On 5 Maj, 20:11, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:
> "Hans Mouridsen" <h...@FJERNMIGpc.dk> skrev i meddelelsennews:4be1b233$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Prøv især at læs det Landberg har postet...
>
> OK -> citat:
> "Husk de eksempler med dieselbiler også får en flaske i tanken, men det kan
> jeg jo ikke måle før/efter, da det skal virke over en helt tankfuld. Men min
> Bell Add-mand mener, at den man hælder i tanken også godt kan være god for
> 5hk på en 105hk TDi"
>
> ROFLMAO
Rimeligt dumt at udstille sig selv så pinligt, når du åbenbart ikke
aner noget om det her....
Vi får ikke særligt gode procenter på Bell Add, sagt på en anden måde
så er det ret dyrt i indkøb for os. Vi tager ikke ekstra for en tuning
fordi vi giver en Bell Add-kur. Vi bruger ikke penge på Bell Add for
sjov, men fordi det virker fremragende. Jeg kan finde en masse
eksempler på biler som på rullefeltet har fået 5-10hk ekstra af en
rensekur med Bell Add 2D. Et godt eksempel var en Touran 105hk TDi med
17.000km på klokken. Den fik "kun" 136hk ud af tuningen, hvilket var i
underkanten af hvad filen burde give. Efter en Bell Add 2D gav den
144hk og en pænere kurve. Kunden kunne så fortælle, at bilen kørte
mange småture og sjældent var gennemvarm. Når jeg laver en logfil af
en bil kan jeg se ønsket ladetryk og reelt ladetryk. Ofte er disse tal
ret afgivende, da turboernes variable geometrier sætter sig mere eller
mindre fast. Også her hjælper Bell Add.
Vi bruger selv en del flere Bell Add end vi sælger og det er en ren
underskudsforretning for os, men jeg vil gerne have, at de biler jeg
laver kører perfekt bagefter. Hvis Bell Add ikke virkede ville jeg
helt sikkert hellere spare pengene.