On Mon, 2 Aug 2010 22:56:41 +0200, "claus.b.p." <cbp33@hotmail.com>
wrote:
>(-Peter-) wrote:
>> Hej
>>
>> Jeg har lige været til syn med en peugeut 106 1.4 xr fra 1998 - den
>> blev kasseret pga. forurening, samt utæt udstødning (hvor forureningen
>> formodentligt og forhåbentligt skyldes hullet)..
>>
>> Jeg har nu lokaliseret hullet som sidder mellem det forreste styk
>> udstødning som udgår fra motoren, som jeg tror kaldes forrør, og så
>> det jeg tror er katalysatoren dvs. det næste stykke rør hvor der er en
>> "boks i".
>>
>> Hullet sidder ved samlingen mellem de to rør, og over mod forrøret.
>>
>> Skal hele forrøret skiftes? Hvis ja, hvad bør sådan noget koste på et
>> uautoriseret værksted (incl. moms + timer).
>>
>Om det kræver udskiftning kan vi jo ikke vide, når vi ikke har set hullet.
>Men oftest er de tæringer der giver huller, blot starten på noget værre.
>På den anden side kan det meget vel være, at et par minutters svejsearbejde
>kan fixe problemet. Har selv prøvet begge dele. Det er nok ikke et
>autoriseret reservedelsudskiftningsværksted du skal opsøge for at få
>vurderet problemet.
>
Jeg havde noget lignende på en Saxo 1.4 fra 2000. Der knækkede røret
foran kat'en......det er formodentlig den du er bange for. Der findes
en stump rør, der kan svejses ind - det virkede fint de sidste måneder
vi havde den
Jeg mener det er en uoriginal reservedel - så prøv et
værksted, der ikke bare skifter hele lortet uden at spørge.