Stumper til selvhjælp
Fra : Ukendt

Dato : 03-06-10 16:36

Hej.

Allerførst:
I det jeg nu beskriver, har jeg aldeles INGEN personlig interesse eller
tilknytning til den handlende.
Og så til sagen:

I Rødvig har vi ikke mere noget sted, hvor fastliggere og gæstesejlere kan
købe stumper, der måtte være opstået behov for, under togtet.
Minimum må man tage på en rejse af flere timers varighed til Køge.

Derimod har vi en ny ejer af vor købmandsforretning, der har øjnet en
mulighed for at kunne lokke lidt flere kunder til butikken.
Idet han har luftet ideen om, at oprette et sortiment af de dimser og
dippedutter, som sejlere kan have behov for at erhverve under sommerens
togt.
Ikke decideret en skibsudstyrsafdeling, men et sortiment af de ting, der kan
opstå akut behov for under togtet.

Personligt kender jeg jo godt irritationen over pludselig at mangle et eller
andet, når der er langt til værft/ bådpusher.

Derfor har jeg lovet ham at være behjælpelig med at finde ud af, hvad det
er, vi - sejlerne - kunne finde på at efterspørge.

Diverse skruer - pakninger - impellere - rigbolte - sikringer -
lanternepære - splitter, er det, der ligger lige for.

Skulle nogen af jer have forslag til andet eller mere, giv da lyd.

Vi kan jo næppe være uinteresserede i, at kunne finde stumper, der kan
bjærge sommerturen i enhver havn.

Og altså også Rødvig Havn.

MVH
Egon

Fra : HKN

Dato : 03-06-10 18:04

Olie- og brændstoffiltre?

Husk at han måske kan have varer i kommision, således at han ikke binder sin
likviditet i bådstumper.

Mvh
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-10 18:20

Noteret.

Det med kommision er tænkt.
Findes der mon anbefalinger af en grossist, der er til at tale med?

MVH
Egon

Fra : HKN

Dato : 03-06-10 20:54

> Det med kommision er tænkt.
> Findes der mon anbefalinger af en grossist, der er til at tale med?

Har ikke nogen anbefalinger, men tror ikke at hverken Palby eller Masnedø
har nogen interesser i noget hvor de ikke kan få penge i hånden....

I kunne jo prøve at høre Hellers - de importerer jo en del selv?

-Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-10 17:25

Faktisk spekuleres lidt på, selv at oprette en kanal fra et andet EU land.

Den gang liberalistisk karteldannelse, vi kender her i landet, bør vi
bekæmpe.

Fra : Lars Kristensen

Dato : 03-06-10 20:15

news tele dk wrote:

> Skulle nogen af jer have forslag til andet eller mere, giv da lyd.

Sjækler, karabinhager, lille udvalg af blokke, skøde-/faldtov + lidt
tyndere tov, fender, spilhåndtag, monel popnitter og en ordentlig tang
til udlån, udenbords to taks olie, olie til indenbords diesel, søkort
for lokalområdet og de tilstødende ... osv.

Der er meget der lige kan smutte på den ene eller anden måde.

- Lars

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-10 17:37

Tak for tilbagemelding.

Alt er noteret.

MVH
Egon

Fra : Lars Kristensen

Dato : 09-06-10 16:50

news tele dk wrote:
> Tak for tilbagemelding.
>
> Alt er noteret.

Lige en tilføjelse:
Patroner og "selvudløsere" til oppustlige veste.

- Lars

Fra : HO

Dato : 03-06-10 21:49

news tele dk" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> købe stumper, der måtte være opstået behov for, under togtet.
> Minimum må man tage på en rejse af flere timers varighed til Køge.
Hejsa
Det er jo det der sker når Internet butikkerne "kriges om priserne" og den
prisbeviste sejler hellere køber på nettet.
Det er jo de lidt stører og dyrere ting der skal forrente alle "dimserne"
(ellers skal der sælges mange, mange dimser
Hvis købmanden skal have en fortjeneste på dimser, skal det være fordi han
kan bruge det som trækplaster og sælge de andre varer.
Ovenstående bør nok være rettesnor for hvad der skal være på hylderne.
Kileremme, oliefilter, impeller kan ikke være hyldevarer, det skal et enormt
stort udvalg til for bare at være nogenlunde dækket ind, og den ene eller to
stk. kileremme han kan sælge, kan langtfra forrente lageret.
Jeg mener det bedste ville være, at have forbrugsvarer hjemme, lidt blandet
rustfri, sjækler, karabinhager, kemisk midler til toilet, vandopløselig
toiletpapir, lidt tovværk, lokale søkort.
Det som kunne gøre forskellen, er at få forhandler status hos eks. Palby
eller watski, og så skaffe varer fra dag til dag.
Især forår / efterår, hvor de lokale kan bestille samlet med levering inden
for en uge.
Udlejning af oliesuger ved køb af olie - udlejning af oliefiltertang ved køb
af oliefilter.
Måske have lidt lystfiskergrej, duge og servietter med motiver.
bare mit syn på sagen
mvh
HO

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-10 17:35

Tak for tilbagemelding.
Særdeles fornuftige synspunkter.

Det ver lidt mærkeligt for mig---

Alt startede med en snak med vor nye købmand i forbindelse med den daglige
tur ned efter smøger og morgenbrød--

Nu er jeg ved at blive helt grebet af det----

Før i tiden havde vi jo Vodbinderiet på havnen.
Dette er lukket, samtidig med, at kvoter og andet regelværk har minimeret
fiskeriet.

Herom kan man mene, hvad man vil.

Men det er jo ikke blevet lettere for os fritiddsskippere, at finde vore
stumper.

Det er derfor, sammen med ideen om at have et attraktivt havnemilieu, at jeg
er gået ind i sagen.

Det jeg, og købmanden håber på, ar at kunne være medvirkende til at gføre
Rødvig Havn til en attraktiv havn at anløbe.
Hvor man også, blandt meget andet, kan opfylde sejlernes lidt specielle
ønsker.

Købmanden håber, naturligt nok, på afledte salgsmuligheder af alt muligt
andet kram og sager---

Det er vel fint nok, om han så også er medhjælpende til, at sejlere i bekneb
kan få hjælp i form af stumper og dimser.

MVH

Egon

Fra : oem

Dato : 05-06-10 01:39

On 4 Jun., 18:24, "news tele dk" <egon-stich snabela mail.dk> wrote:
> Faktisk spekuleres lidt på, selv at oprette en kanal fra et andet EU land.

Betyder det at købmanden tænker på at finde en leverandør/grossist/
kæde i udlandet og så importere herfra?
/Ole

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-10 10:02