|
| Hurra for elbilerne Fra : Preben R. Sørensen |
Dato : 27-04-10 22:49 |
|
Hurra, der er ingen negative ting at sige om elbilerne:
1) De er meget billigere end almindelige biler, og lige så sikre, og der
kommer aldrig afgift på dem. Da de er billigere at lave, kommer prisen et
godt stykke under en alm.bil uden afgift.
2) De er også så godt som gratis at køre i, for vindmølleejerne forærer
strøm væk om natten.
3) Deres batterier er så sindsygt holdbare, at politikerne endda regner med
at vi stiller dem til rådighed som energilager om dagen. Men hvordan køre og
så være energilager samtidigt? Nåh jo, man slæber blot en lang ledning efter
sig. Batterierne skal aldrig skiftes. Derfor har ingen udregnet
ombytningsprisen, ja man må vel nærmest regne med at der bliver en klækkelig
betaling for dem, når ellerten er rustet op.
4) Batterierne taber heller ikke effektivitet, ikke engang i 30 graders
frost, derfor kan man stole helt og fast på de opgivne data for den nye bil.
Skubbebøjlen bagpå er en misforståelse, det er en vindspoiler.
5) Komforten er i top, der ligger to store frakker og nogle isskrabere i det
lille fikse bagagerum.
6).........
7).........
..........
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
ShutEye (28-04-2010)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 28-04-10 01:09 |
|
LOL!
Ja der er SÅ mange ting der ikke passer ind i virkelighedens og fysikkens
verden at man bare må måbe!
| |
Armand (29-04-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-04-10 00:36 |
|
ShutEye skrev:
> LOL!
>
> Ja der er SÅ mange ting der ikke passer ind i virkelighedens og fysikkens
> verden at man bare må måbe!
>
>
Jeg afventer stadig svar fra det lokale forsynings-selskab om hvad det
vil koste at få 35A på tavlen.
Med 10A kan man ikke forvente at kunne fylde de største batterier (á
bilerne med bedst rækkevidde) på under et døgn hvis de er kørt helt i
bund. M.a.o: Det der med at lade i løbet af natten er et ønskescenarie :-|
--
Armand.
| |
FinnPoulsen (28-04-2010)
| Kommentar Fra : FinnPoulsen |
Dato : 28-04-10 07:50 |
|
"Preben R. Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4bd75bb3$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hurra, der er ingen negative ting at sige om elbilerne:
> 7).........
> .........
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk
Men hvad er alternativet ?
Vi har jo ikke benzin til evig tid.
Sammenligner man de forsøgt på elbiler med dengang man startede med biler så
kan du jo skrive det samme om benzin biler.
Dengang var dampbiler og heste trukne vogne mere effektive og en kendt
teknologi.
1) Dampbil var kendt og driftsikker teknologi som kunne repareres af en smed
en en lokomotiv mekaniker. - mens benzin biler var komplicerede og ofte gik
i stykker eller brændte op.
2) Når man kørte dampbiler kunne man altid få vand og træ uanset hvor man
var - mens benzinbiler selv måtte medbringe brændstof, da der ikke var
benzinstationer.
3) Dampbiler var mere støjsvage end benzinbiler
4) ......
Pointen er at ny teknologi jo altid skal modnes før man kan sammenligne. Så
det er nemt at gøre grin med el-biler brintbiler osv. men når vi står uden
benzin så stivner grinet nok.
Lad os være glade for nogle er så forudseende at de forsøger at finde et
brugbart alternativ i god tid.
Mvh
Finn
| |
Preben R. Sørensen (28-04-2010)
| Kommentar Fra : Preben R. Sørensen |
Dato : 28-04-10 23:18 |
|
"FinnPoulsen" <Finn@poulsenudenspam.dk> skrev
> Men hvad er alternativet ?
Forbrændingsmotorer ligeså længe vi gider.
>
> Vi har jo ikke benzin til evig tid.
> Sammenligner man de forsøgt på elbiler med dengang man startede med biler
> så kan du jo skrive det samme om benzin biler.
>
> Dengang var dampbiler og heste trukne vogne mere effektive og en kendt
> teknologi.
>
> 1) Dampbil var kendt og driftsikker teknologi som kunne repareres af en
> smed en en lokomotiv mekaniker. - mens benzin biler var komplicerede og
> ofte gik i stykker eller brændte op.
>
> 2) Når man kørte dampbiler kunne man altid få vand og træ uanset hvor man
> var - mens benzinbiler selv måtte medbringe brændstof, da der ikke var
> benzinstationer.
>
> 3) Dampbiler var mere støjsvage end benzinbiler
>
> 4) ......
>
> Pointen er at ny teknologi jo altid skal modnes før man kan sammenligne.
> Så det er nemt at gøre grin med el-biler brintbiler osv. men når vi står
> uden benzin så stivner grinet nok.
Det er godt nok et langt kig fremad. Vi kommer nok til at stå uden Lithium
længe før.
Har ikke gjort grin med brintbiler.
>
> Lad os være glade for nogle er så forudseende at de forsøger at finde et
> brugbart alternativ i god tid.
Altså skal vi glæde os over andres 'ulykke'....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
René Løweneck (29-04-2010)
| Kommentar Fra : René Løweneck |
Dato : 29-04-10 06:17 |
|
Hej Preben !
> Altså skal vi glæde os over andres 'ulykke'....
Det er jo netop denne gruppes adelsmærke. Se blot på de sidste tråde om
folks ulykkelige endeligt i deres bil
--
Med venlig hilsen
René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar
| |
FinnPoulsen (29-04-2010)
| Kommentar Fra : FinnPoulsen |
Dato : 29-04-10 07:20 |
|
"Preben R. Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4bd8b412$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>
>> Lad os være glade for nogle er så forudseende at de forsøger at finde et
>> brugbart alternativ i god tid.
>
> Altså skal vi glæde os over andres 'ulykke'....
>
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk
Ikke forstået, hvor er det at være glad for udvikling, innovation og
forskning - det samme som at glade sig over andres ulykke ?
Al begyndelse er svær , benzin motoren er jo også blevet kraftig forbedret
de sidste 100 år.
Hvis man havde din holdning var bilen aldrig blevet opfundet, for hvorfor
skulle man lede efter et brugart alternativ til hestevogne ?
Mvh
Finn
Ps. du må godt få det sidste ord
| |
Preben R. Sørensen (30-04-2010)
| Kommentar Fra : Preben R. Sørensen |
Dato : 30-04-10 11:02 |
|
"FinnPoulsen" <Finn@poulsenudenspam.dk> skrev
<cut>
> Al begyndelse er svær , benzin motoren er jo også blevet kraftig forbedret
> de sidste 100 år.
>
> Hvis man havde din holdning var bilen aldrig blevet opfundet, for hvorfor
> skulle man lede efter et brugart alternativ til hestevogne ?
> Ps. du må godt få det sidste ord
Det tager jeg så, men ikke for at hovere.
Lad mig skære det ud i pap, at det her ikke kan kaldes en udviklingsfase som
du vil have det ind på.
Der er tale om ren og skær beskidt buisness. Man skal have os malket for en
masse penge, det er det, sagen drejer sig om.
Teknologien man kaster i grams er kendt i forvejen, og man er helt på det
rene med at det er noget lort, folk ikke kan være tjent med.
Skulle man alligevel få lyst til en elbil, så må det være noget med nogle
meget udførlige garantier, og at man kun handler med større, veletablerede
firmaer. Ellers er garantien nok ikke ret meget værd.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
N/A (01-05-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 01-05-10 19:19 |
|
| |
Ivar (30-04-2010)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 30-04-10 22:44 |
|
FinnPoulsen skrev:
> Pointen er at ny teknologi jo altid skal modnes før man kan sammenligne.
Hvad mener du med ny teknologi? Den første bil der kørte 100 km/t
var en el-bil. Det var i 1899!
El-bilen er på ingen måde ny teknologi. Den er så gammel at
selv Bedstemor And kørte el-bil Den elektriske bil har
heletiden eksisteret, men har på grund af dens ringe præstationer
hele tiden stået i baggrunden. El-motoren kun været brugt i
mindre kørertøjer.
Jeg tror ikke vi alle kører el-biler om 50 år. Jeg tror mere på
brændstofbiler med ikke-fossile brændstoffer.
Ivar Magnusson
| |
Klaus D. Mikkelsen (~ (28-04-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen (~ |
Dato : 28-04-10 01:29 |
|
On 28 Apr., 08:50, "FinnPoulsen" <F...@poulsenudenspam.dk> wrote:
>
> Dengang var dampbiler og heste trukne vogne mere effektive og en kendt
> teknologi.
Nej, dampbilerne var aldig en success
Klaus
| |
FinnPoulsen (28-04-2010)
| Kommentar Fra : FinnPoulsen |
Dato : 28-04-10 12:23 |
|
"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppemail@gmail.com> skrev i en
meddelelse
news:68928050-3525-4570-9165-42f8077c8b6f@q15g2000yqj.googlegroups.com...
> On 28 Apr., 08:50, "FinnPoulsen" <F...@poulsenudenspam.dk> wrote:
>>
>> Dengang var dampbiler og heste trukne vogne mere effektive og en kendt
>> teknologi.
>
> Nej, dampbilerne var aldig en success
>
>
> Klaus
Hmmmm
http://videnskab.dk/content/dk/kultur/elbilen_var_hot_i_bilismens_barndom
| |
Benny (30-04-2010)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 30-04-10 12:08 |
|
On 29 Apr., 08:19, "FinnPoulsen" <F...@poulsenudenspam.dk> wrote:
> "Preben R. Sørensen" <pre...@esenet.dk> skrev i en meddelelsenews:4bd8b412$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
>
> >> Lad os være glade for nogle er så forudseende at de forsøger at finde et
> >> brugbart alternativ i god tid.
>
> > Altså skal vi glæde os over andres 'ulykke'....
>
> > --
> > M.V.H.
> > Preben Riis Sørensen
> > pre...@esenet.dk
>
> Ikke forstået, hvor er det at være glad for udvikling, innovation og
> forskning - det samme som at glade sig over andres ulykke ?
> Al begyndelse er svær , benzin motoren er jo også blevet kraftig forbedret
> de sidste 100 år.
Det der med at en bilmotor er blevet kraftigt forbedret de sidste 100
år vil jeg nu sætte et stort spørgsmål om.
Hvis at bilindustrien var lige så inovativ som elektronikindustrien,
ville en motor fylde set samme som en tændstikæske, have 2000 hk, gå
3000 km/l og koste 16 ører.
Nej du, bilfabrikanterne er en flok dovne og ligegyldige r..huller.
Havde de bare brugt 1% af hvad der blevet brugt på de antikke
stempelmotorer, ville vi alle køre i brintbiler.
De piver og piver over mangel på penge, hvortil jeg kun kan sige: NÅ!
De har siden 70'erne vidst at der skulle findes noget andet og det
eneste de gjorde ved det var at øge forbruget vha. større motorer.
Benny
| |
Kent Friis (30-04-2010)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 30-04-10 19:48 |
|
Den Fri, 30 Apr 2010 11:08:25 -0700 (PDT) skrev Benny:
> On 29 Apr., 08:19, "FinnPoulsen" <F...@poulsenudenspam.dk> wrote:
>> "Preben R. Sørensen" <pre...@esenet.dk> skrev i en meddelelsenews:4bd8b412$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>
>>
>> >> Lad os være glade for nogle er så forudseende at de forsøger at finde et
>> >> brugbart alternativ i god tid.
>>
>> > Altså skal vi glæde os over andres 'ulykke'....
>>
>> > --
>> > M.V.H.
>> > Preben Riis Sørensen
>> > pre...@esenet.dk
>>
>> Ikke forstået, hvor er det at være glad for udvikling, innovation og
>> forskning - det samme som at glade sig over andres ulykke ?
>> Al begyndelse er svær , benzin motoren er jo også blevet kraftig forbedret
>> de sidste 100 år.
>
> Det der med at en bilmotor er blevet kraftigt forbedret de sidste 100
> år vil jeg nu sætte et stort spørgsmål om.
>
> Hvis at bilindustrien var lige så inovativ som elektronikindustrien,
> ville en motor fylde set samme som en tændstikæske, have 2000 hk, gå
> 3000 km/l og koste 16 ører.
Til gengæld ville bilen skulle genstartes indtil flere gange om
dagen, og skulle have ny motor 1-2 gange om året
Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
| |
René Løweneck (01-05-2010)
| Kommentar Fra : René Løweneck |
Dato : 01-05-10 07:04 |
|
Hej Kent !
> Til gengæld ville bilen skulle genstartes indtil flere gange om
> dagen, og skulle have ny motor 1-2 gange om året
Ingen tvivl om, at Land Rover fører løbet på den front ))
--
Med venlig hilsen
René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar
| |
N/A (01-05-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 01-05-10 19:19 |
|
| |
Klaus D. Mikkelsen (30-04-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 30-04-10 22:01 |
|
Benny skriver:
>
> Det der med at en bilmotor er blevet kraftigt forbedret de sidste 100
> år vil jeg nu sætte et stort spørgsmål om.
Min bil har en 1,4 liters 4 cylindret motor med 160 HK.
Du kan altså finde en 100 år gammel motor med næsten samme specs?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Benny (01-05-2010)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 01-05-10 03:08 |
|
On 30 Apr., 20:48, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:
> Den Fri, 30 Apr 2010 11:08:25 -0700 (PDT) skrev Benny:
>
>
>
>
>
> > On 29 Apr., 08:19, "FinnPoulsen" <F...@poulsenudenspam.dk> wrote:
> >> "Preben R. Sørensen" <pre...@esenet.dk> skrev i en meddelelsenews:4bd8b412$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> >> >> Lad os være glade for nogle er så forudseende at de forsøger at finde et
> >> >> brugbart alternativ i god tid.
>
> >> > Altså skal vi glæde os over andres 'ulykke'....
>
> >> > --
> >> > M.V.H.
> >> > Preben Riis Sørensen
> >> > pre...@esenet.dk
>
> >> Ikke forstået, hvor er det at være glad for udvikling, innovation og
> >> forskning - det samme som at glade sig over andres ulykke ?
> >> Al begyndelse er svær , benzin motoren er jo også blevet kraftig forbedret
> >> de sidste 100 år.
>
> > Det der med at en bilmotor er blevet kraftigt forbedret de sidste 100
> > år vil jeg nu sætte et stort spørgsmål om.
>
> > Hvis at bilindustrien var lige så inovativ som elektronikindustrien,
> > ville en motor fylde set samme som en tændstikæske, have 2000 hk, gå
> > 3000 km/l og koste 16 ører.
>
> Til gengæld ville bilen skulle genstartes indtil flere gange om
> dagen, og skulle have ny motor 1-2 gange om året
Det er fordi du tænker windows. Windows er den største fejl der er
opfundet. Tag f.eks den plc jeg var ude ved for nylig. Den havde kørt
i snart 12 år og havde kun været genstartet ved strømsvigt.
Benny
| |
Benny (01-05-2010)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 01-05-10 03:11 |
|
On 30 Apr., 20:48, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:
> Den Fri, 30 Apr 2010 11:08:25 -0700 (PDT) skrev Benny:
>
>
>
>
>
> > On 29 Apr., 08:19, "FinnPoulsen" <F...@poulsenudenspam.dk> wrote:
> >> "Preben R. Sørensen" <pre...@esenet.dk> skrev i en meddelelsenews:4bd8b412$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> >> >> Lad os være glade for nogle er så forudseende at de forsøger at finde et
> >> >> brugbart alternativ i god tid.
>
> >> > Altså skal vi glæde os over andres 'ulykke'....
>
> >> > --
> >> > M.V.H.
> >> > Preben Riis Sørensen
> >> > pre...@esenet.dk
>
> >> Ikke forstået, hvor er det at være glad for udvikling, innovation og
> >> forskning - det samme som at glade sig over andres ulykke ?
> >> Al begyndelse er svær , benzin motoren er jo også blevet kraftig forbedret
> >> de sidste 100 år.
>
> > Det der med at en bilmotor er blevet kraftigt forbedret de sidste 100
> > år vil jeg nu sætte et stort spørgsmål om.
>
> > Hvis at bilindustrien var lige så inovativ som elektronikindustrien,
> > ville en motor fylde set samme som en tændstikæske, have 2000 hk, gå
> > 3000 km/l og koste 16 ører.
>
> Til gengæld ville bilen skulle genstartes indtil flere gange om
> dagen, og skulle have ny motor 1-2 gange om året
Ny motor. Den kostede 16 ører. Det giver 10 kr incl montering, da det
tager 2 minutter. Og den motor de monterer har en 10% højere ydelse og
går 5% længere på literen.
Benny
| |
Kent Friis (01-05-2010)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 01-05-10 16:31 |
|
Den Sat, 1 May 2010 02:10:38 -0700 (PDT) skrev Benny:
> On 30 Apr., 20:48, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:
>> Den Fri, 30 Apr 2010 11:08:25 -0700 (PDT) skrev Benny:
>>
>>
>>
>>
>>
>> > On 29 Apr., 08:19, "FinnPoulsen" <F...@poulsenudenspam.dk> wrote:
>> >> "Preben R. Sørensen" <pre...@esenet.dk> skrev i en meddelelsenews:4bd8b412$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> >> >> Lad os være glade for nogle er så forudseende at de forsøger at finde et
>> >> >> brugbart alternativ i god tid.
>>
>> >> > Altså skal vi glæde os over andres 'ulykke'....
>>
>> >> > --
>> >> > M.V.H.
>> >> > Preben Riis Sørensen
>> >> > pre...@esenet.dk
>>
>> >> Ikke forstået, hvor er det at være glad for udvikling, innovation og
>> >> forskning - det samme som at glade sig over andres ulykke ?
>> >> Al begyndelse er svær , benzin motoren er jo også blevet kraftig forbedret
>> >> de sidste 100 år.
>>
>> > Det der med at en bilmotor er blevet kraftigt forbedret de sidste 100
>> > år vil jeg nu sætte et stort spørgsmål om.
>>
>> > Hvis at bilindustrien var lige så inovativ som elektronikindustrien,
>> > ville en motor fylde set samme som en tændstikæske, have 2000 hk, gå
>> > 3000 km/l og koste 16 ører.
>>
>> Til gengæld ville bilen skulle genstartes indtil flere gange om
>> dagen, og skulle have ny motor 1-2 gange om året
>
> Ny motor. Den kostede 16 ører. Det giver 10 kr incl montering, da det
> tager 2 minutter.
2 minutter? Hvornår kommer PC'er ned på noget i den stil? Sidst jeg
geninstallerede, tog det en dags tid.
> Og den motor de monterer har en 10% højere ydelse og
> går 5% længere på literen.
Medmindre den er blevet opgraderet, så er den kun halvt så hurtig,
og bruger dobbelt så meget.
Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
| |
Benny (01-05-2010)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 01-05-10 03:16 |
|
On 30 Apr., 23:00, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Benny skriver:
>
>
>
> > Det der med at en bilmotor er blevet kraftigt forbedret de sidste 100
> > år vil jeg nu sætte et stort spørgsmål om.
>
> Min bil har en 1,4 liters 4 cylindret motor med 160 HK.
>
> Du kan altså finde en 100 år gammel motor med næsten samme specs?
Nu er du lidt på tværs. Hvad er der forskellige på din nuværende motor
og der din oldefar kørte med, hvis du ser bort fra flere heste og
større forbrug.
Du må da indrømme at bilindustrien har nærmest stået stille hvis du
sammenligner med elektronikindustrien.
Benny
| |
Benny (01-05-2010)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 01-05-10 03:20 |
|
On 30 Apr., 23:44, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:
> FinnPoulsen skrev:
>
> > Pointen er at ny teknologi jo altid skal modnes før man kan sammenligne.
>
> Hvad mener du med ny teknologi? Den første bil der kørte 100 km/t
> var en el-bil. Det var i 1899!
>
> El-bilen er på ingen måde ny teknologi. Den er så gammel at
> selv Bedstemor And kørte el-bil Den elektriske bil har
> heletiden eksisteret, men har på grund af dens ringe præstationer
> hele tiden stået i baggrunden. El-motoren kun været brugt i
> mindre kørertøjer.
>
> Jeg tror ikke vi alle kører el-biler om 50 år. Jeg tror mere på
> brændstofbiler med ikke-fossile brændstoffer.
Jeg tror også at elbiler er et bump på vejen. Desværre er brintalderen
nok et stykke ude i fremtiden.
Benny
| |
Klaus D. Mikkelsen (01-05-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 01-05-10 16:51 |
|
Benny skriver:
>
> > Du kan altså finde en 100 år gammel motor med næsten samme specs?
>
> Nu er du lidt på tværs.
Næh, jeg fortæller lidt om udviklingen
> Hvad er der forskellige på din nuværende motor
> og der din oldefar kørte med, hvis du ser bort fra flere heste og
> større forbrug.
Mindre forbrug - langt mindre forbrug - eller du kan måske ogs finde
en bil med samme motorstørelse og vægt fra dengang der kan gå over 16
km/l?
Længere serviceintervaller - find en 100 år gammel motor der har 30.00
km's serviceinterval.
Mindre forurening - find en 100 år gammel motor der brænder lige så
rent.
> Du må da indrømme at bilindustrien har nærmest stået stille hvis du
> sammenligner med elektronikindustrien.
Nej, det syntes jeg faktisk ikke. Måske fordi jeg arbejder med
elektronik til dagligt og har set, hvor meget l-o-r-t der bliver solgt
i dag.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Armand (01-05-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 01-05-10 19:19 |
|
Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Benny skriver:
>>>
>> Hvad er der forskellige på din nuværende motor
>> og der din oldefar kørte med, hvis du ser bort fra flere heste og
>> større forbrug.
>
> Mindre forbrug - langt mindre forbrug - .......
>
> Længere serviceintervaller - find en 100 år gammel motor der har 30.00
> km's serviceinterval......
>
Hæ!
Min datters oldefar, der var født tidligt i forgangne århundrede og
havde ernæret sig som vognmand, beklagede bl.a. at det skidt (hans
nykøbte Ford Escort) ikke var til at komme til at skrue i og at man til
sammenligning kunne lave et stempeltræk på en formiddag førhen!
OK! Men dét var så fordi man havde rutine deri og motorerne var bygget
til det ud fra erkendelse af nødvendigheden. Men hvor mange når
overhovedet at komme dertil hvor der skal skiftes stempler inden motoren
dør ved 300.000-500.000km??
--
Armand.
| |
N/A (01-05-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 01-05-10 19:19 |
|
| |
Martin Thomsen (01-05-2010)
| Kommentar Fra : Martin Thomsen |
Dato : 01-05-10 13:13 |
|
On 1 Maj, 20:19, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Klaus D. Mikkelsen skrev:> Benny skriver:
>
> >> Hvad er der forskellige på din nuværende motor
> >> og der din oldefar kørte med, hvis du ser bort fra flere heste og
> >> større forbrug.
>
> > Mindre forbrug - langt mindre forbrug - .......
>
> > Længere serviceintervaller - find en 100 år gammel motor der har 30..00
> > km's serviceinterval......
>
> Hæ!
> Min datters oldefar, der var født tidligt i forgangne århundrede og
> havde ernæret sig som vognmand, beklagede bl.a. at det skidt (hans
> nykøbte Ford Escort) ikke var til at komme til at skrue i og at man til
> sammenligning kunne lave et stempeltræk på en formiddag førhen!
> OK! Men dét var så fordi man havde rutine deri og motorerne var bygget
> til det ud fra erkendelse af nødvendigheden. Men hvor mange når
> overhovedet at komme dertil hvor der skal skiftes stempler inden motoren
> dør ved 300.000-500.000km??
>
> --
> Arman
Der er ingen tvivl om at der er et stykke vej til vi alle kører i
elbiler! Jeg har skrevet en forbruger guide til hvis man ønsker at
købe en el eller hybrid bil. den kan hentes gratis på:
http://www.easyecar.com/free-electric-and-hybrid-vehicles-buyers-guide/
Man kan allerede nu skrive sig op til en Renault elbil til levering
til sommer næste år. Læs artiklen om samarbejdet mellem better Place
om Renault:
http://www.easyecar.com/electric-vehicle-test/interview-with-renault/
mvh
Martin
| |
Benny (01-05-2010)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 01-05-10 16:02 |
|
On 1 Maj, 17:31, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:
> Den Sat, 1 May 2010 02:10:38 -0700 (PDT) skrev Benny:
>
>
>
>
>
> > On 30 Apr., 20:48, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:
> >> Den Fri, 30 Apr 2010 11:08:25 -0700 (PDT) skrev Benny:
>
> >> > On 29 Apr., 08:19, "FinnPoulsen" <F...@poulsenudenspam.dk> wrote:
> >> >> "Preben R. Sørensen" <pre...@esenet.dk> skrev i en meddelelsenews:4bd8b412$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> >> >> >> Lad os være glade for nogle er så forudseende at de forsøger at finde et
> >> >> >> brugbart alternativ i god tid.
>
> >> >> > Altså skal vi glæde os over andres 'ulykke'....
>
> >> >> > --
> >> >> > M.V.H.
> >> >> > Preben Riis Sørensen
> >> >> > pre...@esenet.dk
>
> >> >> Ikke forstået, hvor er det at være glad for udvikling, innovation og
> >> >> forskning - det samme som at glade sig over andres ulykke ?
> >> >> Al begyndelse er svær , benzin motoren er jo også blevet kraftig forbedret
> >> >> de sidste 100 år.
>
> >> > Det der med at en bilmotor er blevet kraftigt forbedret de sidste 100
> >> > år vil jeg nu sætte et stort spørgsmål om.
>
> >> > Hvis at bilindustrien var lige så inovativ som elektronikindustrien,
> >> > ville en motor fylde set samme som en tændstikæske, have 2000 hk, gå
> >> > 3000 km/l og koste 16 ører.
>
> >> Til gengæld ville bilen skulle genstartes indtil flere gange om
> >> dagen, og skulle have ny motor 1-2 gange om året
>
> > Ny motor. Den kostede 16 ører. Det giver 10 kr incl montering, da det
> > tager 2 minutter.
>
> 2 minutter? Hvornår kommer PC'er ned på noget i den stil? Sidst jeg
> geninstallerede, tog det en dags tid.
>
> > Og den motor de monterer har en 10% højere ydelse og
> > går 5% længere på literen.
>
> Medmindre den er blevet opgraderet, så er den kun halvt så hurtig,
> og bruger dobbelt så meget.
Det er det jeg siger. Windows er den mest udbredte virus der findes.
Linus/android giver en meget højere ydelse.
Benny
| |
Klaus D. Mikkelsen (01-05-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 01-05-10 23:10 |
| | |
Klaus D. Mikkelsen (01-05-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 01-05-10 23:19 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" skriver:
>
> Benny skriver:
> >
> > > Du kan altså finde en 100 år gammel motor med næsten samme specs?
> >
> > Nu er du lidt på tværs.
>
> Næh, jeg fortæller lidt om udviklingen
>
> > Hvad er der forskellige på din nuværende motor
> > og der din oldefar kørte med, hvis du ser bort fra flere heste og
> > større forbrug.
>
> Mindre forbrug - langt mindre forbrug - eller du kan måske ogs finde
> en bil med samme motorstørelse og vægt fra dengang der kan gå over 16
> km/l?
>
> Længere serviceintervaller - find en 100 år gammel motor der har 30.000
> km's serviceinterval.
>
> Mindre forurening - find en 100 år gammel motor der brænder lige så
> rent.
Benny du må gerne kommentere på ovenstående.......
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Benny (01-05-2010)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 01-05-10 16:49 |
|
On 1 Maj, 17:51, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Benny skriver:
>
>
>
> > > Du kan altså finde en 100 år gammel motor med næsten samme specs?
>
> > Nu er du lidt på tværs.
>
> Næh, jeg fortæller lidt om udviklingen
>
> > Hvad er der forskellige på din nuværende motor
> > og der din oldefar kørte med, hvis du ser bort fra flere heste og
> > større forbrug.
>
> Mindre forbrug - langt mindre forbrug - eller du kan måske ogs finde
> en bil med samme motorstørelse og vægt fra dengang der kan gå over 16
> km/l?
>
> Længere serviceintervaller - find en 100 år gammel motor der har 30.00
> km's serviceinterval.
>
> Mindre forurening - find en 100 år gammel motor der brænder lige så
> rent.
For 100 år siden havde en Ford T en 2,9 liters benzinmotor med 20hk og
7 km/l
Nu har en bil typisk en 1,5 l motor med 105 hk og 15 km/l (benzin)
Dette giver en forbedring på 22 gange
(slagvolum * hk * forbrug)
( 2,9/1,5 * 105/20 * 15/7) hvilket giver 21,75
OK elektronik
Da jeg var inde og springe var Nike systemet udfaset, men en af mine
kolleger havde været elektronikmekaniker på målsøgningscomputeren. Den
havde følgende data:
Fyldte en 40' container med et strømforbrug på 300 kW og en
regnehastighed på 6 ms
Den her bærbare fylder 2 cm tyk og på størrelse af et A4 ark, bruger
35 Watt og kører med 3,2 GHz
Dette giver:
(Volumen * forbrug * hastighed)
(75/0,0012 * 300000/35 * 3200000000/166) eller ca 1 billion gange
bedre og det var bare på den halve tid af benzinmotoren.
>
> Nej, det syntes jeg faktisk ikke. Måske fordi jeg arbejder med
> elektronik til dagligt og har set, hvor meget l-o-r-t der bliver solgt
> i dag.
Det er faneme fordi at elektronik ikke må koste noget i dag. De pumper
jeg var med til at udvikle hos asetek måtte ikke koste meget mere end
passive køleplader. Det samme var parolen hos Carlo Gavazzi.
Elektronik måtte ikke koste noget. Det er vi opdraget med her i
vesten. Derfor er de fleste musikanlæg der købes i dag, af de der
skodtyper fra Bilka.
Benny
| |
Klaus D. Mikkelsen (02-05-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 02-05-10 05:50 |
|
Benny skriver:
>
> For 100 år siden havde en Ford T en 2,9 liters benzinmotor med 20hk og
> 7 km/l
> Nu har en bil typisk en 1,5 l motor med 105 hk og 15 km/l (benzin)
> Dette giver en forbedring på 22 gange
>
> (slagvolum * hk * forbrug)
>
> ( 2,9/1,5 * 105/20 * 15/7) hvilket giver 21,75
gange serviceinterval på 30.000 km og et forureningstal der er hvor
meget mindre?
> Da jeg var inde og springe var Nike systemet udfaset, men en af mine
> kolleger havde været elektronikmekaniker på målsøgningscomputeren. Den
> havde følgende data:
>
> Fyldte en 40' container med et strømforbrug på 300 kW og en
> regnehastighed på 6 ms
Og holdt i hvor mange år?
> Den her bærbare fylder 2 cm tyk og på størrelse af et A4 ark, bruger
> 35 Watt og kører med 3,2 GHz
>
> Dette giver:
>
> (Volumen * forbrug * hastighed)
>
> (75/0,0012 * 300000/35 * 3200000000/166) eller ca 1 billion gange
> bedre og det var bare på den halve tid af benzinmotoren.
Og holder i 3 år?
> Det er faneme fordi at elektronik ikke må koste noget i dag. De pumper
> jeg var med til at udvikle hos asetek måtte ikke koste meget mere end
> passive køleplader. Det samme var parolen hos Carlo Gavazzi.
> Elektronik måtte ikke koste noget. Det er vi opdraget med her i
> vesten. Derfor er de fleste musikanlæg der købes i dag, af de der
> skodtyper fra Bilka.
Netop.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Benny (02-05-2010)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 02-05-10 03:13 |
|
> > ( 2,9/1,5 * 105/20 * 15/7) hvilket giver 21,75
>
> gange serviceinterval på 30.000 km og et forureningstal der er hvor
> meget mindre?
Kender godt WV øgelse af service interval. Hvorfor ikke hælde 50 l
olie på motoren og øge service intervallet til 100000 km, eller 200 l
og 250.000 km
Det var sådan de gjorde det på TDI Transporteren. Dobbelt olie =>
dobbelt interval. Fremskridt? Nej
> > Fyldte en 40' container med et strømforbrug på 300 kW og en
> > regnehastighed på 6 ms
>
> Og holdt i hvor mange år?
De holdte ikke mange år, men det var fordi de var på radiorør og blev
udfaset. Ikke fordi at radiorør teknologien fejler noget men den var
uøkonomisk og fyldte for meget. Akurat som forbrændingsmotoren.
Desuden så har jeg en TO-R fra 1942 der virker. S.v.j.v. så er det
orginale rør der er monteret deri. Jeg har skiftet lytterne og
repareret/lakeret træet men der er alt.
> > Den her bærbare fylder 2 cm tyk og på størrelse af et A4 ark, bruger
> > 35 Watt og kører med 3,2 GHz
>
> > Dette giver:
>
> > (Volumen * forbrug * hastighed)
>
> > (75/0,0012 * 300000/35 * 3200000000/166) eller ca 1 billion gange
> > bedre og det var bare på den halve tid af benzinmotoren.
>
> Og holder i 3 år?
Jeg vil holde den påstand at 95% af de computere der skrottes i dag er
fordi at der bliver forældede og ikke kan køre det nyeste software.
Prøv at tænke dig det samme inden for bilindustrien. Du kommer med en
Opel Olympia fra 50'erne. Nu vil du have den opgraderet og følgende
ønsker du at montere: Brede fælge, moderne affjedring, aircon,
servostyring, 6 trins gearkasse, større motor osv. Det billigste var
nok at købe en ny bil.
Benny
| |
Klaus D. Mikkelsen (02-05-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 02-05-10 14:50 |
|
Benny skriver:
>
> Kender godt WV øgelse af service interval. Hvorfor ikke hælde 50 l
> olie på motoren og øge service intervallet til 100000 km, eller 200 l
> og 250.000 km
>
> Det var sådan de gjorde det på TDI Transporteren. Dobbelt olie =>
> dobbelt interval. Fremskridt? Nej
Det er så ikke sådan man har gjort på de andre.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
|
|