Ny bil i morgen.
Fra : Martin Bak

Dato : 28-04-10 16:35

Jeg har bestemt mig for at købe Deo'en. Sælger henter mig i Rønne i en Piper
i morgen formiddag, og så kører jeg hjem i nyerhvervelsen
Denne, er det: http://www.dba.dk/ford-mondeo-18-magic-stcar/id-65970245/
--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin Bak

Dato : 28-04-10 16:36

> Jeg har bestemt mig for at købe Deo'en. Sælger henter mig i Rønne i en
> Piper i morgen formiddag, og så kører jeg hjem i nyerhvervelsen
> Denne, er det: http://www.dba.dk/ford-mondeo-18-magic-stcar/id-65970245/

Dejlig torsdag

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-10 17:11

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg har bestemt mig for at købe Deo'en. Sælger henter mig i Rønne i en
> Piper i morgen formiddag, og så kører jeg hjem i nyerhvervelsen
> [...]

Er det ikke at sætte sig lovligt meget i gæld til sælger inden handlen?
Hvad nu, hvis dytten er et sminket lig?

Så står man i Herning uden køretøj hos en skidesur sælger og skal finde hjem
til klippeøen.
Man kan hurtigt komme til at købe noget, man egentligt hellere havde været
foruden bare for at slippe for problemer.
Resultat? en bunke problemer - De kom bare lidt senere og koster penge.

Når det kommer til brugtbil, ville jeg aldrig sætte mig i
taknemmelighedsgæld til sælger. Slet ikke før, jeg havde set øsen, og da
slet ikke ved en 15 år gammel bil. Og så lige 168.000 km på 15 år? En Van i
sælgerstørrelse? Og pløregearkasse?

Ked af det, hvis jeg skyder en god dag ned med kedelig tanker, men ... træer
har det med at stoppe med at gro, før de når op i himlen.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 28-04-10 17:15

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ked af det, hvis jeg skyder en god dag ned med kedelig tanker, men ...
> træer har det med at stoppe med at gro, før de når op i himlen.

Jeg forstår godt dine indsigelser, og det har jeg drøftet med sælger.
Flyveturen er ikke gratis, men kan konkurrere med anden transport. Og jeg
har fået refereret, og stoler på bilens historie.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-04-10 20:30

> [...]
> Jeg har bestemt mig for at købe Deo'en. Sælger henter mig i Rønne i en
> Piper i morgen formiddag, og så kører jeg hjem i nyerhvervelsen

Lad være med at køre ind i noget med den. Den årgang krøller sammen som et
håndklæde ...

--
Per

Fra : Anders Majland

Dato : 28-04-10 20:34

> Lad være med at køre ind i noget med den. Den årgang krøller sammen som et
> håndklæde ...

Det gælder vel i praksis alle biler i den prisklasse ...

/A

Fra : Henrik B.

Dato : 28-04-10 20:53

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> Det gælder vel i praksis alle biler i den prisklasse ...

Næææh, ikke nødvendigvis...

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 29-04-10 07:06

> Næææh, ikke nødvendigvis...

Tager vi udgangspunkt i ncap stjerne som mål for sikkerhed så har de kun en
1997'er mondeo - Er det en nyere model end en 95'er ?

Men den opnår 2,5 stjerne og sølle 17 point

Men hvad er bedre ?

Fra : Henrik B.

Dato : 29-04-10 15:15

> Tager vi udgangspunkt i ncap stjerne som mål for sikkerhed så har de kun
> en 1997'er mondeo - Er det en nyere model end en 95'er ?
>
> Men den opnår 2,5 stjerne og sølle 17 point
>
> Men hvad er bedre ?

En Saab 9000 CS f.eks.

Fra : Anders Majland

Dato : 03-05-10 07:42

> En Saab 9000 CS f.eks.

Som ikke er testet af ncap - ikke at du ikke har ret ?

Saab er jo kendt for at bygge sikre biler

/A

Fra : Henrik B.

Dato : 03-05-10 15:06

> Som ikke er testet af ncap - ikke at du ikke har ret ?

Nope.

Men seks år i træk (tre gange), op gennem halvfemserne, kåret af Folksam som
sikreste bilo på de svenake veje, ligesom diverse sikkerhedstest i England
og NHTSA i USA har bekræftet...

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 28-04-10 20:53

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
>

> Lad være med at køre ind i noget med den. Den årgang krøller sammen som et
> håndklæde ...

Negative lyseslukkere! - mon det er misundelse?
Palle

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-04-10 19:39

"Palle Bugtrup" <burini@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> Negative lyseslukkere! - mon det er misundelse?

Det er forbrugerinformation. Jeg har selv haft Mondeo 94 ...

--
Per

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-04-10 20:44

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Det er forbrugerinformation. Jeg har selv haft Mondeo 94 ...

Glemte at sige - jeg har stadig historikken på den. Nuværende ejer mener
ikke den klarer næste syn ...

--
Per

Fra : Martin Bak

Dato : 29-04-10 23:26

> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Glemte at sige - jeg har stadig historikken på den. Nuværende ejer mener
> ikke den klarer næste syn ...

Af hvilken grund? Rust?
Jeg er lige kommet hjem. Jeg skal minde mig selv om, at jeg skam også blev
pænt mørbanket af en tilsvarende tur i Mazdaen. 2½ time i en Piper fra 59
var også en prøvelse, sådan komfortmæssigt. Det er ikke ligefrem Recaro dén
er udstyret med. Men ellers en fin tur

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : oz3bto

Dato : 30-04-10 01:29

> [...]
> var også en prøvelse, sådan komfortmæssigt. Det er ikke ligefrem Recaro
> dén er udstyret med. Men ellers en fin tur

Det kunne jeg godt have fortalt dig.. Har selv haft fornøjelsen af at flyve
til .UK og retur i sådan en

Men må da have været en oplevelse hvis ellers i havde lige så godt vejr i DK
som vi havde heroppe i norge

Fra : Martin Bak

Dato : 30-04-10 07:49

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne jeg godt have fortalt dig.. Har selv haft fornøjelsen af at
> flyve til .UK og retur i sådan en
>
> Men må da have været en oplevelse hvis ellers i havde lige så godt vejr i
> DK som vi havde heroppe i norge
Vejret var ikke så klart, men ok. Men det var da en sjov tur. F.eks. fik vi
af en eller anden grund lov til at passere direkte hen over CPH i 1000 fods
højde. Det var piloten meget benovet over. "det er ikke hver dag man får lov
til det" sagde han.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-04-10 09:15

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> Af hvilken grund? Rust?

Ja - den kører ikke ret meget mere, så det er dét :)

--
Per

Fra : Leo Jensen

Dato : 28-04-10 14:03

On 28 Apr., 21:53, "Palle Bugtrup" <bur...@mail.dk> wrote:

>    Negative lyseslukkere! - mon det er misundelse?
>    Palle

Slet ikke, vi kan sagtens nedgøre ting vi ikke selv vil have...

Leo

Fra : Leo Jensen

Dato : 29-04-10 02:48

On Apr 29, 8:05 am, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Tager vi udgangspunkt i ncap stjerne som mål for sikkerhed så har de kun en
> 1997'er mondeo - Er det en nyere model end en 95'er ?
>
> Men den opnår 2,5 stjerne og sølle 17 point
>
> Men hvad er bedre ?

SAAB 900 af samme årgang, på hvide skilte og med flere kilometer
koster også 20.000 kr. Den kunne tænkes at være sikrere.

Det er svært at købe en sikker bil på begrænset budget. Tungere er vel
bedre, så længe modparten ikke er en betonvæg eller noget andet meget
tungere, som en lastbil.

Leo