EfS nr.: 21
Fra : Harding E. Larsen

Dato : 28-05-10 04:39

For flertallet af sejlere der ikke har DLS er det godt at se forsiden
af nr.. 21 der viser fareområde og skydetider m.m. for en af de
skydebaner der ikke er indtegnet på de officielle søkort.
Se: http://frv.dk/sejladsinformation/efterretninger/Pages/EfSdokumenter.aspx

Mvh/Harding

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 29-05-10 23:16

Synet af Ærø på et kort har altid fået mig til at tænke på et
spædbarn, der ligger på ryggen med bøjede ben. At der nu er et
skydeområde netop der, hvor en baby ville afgive skud, forstærker
indtrykket.

Hilsen Peter

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 30-05-10 03:08

Ja det har du ret i; men der er også tilsvarende skydebaner med
fareområder ud over Revkrogen, én civilbane fra Strandskoven vest for
Ærøskøbing medskudretning mod nordvest og en hjemmeværnsbane ved
Breninge Ærø, hvor der skydes i retning 40 grader.

Banerne har eksisteret i mange år.
Sammenligningen med pinkeriet mod sejlerne er god al den tid der intet
er oplyst til os om benyttelsen.

Mvh/Harding