må man blande olie ?
Fra : Lasse Lundberg

Dato : 05-08-01 11:54

Hejsa,

må man blande olie....hvis man f.eks har fylt motoren op med motul 5100
15w-50(ester olie), og den så har slugt ca ½l må man så godt toppe op med
f.eks motul 300v 15w-50(fuld syntetisk) ?

kan der ske noget ved at blande ?

eller skal jeg ud og skifte al olien...... ?

Lasse
CBR1000f & Karin & Wilbers (formerly known as technoflex

Fra : RasmusZX9R

Dato : 06-08-01 20:31

> kan der ske noget ved at blande ?
Der er nok ikke noget der sprænger i luften, men du mister lidt af dens
egenskaber.
Hver enkel olietype er tilsat hver sine additiver for at opnå den
ønskede virkning og hvis
du blander dem går det ud over kvaliteten

> eller skal jeg ud og skifte al olien...... ?
Så hut jeg visker skal du på bane i norges land i denne uge, så jeg
ville nok være god
ved min motor og bruge den samme olie eller skifte den hvis ikke det kan
lade sig gøre.
Jeg har prøvet at blande og det gjorde at min gamle kawa(Gpz 900 r) gik
fra ikke at bruge olie til
pludseligt at bruge en 1/2 liter per 1000 km.

God tur
Mvh
Rasmus ZX9R-C der kører på Belray og ikke bruger noget mellem
olieskiftene selvom den har kørt 52000 km.

http://www.kandu.dk/