Mondeo fejlkode P1288 ?!
Fra : Manse

Dato : 24-04-10 20:00

Hej

Jeg håber det er den rigtige gruppe, ellers bær over med mig og vis mig
vejen
Min modeo, en 2.0TDCI 115hk fra nov. 04, er begyndt at drille.
Jeg får fejlkode P1288 når der læses koder fra computeren.
På nettet kan jeg finde flg: "P1288 Cylinder Head Temp Sensor Out Of Self
Test Range"
Tilsydenadende er det en sensor der skal skiftes, Men hvor hulen befinder
den sig på maskineriet ?

Lidt ekstra info.
Computeren går i sikker tilstand, eller hvad det hedder, og mister næsten al
motorkraft.
Jeg har varme i bilen.
Hvis jeg stopper bilen og starter igen så fungerer alt normalt igen, lige
indtil den går i sikker tilstand igen, der kan gå alt fra få minutter til
timer...
Når bilen virker kan temp måleren godt pludseligt dale ned til 60 gr. og så
stige til normalt niveau igen, når den er i sikker tilstand er måleren nede
ved helt koldt.
Bilen går ikke ud af sikker tilstand, den skal slukkes og startes for at
køre normalt igen.

Kan nogen hjælpe lidt på vej ?

Mvh
Manse

Fra : Brian

Dato : 25-04-10 21:22

"Manse" <cbjn@FJERNforum.dk> skrev i meddelelsen

> Tilsydenadende er det en sensor der skal skiftes, Men hvor hulen befinder
> den sig på maskineriet ?

Uden konkret viden, må det være den der måler kølevandstemperaturen. Hvor
den eksakt sidder ved jeg ikke, men kig efter et stik der sidder direkte på
motorblokken - sandsynligvis øverst oppe.

> [...]
> indtil den går i sikker tilstand igen, der kan gå alt fra få minutter til

At der kan gå alt fra minutter til timer, lyder mere som en dårlig
forbindelse. Hvis føleren afbrydes vil modstanden være stor = høj
temperatur, som igen gør at motoren går i nødprogram for ikke at få gjort
skade.

Start med at tjekke stikket ved føleren. Ser det fint ud, ville jeg skifte
føleren på mistanken - den kan ikke koste mange bas'ører.

/Brian