/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
suzuki gsx750f 1989 - hakkende motor og in~
Fra : djspeedy


Dato : 18-06-10 17:44

er der nogen der ved hvad mit problem kan være.

har lige købt en gsx750f fra 89. den har kørt 50.000 km, men er
yderst velholdt.

ved prøvekørslen kørte den rigtig godt, men allerede på vej hjem
begyndte mit problem at blive mere og mere tydeligt.

nu er den svær at starte, når den bliver startet kan den ikke gå i
tomgamg, og den kan ikke trække jævnt overhovedet uanset
omdrejninger.

på hjemturen ville den ikke over 120 km/t, og det kunne den sagtens
da jeg prøvede den.

tænker selv noget omkring brændstof tilførsel eller luftindtag, men
hvis der er nogen der kender noget til denne model og evt. kendte
problemer med denne, eller lignende problemer på andre mc´er, ville
jeg meget gerne høre jeres mening

håber der er nogen der kan hjælpe mig.

mvh den desperate!!!


--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v3.9 Final
Web @ http://www.newsleecher.com/?usenet
------------------- ----- ---- -- -


 
 
Thomas (18-06-2010)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 18-06-10 22:05



Den 18/06/10 18.44, djspeedy skrev:
> er der nogen der ved hvad mit problem kan være.
>
> har lige købt en gsx750f fra 89. den har kørt 50.000 km, men er
> yderst velholdt.
>
> ved prøvekørslen kørte den rigtig godt, men allerede på vej hjem
> begyndte mit problem at blive mere og mere tydeligt.
>
> nu er den svær at starte, når den bliver startet kan den ikke gå i
> tomgamg, og den kan ikke trække jævnt overhovedet uanset
> omdrejninger.
>
> på hjemturen ville den ikke over 120 km/t, og det kunne den sagtens
> da jeg prøvede den.
>
> tænker selv noget omkring brændstof tilførsel eller luftindtag, men
> hvis der er nogen der kender noget til denne model og evt. kendte
> problemer med denne, eller lignende problemer på andre mc´er, ville
> jeg meget gerne høre jeres mening
>
> håber der er nogen der kan hjælpe mig.
>
> mvh den desperate!!!
>
>

Det kan være, at du har et stoppet lufthul i dit tankdæksel. Prøv efter
en tur at åbne tankdækslet med øret til dette. Hvis der en en sugelyd,
så er lufthullerne stoppet.

/Ths.

Armand (18-06-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-06-10 22:34

djspeedy skrev:
> er der nogen der ved hvad mit problem kan være.
>
Kan det passe at du forinden har benyttet reservetanken!?

--
Armand.

djspeedy (19-06-2010)
Kommentar
Fra : djspeedy


Dato : 19-06-10 07:56

jeg kørte ikke med reserve tank på, på prøveturen, og derefter, men
prøvede at slå den over på res. tank da den var begyndt at brokke
sig helt vildt.

snakkede senere igår med sælger, og han sagde han havde haft den
vasket dagen forinden med en damprenser, og mit problem måske kunne
være vand ved tændrørshætten, men burde den så ikke ha kørt dårligt
fra starten?

mvh den desperate!!!


--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v3.9 Final
Web @ http://www.newsleecher.com/?usenet
------------------- ----- ---- -- -


Flemming Disc (19-06-2010)
Kommentar
Fra : Flemming Disc


Dato : 19-06-10 09:37


"djspeedy" <ad@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:RRZSn.161392$bE7.157308@unlimited.newshosting.com...
> jeg kørte ikke med reserve tank på, på prøveturen, og derefter, men
> prøvede at slå den over på res. tank da den var begyndt at brokke
> sig helt vildt.
>
> snakkede senere igår med sælger, og han sagde han havde haft den
> vasket dagen forinden med en damprenser, og mit problem måske kunne
> være vand ved tændrørshætten, men burde den så ikke ha kørt dårligt
> fra starten?

Vand i kabs måske, prøv at tøm dem engang...

--


Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk



djspeedy (19-06-2010)
Kommentar
Fra : djspeedy


Dato : 19-06-10 10:39

det vil jeg prøve, tak for det allesammen, og kommer der flere gode
ideer må i meget gerne komme med dem

for det er surt den bare står stille nu hvor den er kommet hjem.

mvh den desperate!!!


--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v3.9 Final
Web @ http://www.newsleecher.com/?usenet
------------------- ----- ---- -- -


Flemming Disc (19-06-2010)
Kommentar
Fra : Flemming Disc


Dato : 19-06-10 10:57


"djspeedy" <ad@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:ze0Tn.580503$Bc5.574273@unlimited.newshosting.com...
> det vil jeg prøve, tak for det allesammen, og kommer der flere gode
> ideer må i meget gerne komme med dem
>
> for det er surt den bare står stille nu hvor den er kommet hjem.
>
> mvh den desperate!!!

Prøv også at kikke på de tændrørshætter, hvis der er kommet vand ned i
"tændrørshuller" som så fordamper når du køre den rigtig varm, som så sætter
sig i hætterne.
Når strømmen der skal til tændrør først har fundet en "hurtigre" vej, vil
den gerne forsætte der.
Så prøv at tage tændrør ud og rens porcelænet og også hætterne og giv det
hele LIDT silicon spray.

--


Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk



Armand (19-06-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-06-10 18:09

Flemming Disc skrev:
>
> Prøv også at kikke på de tændrørshætter, hvis der er kommet vand ned i
> "tændrørshuller" som så fordamper når du køre den rigtig varm, som så sætter
> sig i hætterne.
> Når strømmen der skal til tændrør først har fundet en "hurtigre" vej, vil
> den gerne forsætte der.
> Så prøv at tage tændrør ud og rens porcelænet og også hætterne og giv det
> hele LIDT silicon spray.
>

Men vær sikker på at der ike står klart vand omkring tændrørene før du
skruer dem ud =

Rul en 'pind' af avispapir og brug den til 'prøvepind' for at forvisse
dig om der er tørt eller hvor der er vådt, eller blæs alle fire huller
grundigt med trykluft på mistanken!

--
Armand.

djspeedy (20-06-2010)
Kommentar
Fra : djspeedy


Dato : 20-06-10 17:54

hej allesammen.

tusind tak for jeres inputs, det ser ud til det har virket.

jeg har renset tank og benzinhane, hældt nyt benzin på med lidt
karburator væske i, og rengjort og sprøjtet med lidt wd40 ved
tændrørshætterne, og nu køre den fint igen. jubiiiiii!!!

det var rigtig fedt i gad at bruge tid på at hjælpe mig, håber jeg
kan returnere tjenesten igen en anden dag.

så nu skal der bare rulles nogle km. på den nyindkøbte kværn.

mvh. den ikke så meget desperate mere


--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v3.9 Final
Web @ http://www.newsleecher.com/?usenet
------------------- ----- ---- -- -


Armand (20-06-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-06-10 18:15

djspeedy skrev:
> hej allesammen.
>
> tusind tak for jeres inputs, det ser ud til det har virket.
>
> jeg har renset tank og benzinhane, hældt nyt benzin på med lidt
> karburator væske i, og rengjort og sprøjtet med lidt wd40 ved
> tændrørshætterne, og nu køre den fint igen. jubiiiiii!!!
>
The full Monty - Imponerende!

> det var rigtig fedt i gad at bruge tid på at hjælpe mig, håber jeg
> kan returnere tjenesten igen en anden dag.
>
Det er en fornøjelse når spørgere reagerer, og ovenikøbet så prompte, på
rådgivende svar - Ikke mindst fordi det modsatte billede (folk spørger
og spørger uden at prøve noget som helst - som man skulle tro at de
forventede at tingene kan laves on-line!) ses alt for ofte!

> så nu skal der bare rulles nogle km. på den nyindkøbte kværn.
>
God tur!
Og skulle problemet vise sig ikke at være (helt) væk, så er der jo rig
mulighed for videre diagnosticering ud fra det allerede udførte arbejde!

--
Armand.

djspeedy (21-06-2010)
Kommentar
Fra : djspeedy


Dato : 21-06-10 06:40

det er da det mindste man kan gøre, at prøve de ting når nu man selv
spørger

igen igen. mange tak.


--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v3.9 Final
Web @ http://www.newsleecher.com/?usenet
------------------- ----- ---- -- -


djspeedy (23-06-2010)
Kommentar
Fra : djspeedy


Dato : 23-06-10 07:19

så er den desværre gal igen.

den kørte lige et par km efter endt prøvetur, da jeg troede den var
klar, og nu gør den det igen. øv øv.

er der nogen der har flere gode ideer, til hvad der kan være galt.

super surt nu da vi har super vejr.

mvh den igen desperate!!!


--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v3.9 Final
Web @ http://www.newsleecher.com/?usenet
------------------- ----- ---- -- -


VMX (23-06-2010)
Kommentar
Fra : VMX


Dato : 23-06-10 10:22

"djspeedy" <ad@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:nHhUn.373964$Lz1.171778@unlimited.newshosting.com...
> så er den desværre gal igen.
>
> den kørte lige et par km efter endt prøvetur, da jeg troede den var
> klar, og nu gør den det igen. øv øv.
>
> er der nogen der har flere gode ideer, til hvad der kan være galt.
>
> super surt nu da vi har super vejr.
>
> mvh den igen desperate!!!
>

Nye tændrør...

Hilsner
VMX / Robert



Grunnet (23-06-2010)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 23-06-10 16:28

"djspeedy" <ad@pc.dk> skrev i meddelelsen
news:nHhUn.373964$Lz1.171778@unlimited.newshosting.com...
> så er den desværre gal igen.
>
> den kørte lige et par km efter endt prøvetur, da jeg troede den var
> klar, og nu gør den det igen. øv øv.
>
> er der nogen der har flere gode ideer, til hvad der kan være galt.
>

Du skrev du rensede tanken, men huskede du også at tømme svømmerhusene for
gammelt vandfyldt benzin.
Prøv lige at tømme svømmerhusene, der sidder nok en aftapningsskrue nede i
bunden.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84



Martin Sørensen (23-06-2010)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 23-06-10 19:21

> så er den desværre gal igen.
> den kørte lige et par km efter endt prøvetur, da jeg troede den var
> klar, og nu gør den det igen. øv øv.
> er der nogen der har flere gode ideer, til hvad der kan være galt.

Jeg har selv haft et lignende problem som tog mig et par måneder (+ et
ødelagt stempel) før jeg fandt årsagen. Svømmerhøjden var alt for lav på
den ene karburator, og det betød at den nogle gange kørte fint og andre
gange satte ud på den pågældende karburator. Da den så satte ud mens jeg
kørte motorvej, kostede det så desværre et stempel. Og dette på trods af
at jeg i afmagt forinden havde sendt den på værksted for at justere
karburatorer, men de havde åbenbart overset svømmerhøjden.

Hvis der er nogle små studser i bunden af karburatorerne er det
forholdsvist nemt at kontrollere. Sæt en klar plastslange på hver studs
og før dem op på siden af hver karburator evt. med tape. Åbn for studsen
vha. bundskruen, og når motoren har kørt et kort stykke tid skal
benzinstanden stabilisere sig et lille stykke under bundpakningen i hver
karburator. Den nøjagtige højde står i servicemanualen, men til at
starte med kan man jo blot undersøge om den er ens på alle.

Er der en der er forkert, så skal pågældende karburator skilles ad og
flyderen justeres.

Mvh. Martin

djspeedy (25-06-2010)
Kommentar
Fra : djspeedy


Dato : 25-06-10 06:52

tak for de gode råd.

nu tror jeg den køre igen.

jeg har prøvet med nye rør til at starte med, og krydser nu fingre.

mvh den håbefulde.



--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v3.9 Final
Web @ http://www.newsleecher.com/?usenet
------------------- ----- ---- -- -


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177549
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408820
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste