Skift af motorcykel / stil.
Fra : GSX 750

Dato : 29-07-10 09:32

Hej gruppe.
Så foretog jeg et ret dramatisk skift i min mc karriere.
De sidste fire år har jeg kørt store motorcykler, Yamaha XS 1100, 2 stk.
Suzuki GSX 750 ES 1 stk.
Nu har jeg så kørt en hel del for stærkt i mange situationer og følte at
hver gang jeg skulle ud at køre, så skulle hanen lige i bund nogle gange
eller tre. Det resulterer som vi alle ved, at mc rammer hastigheder der ikke
er acceptable her i DK. Dette har jeg egentlig tænkt en del over det sidste
år og hvordan jeg skulle skrue hastigheden ned. Dette uden held og eneste
resultat var, at jeg kun har kørt under 2000 km det sidste år. Det synes jeg
ikke hænger sammen med at have et lille monster og da jeg heller ikke nåede
at komme til Nurburg ring, ja så kommer her det dramatiske.

Jeg solgte Suzukien og købte en ---
Jawa choppar fra 2000 der har kørt 19000 kilometer. Den er forberedt til
sidevogn og jer der kendte mig her i gruppen for længere tid siden, ved at
jeg har hang til russere. Dem med to ben, men med 3 hjul og alder minimum 35
år. Men jeg synes ikke tiden er til at skrue hele tiden, har jo osse et par
huse der skal holdes, så jeg skal såmænd bare have en nuldre køretøj.
Erkendelsen af at farten de sidste år har været meget høj og jeg har kørt så
lidt som jeg har, ja så købte jeg sådan en Jawa ting. Tænk sig, jeg har den
første uge allerede kørt over 500 kilometer og så har jeg faktisk hygget mig
over at folk griner lidt og peger fingre, sjovt nok er det mange lokale på
gamle udkneppede scootere der skal pege fingre, men jeg må jo ikke køre mc
og det må de heller ikke. De sidste 3 år har jeg ventet på en mcist hernede
der ville køre om kap med mig hernede på de små veje, men den har ikke vist
sig, selv om mange hernede kender en der kan køre stærkere, ja så er
virkeligheden at, ingen har stillet op!!!

Sådan er det åbenbart at blive voksen og ansvarlig. Kan jeg ikke af mig selv
nedsætte farten, ja så må jeg bare have noget der ikke kører stærkt. Men en
ny verden åbner sig osse. Jeg kommer en del til Tjekkiet, derfor faldt
valget på en Jawa. Dernede bliver du hyldet hvis du som dansker kører på en
Tjekkisk mc og så kan jeg jo samtidig lære hvad alle motorcyklens dele
hedder - på Tjekkisk :) Det åbner osse for at tage på Jawa/CZ træf i
Tjekkiet og det skulle være fuldstændig vildt. Samtidig koster det ingenting
at reparere den og skal der endelig skrues, kan jeg selv gøre det igen. Den
gik ikke med Suzukien og næste service ville løbe op i mange penge. 2 dæk, 2
skivebremser foran og ny kobling, ja og diverse andre småting der skal laves
på sådan en gammel mc.

Så konklusionen er at jeg er meget glad for mit skifte og jeg glæder mig til
at køre til Tjekkiet på min Jawa. De har god mad og øl dernede og jeg kan
varmt anbefale jer alle at køre derned en tur, der er ret smukt mange
steder, ja jeg vil påstå at det er et forholdsvis uopdaget ferie paradis.

Just my 50 cents

God tur til jer alle.
Med venlig hilsen
Jarl
--
Jawa choppar fra 2000

Fra : Hekto

Dato : 29-07-10 03:45

Kubik er ikke alt, og når bare man synes det er sjovt så tjener det
vel sit formål?

--

/Hekto

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 29-07-10 12:19

Den 29-07-2010 11:44, Hekto skrev:
> Kubik er ikke alt, og når bare man synes det er sjovt så tjener det
> vel sit formål?

Selve hjørnestenen i at køre MC IMO

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : GSX 750

Dato : 30-07-10 00:26

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen

> Selve hjørnestenen i at køre MC IMO

Husker det tydeligt fra da jeg var ung. Så gik der tid med barn, men
alligevel nåede jeg at have en del mindre cykler mens knægten var lille. Så
blev knægten større og cyklen voksede osse. I takt med det blev farten mere
og mere høj, så jeg fandt tilbage til ungdommen og min første MZ. Sådan
føles den egentlig i dag. Bare brug lortet og lav den når den går i stykker,
eller kør til Tjekkiet og få den lavet inden den går i stykker :)
Jarl

Fra : GSX 750

Dato : 30-07-10 00:22

"Hekto" <hektoblast@gmail.com> skrev i meddelelsen
Kubik er ikke alt, og når bare man synes det er sjovt så tjener det
vel sit formål?

Ja og når det har et formål ud over at være sjovt. Det er nu meget rart om
vinteren, hvis bilen er gået i stykker, at man lige kan nuppe cyklen en tur
ud, uden at bekymre sig om at chromet ruster :)
Jarl

--

/Hekto

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-08-10 18:27

"Hekto" <hektoblast@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Kubik er ikke alt, og når bare man synes det er sjovt så tjener det
> vel sit formål?

Fuldstændig!
Jeg gik og troede at min zx9r'er var super sjov, fordi den havde masser af
hk og kunne køre stærkt.. wuha!
Så kom jeg til at lave et impulskøb, og endte med en Superduke, og selvom
den ikke har nær så mange kræfter, og ikke accelerer lige så voldsomt, så
hygger jeg mig lige så meget, hvis ikke mere.
... samt nu slipper jeg for at køre 180 på landevejene og 220+ på motorvejen.

160 er absolut maks jeg kan holde til over længere tid, 130 er optimalt, og
det er jo fint, for så kan jeg beholde kørekortet... :)

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-07-10 13:40

> Så foretog jeg et ret dramatisk skift i min mc karriere.

> at hver gang jeg skulle ud at køre, så skulle hanen lige i bund nogle
> gange eller tre.

Kender det.
Jeg skiftede til en VN 900.

Nu har jeg godt nok ikke haft den så længe, og bogen siger den skal holdes
under 96km/t de første 1600km, så jeg kører i samme fart som da jeg havde en
GN 250.

Luften der fanges af de udbredte arme, selve følelsen når man sidder i det
fede sæde, med de store fodplader, og lyden af den langsomt roterende V2'er
indbyder til ren hygge-kørsel. Sommersolen gør jo også sit.

Jeg regner i hvertfald med der går et godt stykke tid, inden jeg hilser på
min næste betjent.

/jim

Fra : Steen Johansen

Dato : 29-07-10 17:02

"Jim Andersen" <jim@officeconsult.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> V2'er indbyder til ren hygge-kørsel. Sommersolen gør jo også sit.
>
> Jeg regner i hvertfald med der går et godt stykke tid, inden jeg hilser på

Still skift er ikke ilde,jeg har lige prøvet det!
Købte en ny Honda 500 CX Europe i 1985 og kørte 130000 km (har den stadigt,
den bliver antageligt langtids ledig)
For en måned siden købte jeg en BMW 750 til en kamarat
Han havde ikke kørekort så jeg kørte den hjem
Så var jeg solgt
Købte en R BMW 1150RS Kørte til Nurnberg 1050 kilometer på 8 timer
Har kørt 3500 på 1½ uge
Kanon fedt som at være 18 år igen
Mvh Steen 62½ sommer

Fra : GSX 750

Dato : 30-07-10 00:35

"Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> skrev i meddelelsen

> "Jim Andersen" <jim@officeconsult.invalid> skrev i meddelelsen

> Still skift er ikke ilde,jeg har lige prøvet det!

Osse jeg, flere gange.

> Købte en ny Honda 500 CX Europe i 1985 og kørte 130000 km (har den
> stadigt, den bliver antageligt langtids ledig)

Imponerende så meget der er i sådan en gyllepumpe :)

> [...]
> Så var jeg solgt
> Købte en R BMW 1150RS Kørte til Nurnberg 1050 kilometer på 8 timer

Der er mange måder at gøre det på, alt efter interesse og tegnebog. Men
glæden ved friheden er den samme. Og husk at gasarmen på gamle fyre som dig,
kan sidde meget løs, taler af erfaring selvom jeg kun er 44 :) Netop derfor
jeg kasserede min GSX.
Mvh
Jarl

Fra : GSX 750

Dato : 30-07-10 00:30

"Jim Andersen" <jim@officeconsult.invalid> skrev i meddelelsen

> Kender det.
> Jeg skiftede til en VN 900.

Kan den køre 180 så kører jeg 180! Var ved at købe en DR 250 eller en DT
250, men Jawaen er meget mere alsidig og så er det en totakter og det kan
jeg rigtig godt lide ;)

> Nu har jeg godt nok ikke haft den så længe, og bogen siger den skal holdes
> under 96km/t de første 1600km, så jeg kører i samme fart som da jeg havde
> en GN 250.

Ja, sådan en havde jeg i kort tid, men den kører død på motorvejen :(

> Luften der fanges af de udbredte arme, selve følelsen når man sidder i det
> fede sæde, med de store fodplader, og lyden af den langsomt roterende
> V2'er indbyder til ren hygge-kørsel. Sommersolen gør jo også sit.

Ja næsten lige så godt som 2 cylindret totakter :) Den kører 90 ved 3700
omdr og det er jo passende. Og så kører den langt på literen.

> Jeg regner i hvertfald med der går et godt stykke tid, inden jeg hilser på
> min næste betjent.

Thats my point :)
God tur derude.
Jarl