Renovering af køleboks invendig
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 28-06-10 14:16

Hej NG

Som jeg skrev i min tidligere tråd er mit køleanlæg stået af, og fordamperen
kunne ikke genbruges da den var loddet på kompressoren.

Så... nu er hele boksen tømt, så det er til at komme til.... og vil gerne
have renoveret boksen indvendig så den kommer til at fremtræde hygiejnisk.
tror den oprindeligt er lavet af glasfiber.

Man kunne måske lime nogle plader på indvendig, eller male med et eller
andet vidundermiddel?

Nogen der har en anvisning? gode forslag!!!

Mvh
JR

Fra : HKN

Dato : 28-06-10 21:49

Eneste "vidundermiddel" jeg kan komme i tanke om, som vil kunne holde til
alverdens ting der måtte ryge ind og ud af boksen må være en 2-komponent
epoxy maling...
Hvis det er fordi at gelcoaten er gulnet, så kan den evt gøres lysere igen
ved at polere med en pasta af oxalsyre. Køb noget oxalsyre hos Matas og
bland det efter opskriften - tilsæt derefter tapetklister indtil du får en
fed pasta, som du så smører ud i boksen. Lad den sidde en ½ times tid, og
begynd så at polere den af.

Mvh
Henrik

Fra : steffen skov

Dato : 29-06-10 08:53

Hejsa
Jeg har limet gulvvinyl på alle seks sider og lukket kanterne med sikaflex.
Det er meget nemt at vedligeholde.
Hilsen Steffen
---
"E`BAAD", Pd nr. 18,