Plus og minus
Fra : Ukendt

Dato : 21-04-10 01:34

Et dumt spørgsmål... når der tales om stelledning til batteriet, så er det
vel minuspolen man snakker om, ikke?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-04-10 01:52

Sørensen skrev:
> Et dumt spørgsmål... når der tales om stelledning til batteriet, så er det
> vel minuspolen man snakker om, ikke?

Det vil være det mest normale.

Selvom det er blevet brugt at føre plus til stel.

Det yngste tilfælde jeg kender til er dog på nogle halvgamle lastbiler.

Fra : Claus Pehrsson

Dato : 21-04-10 08:10

> Selvom det er blevet brugt at føre plus til stel.
>
> Det yngste tilfælde jeg kender til er dog på nogle halvgamle lastbiler.

Og engelske personbiler helt op i tresserne (har selv ejet en Astin A40
Futura årgang 1962, som havde plus til stel)

Fra : KASO

Dato : 21-04-10 08:20

"Claus Pehrsson" <pehrsson@post11.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Og engelske personbiler helt op i tresserne (har selv ejet en Astin A40
> Futura årgang 1962, som havde plus til stel)

Og div. japanske biler i 1980'erne svjh.

Fra : Per

Dato : 21-04-10 14:02

Claus Pehrsson wrote:

> Og engelske personbiler helt op i tresserne (har selv ejet en Astin
> A40 Futura årgang 1962, som havde plus til stel)

Morris 1000 og gamle Mascotter havde også plus på Stel.

mvh. Per

Fra : Brian Sørup

Dato : 21-04-10 16:22

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
> Det vil være det mest normale.
>
> Selvom det er blevet brugt at føre plus til stel.
>
> Det yngste tilfælde jeg kender til er dog på nogle halvgamle lastbiler.

Min onkel havde en FIAT 131 Super Mirafiori fra omkring 1980 (?) den havde
Plus til karrossen.
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.