MicJen explained :
> En kollega har fået tilbudt en VW Passat årgang 1995 stationcar.
>
Jeg har en magen til, har haft den i 1½år, stor, dejlig, uøkonomisk bil
> Han har fået oplyst følgende:
>
> 170.000 km
>
Min runder snart 300.000, intet problem, virker som ny!
> 2.0 Benzin, automatgear.
2.0, manuel.
> Fuldautomatisk klimaanlæg.
>
Intet af den slags her, det er jo en tysker.
> Farve: Sort på afstand, tæt på er den Dunkel-Aubergine.
>
Rustfarvet, også der hvor lakken stadig sidder fast
> Lakken er ikke fejlfri, og der er et stenslag i nederste venstre hjørne af
> forruden der er løbet lidt.
>
Det går nok, men trækker selvfølgelig prisen meget ned, eller sælger
skifter den, uden merpris.
> Den trænger også til en undervognsbehandling.
>
Det er ikke nok, den skal have fra top til bund.
> Prisen er oplyst til at skal være ca. 25.000,-
>
I mine øjne, ca. 15-10k for højt.
> Der er ca. et år til syn.
>
> Er der kendte svagheder på denne model? (Rust, motor, mekanik?)
>
Rust, rust, rust og atter rust. Jeg har aldrig oplevet en spand der
ruster så meget, men den er fantastisk at køre i!
Jeg har (kun) haft brugte japanere, før denne Passat, og jeg har aldrig
oplevet nogen bil der rustede så meget.
Ud over det, har jeg endnu ikke oplevet den fejle noget, alm. slid skal
selvfølgelig forventes, og en bil der bare er rigtig dejlig at køre i,
med et godt bundtræk, jeg blev virkelig forbavset, og byttede straks
min nyere bil, med konen.
> Hvad kan man påregne sådan en kører pr. liter benzin?
MAX. 10 hvis du lader konen køre med den blødeste stilet der findes i
hele verden!
>
> Hvad koster sådan en undervognsbehandling ca.?
>
Fisk, men læs ovenstående.
> En ny forrude lyder ret dyr (men jeg ved det ikke). Er der billigere
> alternativer?
Sælger betaler.
>
> På forhånd tak.
Selv tak
Kai