|
| Jeg undres Fra : Ukendt |
Dato : 04-08-10 18:27 |
|
Jeg undres hvordan den tidl. ejer kan slide bakkerne i håndbremsen op så de
kører metal mod metal?. Tja jeg er ikke sikker på jeg kan tåle at høre
sandheden.
Der er skiver for og bag i bimmeren, og så bakker til håndbremsen.
Jeg plejer kun at bruge håndbremsen til parkering, men det kan jeg så se at
den tidl. ejer ikke gjorde.
Øv hvorfor brokkede jeg mig ikke da der var garanti på bilen, det var
allerede
galt der.
Nå men jeg måtte så samle skidtet igen da jeg ikke lige har nogle bakker
liggende.
--
Tom
| |
Klaus D. Mikkelsen (04-08-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 04-08-10 18:31 |
|
Tom skriver:
>
> Jeg plejer kun at bruge håndbremsen til parkering, men det kan jeg så se at
> den tidl. ejer ikke gjorde.
Håndbremsevendinger?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Troels [around 9000] (04-08-2010)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 04-08-10 18:40 |
|
> Nå men jeg måtte så samle skidtet igen da jeg ikke lige har nogle bakker
> liggende.
Det lyder mere som en bil, hvor ankerpladen bag har været rustet, så de 2
nagler der normalt holder bakkerne på plads, har været raslet ud - det giver
et ekstremt slid på de i forvejen små bakker, og så ender det som du
beskriver.
Dét er skide typisk BMW.
Troels
| |
Ukendt (04-08-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-08-10 19:22 |
|
"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
news:4c59a60e$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
>> Nå men jeg måtte så samle skidtet igen da jeg ikke lige har nogle bakker
>> liggende.
>
> Det lyder mere som en bil, hvor ankerpladen bag har været rustet, så de 2
> nagler der normalt holder bakkerne på plads, har været raslet ud - det
> giver et ekstremt slid på de i forvejen små bakker, og så ender det som du
> beskriver.
>
> Dét er skide typisk BMW.
Tror desværre det er håndbremsevendinger, Ankerpladen er stadig med flot
sort maling
over det hele, og der var kun lidt overfladerust på fjedrene og
justerskruerne.
--
Tom
| |
Troels [around 9000] (04-08-2010)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 04-08-10 19:30 |
|
> Tror desværre det er håndbremsevendinger, Ankerpladen er stadig med flot
> sort maling
> over det hele, og der var kun lidt overfladerust på fjedrene og
> justerskruerne.
Det synes jeg jo så også vidner om at ankerpladen er skiftet.
Troels
| |
Mikael (06-08-2010)
| Kommentar Fra : Mikael |
Dato : 06-08-10 14:39 |
|
On 4 Aug., 19:27, "Tom" <nospam> wrote:
> Jeg undres hvordan den tidl. ejer kan slide bakkerne i håndbremsen op så de
> kører metal mod metal?. Tja jeg er ikke sikker på jeg kan tåle at høre
> sandheden.
>
> Der er skiver for og bag i bimmeren, og så bakker til håndbremsen.
> Jeg plejer kun at bruge håndbremsen til parkering, men det kan jeg så se at
> den tidl. ejer ikke gjorde.
> Øv hvorfor brokkede jeg mig ikke da der var garanti på bilen, det var
> allerede
> galt der.
> Nå men jeg måtte så samle skidtet igen da jeg ikke lige har nogle bakker
> liggende.
Det er nok bare en glemsom gut eller gutinde der har haft bilen før
dig og har været lidt længe om at opdage at håndbremsen har været
trukket. var den brugt til håndbremsevendinger var de næppe slidt op,
men flået fra hinanden..
Mikael
| |
oz3bto (07-08-2010)
| Kommentar Fra : oz3bto |
Dato : 07-08-10 19:01 |
|
"Tom" <nospam> skrev i en meddelelse
news:4c59a2f9$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg undres hvordan den tidl. ejer kan slide bakkerne i håndbremsen op så
> de
> kører metal mod metal?. Tja jeg er ikke sikker på jeg kan tåle at høre
> sandheden.
>
> Der er skiver for og bag i bimmeren, og så bakker til håndbremsen.
> Jeg plejer kun at bruge håndbremsen til parkering, men det kan jeg så se
> at
> den tidl. ejer ikke gjorde.
> Øv hvorfor brokkede jeg mig ikke da der var garanti på bilen, det var
> allerede
> galt der.
> Nå men jeg måtte så samle skidtet igen da jeg ikke lige har nogle bakker
> liggende.
>
> --
> Tom
>
>
Nogen har en vane med at få trukket håndbremsen før bilen holder helt stille
(bla mig selv) og det koster hurtig en del slid på bakkeren.. Andre glemmer
at slippe bremsen før de køre og når at sætte igang før bremsen løsnes
| |
Ib Jakobsen (07-08-2010)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 07-08-10 20:05 |
|
Den 07-08-2010 20:01, oz3bto skrev:
>
> Nogen har en vane med at få trukket håndbremsen før bilen holder helt stille
> (bla mig selv) og det koster hurtig en del slid på bakkeren..
Det er også den korrekte måde at bruge dem på. I modsat fald ruster
tromlen. Og belægningen falder af. Samt at bremsevirkningen hurtigt aftager.
> Andre glemmer
> at slippe bremsen før de køre og når at sætte igang før bremsen løsnes
Det kan lugte fælt.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Per Henneberg Kriste~ (08-08-2010)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 08-08-10 09:13 |
|
"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4c5dae5c$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
> Den 07-08-2010 20:01, oz3bto skrev:
>
>>
>> Nogen har en vane med at få trukket håndbremsen før bilen holder helt
>> stille
>> (bla mig selv) og det koster hurtig en del slid på bakkeren..
>
> Det er også den korrekte måde at bruge dem på. I modsat fald ruster
> tromlen. Og belægningen falder af. Samt at bremsevirkningen hurtigt
> aftager.
>
>
>> Andre glemmer
>> at slippe bremsen før de køre og når at sætte igang før bremsen løsnes
>
> Det kan lugte fælt.
Og det skyldes ren dovenskab. Man trækker lige håndbremsen ganske let fordi
den holder på et let fald - og så mærker man måske ikke at den er trukket
før det er for sent.
Trækker man håndbremsen, så skal den trækkes op i loftet :)
--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.
| |
Kent Friis (08-08-2010)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 08-08-10 11:06 |
|
Den Sun, 8 Aug 2010 10:13:00 +0200 skrev Per Henneberg Kristensen:
> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> news:4c5dae5c$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
>> Den 07-08-2010 20:01, oz3bto skrev:
>>
>>>
>>> Nogen har en vane med at få trukket håndbremsen før bilen holder helt
>>> stille
>>> (bla mig selv) og det koster hurtig en del slid på bakkeren..
>>
>> Det er også den korrekte måde at bruge dem på. I modsat fald ruster
>> tromlen. Og belægningen falder af. Samt at bremsevirkningen hurtigt
>> aftager.
>>
>>
>>> Andre glemmer
>>> at slippe bremsen før de køre og når at sætte igang før bremsen løsnes
>>
>> Det kan lugte fælt.
>
>
> Og det skyldes ren dovenskab. Man trækker lige håndbremsen ganske let fordi
> den holder på et let fald - og så mærker man måske ikke at den er trukket
> før det er for sent.
Er der virkelig folk der gør det?
> Trækker man håndbremsen, så skal den trækkes op i loftet :)
Det nemmeste er at gøre det samme hver gang, alt andet skal man tænke
over. Og det er nu så nemt med en håndbremse, der behøver man ikke engang
tænke over hvor langt den skal op. Den stopper selv.
Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
| |
Leif Neland (09-08-2010)
| Kommentar Fra : Leif Neland |
Dato : 09-08-10 14:21 |
|
>> Og det skyldes ren dovenskab. Man trækker lige håndbremsen ganske let
>> fordi
>> den holder på et let fald - og så mærker man måske ikke at den er trukket
>> før det er for sent.
>
> Er der virkelig folk der gør det?
>
Så risikerer man jo at bilen "ryster sig løs", hvis der kommer en lastbil
tordnende forbi med et ordentligt vindpust.
(Eller et ordentlig vindpust kommer af sig selv...)
>> Trækker man håndbremsen, så skal den trækkes op i loftet :)
>
> Det nemmeste er at gøre det samme hver gang, alt andet skal man tænke
> over. Og det er nu så nemt med en håndbremse, der behøver man ikke engang
> tænke over hvor langt den skal op. Den stopper selv.
Enig.
Lige som det er en dårlig vane kun at blinke, når man kan se, der er nogen.
Man skal netop blinke for at advare dem, man ikke har set. (Og de, der kan
dreje ud, når de ser man blinker)
Så derfor skal man altid blinke af.
Leif
| |
Per Nordahl (09-08-2010)
| Kommentar Fra : Per Nordahl |
Dato : 09-08-10 18:50 |
|
"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
news:4c6000c4$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> Og det skyldes ren dovenskab. Man trækker lige håndbremsen ganske let
>>> fordi
>>> den holder på et let fald - og så mærker man måske ikke at den er
>>> trukket
>>> før det er for sent.
>>
>> Er der virkelig folk der gør det?
>>
>
> Så risikerer man jo at bilen "ryster sig løs", hvis der kommer en lastbil
> tordnende forbi med et ordentligt vindpust.
> (Eller et ordentlig vindpust kommer af sig selv...)
>
>>> Trækker man håndbremsen, så skal den trækkes op i loftet :)
>>
>> Det nemmeste er at gøre det samme hver gang, alt andet skal man tænke
>> over. Og det er nu så nemt med en håndbremse, der behøver man ikke engang
>> tænke over hvor langt den skal op. Den stopper selv.
>
> Enig.
> Lige som det er en dårlig vane kun at blinke, når man kan se, der er
> nogen.
> Man skal netop blinke for at advare dem, man ikke har set. (Og de, der kan
> dreje ud, når de ser man blinker)
> Så derfor skal man altid blinke af.
>
> Leif
Utroligt, men sandt.
Der er desværre individer der har fortolket teoribogen- baglæns.
Lidt ligesom bussen/rutebilen. Jeg HAR blinket, altså har jeg førsteret.
Uanset trafikken??
Mvh. Per.
| |
|
|