Godt, billigt sejlertøj?
Fra : Thomas Jensen

Dato : 19-07-10 10:44

Hvor kan man få noget sejlertøj til rimelige priser? Almindeligt regntøj
er af en eller anden grund aldrig vandtæt, og "rigtigt" sejlertøj virker
uforholdsmæssigt dyrt. Og jeg har heller ikke helt tillid til, at selv om
jeg så bruger 1500 kr på en jakke, at den så er noget så simpelt som
vandtæt. Og der er jo også en faktor der hedder kvalitet/slidstyrke.

Der er mange der mener, at kvalitet koster. Men omvendt, så er det ikke
alt der koster, som er kvalitet. Ofte betaler man mere for et brand, end
for reel kvalitet.

Og det er det sidste jeg er interesseret i. Ikke nødvendigvis "bedste"
kvalitet, men bare en kvalitet der er pengene værd. Noget der virker
efter hensigten, og hvor man ikke betaler for alt muligt blær.

Hvad kan anbefales? Kan man få noget fornuftigt regntøj eller lign., der
virker efter hensigten, og som ikke er urimeligt dyrt? Bør man gå efter
"rigtigt" sejlertøj? Er det muligt at få noget "no-nonsens" tøj, hvor
kvaliteten er i orden, og prisen fornuftig? Hvad? Hvor?

--
Thomas Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-10 11:06

Hej Thomas.

Skal det blot være noget "no nonsens" noget, prøv da at se på, hvad fiskere
bruger.
For dem er det ikke udseende eller brand, der betyder noget.
Men nyttegraden.

MVH
Egon

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 19-07-10 22:24

"Thomas Jensen" <lianergoist@tj-software.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "rigtigt" sejlertøj? Er det muligt at få noget "no-nonsens" tøj, hvor
> kvaliteten er i orden, og prisen fornuftig? Hvad? Hvor?

Har set at LIDL har sejler jakker til, mener det var 400 kr.

Mvh
JR

Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-07-10 08:34

On Mon, 19 Jul 2010 12:06:15 +0200, news tele dk wrote:

> Skal det blot være noget "no nonsens" noget, prøv da at se på, hvad
> fiskere bruger.
> For dem er det ikke udseende eller brand, der betyder noget. Men
> nyttegraden.

Arbejdstøj! Hvorfor har jeg ikke tænkt på det? Tak for tippet...

--
Thomas Jensen