/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Nissaner med Renaultmotorer?
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 23-08-10 22:56

Hej,

Min bedre halvdel snakker om at de nye Primera P12 kører med
Renault-motorer.

Mit spørgsmål er: Gælder dette alle motorer eller kun diesel?

Hvad er fup, hvad er fakta?

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.


 
 
Martin Bak (24-08-2010)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 24-08-10 07:27


"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i en meddelelse
news:4c72ee85$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej,
>
> Min bedre halvdel snakker om at de nye Primera P12 kører med
> Renault-motorer.
>
>
Sært eksemplar du har der

--
Martin
www.martinbak.dk/




TDN (24-08-2010)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 24-08-10 07:36


"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
news:4c72ee85$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej,
>
> Min bedre halvdel snakker om at de nye Primera P12 kører med
> Renault-motorer.
>
> Mit spørgsmål er: Gælder dette alle motorer eller kun diesel?
>
> Hvad er fup, hvad er fakta?
>
> --
> Troels
> BMW - Freude am Fahren.

Jov, de kører med Renault motorer og på Renault platforme, det er Renault
der har kontrollen med Nissan efter Nissans krise.

Mvh
Thomas


Henrik B. (24-08-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-08-10 08:13

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
news:4c72ee85$0$278$14726298@news.sunsite.dk...

> Min bedre halvdel snakker om at de nye Primera P12 kører med
> Renault-motorer.
>
> Mit spørgsmål er: Gælder dette alle motorer eller kun diesel?
>
> Hvad er fup, hvad er fakta?

Jeg vil tro at det kun drejer sig om diesella'erne.
Omvendt er der også visse Renault'er, som kører med Nissan motor...

--
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/
http://www.facebook.com/whalewars
http://www.saabklub.dk/


KASO (25-08-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 25-08-10 21:00


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4c737100$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
> news:4c72ee85$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Min bedre halvdel snakker om at de nye Primera P12 kører med
>> Renault-motorer.
>>
>> Mit spørgsmål er: Gælder dette alle motorer eller kun diesel?
>>
>> Hvad er fup, hvad er fakta?
>
> Jeg vil tro at det kun drejer sig om diesella'erne.

Jeg kan ihvertfald ikke lige komme på andre...

> Omvendt er der også visse Renault'er, som kører med Nissan motor...

2.0dCi blev svjh. udviklet i fællesskab - den har også kæde istedet for
tandrem - ligesom Nissan normalt gør.

1.9dCi erstattes til næste år af en 1.6 med samme ydelse - mon ikke den også
får kæde....?


Henrik B. (25-08-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-08-10 21:12

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:4c75764b$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Omvendt er der også visse Renault'er, som kører med Nissan motor...
>
> 2.0dCi blev svjh. udviklet i fællesskab - den har også kæde istedet for
> tandrem - ligesom Nissan normalt gør.

Og nogle af varevognene kører med rene Nissan motorer...

--
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/
http://www.facebook.com/whalewars
http://www.saabklub.dk/


KASO (29-08-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 29-08-10 15:05


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4c757934$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4c75764b$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> Omvendt er der også visse Renault'er, som kører med Nissan motor...
>>
>> 2.0dCi blev svjh. udviklet i fællesskab - den har også kæde istedet for
>> tandrem - ligesom Nissan normalt gør.
>
> Og nogle af varevognene kører med rene Nissan motorer...
>
Samme varevogne bygges i England på en gl. Vauxhall fabrik, hvorfra de
sælges som Opel, Vauxhall, Nissan og Renault - det er et værre rod
efterhånden

For at øge forvirringen, så er Renault Koleos bygget af Samsung på basis af
Nissan teknik (Renault ejer også Samsung (bilfabrikken - ikke
elektronikdelen)).


Troels [around 9000] (25-08-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 25-08-10 22:00

> 2.0dCi blev svjh. udviklet i fællesskab - den har også kæde istedet for
> tandrem - ligesom Nissan normalt gør.

Om det er positivt kan så diskuteres. Nissan producerer ikke biler TIL det
danske marked, og det kan være svært at tage hensyn til at biler i DK let
runder 400.000 km i deres levetid - men jeg synes ikke det er snildt at lave
noget der er "vedligeholdelsesfrit", og som betyder "Game Over" til motoren
ved ca. 300.000 km. (Her tænker jeg på P10/P11 1.6'erens evne til at smide
kæden ved omkring 300kkm)

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.


Petersen Michael (25-08-2010)
Kommentar
Fra : Petersen Michael


Dato : 25-08-10 22:16

Troels [around 9000] wrote:

> Om det er positivt kan så diskuteres. Nissan producerer ikke biler
> TIL det danske marked, og det kan være svært at tage hensyn til at
> biler i DK let runder 400.000 km i deres levetid - men jeg synes ikke
> det er snildt at lave noget der er "vedligeholdelsesfrit", og som
> betyder "Game Over" til motoren ved ca. 300.000 km. (Her tænker jeg
> på P10/P11 1.6'erens evne til at smide kæden ved omkring 300kkm)

Hmm..
Jeg har kørt P10 der har kørt både 300 og 450KKm uden at skifte kæde.
Lige nu har jeg en med 287KKm på klokken, den rasler ikke uhyggeligt...

I øvrigte er der vel ingen der forhindre at man lægger en ny kæde i ved
300.000 Km - hvis man føler trang til det?
Så game over - det styrer man jo selv

--
Med venlig hilsen
Michael Petersen

Den lykkelige ejer af gennem tiden 7 P10ér pt, dog kun 3 stk.





Troels [around 9000] (25-08-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 25-08-10 22:21

> Hmm..
> Jeg har kørt P10 der har kørt både 300 og 450KKm uden at skifte kæde.
> Lige nu har jeg en med 287KKm på klokken, den rasler ikke uhyggeligt...

Raslen kommer nu heller ikke som forvarslen - SNAP, så du'r den ikke
længere. Min kæreste har været uheldig med en enkelt P10er, og svigermor med
en P10 og en P11. (Og man kan spørge sig selv, hvorfor fanden kører de så
begge Nissan stadig?)

> I øvrigte er der vel ingen der forhindre at man lægger en ny kæde i ved
> 300.000 Km - hvis man føler trang til det?
> Så game over - det styrer man jo selv

Ah, både og. Den gennemsnitlige Primera-ejer drøner sgu ikke lige ud og
skifter kædekit.

> Den lykkelige ejer af gennem tiden 7 P10ér pt, dog kun 3 stk.

Den ulykkelige med en svigerfamilie der forguder Primeraer.

Svigermors P11 facelift har gået 244.000 km nu, den står snart for ny kæde,
og kærestens P10er har blot gået 220.000 km, så der går lidt tid før jeg får
sorte fingre af dén (well, ihvertfald lige på kædepunktet).

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.


Petersen Michael (25-08-2010)
Kommentar
Fra : Petersen Michael


Dato : 25-08-10 22:32

Troels [around 9000] wrote:

> Raslen kommer nu heller ikke som forvarslen - SNAP, så du'r den ikke
> længere. Min kæreste har været uheldig med en enkelt P10er, og
> svigermor med en P10 og en P11. (Og man kan spørge sig selv, hvorfor
> fanden kører de så begge Nissan stadig?)

Fordi det er en ret driftsikker bil
Jeg har valgt at køre i ældre kasser, og i den forbindelse har jeg ikke
fundet noget der passer mig bedre mht. størrelse på bilen, og økonomi.
Det er ikke fordi jeg kører blød hat kørsel..
Men de holder alligevel.. Ok i en alder af 16 år er de begyndt at ruste
Men mekanisk eller elektrisk synes jeg ikke der er de store problemer.. Ikke
i forhold til det bøvl jeg har haft med andre mærker.
(Jeg er noget forundret over at jeg kunne få mønsteret raspet af et par
Michelin fordæk på under 8.000 Km)

>> I øvrigte er der vel ingen der forhindre at man lægger en ny kæde i
>> ved 300.000 Km - hvis man føler trang til det?
>> Så game over - det styrer man jo selv

> Ah, både og. Den gennemsnitlige Primera-ejer drøner sgu ikke lige ud
> og skifter kædekit.

Sikkert ikke, men så kan man vende den igen..
De mønter der er sparet på tandremsskift for hver 60 - 100KKm kan så
investeres i kædeskift - hvis man finder det nødvendigt..

>> Den lykkelige ejer af gennem tiden 7 P10ér pt, dog kun 3 stk.
>
> Den ulykkelige med en svigerfamilie der forguder Primeraer.



Jeg var nu også ret glad for min Patrol, den var bare møj dyr...

> Svigermors P11 facelift har gået 244.000 km nu, den står snart for ny
> kæde, og kærestens P10er har blot gået 220.000 km, så der går lidt
> tid før jeg får sorte fingre af dén (well, ihvertfald lige på
> kædepunktet).

Min hverdags slæde P10 1,6 LXhar kørt knap 220.000 den fejler ikke noget
kærestens med P10 1,6 LX 286.000 km er nok lidt mere brugt..
og så er der min P10 2,0 slx aircon, aut med 176.000 som mekanisk er fin,
men hvor røde orm har gjort et seriøst indhug.. Den glæder jeg mig til at
riste sammen, så den kan blive opgraderet til hverdags bil

--
Med venlig hilsen
Michael Petersen

Jeg vil hellere have en dag med kampe, end en uden, med en masse tuden.




Troels [around 9000] (26-08-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 26-08-10 00:22

> Fordi det er en ret driftsikker bil

Ah, der giver hverken min kæreste eller svigermor dig dog ret... Svigermors
W11 åd en luftmassemåler, da svigersønnen ih-så-klog foreslog det fik han
besked jo, at han "jo" bare var it-supporter, og bilen røg på værksted.

3 uger senere opgav de (men den fik da en masse shiny og dyre dele i
tændingsanlægget, og nyt benzinfilter, trods det gamle kun havde kørt 1500
km), og ville sende bilen til BOSCH, der så havde 3 dages ventetid. Som et
sidste forsøg skifede de LMM, og VUPTI.

Siden hen har bilerne kun været i mine hænder, hvis der skulle skrues..

Nu er kærestens generator så begyndt at skabe sig, ladelampen lyser svagt
indimellem. Kul, siger du? Jovist, men, det er ikke liiiige BOSCH-typen, den
er besudlet med Generatoren har kun kørt 3000 km (skiftet på
Nissan-værksted), men Nissan afviser blankt der kan være tale om dækning på
garantien.

Suk, på den igen.

> Jeg har valgt at køre i ældre kasser, og i den forbindelse har jeg ikke
> fundet noget der passer mig bedre mht. størrelse på bilen, og økonomi.
> Det er ikke fordi jeg kører blød hat kørsel..

Golf 2 synes jeg helt ærligt gør det bedre ;) Selv min gamle ALT for billige
E36 320i gjorde det bedre end svigerfamiliens Nissan'er...

> Min hverdags slæde P10 1,6 LXhar kørt knap 220.000 den fejler ikke noget
> kærestens med P10 1,6 LX 286.000 km er nok lidt mere brugt..
> og så er der min P10 2,0 slx aircon, aut med 176.000 som mekanisk er fin,
> men hvor røde orm har gjort et seriøst indhug.. Den glæder jeg mig til at
> riste sammen, så den kan blive opgraderet til hverdags bil

Røde orm og P10+P11 går bare hånd i hånd. Selv Svigermors W11 fra 2000 er
begyndt at blive rød...

OK, jeg har vidst et anstrengt forhold til Nissan, kan jeg godt se... Kan
det have noget at gøre med den ¤_41£@£@341!! placering af oliefilteret, BAG
på blokken, helt oppe under indsugningsmanifolden. Det koster en
skruetrækker igennem filteret HVER gang (en tang kan jo ikke komme derop, og
specialværktøjet er endnu ikke indkøbt..) og en ny t-shirt.

Længe leve BMWen, der tager man filteret med hænderne oppefra, man kan komme
til at lægge kræfter i. Dét rar! Specielt når jeg skifter olie for hver
5.000 km...

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.


Petersen Michael (26-08-2010)
Kommentar
Fra : Petersen Michael


Dato : 26-08-10 19:56

Troels [around 9000] wrote:

> Siden hen har bilerne kun været i mine hænder, hvis der skulle
> skrues..



> Nu er kærestens generator så begyndt at skabe sig, ladelampen lyser
> svagt indimellem. Kul, siger du? Jovist, men, det er ikke liiiige
> BOSCH-typen, den er besudlet med Generatoren har kun kørt 3000 km
> (skiftet på Nissan-værksted), men Nissan afviser blankt der kan være
> tale om dækning på garantien.
>
> Suk, på den igen.

Min ladelampe har lyst svagt i ca 2 år, men generatoren virker fint, så det
gider jeg ikke bekymre mig om.

> OK, jeg har vidst et anstrengt forhold til Nissan, kan jeg godt se...
> Kan det have noget at gøre med den ¤_41£@£@341!! placering af
> oliefilteret, BAG på blokken, helt oppe under indsugningsmanifolden.
> Det koster en skruetrækker igennem filteret HVER gang (en tang kan jo
> ikke komme derop, og specialværktøjet er endnu ikke indkøbt..) og en
> ny t-shirt.

Hmm. Jeg spænder ikke filteret hårdere end at jeg kan tage det af med
hænderne..
Jeg har dog købt sådan en 3 benet fanden til at sætte på en skraldenøgle..
Den har også været brugt en enkelt gang...

Lige nu bander jeg lidt over at jeg mangler en 36mm top, for jeg skal have
skiftet en ABS ring på det ene forhjul..
Der er ingen grund til at skifte trækaksel - når man kan købe en løs ring..

Så vidt jeg kan se kan jeg nøjes med at tage den nederste bolt i ophænget,
men det vil vise sig..
Ellers må jeg også demontere for oven..

Jeg synes de klarer sig fint de P10ér hvis bare de får en tår olie og et
frisk filter for hver 15KKm så skal der ikke rigtigt mere vedligehold til,
jeg kigger lidt til bremser og rust sådan op mod syns dato..


--
Med venlig hilsen
Michael Petersen

Jeg vil hellere have en dag med kampe, end en uden, med en masse tuden.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste