Manglende registrering af træk på attest
Fra : JS

Dato : 04-05-10 18:17

Hej

Jeg har for 1½ år siden købt en Mondeo hvorpå der er aftageligt træk. Jeg
kan imidlertid ikke finde noget på registreringsattesten om trækket. Skal
det ikke stå registreret under "oplysninger om sammenkobling"?

Mvh

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 5083 (20100503) __________

http://www.eset.com

Fra : Martin Bak

Dato : 04-05-10 18:48

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan imidlertid ikke finde noget på registreringsattesten om trækket. Skal
> det ikke stå registreret under "oplysninger om sammenkobling"?

Jo. Dels at det forefindes, og dels største tilladte totalvægt hhv. med
eller uden bremser på påhængskøretøjet.
Henvend dig på motorkontoret og spørg hvordan du bærer dig ad med at få
fejlen rettet.
Er bilen forikret med krog?

Og vi så skam dit første indlæg. Der er ingen grund til at poste flere
omkring samme spørgsmål.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : JS

Dato : 05-05-10 16:35

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> fejlen rettet.
> Er bilen forikret med krog?
>
> Og vi så skam dit første indlæg. Der er ingen grund til at poste flere

Hej Martin

Tak for svaret.
Og undskyld for dobbelt-postingen. Jeg kan stadig ikke se nogen af mine
indlæg - kun dit svar!
Jeg skal vist have set min newskonto og ikke mindst program efter - også
møgirriterende med det der antivirus-spam herunder. Skal ikke ske igen

Ifølge den lokale synsmand skulle det være en formsag at få det
registrereret - og det skulle tilmed være gratis.
Godt at der ikke er sket noget indtil nu for trækket er jo helt sikkert ikke
dækket af forsikringen...

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 5086 (20100504) __________

http://www.eset.com

Fra : Gamle

Dato : 05-05-10 17:27

JS wrote:
> Godt at der ikke er sket noget indtil nu for trækket er jo helt
> sikkert ikke dækket af forsikringen...

Hej.

De fleste selskaber har dækning af krog indbygget i selve ansvarsdelen uden
beregning.
Den tegnes således ikke uden krog.

Mvh.
Torben

Fra : Martin Bak

Dato : 05-05-10 19:02

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hej.
>
> De fleste selskaber har dækning af krog indbygget i selve ansvarsdelen
> uden beregning.
> Den tegnes således ikke uden krog.

Jeg har valgt krogen fra på den ene bil, og får derfor forsikringen lidt
billigere. Krogen sidder fortsat på bilen, men må selvfølgelig ikke bruges.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Henning Keseler

Dato : 05-05-10 20:45

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> kan imidlertid ikke finde noget på registreringsattesten om trækket. Skal
> det ikke stå registreret under "oplysninger om sammenkobling"?

Du kan godt have en krog der kun må bruges til cykelstativ og lignende, den
er ikke påtegnet attesten og må derfor ikke bruges som trækkrog
--
Henning

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-05-10 09:17

Den 05-05-2010 21:44, Henning Keseler skrev:

> Du kan godt have en krog der kun må bruges til cykelstativ og lignende,
> den er ikke påtegnet attesten og må derfor ikke bruges som trækkrog

Men så skal den være sikret så du ikke kan koble et køretøj til. Tror
bare man har sat træk på og glemt at registrere. Det bliver næsten altid
opdaget til syn.

--
MVH
Ib Jakobsen