|
| Volvo solgt kontant... Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 02-08-10 17:28 |
| | |
Brian Sørup (02-08-2010)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 02-08-10 19:50 |
|
"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
news:4c56f216$0$279$14726298@news.sunsite.dk...
> Det er sørgeligt, at Volvo blev købt af kineserne IMO.
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1384887.ece
> Kendere i bilkredse mener, det er at styrke brandet, men dét ka jég nu
> ikke se...
Så længe udvikling, produktion og kvalitetskontrol stadig udgår fra Sverige
kan jeg ikke se det store problem i hvem der tilfældigvis sidder på
aktiemajoriteten.
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.
1986 Oldsmobile Custom Cruiser
| |
Mogens \(K\) (02-08-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 02-08-10 20:26 |
|
"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4c57134c$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Så længe udvikling, produktion og kvalitetskontrol stadig udgår fra
> Sverige kan jeg ikke se det store problem i hvem der tilfældigvis sidder
> på aktiemajoriteten.
Det gør jeg - ejeren plejer at præge billedet IMO
| |
cykelsmeden (02-08-2010)
| Kommentar Fra : cykelsmeden |
Dato : 02-08-10 20:53 |
|
Den 02-08-2010 18:28, Mogens (K) skrev:
> Det er sørgeligt, at Volvo blev købt af kineserne IMO.
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1384887.ece
> Kendere i bilkredse mener, det er at styrke brandet, men dét ka jég nu
> ikke se...
var det ikke samme holdning de fleste gav udtryk for da man mente at
livet er for kort til ford?
og tag ikke fejl: Kineserne kan allerede mange ting.
Husker som knægt da man skraldgrinede af japanske ure og fotografiapparater.
- og som ung mand brugte vittigheder i årevis om Skoda.
finn
| |
Mogens \(K\) (03-08-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 03-08-10 04:48 |
|
"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i meddelelsen
news:4c57220d$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> var det ikke samme holdning de fleste gav udtryk for da man mente at livet
> er for kort til ford?
Har jeg nu ikke hørt...
> og tag ikke fejl: Kineserne kan allerede mange ting.
> Husker som knægt da man skraldgrinede af japanske ure og
> fotografiapparater.
Ok...
> - og som ung mand brugte vittigheder i årevis om Skoda.
De er da ikke døde endnu?
| |
cykelsmeden (03-08-2010)
| Kommentar Fra : cykelsmeden |
Dato : 03-08-10 11:03 |
|
Den 03-08-2010 05:48, Mogens (K) skrev:
>> var det ikke samme holdning de fleste gav udtryk for da man mente at
>> livet er for kort til ford?
>
> Har jeg nu ikke hørt...
Sad i en flyver på vej til Seattle aftenen efter at Fords køb af Volvo
var bekræftet. Jeg kom i snak med en amerikansk dame, som morede sig
over at skulle hjem og fortælle sin bror, at hans nye dyre bil "only was
a Ford-model"
finn
| |
KASO (03-08-2010)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 03-08-10 05:50 |
|
"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i meddelelsen
news:4c57220d$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Den 02-08-2010 18:28, Mogens (K) skrev:
>> Det er sørgeligt, at Volvo blev købt af kineserne IMO.
>> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1384887.ece
>> Kendere i bilkredse mener, det er at styrke brandet, men dét ka jég nu
>> ikke se...
> var det ikke samme holdning de fleste gav udtryk for da man mente at livet
> er for kort til ford?
>
> og tag ikke fejl: Kineserne kan allerede mange ting.
F.eks. blæse på sikkerhed, miljø, ......
> Husker som knægt da man skraldgrinede af japanske ure og
> fotografiapparater.
Onde tunger sagde nu, at japanske kameraer var fremragende - dem havde de
lavet så godt for at de kunne bruge dem til industrispionage
> - og som ung mand brugte vittigheder i årevis om Skoda.
Mjoh - men før da, var Skoda et hæderkronet kvalitetsmærke.....
| |
cykelsmeden (03-08-2010)
| Kommentar Fra : cykelsmeden |
Dato : 03-08-10 10:58 |
|
Den 03-08-2010 06:49, KASO skrev:
> Mjoh - men før da, var Skoda et hæderkronet kvalitetsmærke.....
netop.
og om ~10 år laver kineserne stort set hæderkronede kvalitetsvarer
det var min pointe til dem som ryster på hovedet af at de har købt Volvo
for 5 år siden var jeg en tur rundt i Kina, hvor jeg troede jeg skulle
se et Kina på vej frem. Jeg så et Kina som stort set er fremme, og som
vi kommer til at halse bagefter.
finn
| |
KASO (03-08-2010)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 03-08-10 21:15 |
|
"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i meddelelsen
news:4c57e83f$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Den 03-08-2010 06:49, KASO skrev:
>> Mjoh - men før da, var Skoda et hæderkronet kvalitetsmærke.....
> netop.
>
> og om ~10 år laver kineserne stort set hæderkronede kvalitetsvarer
>
> det var min pointe til dem som ryster på hovedet af at de har købt Volvo
>
> for 5 år siden var jeg en tur rundt i Kina, hvor jeg troede jeg skulle se
> et Kina på vej frem. Jeg så et Kina som stort set er fremme, og som vi
> kommer til at halse bagefter.
>
> finn
Husk bare, at ikke alt er, hvad det ser ud til på overfladen. De kinesiske
biler har hidtil vist sig kun at ligne "rigtige" biler -
kollisionssikkerheden er katastrofal. I en udsendelse i TV viste de, at
vandhaner blev fremstillet af tungmetaller så snart kunden vendte ryggen
til - og i det hele taget kræver det en ekstrem holdningsændring i Kina, før
de når et vestligt niveau.
| |
Henrik B. (09-08-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 09-08-10 10:07 |
|
"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:4c5878c0$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Husk bare, at ikke alt er, hvad det ser ud til på overfladen. De kinesiske
> biler har hidtil vist sig kun at ligne "rigtige" biler -
> kollisionssikkerheden er katastrofal. I en udsendelse i TV viste de, at
> vandhaner blev fremstillet af tungmetaller så snart kunden vendte ryggen
> til - og i det hele taget kræver det en ekstrem holdningsændring i Kina,
> før de når et vestligt niveau.
Ja, det er dén forestilling de fleste har om kineserne. Faktum er, som det
også skrives, at kineserne laver samme kvalitet som nogen anden - hvis blot
de bliver bedt om det/betalt for det m.v. Kineserne kan sagtens bruge en
computer (de bygger i forvejen 90% af al elektronik), så de har ingen
problemer med at udvikle sikre biler. Problemet er blot omkostninger og
markedskrav. Skal en bil kun opfylde kravene på det kinesiske marked, er der
ingen grund til at betale de høje udviklings- og produktionsomkostninger.
--
Støt kampen mod japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/
http://www.facebook.com/whalewars
http://www.saabklub.dk/
| |
|
|