> Fordi det er en ret driftsikker bil
Ah, der giver hverken min kæreste eller svigermor dig dog ret... Svigermors
W11 åd en luftmassemåler, da svigersønnen ih-så-klog foreslog det fik han
besked jo, at han "jo" bare var it-supporter, og bilen røg på værksted.
3 uger senere opgav de (men den fik da en masse shiny og dyre dele i
tændingsanlægget, og nyt benzinfilter, trods det gamle kun havde kørt 1500
km), og ville sende bilen til BOSCH, der så havde 3 dages ventetid. Som et
sidste forsøg skifede de LMM, og VUPTI.
Siden hen har bilerne kun været i mine hænder, hvis der skulle skrues..
Nu er kærestens generator så begyndt at skabe sig, ladelampen lyser svagt
indimellem. Kul, siger du? Jovist, men, det er ikke liiiige BOSCH-typen, den
er besudlet med
Generatoren har kun kørt 3000 km (skiftet på
Nissan-værksted), men Nissan afviser blankt der kan være tale om dækning på
garantien.
Suk, på den igen.
> Jeg har valgt at køre i ældre kasser, og i den forbindelse har jeg ikke
> fundet noget der passer mig bedre mht. størrelse på bilen, og økonomi.
> Det er ikke fordi jeg kører blød hat kørsel..
Golf 2 synes jeg helt ærligt gør det bedre ;) Selv min gamle ALT for billige
E36 320i gjorde det bedre end svigerfamiliens Nissan'er...
> Min hverdags slæde P10 1,6 LXhar kørt knap 220.000 den fejler ikke noget
> kærestens med P10 1,6 LX 286.000 km er nok lidt mere brugt..
> og så er der min P10 2,0 slx aircon, aut med 176.000 som mekanisk er fin,
> men hvor røde orm har gjort et seriøst indhug.. Den glæder jeg mig til at
> riste sammen, så den kan blive opgraderet til hverdags bil
Røde orm og P10+P11 går bare hånd i hånd. Selv Svigermors W11 fra 2000 er
begyndt at blive rød...
OK, jeg har vidst et anstrengt forhold til Nissan, kan jeg godt se... Kan
det have noget at gøre med den ¤_41£@£@341!! placering af oliefilteret, BAG
på blokken, helt oppe under indsugningsmanifolden. Det koster en
skruetrækker igennem filteret HVER gang (en tang kan jo ikke komme derop, og
specialværktøjet er endnu ikke indkøbt..) og en ny t-shirt.
Længe leve BMWen, der tager man filteret med hænderne oppefra, man kan komme
til at lægge kræfter i. Dét rar! Specielt når jeg skifter olie for hver
5.000 km...
--
Troels
BMW - Freude am Fahren.