Håndholdt telefon
Fra : Ukendt

Dato : 26-04-10 19:20

Det er jo ulovligt at tale i håndholdt mobiltelefon under kørslen. Men
hvordan kan politiet bevise at man rent faktisk har snakket i telefonen,
bare fordi man holder den op til øret? Jeg bruger da tit min telefon som
diktafon, fordi jeg har noget havlvigtigt som jeg ikke lige har mulighed for
at skrive ned. Om man sidder med en telefon eller en banan er vel lige
meget, så længe man ikke overtræder loven.

Fra : Morten Lund

Dato : 26-04-10 19:30

> [...]
> for at skrive ned. Om man sidder med en telefon eller en banan er vel lige
> meget, så længe man ikke overtræder loven.

Var der ikke noget med person, der havde brugt telefonen som "ørevarmer" og
derfor erklærede sig uskyldig? Jeg kan godt se din pointe. Men det er vist
teknikaliteter, der alligevel ikke holder i retten.

/Morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-04-10 19:31

"Sørensen" skriver:

> [...]
> at skrive ned. Om man sidder med en telefon eller en banan er vel lige
> meget, så længe man ikke overtræder loven.

Hvor svært er det at sætte et håndfrit sæt i sin bil og så ikke
bekymre sig om det man gør er ulovligt?

Klaus

Fra : Kent Friis

Dato : 26-04-10 20:36

Den Mon, 26 Apr 2010 20:30:50 +0200 skrev Klaus D. Mikkelsen:
> "Sørensen" skriver:

> Hvor svært er det at sætte et håndfrit sæt i sin bil og så ikke
> bekymre sig om det man gør er ulovligt?

En håndfri diktafon?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-04-10 20:41

Kent Friis skriver:

> En håndfri diktafon?

Næh, telefon - det var jo den der blev brugt som diktafon.

Klaus

Fra : Kent Friis

Dato : 26-04-10 21:09

Den Mon, 26 Apr 2010 21:40:46 +0200 skrev Klaus D. Mikkelsen:
> Kent Friis skriver:

> Næh, telefon - det var jo den der blev brugt som diktafon.

Det er ikke det samme som at diktafon-funktionaliteten virker med
håndfri.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : simon

Dato : 26-04-10 21:15

Sørensen har bragt dette til verden:
> [...]
> ned. Om man sidder med en telefon eller en banan er vel lige meget, så længe

Ja, du må slet ikke benytte mobiltelefonen, d.v.s. ikke holde den -
jævnfør denne paragraf:
§ 55 a. Førere af køretøjer må under kørsel ikke benytte sig af
håndholdte mobiltelefoner.
Forbudet har navnlig til formål at opnå, at føreren i videst muligt
omfang holder begge hænder på rattet under kørsel.
/simon

Fra : Benny

Dato : 26-04-10 14:38

On 26 Apr., 20:19, "Sørensen" <xxxxxxxx> wrote:
> [...]
> at skrive ned. Om man sidder med en telefon eller en banan er vel lige
> meget, så længe man ikke overtræder loven.

På samme måde som din chef han tjekker om du skal betale
multimedieskat. Ved Telmore kan du se på sekundet om du brugte
mobilen.

Benny

Fra : Kent Friis

Dato : 27-04-10 19:07

Den Mon, 26 Apr 2010 13:38:13 -0700 (PDT) skrev Benny:

> På samme måde som din chef han tjekker om du skal betale
> multimedieskat.

Det er nemt nok. Hvis han ikke gider checke hvorvidt man lader
den bærbare stå på kontoret, skal man betale.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-04-10 22:21

Sørensen skrev:
> [...]
> meget, så længe man ikke overtræder loven.

"§ 55 a. Førere af køretøjer må under kørsel ikke benytte sig af

Det er ikke defineret hvad du ikke må benytte din mobiltelefon til.

Derfor må du hverken bruge den som telefon, som diktafon, som gps eller
som regnemaskine hvis det indebærer at du holder den i hånden.

Det stiller politiet fri til at være ligeglade med alle undskyldningerne.

Har du haft din mobiltelefon i hånden under kørsel har du brudt loven.

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-10 23:02

Finn Guldmann wrote:
> [...]
> undskyldningerne.
> Har du haft din mobiltelefon i hånden under kørsel har du brudt loven.

Megt fint. Tak. Det er vist det klareste svar der er kommet i denne gruppe i
længere tid hehe

Sørensen

Fra : FinnPoulsen

Dato : 27-04-10 07:50

"Sørensen" <xxxxxxxx> skrev i en meddelelse
> [...]
> for at skrive ned. Om man sidder med en telefon eller en banan er vel lige
> meget, så længe man ikke overtræder loven.

Du har jo allerede fået et svar, så jeg vil ikke gå ind på det.

Men jeg kan ikke forstå hvorfor folk er så fattige at de ikke har råd til en
håndfri ? De fleste har det jo allerede via deres gps.

Jeg ser folk selv i dyre biler køre og tale mobil, men de har måske brugt
alle pengene på bil, så de ikke har råd til "håndfri" sæt.

Bør vi ikke lave en indsamling på facebook til alle de fattige bilister der
ikke har råd til håndfri ?

Hilsen
Finn

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-10 23:29

FinnPoulsen wrote:
> [...]
> brugt alle pengene på bil, så de ikke har råd til "håndfri" sæt.
>
> Bør vi ikke lave en indsamling på facebook til alle de fattige

Jeg så en biliste tale i mobiltelefon mens han holdt for rødt lys, imens
politiet langsomt kørte forbi ham i den anden retning. Jeg tror de så ham,
men da der var midterrabat kunne de ikke lige vende, så måske derfor slap
han. Men jeg undrede mig bare over det, og kom i tvivl om reglerne.

Men hvad findes der egentlig at brugbare håndfri sæt? Jeg har set en del
Bluetooth sæt i tysk tv, men det der fx. afholder mig fra at købe, er
manglende viden på området. Og der findes en masse skrammel kan man læse, og
jeg er sgu lidt bange for at give 1000 kr. på noget der slet ikke fungerer.

Sørensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-10 05:28

"Sørensen" skriver:

> [...]
> jeg er sgu lidt bange for at give 1000 kr. på noget der slet ikke fungerer.

Hvor mange penge vil du ofre og hvad har du selv af huligheder for at
montere?

Der er intet der slår et godt håndfri sæt, med en svanehalsmikrofon og
lyden ud via biles højttalere.

Klaus

Fra : FinnPoulsen

Dato : 29-04-10 07:23

> [...]
> manglende viden på området. Og der findes en masse skrammel kan man læse,
> og jeg er sgu lidt bange for at give 1000 kr. på noget der slet ikke

Det afhænger nok af dit behov.

Jeg selv ringer aldrig når jeg kører, men tager imod korte opkald via min
GPS , mobilen kører via bluetooth på gps'esen og jeg har så et øre
mikrofonsæt der passer til.
Lyden er ok til korte beskeder, problemet er mest støj fra bilen som ikke
filtreres godt nok af mikrofonen.

Så er dit behov stort, så brug pengene på et ordenligt sæt, ellers er de
billige ok til lige at sige man ringer senere, eller andre korte beskeder.

Mvh
Finn

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-04-10 01:23

On 29 Apr., 06:28, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> [...]
> montere?
>
> Der er intet der slår et godt håndfri sæt, med en svanehalsmikrofon og

Det havde jeg til min gamle Nokia 6310i og det virkede rigtigt godt,
men da jeg nu har fået nu Nokia E52 som ikke passer i det. Så jeg har
fået et Jabra BT headset og det er stort set lige så godt og har også
den store fordel at man kan bruge det når man sidder og arbejder og
dermed har begge hænder fri til at skrive på PC'en.

--
Christian

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 29-04-10 06:51

On 29 Apr., 09:22, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> Det havde jeg til min gamle Nokia 6310i og det virkede rigtigt godt,
> men da jeg nu har fået nu Nokia E52 som ikke passer i det.

Kan det ikke køre BT?

Jeg havde i den gamle bil et CK-1W fra Nokia. Det fungerede
fremragende..........og i firmaslæden er der et CK-7W der i første
ombæring kørte med stik og en fin cradle, men som nu kun bruges via
BT.

Klaus

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-04-10 07:38

On 29 Apr., 14:51, "Klaus D. Mikkelsen (google groups)"
<moppem...@gmail.com> wrote:

> Kan det ikke køre BT?

Nej, det var et af de ældre Nokia CARKits.

--
Christian

Fra : /Peter

Dato : 30-04-10 17:51

> [...]
> lige har mulighed for at skrive ned. Om man sidder med en telefon
> eller en banan er vel lige meget, så længe man ikke overtræder loven.

Hvad hvis man taler i en diktafon under kørslen?

Og mobilen ligger på sædet ved siden af når man blir stoppet,
så er det sikkert vansleligt at oveerbevise dem om at man talte i
diktafonen og ikke mobeln