sig i denne sag ?
For det kan jo ikke være ham her, eller er det ?
************************************
Domænenavn:    bb-vejle.dk
DNS:       bb-vejle.dk
Oprettet:    01. september 2010
Registrant:
Bruger-id:    HBS147-DK
Navn:       Henrik B. Schmidt
Adresse:    Stavnsvej 14 A
Postnr. & By:    8381 Tilst
Land:       Danmark
Telefonnummer: +4520103558
Fuldmægtig:
Bruger-id:    HA3476-DK
Navn:       Domeneshop AS
Attention person:Domeneshop Hostmaster
Adresse:    Christian Krohgs gate 16
Postnr. & By:    0186 Oslo
Land:    Norway
Telefonnummer:   +4722943333
Navneserver:
ns1.hyp.net    HA3476-DK
ns2.hyp.net    HA3476-DK
***********************************

Når man laver den slags hadesider bør man stå ved hvem man er og ikke
forsøge at skjule dette.
Det fremgår jo ikke særligt klart hvem der står bag siden, men den er
skrevet i "jeg" form.

Det virker lidt plat at man gerne svine en navngiven forhandler og
dennes sælger til samtidig med at man ønsker sagen for en højere
domstolsprøvelse.
I et sådan tilfælde bør man klappe hesten indtil det er afgjort om
sagen kan prøves eller ej, og kan den prøves ved en højere instans så
vælge at fyre sit møgfald af indtil kendelsen er faldet.

/Hans

Fra : Kent Friis

Dato : 30-09-10 21:22

Den Thu, 30 Sep 2010 22:09:22 +0400 skrev Hans Kjaergaard:

> Hvorfor skjuler køber sig i denne sag ?
> For det kan jo ikke være ham her, eller er det ?
>
> Navn:       Henrik B. Schmidt

Han har postet under navnet "Henrik B." her i gruppen de gange han har
nævnt siden. Kalder du det at skjule sig?

> Når man laver den slags hadesider bør man stå ved hvem man er og ikke
> forsøge at skjule dette.
> Det fremgår jo ikke særligt klart hvem der står bag siden, men den er
> skrevet i "jeg" form.

At skrive "jeg" er da netop at stå ved hvad man skriver.

> [...]
> sagen kan prøves eller ej, og kan den prøves ved en højere instans så
> vælge at fyre sit møgfald af indtil kendelsen er faldet.

Hvis der var tvivl om sagen, og man var gået i retten for at få afgjort
hvem der har ret, ja.

Men når man ikke er i tvivl, og kun er i retten for at få snyderen dømt,
hvorfor skulle man så vente til kendelsen er faldet?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 30-09-10 21:54

On 30 Sep 2010 20:22:24 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Han har postet under navnet "Henrik B." her i gruppen de gange han har
>nævnt siden. Kalder du det at skjule sig?

>At skrive "jeg" er da netop at stå ved hvad man skriver.
Sitet er skrevet i "jeg" form, "Henrik B." har som OP i denne tråd
skrevet om sin bekendtes sag, citet: "Jeg har tidligere fortlt om min
bekendte, som er blevet godt og grundig snydt, hos Bøje & Brøchner -
Ford i Vejle.".
Ud fra det kan Henrik B. og den der skriver på sitet ikke være en og
samme person med mindre at de begge hedder "Henrik B."

> [...]
>
>Men når man ikke er i tvivl, og kun er i retten for at få snyderen dømt,
>hvorfor skulle man så vente til kendelsen er faldet?
Man kan aldrig være sikker på at vinde en sag i retten, aldrig.
Retten afgør jo ikke kun hvilken straf der skal uddeles, den afgør
først og fremmest placeringen af skyld, derefter kan der komme en evt.
straf ovenpå, men heller ikke det er jo sikkert.

Ved at gøre som her gjort, afskærer min sig selv og modparten fra evt.
at indgå en forlig. Ikke særligt hensigtsmessigt.

/Hans

Fra : Kent Friis

Dato : 30-09-10 22:02

Den Fri, 01 Oct 2010 00:54:09 +0400 skrev Hans Kjærgaard:

> [...]
> Ud fra det kan Henrik B. og den der skriver på sitet ikke være en og
> samme person med mindre at de begge hedder "Henrik B."

Ok, så, men så er det nok Henrik der har stået for domænet også. Vi
kan jo ikke alle have styr på alle hjørner af teknikken.

> Man kan aldrig være sikker på at vinde en sag i retten, aldrig.

Nej, men retten afgør ikke virkeligheden.

> [...]
>
> Ved at gøre som her gjort, afskærer min sig selv og modparten fra evt.
> at indgå en forlig. Ikke særligt hensigtsmessigt.

Forlig? Det bliver da kun hvis de er 100% sikre på at Henriks bekendte
vil vinde sagen.

Hvorfor skulle han så nøjes med et forlig?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-10 22:13

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Ok, så, men så er det nok Henrik der har stået for domænet også. Vi
> kan jo ikke alle have styr på alle hjørner af teknikken.

Sgu da godt at nogle fatter bare en lille smule... )

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-10 22:11

"Hans Kjærgaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Ved at gøre som her gjort, afskærer min sig selv og modparten fra evt.
> at indgå en forlig. Ikke særligt hensigtsmessigt.

Forlig?? *ROFL*
Du tænker på direkte mellem køber og sælger? Tjah, det var der lagt op til
fra starten, fra købers side - endda med tre forskellige løsningsforslag.
Forhandlere har fra dag ét, været kold som jordbæris. Forståeligt, han var
jo endelig sluppet af med sit gamle LO**...!

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-10 22:09

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvorfor skjuler køber sig i denne sag ?

Det gør han heller ikke! Du kan fint komme i kontakt med han, via han e-mail
på hjemmesiden, hvis det skulle være ønskeligt!

> Det fremgår jo ikke særligt klart hvem der står bag siden, men den er
> skrevet i "jeg" form.

Historien er fortalt af ejeren - jeg "hoster" siden!
Er den nu feset ind på lystavlen??

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 30-09-10 22:41

On Thu, 30 Sep 2010 23:08:59 +0200, "Henrik B."
> [...]

>Det gør han heller ikke! Du kan fint komme i kontakt med han, via han e-mail
>på hjemmesiden, hvis det skulle være ønskeligt!
Han skjuler sin identitet.

>Historien er fortalt af ejeren - jeg "hoster" siden!
Du hoster vist ikke særligt meget ?
**********************
www.Bb-Vejle.dk - Bb Vejle site info
www.bb-vejle.dk server location:Oslo in Norway
www.bb-vejle.dk ISP:Domeneshop AS, Oslo in Norway
www.bb-vejle.dk IP:194.63.248.47
10 Hosts on this IP
1.    www.dodsno.no
2.    www.akresportsupport.com
3.    www.ulv.no
4.    www.straxx.com
5.    lysebotn-touristcamp.com
6.    www.radhusteatret.no
7.    www.sau.no]
8.    rintalaeggertsson.com
9.    www.valtl.no
10.    www.frittvilt2.com
********************

Det oser langt væk af at man forsøger at gemme sig.

Det er generelt svært at tage folk alvorligt når de gemmer sig,
specielt når der er tale om at man udstiller et firma og en af deres
(tidligere) ansatte med navns nævnelse, og samtidig udstiller disse
som uhæderlige, og det så upåagtet at man pt har en dom for at de ikke
har handlet uhæderlige.

Fair nok at man er utilfreds med dommen, og man nu ansøger om
ankemulighed, men så burde man også vente til ankemuligheden er udtømt
inden man laver hadesider.

>Er den nu feset ind på lystavlen??
Nej.

/Hans

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-10 22:54

> Han skjuler sin identitet.

Som sagt, du kan jo skrive en mail til ham! Jeg er sikker på at du gerne må
få hans telefonnummer.
Det er mig der har valgt at anonymisere hans navn. Der er en del på f.eks.
Ford's forum, som ikke kan li' kritik af pågældende forhandler, så...

> Du hoster vist ikke særligt meget ?

Whatever! Domæneshop hoster - jeg har lavet siden!
Du er sgu da en ligegyldig kværulant af kaliber...

> [...]
> (tidligere) ansatte med navns nævnelse, og samtidig udstiller disse
> som uhæderlige, og det så upåagtet at man pt har en dom for at de ikke

Og en dom for at de har handlet uhæderligt - så hvad er din pointe??

> Fair nok at man er utilfreds med dommen, og man nu ansøger om
> ankemulighed, men så burde man også vente til ankemuligheden er udtømt
> inden man laver hadesider.

Fordi en evt. retsag har noget som helst at gøre med, om man er blevet
behandlet dårligt? I don't think so...

> Nej.

Nej, det er sgu tydeligt for enhver...

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 30-09-10 23:16

On Thu, 30 Sep 2010 23:53:42 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>"Hans Kjærgaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

>Som sagt, du kan jo skrive en mail til ham! Jeg er sikker på at du gerne må
>få hans telefonnummer.
Det er ikke et spørgsmål om at kunne komme i kontakt med ham, det er
et spørgsmål om at fremstå troværdigt, det gør man ikke når man gemmer
sig.

>Det er mig der har valgt at anonymisere hans navn. Der er en del på f.eks.
>Ford's forum, som ikke kan li' kritik af pågældende forhandler, så...
Så hvad ?

>Whatever! Domæneshop hoster - jeg har lavet siden!
>Du er sgu da en ligegyldig kværulant af kaliber...
Jeg forholder mig til det du selv oplyser, og det passede så ikke.

>Og en dom for at de har handlet uhæderligt - så hvad er din pointe??
Nej den dom er annuleret, sat ud af kraft om du vil, det er ligesom
ideen i anke.

>Fordi en evt. retsag har noget som helst at gøre med, om man er blevet
>behandlet dårligt? I don't think so...
Hvad er det så man vil opnå med en anke ?

>Nej, det er sgu tydeligt for enhver...
Det er dig som ikke fatter ret meget.
Jeg har flere gange i forskellige tråde omhandlende problemstillingen
med overgemte biler forklaret at retspraksis i langt de fleste sager
går køber imod, denne oplysning har du totalt ignoreret.
Ja du har måske rådgivet din ven til at gå i retten på denne sag ?

Men ved du hvad, gå i retten for 30.000 kr, i en handel med 280000 kr.
Der skal man virkelig være en person der tror meget på sine
principper, og det betyder ofte at man kobler sin fornuft fra.

Men hvis din ven syntes at det er fedt at kaste gode penge efter
dårlige, så fint med mig.

/Hans

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-10 23:33

> [...]
> med overgemte biler forklaret at retspraksis i langt de fleste sager
> går køber imod, denne oplysning har du totalt ignoreret.

Kunne det måske tænkes at sagens principielle karakter kunne være årsagen?

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 01-10-10 00:00

On Fri, 1 Oct 2010 00:33:08 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>"Hans Kjærgaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

>Kunne det måske tænkes at sagens principielle karakter kunne være årsagen?

Meget er ofret på princippets alter, meget tid og mange penge,
sjældent har det ført til det ønskede resultat.

Man skal slås for sine principper, men der er oftest ikke fugls føde i
det.

Kamp for princippernes skyld er for det meste et udtryk for
dumstædighed.

Særligt galt går det når enkeltpersoner fører principielle
enkeltsager.
Læs: De vinder sjældent, men bevares, de får ført kampen.

/Hans

Fra : Henrik B.

Dato : 01-10-10 00:12

> [...]
> enkeltsager.
> Læs: De vinder sjældent, men bevares, de får ført kampen.

Og med de holdninger ændres intet! Kunne det tænkes at FDM var ind over?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-10-10 05:05

"Hans Kjærgaard" skriver:

> Det oser langt væk af at man forsøger at gemme sig.

Avah?

Klaus