|
| Må man prale ? Fra : Ukendt |
Dato : 23-06-10 00:41 |
|
Med fare for at blive hugget i småstykker prøver jeg sku alligevel at gøre
det
Jeg kørte 3 afd af DM i Dragbike her i weekenden og det gik dælme godt ,
faktisk så godt at jeg vandt den hurtigste klasse Super Competion Bike
Jeg viste godt at min MC var spændt op til lir , og at den med det nye
tændnings anlæg og lidt justeringer kunne og skulle kunne sætte nogen
rekorder , så allerede om aften under en kølig fortalte jeg
Dommeren at jeg gerne vil søge om banerekord , han grinte lidt af mig , men
efter første løb grinte han ikke mere , men sagde at det alså skulle Backes
up for at det var tællende , det gjorde jeg da bare lige 7 gange i træk med
bedre
hastigheder for hver løb , min slut tid blev 8,99sek og 276 km/t på 402
meter uprebbet bane , nok til Danmarks rekord både på tid og hastighed , og
det betød samtidligt at jeg faktisk rykkede op på en samlet 1 plads i DM med
1 afd tilbage i
mesterskabet
MCen gik så godt så at Europamesteren kom ned i pitten og spurgte HVAD
KOSTER DEN MC
Glemte lige at sige jeg er perlegrus mekaniker som bare mekker lidt på min
SkrueSuki GSXR 1000 turbo , som lige nu yder et stykke over 300 Bhp
Per Emborg
www.kvikteam.dk
som skal have monteret soltag i bilen så der er plads til armene
| |
Ukendt (23-06-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-06-10 05:16 |
|
"P.E." <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i meddelelsen
news:4c214a02$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Med fare for at blive hugget i småstykker prøver jeg sku alligevel at gøre
> det
>
> Jeg kørte 3 afd af DM i Dragbike her i weekenden og det gik dælme godt ,
> faktisk så godt at jeg vandt den hurtigste klasse Super Competion Bike
>
> Jeg viste godt at min MC var spændt op til lir , og at den med det nye
> tændnings anlæg og lidt justeringer kunne og skulle kunne sætte nogen
> rekorder , så allerede om aften under en kølig fortalte jeg
>
> Dommeren at jeg gerne vil søge om banerekord , han grinte lidt af mig ,
> men efter første løb grinte han ikke mere , men sagde at det alså skulle
> Backes up for at det var tællende , det gjorde jeg da bare lige 7 gange i
> træk med bedre
>
> hastigheder for hver løb , min slut tid blev 8,99sek og 276 km/t på 402
> meter uprebbet bane , nok til Danmarks rekord både på tid og hastighed ,
> og det betød samtidligt at jeg faktisk rykkede op på en samlet 1 plads i
> DM med 1 afd tilbage i
>
> mesterskabet
>
> MCen gik så godt så at Europamesteren kom ned i pitten og spurgte HVAD
> KOSTER DEN MC
>
> Glemte lige at sige jeg er perlegrus mekaniker som bare mekker lidt på min
> SkrueSuki GSXR 1000 turbo , som lige nu yder et stykke over 300 Bhp
>
> Per Emborg
> www.kvikteam.dk
>
> som skal have monteret soltag i bilen så der er plads til armene
Hej Per
Stort tillykke, er rigtig glad og stolt på dine vejne og er sikker på
der ikke er nogen her der mener det er pral.
Held og lykke fremover.
Hygge PD CBR1100t
| |
"J.C.Kløve" (23-06-2010)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 23-06-10 06:15 |
|
Den 23-06-2010 01:40, P.E. skrev:
> Med fare for at blive hugget i småstykker prøver jeg sku alligevel at
> gøre det
>
HUG HUG HUG
Ahahhh Fedest
Super stort tillykke
--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld
DMC - MCTC - DFMC
| |
Ukendt (23-06-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-06-10 08:37 |
|
RESPEKT kanon godt gået Per
Har du så fået skruet noget sammen nu der kan holde?
Har altid syntes godt om det du har skrevet her inde, har af og til næsten
følt min egen tegnebog bløde;)
Mvh Ove Eks hjemme tuner i det små
__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 5219 (20100622) __________
The message was checked by ESET NOD32 Antivirus.
http://www.eset.com
| |
Jan A Jensen (23-06-2010)
| Kommentar Fra : Jan A Jensen |
Dato : 23-06-10 08:42 |
|
>
> Glemte lige at sige jeg er perlegrus mekaniker som bare mekker lidt på min
> SkrueSuki GSXR 1000 turbo , som lige nu yder et stykke over 300 Bhp
>
> Per Emborg
> www.kvikteam.dk
>
> som skal have monteret soltag i bilen så der er plads til armene
Stort tillykke.
og når man klare sagerne "SÅ" godt så må man gerne prale
Vh. Jan.
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (23-06-2010)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 23-06-10 09:11 |
|
> Jeg kørte 3 afd af DM i Dragbike her i weekenden og det gik dælme godt
> , faktisk så godt at jeg vandt den hurtigste klasse Super Competion
> Bike
Fedt. Tillykke
--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, Suzuki DR 650 Dakar '90
Polyteknisk MC og Ténéré.dk
| |
Ukendt (23-06-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-06-10 09:16 |
|
On Wed, 23 Jun 2010 01:40:47 +0200, "P.E." <x112kvik4u ( A )
dotcomprik . dk> wrote:
cut en masse pral, men sku ok når man har noget og ha det i :)
>
>Per Emborg
> www.kvikteam.dk
>
>som skal have monteret soltag i bilen så der er plads til armene
Stor Tillykke !
Ps. som jeg har lært min søn, Så det ok og prale når man har noget at
ha det i
Mvh.
Poul-M Olsen
Honda CBX750F 88'
| |
John Senius-Jørgense~ (23-06-2010)
| Kommentar Fra : John Senius-Jørgense~ |
Dato : 23-06-10 15:28 |
|
Hej Per - - Ja så gu´må man prale he he
Det er altid spændende at høre om nogle der kan og vil, og som så (på banen)
kører en vis gadel ud af bukderne.
Det må være fedt at være så god til at skrue på MC.
Stort tillykke
John Senius-Jørgensen
Honda CBR 1K
"P.E." <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
news:4c214a02$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Med fare for at blive hugget i småstykker prøver jeg sku alligevel at gøre
> det
>
> Jeg kørte 3 afd af DM i Dragbike her i weekenden og det gik dælme godt ,
> faktisk så godt at jeg vandt den hurtigste klasse Super Competion Bike
>
> Jeg viste godt at min MC var spændt op til lir , og at den med det nye
> tændnings anlæg og lidt justeringer kunne og skulle kunne sætte nogen
> rekorder , så allerede om aften under en kølig fortalte jeg
>
> Dommeren at jeg gerne vil søge om banerekord , han grinte lidt af mig ,
> men efter første løb grinte han ikke mere , men sagde at det alså skulle
> Backes up for at det var tællende , det gjorde jeg da bare lige 7 gange i
> træk med bedre
>
> hastigheder for hver løb , min slut tid blev 8,99sek og 276 km/t på 402
> meter uprebbet bane , nok til Danmarks rekord både på tid og hastighed ,
> og det betød samtidligt at jeg faktisk rykkede op på en samlet 1 plads i
> DM med 1 afd tilbage i
>
> mesterskabet
>
> MCen gik så godt så at Europamesteren kom ned i pitten og spurgte HVAD
> KOSTER DEN MC
>
> Glemte lige at sige jeg er perlegrus mekaniker som bare mekker lidt på min
> SkrueSuki GSXR 1000 turbo , som lige nu yder et stykke over 300 Bhp
>
> Per Emborg
> www.kvikteam.dk
>
> som skal have monteret soltag i bilen så der er plads til armene
| |
John Senius-Jørgense~ (23-06-2010)
| Kommentar Fra : John Senius-Jørgense~ |
Dato : 23-06-10 15:31 |
|
Og så prøver vi lige uden slå-fejl.
Hej Per - - Ja så gu´må man prale
Det er altid spændende at høre om nogle der kan og vil, og som så (på banen)
kører en vis bagdel ud af bukserne.
Det må være fedt at være så god til at skrue på MC.
Stort tillykke
John Senius-Jørgensen
Honda CBR 1K
| |
Ukendt (23-06-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-06-10 16:34 |
|
takker for orderne , faktisk er jeg rigtig glad
Jeg vil lige skrue en lille video sammen om løbet , så skal i få en 402 m
smokie at se = 5 stk sorte striber kun afbrudt af gearskift
PE
Alt under 1 bar er sug
| |
Armand (23-06-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 23-06-10 17:47 |
|
P.E. skrev:
> Med fare for at blive hugget i småstykker prøver jeg sku alligevel at
> gøre det
>
> Jeg kørte 3 afd af DM i Dragbike her i weekenden og det gik dælme godt ,
> faktisk så godt at jeg vandt den hurtigste klasse Super Competion Bike
>
Skidt mæ'ed!
Nu har vi alle jo mulighed for at kommentere en given historie om 'ham
med dominansen sidste weekend', med et "ham kender jég"
--
Armand.
| |
Anders Majland (23-06-2010)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 23-06-10 18:27 |
|
> MCen gik så godt så at Europamesteren kom ned i pitten og spurgte HVAD
> KOSTER DEN MC
T'lykke med det
Sjovt at høre både når den køre og når der er tekniske "issues"
/A
| |
Per V. Misser (23-06-2010)
| Kommentar Fra : Per V. Misser |
Dato : 23-06-10 18:57 |
|
Hej
> Med fare for at blive hugget i småstykker prøver jeg sku alligevel at gøre
> det
>
> Glemte lige at sige jeg er perlegrus mekaniker som bare mekker lidt på min
> SkrueSuki GSXR 1000 turbo , som lige nu yder et stykke over 300 Bhp
Stort tillykke
Det er en rigtig flot præstation, og det er altid tilladt at prale af en
sådan. Det kommer jo ikke af sig selv. Det kræver både talent, dygtighed og
vilje at bringe heldet i stilling til et sådant resultat
Du kan vist godt overveje at forfremme dig til fingrus-perlemekaniker
--
Per V. Misser
| |
Dan \"748\" Dethlefs~ (23-06-2010)
| Kommentar Fra : Dan \"748\" Dethlefs~ |
Dato : 23-06-10 21:30 |
|
Den 23-06-2010 01:40, P.E. skrev:
>
> som skal have monteret soltag i bilen så der er plads til armene
>
God ide, tillykke
Det er ikke pral, det facts
--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk
| |
Knud Dam (23-06-2010)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 23-06-10 22:32 |
|
"P.E." <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
news:4c214a02$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> min slut tid blev 8,99sek og 276 km/t på 402 meter uprebbet bane , nok
> til Danmarks rekord både på tid og hastighed , og det betød samtidligt at
> jeg faktisk rykkede op på en samlet 1 plads i DM med 1 afd tilbage i
> mesterskabet
Respekt !
; - )
KD
| |
Jesper Hedegaard (24-06-2010)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 24-06-10 19:29 |
|
"P.E." <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> wrote in message
news:4c214a02$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Med fare for at blive hugget i småstykker prøver jeg sku alligevel at gøre
> det
>
> Jeg kørte 3 afd af DM i Dragbike her i weekenden og det gik dælme godt ,
> faktisk så godt at jeg vandt den hurtigste klasse Super Competion Bike
>
> Jeg viste godt at min MC var spændt op til lir , og at den med det nye
> tændnings anlæg og lidt justeringer kunne og skulle kunne sætte nogen
> rekorder , så allerede om aften under en kølig fortalte jeg
>
> Dommeren at jeg gerne vil søge om banerekord , han grinte lidt af mig ,
> men efter første løb grinte han ikke mere , men sagde at det alså skulle
> Backes up for at det var tællende , det gjorde jeg da bare lige 7 gange i
> træk med bedre
>
> hastigheder for hver løb , min slut tid blev 8,99sek og 276 km/t på 402
> meter uprebbet bane , nok til Danmarks rekord både på tid og hastighed ,
> og det betød samtidligt at jeg faktisk rykkede op på en samlet 1 plads i
> DM med 1 afd tilbage i
>
> mesterskabet
>
> MCen gik så godt så at Europamesteren kom ned i pitten og spurgte HVAD
> KOSTER DEN MC
>
> Glemte lige at sige jeg er perlegrus mekaniker som bare mekker lidt på min
> SkrueSuki GSXR 1000 turbo , som lige nu yder et stykke over 300 Bhp
>
> Per Emborg
> www.kvikteam.dk
>
> som skal have monteret soltag i bilen så der er plads til armene
Nej - man må ikke prale !
At prale er at bønne løs om hvor god man er til noget man aldrig har
kunnet - og ingen nogensinde har set dig prøve at gøre.
Men det her - det er sgu' seriøse fakta - og dem må man altså godt være
stolt over og fortælle om !
Stort tilløg herfra osse....forresten - tar du ud og skruer på gademaskiner
?
København kunne da godt bruge en overraskelse mere i trafikken
--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder
| |
Bo Nielsen (24-06-2010)
| Kommentar Fra : Bo Nielsen |
Dato : 24-06-10 22:51 |
|
>SNIP< en go' portion retmæssig pral
Det er s'gu godt gået - man kan kun have stor respekt for et så
imponerende resultat på de præmisser.
Tillykke!
ScooterBo
| |
Ukendt (25-06-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-06-10 00:06 |
|
Puha puha
Det var dog en voldsom ros
Jeg sloges lige med mit video redigerings program ,som ikke vil gemme i det
format som jeg vil ???? så i må lige vente med den
Flere har spurgt mig om hvad der egenligt er lavet ved den , så jeg vil lige
prøve at beskrive lidt om hvad der er lavet , og hvordan det hele egenligt
forgår
Det startede med at være en Suzuki GSXR 1000 K4 , som nu er blevet barberet
ned til ca 170 kg fuldtanket dvs 1,5 l så er den forlænget bagtil med 8 "
og sænket ca 60 mm , det kan man så ikke fordi så vil bundkaret stå på
jorden ,det
er så skåret over og en del ændringer inde for at det kan lade sig gøre ,
gearkassen er backcuttet , det er de små gribe hjul der er slebet skrå så
den låser sig selv i de første 3 gear , ellers vil den springe ud af gear
Kompression er sænket fra 11-1 til 8-1 for at undgå tændningsbanken for at
kunne køre med 1,2 bars tryk
Alt hvad der har været af normal strøm er pillet af med en programerbar
computer hvor man kan styre alt , lige fra hvor mange impulser et tændrør
skal have før der kommer gnist til hvordan indsprøjtnings dyserne skal
sprøjte feks 2 af gangen eller alle 4 , dyserne er 500 ml dyser , det sværer
i en sådan computer er at den er dum som en dør , og skal vide alt , men det
fede er også at jeg feks kan sige at hvis jeg er ved at nå begrændseren så
skal den feks 500 omd før skru tændnings tidspunkt 2 g tilbage og hvis jeg
forsætter skal den lukke af for de yderste dyser for at køle de midderste
cyl , osv , men der er alså mange fejl kilder , bogen om den er tykker end
kendte fejl om Windows vista ;)
Når nu motoren er startet skal den igemmen et opvarmnings program , som skal
være fejlfrit ellers får jeg ikke lov af computeren til at køre , Olie tryk,
olie varme, vand temp , og sådanne ting
Koblingen er meget forstærket feks er der svejst et extra bånd rundt om så
vingerne ikke bliver flået af , mange kører med en Lock up kobling der
kobler mere og mere op jo flere omdrejninger i 3-5 trin med små vægte andre
med en modsat slipper kobling alså en slider , men det koster alså kassen at
bygge på , men de virker alså
Tændnings andlæget giver 510 v istedet for 12 og trækker 7 amp nok til at
trække en gnist på tændrøret 35 mm ind til stel og smider ialt 2-3 gnister
for at efterbrænde det sidste benzin af efter top , så er lige plads til
noget frisk nyt
Turboen kommer fra en Volvo T5 og begynder at give tryk fra ca 3500 omd når
den skal trække og giver ca 1 bars tryk ved 8000 omd , hvor der åbnes en
westgate , men den arbejder sig op til 1,2 bars tryk ved 11000 omd
Jeg kører uden intercoller da den ikke rigtig når at køle noget til mit brug
og ellers bare er extra vægt + extra forsinkelse pga størrer luft indhold
I klassen Super Competition Bike er der en hel masse regler for hvordan man
må bygge og som skal overholdes meget nøje der er syn hvergang vi skal køre
, vi har også index for hvor hurtig vi må køre 8,7 sek på 402 , og
5,7 sek på 201 m og det er alså hurtigt , vi har endnu ikke prøvet at breake
ud på 402 m i Danmark
Når vi kommer op til start skal dækkene varmes op , og nogle ligger deres
MCer med på siden for både at varme dækkene op på siden og for at smørrer
koblings pladerne ( Især et Kawasaki problem) Idag er der flere og flere der
går over til Flat Tyre som er et rigtigt Dragracing dæk og som er lavet af
ren natur gummi med meget bløde sider så man kan køre med dæktryk nede på
0,4 bar man ser hele dæket folde sig sammen i rynker lige før det griber
asfalten , de dæk skal ikke varmes så meget op
Fremme i Stage trækkes koblingen og man gasser op og der sker så noget mange
ikke rigtig kender til men ved et given omdrejnings tal forskubbes
tændningen så den 2 stepper (Launch kontrol) og på den måde kan man både
bygge turbo tryk på og altid starte ved samme omd , for at undgå hjulspind
idet man slipper koblingen slås det fra automatisk og afsted det går , når
så man skal skifte gear trykker man på en kontakt (langlyskontakten) cuttes
tændningen ca 4/1000 del af et sek og en luftcyl hammer ned på geararmen i
det samme og et nyt gear er lagt i uden at slippe gassen og så er det bare
med at holde øje med shift ligth når der skal trykkes igen , det kan være
forskelligt for hver gear
Dog er alt hvad der hedder automatik ulovligt a la computer til at styre
gearskift osv
Det er vist nogen lunde sådan tingene foregår , såen lidt omskrevet
PS. Konen mener jeg skruer nok , og ikke behøver at opsøge kunder ;)
Nej det fede ved det , er at hun er med til hver løb og selv arbejder som
officials som tidtagnings chef , og støtter 112 % op om hvad jeg roder med ,
og da det er hende der styrer økonomien skal jeg til hende og bede om lov ,
faktisk skal denne Mc sælges fordi der er købt en Hayabusa compressor ind
som er tæt på at være færdig , men som hun siger du sælger ikke denne før
den anden kører ;)
PE
| |
Steen Gruby (25-06-2010)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 25-06-10 00:25 |
|
On Fri, 25 Jun 2010 01:06:14 +0200, "P.E." <x112kvik4u ( A )
dotcomprik . dk> wrote:
Hej Per.
>
>Det var dog en voldsom ros
>
Det er helt berettiget.
Når målet er nået med et så godt resultat er det svært at få armene
ned - Godt gået.
>
>Det er vist nogen lunde sådan tingene foregår , såen lidt omskrevet
>
Mage til begejstring skal man lede længe efter
Det er en svær en at stikke - Keep the spirit.
>PS. Konen mener jeg skruer nok , og ikke behøver at opsøge kunder ;)
>Nej det fede ved det , er at hun er med til hver løb og selv arbejder som
>officials som tidtagnings chef , og støtter 112 % op om hvad jeg roder med ,
>og da det er hende der styrer økonomien skal jeg til hende og bede om lov ,
>faktisk skal denne Mc sælges fordi der er købt en Hayabusa compressor ind
>som er tæt på at være færdig , men som hun siger du sælger ikke denne før
>den anden kører ;)
>
Intet under at det lykkedes med en sådan backup fra "hjemmestyret".
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
Velocette Venom 1960
www.gruby.dk
| |
Ukendt (25-06-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-06-10 01:02 |
|
Så lykkes det at lave en meget råklippet film på den bærebare , filmen så
sku bede ud i den lille skærm på videooptageren :(
den kan ses på
www.kvikteam.dk under billeder
PE
| |
Kim J (26-06-2010)
| Kommentar Fra : Kim J |
Dato : 26-06-10 05:57 |
|
He he... selvfølgelig må man prale når det er velbegrundet....
Stort TILLYKKE her fra, det var sgu' flot
Hilsen
Kim J.
MC De Få Rå
"P.E." <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i meddelelsen
news:4c214a02$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Med fare for at blive hugget i småstykker prøver jeg sku alligevel at gøre
> det
>
> Jeg kørte 3 afd af DM i Dragbike her i weekenden og det gik dælme godt ,
> faktisk så godt at jeg vandt den hurtigste klasse Super Competion Bike
>
> Jeg viste godt at min MC var spændt op til lir , og at den med det nye
> tændnings anlæg og lidt justeringer kunne og skulle kunne sætte nogen
> rekorder , så allerede om aften under en kølig fortalte jeg
>
> Dommeren at jeg gerne vil søge om banerekord , han grinte lidt af mig ,
> men efter første løb grinte han ikke mere , men sagde at det alså skulle
> Backes up for at det var tællende , det gjorde jeg da bare lige 7 gange i
> træk med bedre
>
> hastigheder for hver løb , min slut tid blev 8,99sek og 276 km/t på 402
> meter uprebbet bane , nok til Danmarks rekord både på tid og hastighed ,
> og det betød samtidligt at jeg faktisk rykkede op på en samlet 1 plads i
> DM med 1 afd tilbage i
>
> mesterskabet
>
> MCen gik så godt så at Europamesteren kom ned i pitten og spurgte HVAD
> KOSTER DEN MC
>
> Glemte lige at sige jeg er perlegrus mekaniker som bare mekker lidt på min
> SkrueSuki GSXR 1000 turbo , som lige nu yder et stykke over 300 Bhp
>
> Per Emborg
> www.kvikteam.dk
>
> som skal have monteret soltag i bilen så der er plads til armene
| |
|
|