Gumball - fed oplevelse.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 04-05-10 14:35

Jeg skulle som sædvanligt hjem fra det nordlige Stockholm sidst på
eftermiddagen i går.

Jeg undrede mig noget over, at der var adskillige svenskere der havde
taget ophold på skrænterne ved motorvejen, samt at alle gangbroer var
fyldt med mennesker.

Så begyndte de første Gumball-biler at komme, og så var jeg klar over
hvad der var gang i.

Bortset fra, at det tangerer hærværk med alt det lort der er klistret
på bilerne, så er det s'gu nogen fede øser.

Iøvrigt var det bemærkelsesværdigt, at holdningen til alternativ
adfærd på motorvejen er meget forskellig når man sammenligner
racerbiler og lastbiler.

Den øvrige trafik på motorvejen fandt det helt acceptabelt, at en
Porsche-driver og en Aston Martin-ditto førte en lang samtale ud
gennem deres respektive sideruder under kørslen. Det foregik
naturligvis med en moderat hastighed, rent faktisk med en så moderat
hastighed, at at et elefantvæddeløb mellem to lastbiler ville se
totalt uforsvarligt ud.

Der var ikke én der så meget som blinkede med lygterne.

Det så iøvrigt ikke ud som om at det svenske politi mangler resourser.
De havde hæmningsløst gang i udskrivningen af bøder.

Jeg kan konkludere, at kører man Porsche, Ferrari, Maserati, Lotus
eller noget andet eksotisk, så er almenheden fuldstændigt ligeglad med
fremkommeligheden på motorvejene, og parkering af almindelige
brugsbiler i nødspor er ikke noget problem, hvis føreren synes det er
fedt at sidde oppe på skrænten og kigge på fine biler.

Jeg kan kun sige én ting:

I er sateme en flok hyklere!! )))))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Anders Majland

Dato : 04-05-10 14:46

> Jeg kan kun sige én ting:
> I er sateme en flok hyklere!! )))))

Var det ikke primært svensken der kiggede biler ?

/A, der aldrig helt har forstået gumball konceptet i at nogle rige blærerøve
kører som død og helvede på igennem mange lande med det mål at få flest
muligt fartbøder udover at promoverere sig selv. Vil da ikke afvise at nogen
af dem måske kan køre bil, men de ulykker som trækker store overskrifter
vidner ikke om særlige evner bag et rat ...

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-05-10 16:33

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> Var det ikke primært svensken der kiggede biler ?

En kollega kørte fra Hirtshals til Kbh den aften, Gumball kørte gennem DK.
Motorvejsrytmen blev totalt ødelagt af folk, som ønskede at blive overhale
af Gumballërne - man kørte ca. 70 km/t på motorvejen. Hun var godt nok
hysterisk over fænomenet...

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 04-05-10 16:35

Anders Majland skrev:

> [...]
> afvise at nogen af dem måske kan køre bil, men de ulykker som trækker
> store overskrifter vidner ikke om særlige evner bag et rat ...

Jeg var med til at modtage bilerne på Padborg Flyveplads og hjælpe lidt
til med aflæsningen.
For de som måske ikke ved det, så blev bilerne kørt gennem Tyskland på
lastbiler.
Da deltagerne ankom i busser et godt stykke tid før bilerne, så fik vi
rig lejlighed til at snakke med dem og servicere dem med pølser og øl.
Rige er de, men blærerøve, det vil jeg helt betemt ikke kalde dem.
De var utrolig flinke, helt nede på jorden og absolut ingen sure miner
over at de kom til at vente i meget lang tid før de kunne komme ud og køre.
De første to der ankom, var østrigere. De gad ikke køre i bus fra
Amsterdam, så de tog en flyver til Hamborg og havde så håbet på de kunne
leje et taxafly til Padborg. Da det ikke lykkedes tog de en taxa.
To af de rigtig søde piger, - de kørte i en lyserød Masarati, kom i taxa
direkte fra Amsterdam. Så vidt jeg husker, så kostede turen 7000 euro,
men hvad betyder det nå man har penge nok.
Efter et stykke tid kom den ene piges mand til Padborg. Han kørte i en
Maybach! Højrestyret og fra Saudi Arabien.
Det var virkelig en sjov eftermiddag og aften.

Hilsen Matthias

Fra : Henrik B.

Dato : 04-05-10 16:45

"Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> De var utrolig flinke, helt nede på jorden og absolut ingen sure miner
> over at de kom til at vente i meget lang tid før de kunne komme ud og

Jep, meget typisk for de som rigtig mange penge, hvorimod alle wanna-be'sne
altid himler op og kræver opmærksomhed...

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Peter J

Dato : 05-05-10 19:29

"Matthias H. Matthiessen" skrev

> To af de rigtig søde piger, - de kørte i en lyserød Masarati, kom i taxa
> direkte fra Amsterdam. Så vidt jeg husker, så kostede turen 7000 euro, men
> hvad betyder det nå man har penge nok.

Så er der skisme en Amsterdamsk taximand der har grinet godt...
2 af mine kolleger var i Amsterdam under "askekrisen" - ca. 10.000 kr pr.
tur... Og den ene fik retur fra Bruxelles til Aalborg - Once in a
lifetime-experience..

VenHils
PeterJ