|
| Ændre stor mc til lille mc Fra : Ivan Nielsen |
Dato : 25-08-10 20:44 |
|
Hej
Jeg har en Yamaha FZ6 S2 2007 med 98 HK. Forleden fandt jeg på Ebay en
droslingssæt til 34 HK. Der medfølger Tüv papirer som bekræfter at sættet
passer på en model RJ14 som min.
Men er der nogen der ved hvad man skal gøre (udover at montere sættet) for
at det bliver lovlig for en ung nybegynder at køre på cyklen. Skal den
synes? Jeg tror jo i min naivitet at når sættet er godkendt i et EU land
gælder godkendelsen vel i resten af EU.
Nogen erfaringer???
Med venlig hilsen
Ivan Nielsen
Yamaha FZ& s2 - der er go'
| |
jopa (25-08-2010)
| Kommentar Fra : jopa |
Dato : 25-08-10 21:54 |
|
Efter mange tanker skrev Ivan Nielsen:
>
> Men er der nogen der ved hvad man skal gøre (udover at montere sættet) for at
> det bliver lovlig for en ung nybegynder at køre på cyklen. Skal den synes?
Den skal synes og omregistreres til lille mc under alle
omstændigheder.
--
Mvh John
www.johns-web.dk
www.wordpresstema.dk
| |
Steen Gruby (25-08-2010)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 25-08-10 22:06 |
|
On Wed, 25 Aug 2010 22:53:32 +0200, jopa <admin@jp-web.invalid> wrote:
Hej.
>>
>> Men er der nogen der ved hvad man skal gøre (udover at montere sættet) for at
>> det bliver lovlig for en ung nybegynder at køre på cyklen. Skal den synes?
>
>Den skal synes og omregistreres til lille mc under alle
>omstændigheder.
Det er korrekt.
Og så vidt jeg husker skal der medbringes en erklæring fra det
værksted der har monteret det af hvilken det fremgår at cyklen holder
sig på 34 HK.
Jeg ved ikke hvor strikst man ser på det.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo, Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956, NSU Super FOX 1958
Velocette Venom 1960 alle på www.gruby.dk
| |
jopa (25-08-2010)
| Kommentar Fra : jopa |
Dato : 25-08-10 23:36 |
|
Steen Gruby har bragt dette til os:
> Og så vidt jeg husker skal der medbringes en erklæring fra det
> værksted der har monteret det af hvilken det fremgår at cyklen holder
> sig på 34 HK.
> Jeg ved ikke hvor strikst man ser på det.
Alt efter synssted så plejer de ikke at checke cyklen kun papirene på
at den er droslet
--
Mvh John
www.wordpresstema.dk
| |
Per (26-08-2010)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 26-08-10 08:18 |
|
Steen Gruby wrote:
> On Wed, 25 Aug 2010 22:53:32 +0200, jopa <admin@jp-web.invalid> wrote:
>
> Hej.
>>>
>>> Men er der nogen der ved hvad man skal gøre (udover at montere
>>> sættet) for at det bliver lovlig for en ung nybegynder at køre på
>>> cyklen. Skal den synes?
>>
>> Den skal synes og omregistreres til lille mc under alle
>> omstændigheder.
>
> Det er korrekt.
> Og så vidt jeg husker skal der medbringes en erklæring fra det
> værksted der har monteret det af hvilken det fremgår at cyklen holder
> sig på 34 HK.
> Jeg ved ikke hvor strikst man ser på det.
Vil det sige, at man ikke selv må sætte droslingskittet på, siden man skal
have en erklæring med fra et værksted ?
Mvh,Per
| |
Steen Gruby (26-08-2010)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 26-08-10 11:09 |
|
On Thu, 26 Aug 2010 09:18:27 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:
Hej Per.
>
>Vil det sige, at man ikke selv må sætte droslingskittet på, siden man skal
>have en erklæring med fra et værksted ?
>
Noget i den stil.
Det var faktisk det jeg ville gøre opmærksom på, og det er værd at
undersøge før man skal optræde for synsfolkene.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo, Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956, NSU Super FOX 1958
Velocette Venom 1960 alle på www.gruby.dk
| |
Jim Andersen (26-08-2010)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 26-08-10 11:39 |
|
"Ivan Nielsen" <ivan@kloge.dk> skrev i en meddelelse
news:4c757262$0$4806$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej
> Jeg har en Yamaha FZ6 S2 2007 med 98 HK. Forleden fandt jeg på Ebay en
> droslingssæt til 34 HK. Der medfølger Tüv papirer som bekræfter at sættet
> passer på en model RJ14 som min.
Smut ned i din lokale synshal og tag en snak med dem.
/jim
| |
Henrik Kolle Rasmuss~ (26-08-2010)
| Kommentar Fra : Henrik Kolle Rasmuss~ |
Dato : 26-08-10 16:52 |
|
"Jim Andersen" <jim@officeconsult.invalid> skrev i en meddelelse
news:i55g97$t59$1@news.eternal-september.org...
> "Ivan Nielsen" <ivan@kloge.dk> skrev i en meddelelse
> news:4c757262$0$4806$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Hej
>> Jeg har en Yamaha FZ6 S2 2007 med 98 HK. Forleden fandt jeg på Ebay en
>> droslingssæt til 34 HK. Der medfølger Tüv papirer som bekræfter at sættet
>> passer på en model RJ14 som min.
>
> Smut ned i din lokale synshal og tag en snak med dem.
>
> /jim
>
vi har lige droslet en Honda 400 N til min søn, vi købte droslingssættet med
papirer, herefter blev den synet som lille mc, det var så det.
mvh Hwneik Kolle
| |
Ivan Nielsen (26-08-2010)
| Kommentar Fra : Ivan Nielsen |
Dato : 26-08-10 22:02 |
|
>>> Hej
>>> Jeg har en Yamaha FZ6 S2 2007 med 98 HK. Forleden fandt jeg på Ebay en
>>> droslingssæt til 34 HK. Der medfølger Tüv papirer som bekræfter at
>>> sættet passer på en model RJ14 som min.
>>
>> Smut ned i din lokale synshal og tag en snak med dem.
>>
>> /jim
>>
> vi har lige droslet en Honda 400 N til min søn, vi købte droslingssættet
> med papirer, herefter blev den synet som lille mc, det var så det.
> mvh Hwneik Kolle
Det var jo nok lige det svar, som jeg ønskede at høre.
Hvilke papirer var det præcist I havde fået med til droslingssættet.
Og I monterede det selv?
Kan du fortælle hvor I fik den synet.
Men jeg havde jo nok drømt om at man bare kunne skifte om ind imellem, alt
efter om det var mig eller datteren der skulle ud at køre. På Yamahaen
foregår droslingen nemlig meget simpelt ved et stop på
gaskabelarmsdrejetingen på spjældakslen. Men på den anden side, hvis jeg kan
leve med den lave ydelse i et års tid, kan jeg vel så spare et par tusinde i
forsikring.
Tak til alle i gruppen for sædvanligvis kompetente svar.
m v h
Ivan Nielsen
| |
S.B. (27-08-2010)
| Kommentar Fra : S.B. |
Dato : 27-08-10 20:01 |
|
"Ivan Nielsen" <ivan@kloge.dk> skrev i en meddelelse
news:4c76d646$0$4807$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>>>> Hej
>>>> Jeg har en Yamaha FZ6 S2 2007 med 98 HK. Forleden fandt jeg på Ebay en
>>>> droslingssæt til 34 HK. Der medfølger Tüv papirer som bekræfter at
>>>> sættet passer på en model RJ14 som min.
>>>
>>> Smut ned i din lokale synshal og tag en snak med dem.
>>>
>>> /jim
>>>
>> vi har lige droslet en Honda 400 N til min søn, vi købte droslingssættet
>> med papirer, herefter blev den synet som lille mc, det var så det.
>> mvh Hwneik Kolle
> Det var jo nok lige det svar, som jeg ønskede at høre.
> Hvilke papirer var det præcist I havde fået med til droslingssættet.
> Og I monterede det selv?
> Kan du fortælle hvor I fik den synet.
>
> Men jeg havde jo nok drømt om at man bare kunne skifte om ind imellem, alt
> efter om det var mig eller datteren der skulle ud at køre. På Yamahaen
> foregår droslingen nemlig meget simpelt ved et stop på
> gaskabelarmsdrejetingen på spjældakslen. Men på den anden side, hvis jeg
> kan leve med den lave ydelse i et års tid, kan jeg vel så spare et par
> tusinde i forsikring.
>
> Tak til alle i gruppen for sædvanligvis kompetente svar.
>
> m v h
>
> Ivan Nielsen
Køb en lille MC til hende, bliver ikke meget dyrer med en ansvarsforsikring
på.
Samtidig med optjener hun anciennitet til den dag hun selv skal have sit
egen køretøj
Og som bonus, hun skrammer ikke din MC hvis hun skulle være uheldig og lægge
den ned.
fx kan en Suzuki GZ 250 Marauder købes mellem 13 - 18.000 kr. og der er jo
trods alt en vis gensalgsværdi i den
3 års anciennitet gør vel hun falder så meget i forsikring, alt efter hvad
hun selvf. vælger at købe til den tid, at den er betalt hjem
Søren
| |
|
|